Podle metodiky NHTSA NCAP si vysloužily vozy Elantra při čelním střetu, provedeném v rámci programu NHTSA New Car Assessment maximální pětihvězdičkový výsledek z hlediska bezpečnosti řidiče a čtyři hvězdičky pro spolujezdce.
čelní střet: NCAP 64 km/h x NHTSA 56 km/h přísnější je NCAP
ale boční náraz: NCAP 50 km/h kolmo do boku vozu x
NHTSA 61 km/h mírně šikmo k boku vozu (mnohem realističtější test v mnohem vyšší rychlosti) přísnější je NHTSA.
příklad: VW Passat: NCAP: plné hodnocení za boční náraz(***), ale nedostatky v čelní nárazu(**).
NHTSA: plné hodnocení za čelní náraz(***) ale nedostatky v bočním nárazu(**).
Je docela dobry si uvedomit, ze naraz vozidla do zdi v rychlosti treba 54 km/h je stejny jako celni stret dvou vozidel jedoucich 54 km/h (kazde). Tedy ne to, co pisou noviny typu iDnes, ze rychlosti se scitaji...
Alesi , Alesi , ty jsi chyběl při hodině Fyziky?To by neřekl ani žák či žákyně druhého stupně.Jinak Euro-Ncap je opravdu přísnější , auta se sice zkoušej při šedesáti kilometrové rychlosti což je o pouhých 6 km víc , ale obsahuje daleko přísnější normy..
Chtel jsem trochu rozproudit debatu na tohle tema. Je to tak. Kazdy auto pohlti cast sve energie. Uplne stejny to samozrejme neni, jako kdyz by narazilo jedno do zdi. Ale urcite se ty rychlosti nesectou. Myslim, ze jednu dobu se sirila myslenka, ze by vetsi auta mela byt konstruovana tak, aby kdyz do nich narazi auto mensi, mohly pohltit i energii toho maleho. Proste Velky auto "mekci" a maly auto "tvrdsi".
Já si myslím, že to nebude tak jednoduché jak všichni říkáte, právě podle fyzikálních zákonů. Při nárazu do zdi je to deformační zóna proti pevné překážce. Pri srážce 2 aut se stejnou rychlostí jsou proti sobě 2 deformační zóny, takže to asi bude složitější výpočet.Ta kže žádné stejné ani dvojnásobné.
To je pravda. Můžete si to představit i tak, že byste mezi dvě protijedoucí (naprosto stejná jedoucí stejnou rychlostí) auta dali papír. Efekt bude úplně stejný jako při nárazu do absolutně tvrdé zdi. Jinak rychlosti se sčítají, ale není to potom náraz do zdi nýbrž do volně stojícího auta, které při nárazu samozřejmě nezůstane na místě, ale odletí pryč..............
Hyundai Elantra v Euro NCAP dopadla dost zle, 3.5 hviezdiciek pricom jej konkurencia ma styri alebo pat hviezdiciek. V tomto americkom hodnoteni si ale vedie super, co to teda znamena?
Mne z toho vyplyva ze Bud Euro NCAP alebo NHTSA je nerelevantny, cize alebo oba testy maju uplne inak nastavene priority. Zda sa mi to velmi divne.
Ty americký testy nejsou přesazený - tzn. že zatímco v Evropě auto bourá 40ti % čumáku, v Americe 100%. Takže v Americe dopadne lépe auto s měkčí deformační zonou, kdežto v Evropě je potřeba mít def. zony podstatně tvrdší...... Evropský čelní náraz je prostě mnohem přísnější........
přečti si můj hořejší příspěvek. nicméně Performer má pravdu. ještě jsem nenapsal, že NCAP používá "off-set" náraz, kdežto NHTSA "full-wrap". tedy v evropském testu nenaráží auto celou plochou přídě.
Taky mi přijde, že Euro NCAP je přísnější. Spousta aut, která dostala v USA 5* dostala v Euro jen 3-4. Na druhou stranu Euro NCAP počítá do hodnocení podle mě spostu nesmyslů.
Např nový golf dostal 4* a Mégane byl o dva body lepší a dostal 5*. Jenomže těch dvou bodů dosáhl tím, že má standartně kontrolku nezapnutýho pásu. Tak golf ji začne montovat standartně a udělaj mu nový test a dostane 5*, přitom to bude pořád stejný auto.
Osobně máme tuhle kontrolku doma ve 2 autech, dokonce doprovázenou zvukovým signálem, u jednoho dokonce i infodisplej píše česky "PŘIPNĚTE SI BEZP. PÁS". Já si toho stejně nevšímam a poutam se až když vyjedu z garáže a otočim se, to už dávno kontrolka nesvítí ani to necinká. Takže mi přijde divný, že takovýhle blbosti maj vliv na hodnocení vozu při nárazu. Nechci se tu navážet do Renaultů, ale možná mají 5* jen proto, že maj podobných pitomostí víc než ostatní 4* auta a jsou tak při nárazu stejně bezpečná.
metodika Euro-NCAP ve mně vůbec nevzbuzuje důvěru. jednak se do hodnocení promítá varování pro zapnutí pásů, což s nárazem nemá co dělat, navíc Volvo S60 hodnotili bez airbagu spolujezdce, protože šla koupit verze bez něj (kvůli vození dětské autosedačky vpředu), i když se za něj nic nepřiplácí!!! a co je hlavní: pořád mění názory na vlastní výsledky. jednou vůz označí třeba + varování o vážném poranění a příště zase píšou, že to znamenalo a půl hvězdičky (????). navíc teď zpřísnili kritéria pro náraz do chodce a výsledky jednotlivých aut tak nejdou poměřovat.