Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hyundai Elantra a XG získaly pětihvězdičkové hodnocení

Podle metodiky NHTSA NCAP si vysloužily vozy Elantra při čelním střetu, provedeném v rámci programu NHTSA New Car Assessment maximální pětihvězdičkový výsledek z hlediska bezpečnosti řidiče a čtyři hvězdičky pro spolujezdce.
Zpět na článek
21. 4. 2004 16:33
neregistrovaný "Pavel"
21. 4. 2004 19:06
neregistrovaný "lonestarstate"
21. 4. 2004 17:48
neregistrovaný "Alesi"
21. 4. 2004 18:32
neregistrovaný "Chorche"
21. 4. 2004 18:41
neregistrovaný "škodovák.."
21. 4. 2004 19:08
neregistrovaný "lonestarstate"
21. 4. 2004 19:58
neregistrovaný "Alesi"
21. 4. 2004 19:18
neregistrovaný "bru"
22. 4. 2004 07:54
neregistrovaný "anonym"
22. 4. 2004 14:20
neregistrovaný "performer"
21. 4. 2004 20:29
neregistrovaný "Sejfty"
22. 4. 2004 14:24
neregistrovaný "performer"
22. 4. 2004 14:28
neregistrovaný "lonestarstate"
22. 4. 2004 22:48
neregistrovaný "cool-hand"
23. 4. 2004 17:14
neregistrovaný "lonestarstate"
neregistrovaný "Pavel"
21. 4. 2004 16:33
Euro NCAP
je asi tak dvakrat prisnejsi. Nevim proc Hyundai vydava takouvou tiskouvou zpravu, ta nema na evropskych trzich zadnou relevanci.
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "lonestarstate"
21. 4. 2004 19:06
Re: NCAP x NHTSA
to prostě pravdu nemáš. je mi líto.

čelní střet: NCAP 64 km/h x NHTSA 56 km/h přísnější je NCAP
ale boční náraz: NCAP 50 km/h kolmo do boku vozu x
NHTSA 61 km/h mírně šikmo k boku vozu (mnohem realističtější test v mnohem vyšší rychlosti) přísnější je NHTSA.

příklad: VW Passat: NCAP: plné hodnocení za boční náraz(***), ale nedostatky v čelní nárazu(**).
NHTSA: plné hodnocení za čelní náraz(***) ale nedostatky v bočním nárazu(**).
neregistrovaný "Alesi"
21. 4. 2004 17:48
bez titulku
Je docela dobry si uvedomit, ze naraz vozidla do zdi v rychlosti treba 54 km/h je stejny jako celni stret dvou vozidel jedoucich 54 km/h (kazde). Tedy ne to, co pisou noviny typu iDnes, ze rychlosti se scitaji...
Rozbalit vlákno
7
neregistrovaný "Chorche"
21. 4. 2004 18:32
Re: chodit za skolu misto fyziky se nevyplaci!!!
EHHH, no podle meho nazoru se rychlosti pri narazu dvou aut scitaji. Alespon takove jsou zakony fyziky.
neregistrovaný "škodovák.."
21. 4. 2004 18:41
Re: chodit za skolu misto fyziky se nevyplaci!!!
Alesi , Alesi , ty jsi chyběl při hodině Fyziky?To by neřekl ani žák či žákyně druhého stupně.Jinak Euro-Ncap je opravdu přísnější , auta se sice zkoušej při šedesáti kilometrové rychlosti což je o pouhých 6 km víc , ale obsahuje daleko přísnější normy..
neregistrovaný "lonestarstate"
21. 4. 2004 19:08
Re: chodit za skolu misto fyziky se nevyplaci!!!
škodováku škodováku a chorche chorche..........

