Vnější tvary jsou řekl bych neobvyklé, nechci psát divné nebo ošklivé...jen neobvyklé a futuristické. Určitě nejsou esencí upravenou pro evropské oko, ale za tyhle kačky se může stát, že jich do roka potkáme na ulicích víc než Albertů jedoucích na letiště.
Stejně tak vnímám interiér.
Prostě tohle nejsou Levisky, tohle je rádoby trend z tržnice, ale soudě podle relativní spokojenosti s korejskými auty vyplývající z tabulek (malá cena, malé očekávání...jinak to snad být nemůže), by se neměly tyhle kalhoty rozpadnout po 10-tém praní.
Ja si rovnako myslím, že Fluence sa má čoho báť. Známy cenový jemnocit (bože ja tú jazykovú blbosť používam >:D ) Kórejcov čoskoro zlacní uvádzacie ceny a potom si záujemca bude vyberať, či Elantru s 97 kW alebo Fluence s 81 kW za rovnakú cenu. Že sa nemálo ľudí pre Kóreu rozhodne, nepochybujem.
to bych zrovan nerekl, naopak mi prijde, ze Hyundai se neustale posunuje dopredu...na rozdil od takoveho Forda, jestli je v soucasne dobe nekdo razi radoby trend z trznice, tak to je predevsim Ford....a propo, primer s Leviskama by platil tak mozna na zac 90.let..;-)..ty jsou radi, ze vubec jako znacka prezili....
To jsem na ni zvědavej. V amerických testech skoro pravidelně poráží veškerej kompakt,včetně Jetty, Focuse, Cruze, nebo dokonce Mazdy 3.
Určitě se s ní půjdu projet
Chápu, že tohle může oslovit některé potencionální zákazníky a i zveřejněná cena v kontextu trhu více či méně sedí.
Za mne osobně zmíním, že nejsem příznivcem stylu rozbouřeného moře, ale zde to na mne nepůsobí tak tragicky. Co mne ale praštilo do očí je, díky dojmu mohutnosti karoserie opět tragická masa nad zadním kolem, což se stává pomalu standartem při optickém zmohutňování karoserií a zdaleka to není problém jen tohoto Hyundaie.
Sorry, ale do Cruze si stačí sednout jen jednou a člověk má jasno - tohle tedy ne. Zvenčí je to pěkné auto, ale vevnitř - bakelit + nechutný smrad, který asi nevyvětrá ani po letech.
Cenově se to zdá být docela v pohodě, ale otázka je jestli to za tu zrůdu, co by na mě koukala jak zvenku, tak zevnitř stojí. opět rozteklá kostka másla držící se hesla "čím víc prolisů a linek, tím víc auto" Takže designově jsem jako ke všem novým hyundaím kritický. Interier se k zevnějšku nezapře a opět :no:
Nabízí se zde otázka, jestli není lepší zvolit si třeba pěkného Cruze, nebo mnou ne moc obdivovanou automobilku a její model Fluence, který v tomto případě určitě vypadá lépe.
Ode me to neni moc objektivni, ale taky nechapu, ze Cruze nezminili. Nejezdi jich u nas malo a pokud jde o nejnizsi cenu, je Cruze jeste o 20 tis. levnejsi, divne ignorovani. A co se tyka vybavy, napr u Cruze je vesmes totozna, kola jsou teda o palce vetsi (ne moc podstatne), ale cena se u vybavene verze dostava o 60 tis. niz, zajimave...osobne je elantra zajimava, ale moc ohromujici cena ( o motoru ani nemluvim 8-s ) to teda neni
No že zrovna niekto s Peugeotom v znaku ide písať o zrúdnom dizajne ma celkom pobavilo... Rybacie tlamy, svetlá skoro až po predný stĺpik a ešte k tomu mizerná kvalita, to už radšej toto s 5 ročnou zárukou. Keď to budem po štyroch rokoch predávať ešte stále má kupujúci rok záruky!! Silný argument. ;-)
Pozri, nechcel som sa ťa dotknúť, ide mi len o to, že dizajn nieje merateľná veličina a ide pri ňom hlavne a len o subjektívny názor jedinca. Skrátka jednému sa páči to inému to, v tom sa určite zhodneme. Náklonnosť k tej či onej značke je tiež subjektívna, niekto má skúsenosti dobré iný by to viac nebral ani zadarmo. Ja idem v dohľadne dobe kupovať nové auto a ver mi, že dva krát premyslíš za čo vyložíš prachy na drevo, takže je pre mňa dôležitý pomer cena/kvalita, výbava, parametre, ďalej záruka nakoľko platiť za servis a súčiastky nieje lacný špás... a potom má určitú váhu aj dizajn. Tiež som tu občas mudroval, že nie túto značku ale radšej priplatím za inú, no keď to máš cvakať z vlastného premýšľaš inak. ;-)
Na cruze je (vraj) príliš cítiť šetrenie na každom mieste..papundeklový dojem z interiéru a pod. Fluence je na tom lepšie a stavím rubeľ proti kopejke že aj tento hyundai bude spracovaním a materiálmi na tom lepšie.