samozřejmě že rychlosti se sčítají, jenže zeď je nedeformovatelná, kdežto auta jsou deformovatelná a z toho plyne efekt "polštáře"
neregistrovaný "Alesi"
21. 4. 2004 19:58
Re: chodit za skolu misto fyziky se nevyplaci!!!
Chtel jsem trochu rozproudit debatu na tohle tema. Je to tak. Kazdy auto pohlti cast sve energie. Uplne stejny to samozrejme neni, jako kdyz by narazilo jedno do zdi. Ale urcite se ty rychlosti nesectou. Myslim, ze jednu dobu se sirila myslenka, ze by vetsi auta mela byt konstruovana tak, aby kdyz do nich narazi auto mensi, mohly pohltit i energii toho maleho. Proste Velky auto "mekci" a maly auto "tvrdsi".
neregistrovaný "bru"
21. 4. 2004 19:18
Re: chodit za skolu misto fyziky se nevyplaci!!!
no tak teda stejny rozhodne neni, ale samozrejme se nescitaji
neregistrovaný "anonym"
22. 4. 2004 07:54
Re: chodit za skolu misto fyziky se nevyplaci!!!
Já si myslím, že to nebude tak jednoduché jak všichni říkáte, právě podle fyzikálních zákonů. Při nárazu do zdi je to deformační zóna proti pevné překážce. Pri srážce 2 aut se stejnou rychlostí jsou proti sobě 2 deformační zóny, takže to asi bude složitější výpočet.Ta kže žádné stejné ani dvojnásobné.
neregistrovaný "performer"
22. 4. 2004 14:20
Re: chodit za skolu misto fyziky se nevyplaci!!!
To je pravda. Můžete si to představit i tak, že byste mezi dvě protijedoucí (naprosto stejná jedoucí stejnou rychlostí) auta dali papír. Efekt bude úplně stejný jako při nárazu do absolutně tvrdé zdi. Jinak rychlosti se sčítají, ale není to potom náraz do zdi nýbrž do volně stojícího auta, které při nárazu samozřejmě nezůstane na místě, ale odletí pryč..............
neregistrovaný "Sejfty"
21. 4. 2004 20:29
Kde je pravda?
Hyundai Elantra v Euro NCAP dopadla dost zle, 3.5 hviezdiciek pricom jej konkurencia ma styri alebo pat hviezdiciek. V tomto americkom hodnoteni si ale vedie super, co to teda znamena?
Mne z toho vyplyva ze Bud Euro NCAP alebo NHTSA je nerelevantny, cize alebo oba testy maju uplne inak nastavene priority. Zda sa mi to velmi divne.
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "performer"
22. 4. 2004 14:24
Re: Kde je pravda?
Ty americký testy nejsou přesazený - tzn. že zatímco v Evropě auto bourá 40ti % čumáku, v Americe 100%. Takže v Americe dopadne lépe auto s měkčí deformační zonou, kdežto v Evropě je potřeba mít def. zony podstatně tvrdší...... Evropský čelní náraz je prostě mnohem přísnější........
neregistrovaný "lonestarstate"
22. 4. 2004 14:28
Re: Kde je pravda?
přečti si můj hořejší příspěvek. nicméně Performer má pravdu. ještě jsem nenapsal, že NCAP používá "off-set" náraz, kdežto NHTSA "full-wrap". tedy v evropském testu nenaráží auto celou plochou přídě.
neregistrovaný "cool-hand"
22. 4. 2004 22:48
Re: Kde je pravda?
Taky mi přijde, že Euro NCAP je přísnější. Spousta aut, která dostala v USA 5* dostala v Euro jen 3-4. Na druhou stranu Euro NCAP počítá do hodnocení podle mě spostu nesmyslů.
Např nový golf dostal 4* a Mégane byl o dva body lepší a dostal 5*. Jenomže těch dvou bodů dosáhl tím, že má standartně kontrolku nezapnutýho pásu. Tak golf ji začne montovat standartně a udělaj mu nový test a dostane 5*, přitom to bude pořád stejný auto.
Osobně máme tuhle kontrolku doma ve 2 autech, dokonce doprovázenou zvukovým signálem, u jednoho dokonce i infodisplej píše česky "PŘIPNĚTE SI BEZP. PÁS". Já si toho stejně nevšímam a poutam se až když vyjedu z garáže a otočim se, to už dávno kontrolka nesvítí ani to necinká. Takže mi přijde divný, že takovýhle blbosti maj vliv na hodnocení vozu při nárazu. Nechci se tu navážet do Renaultů, ale možná mají 5* jen proto, že maj podobných pitomostí víc než ostatní 4* auta a jsou tak při nárazu stejně bezpečná.
neregistrovaný "lonestarstate"
23. 4. 2004 17:14
Re: Kde je pravda?
metodika Euro-NCAP ve mně vůbec nevzbuzuje důvěru. jednak se do hodnocení promítá varování pro zapnutí pásů, což s nárazem nemá co dělat, navíc Volvo S60 hodnotili bez airbagu spolujezdce, protože šla koupit verze bez něj (kvůli vození dětské autosedačky vpředu), i když se za něj nic nepřiplácí!!! a co je hlavní: pořád mění názory na vlastní výsledky. jednou vůz označí třeba + varování o vážném poranění a příště zase píšou, že to znamenalo a půl hvězdičky (????). navíc teď zpřísnili kritéria pro náraz do chodce a výsledky jednotlivých aut tak nejdou poměřovat.