Na fotkách je zrejme výbava Luxury, vidím tam aj vyhrievanie zadných sedadiel a bezkľúčový prístup... Od ktorej výbavy je to štandard alebo je to príplatok? Ďalej by ma zaujímal príplatok za metalízu. Ďakujem...
na fotkách je vskutku nejdražší model - Luxury s automatickou převodovkou. ověřili jsme, že bezklíčový vstup (+10.000,- Kč) a asistent rozjezdu do kopce je výbava spojná jen s verzí s automatem.
;-) Na Hjudoši je sympatické to,že dal práci našim lidem a některým i víc jak 100kč na hodinu. :-!Ale kolem 300tis.bez AC si myslím ,koupí jen málo kdo.Takže brát cenu trochu s nadhldem. Kdysi jsme měli v rodině Lantru- to byla hajtra >:D Ale na tu dobu proč né Mě se tak nějak nezdá to GDI.Kdysi s tím japonci měli problémy,protože GDI je velmi choulostivé na čistotu paliva.Takže naše pumpy nejsou garantem této čistoty a myslím si ,že do budoucna budou mít tyto motory problémy. ;-\
Hyundai dává do Evropy postupně prakticky kompletní modelovou nabídku, evidentně hodlá Evropu proklepnout a otestovat ze všech stran. Elantra je střižená pro asijsko/americký/blízkovýchodní-africký trh, tam prodeji ověřená, se spolehlivou a bezproblémovou technikou pro běžného uživatele. V jádře je to malé auto pro americké komutující tatíky, co jedou ráno svých pár desítek majlí do práce a večer zpátky, takže hlavně pohodu vpředu, na co se příliš zabývat prostorem vzadu, v životě tam žádný ředitel (haha) sedět nebude a děcka, až povyrostou, dostanou v 16 na střední na pojíždění Velostra nebo Soula. Možná to není vůči Evropanům docela vstřícné, ale na druhé straně - ti přece jezdí hlavně v těch směšných hatchích s ustřeleným zadkem, kombících nebo prťavých empévéčkách - a ty všechny pro ně Hyundai vyrábí. Elantru dostávají navrch, aby se nezůstalo pozadu za GM a Renaultem. Kdyby se proti očekávání při oťukávání ukázalo, že se v Evropě masově do Elantry zamilovali a bude stát za to udělat její evropskou překopávku, dostane Rüsselhsheim pokyn a schnell ji připraví, to je jasné. Mezitím se stejnak design Hyundaie pohne zase o kus jinam, takže by taková překopávka vypadala i zvenčí jinak, už kvůli asi vyšší střeše. Motory? No, Hyundai má co dělat, aby vůbec stačil motory vyrábět, poptávka mu kvasí pod rukama jako hrnečku vař. Tak zatím aspoň klasickou 1.6, pro normální lidi stačí bohatě a později se uvidí. Za dva roky spíchne Hyundai tak jako tak novou generaci Elantry, takže v tom okamžiku se to sečte a podtrhne. Jestli se projeví retardérový efekt Corolla sedan, to těžko říct, ale cena je nasazená s čistou hlavou.
Súhlas, keď už vyrábajú model ktorý by mohol v EU ako tak bodovať prečo ho neponúknuť. V najhoršom prípade ho stiahnu z trhu tak ako sa stiahlo kopec iných modelov zabehnutých značiek (Toyota Camry, Celica, Nissan Maxima). Trošku sa obávam toho, že je to model ktorý sa prakticky bez zmeny vyrába a predáva v USA (ja viem, iné motorizácie) kde sú zákazníci predsa len menej náročný. Ide mi o materiály, spracovanie, nastavenie podvozku (vzadu tyč oproti multilinku v i30), na Slovensku má byť ale situácia iná, má sa tu ponúkať iba jeden vyšší stupeň výbavy. Tak neviem či len na začiatku predaja alebo chcú z Elantry spraviť niečo "extra" :-)
Tak já bych se osobně tyče vzadu nebál. Měla jí dokonce ještě minulá generace Astry nebo Civicu. Spíš jde o to, jak inženýři nastaví podvozek jako celek. A co se týče interiéru, tak tvrdé plasty pokud nevržou, tak nevadí. Dneska jsem jel zástupcem evropského mainstreamu nižší střední v 308 a nepřišlo mi , že by se kvalitativně interiér lišil např. od i30 nebo Ceedu.
Máš pravdu, ide hlavne o to nastavenie podvozku ako celku, veď multilink používa v podstate iba Golf, Focus, Ceed a i30 (alebo som na niekoho zabudol? :-! ) a pre bežného motoristu ktorý nechodí cez víkend robiť rekordy na Nurburgring je to fuka.
Myslím, že s menší náročností Američanů jsou to trochu pověry - rozhodně, pokud jde o dílenskou kvalitu zpracování. Tyč vzadu = víc místa v kufru a laik to na jízdních vlastnostech nepozná. Pokud se Hyundai naučí podvozky optimálně ladit (a to trvá léta), nebude se to muset snažit u běžné produkce dohánět multilinkem, ten prodražuje cenu a patří na sofistikovanější káry, správně říká Drive My Way. Navíc jsou u sedanu příznivěji rozložené podélné váhy než u hatche, takže nutno zkusit. Tvrdé/měkké plasty u modelu téhle cenové kategorie bych neřešil. Co řeším, je pohodlné (= ergonomicky správné) posazení, ze kterého nebolí kotníky, kolena, záda - a to Hyundai uměl už od dob vysmívaného Ponyho: člověk vyleze po stovkách kilometrů ven a ejhle! není z něj invalida. Problém možná bude odhlučnění podběhů (klasická asijská slabina) a motoru (vadí v i30 u pištivé 1,4, hlavně kvůli nepříliš chvalitebnému zpřevodování, ale třeba to má 1,6 v Elantře jinak), zájemce by měl vyzkoušet auťák v dálniční rychlosti. Každému rvou uši trochu jiné zvuky.
Až tak úplne povery to s tým spracovaním nebudú. Stačí prečítať test VW jetty tu na auto.cz. Koncernová technika, teoreticky tie isté výstupné kontroly a napriek tomu v "mexickej" jette (určenej primárne pre americký trh) vŕzgajú plasty a prevodovka je citeľne nepresnejšia. V európskom pole ktoré využíva tú istú techniku by sa to stať nemohlo.
Ono myslím, že veľa "škody" narobia motoristickí novinári ktorí pri testoch sprdnú všetko čo nesedí v zákrute ako Focus, nemá mäkučké plasty a spracovanie ako Golf a vypinateľné ESP ako v Porsche... Realita a potreby bežného užívateľa sú ale niekde úplne inde. Pri kúpe auta je dôkladná skušobná jazda veľmi dôležitá, potom je neskoro plakať nad slabým motorom, jazdnými vlastnosťami, hlukom alebo absenciou nejakej výbavy. Teda pokiaľ nemáš problém nové auto po pár mesiacoch vymeniť. :-)
Dříve jsem za stejný "prohřešek" kritizoval Peugeota a teď s tím přichází i Hyundai. Obrovská přední světla zasahující do půlky předního blatníku, zadní (asijsky) protažená do boků. Ještě dvě generace a všechna světla vytvoří jednolitý pás kolem celého auta.... :no:
Sa uvedom! Podla mna je tiež ten design za 1 !!! Oproti Fluence je to Bomba.
A nemyslím si to sám, ked v známkovaní pod článkom dalo 76% čitatelov známku 1.
Som rád, že to Hyundai ponúka aj pre náš trh. Je to iné, velmi zaujímavé auto, oproti všedným ponukám od iných EÚ výrobcov.
Sám se jdi nechat vyšetřit. Každému se nemusí líbit to co tobě. Podle výsledků ankety je vidět, že design se opravdu líbí, takže si trhni a neopruzuj!!!
Je to Hyundai, preto nech vyzerá ako vyzerá, nikdy to nebude okej. Minimálne pre množstvo tunajších.
Čo od kórejskej značky chceme? Produkuje autá európskej úrovne, kvalita, priestor, jazdné vlastnosti - všetko šité na mieru. Dizajn nesie znaky svojho pôvodu. Prečo by auto Ázia malo byť chladné a nudné ako európsky výkvet?
Nie každý cení konzervatívne línie.
Z auta jednoznačne srší dynamika. Tvary evokujú rýchlosť, pritom istú elegancie. Hlavne sú však vo svojej divokosti zároveň vyvážené - nebije sa predok so zadkom, ani interiér s exteriérom. Štýl auta je jednoznačný v každom detaile.
Vlnka k vlnke...sú na celom aute. Proste to auto je také. Všetko k sebe sedí, žiadny prvok nekričí a neprekáža. Ford, vidíš to?Takto sa robia divoké, a pritom elegantné tvary. Na Focuse by bolo treba ešte dosť dobre popracovať.
Nie že by som bol skalným zástancom takejto divočiny - dizajnu tohto auta možno vo veľkej miere vyčítať to, čo Fordom, podľa hesla "Všetkého veľa škodí". Hranami, líniami a dynamikou to na konzervatívnu Európu predsa len možno trošku prehnali. Ale aspoň je všetko pekne zladené, a je pre moje oko akési príjemnejšie ako zmienený Ford.
Európske auto z Kórey. Európske parametre, ázijský vzhľad. Komu sa nepáči, nech s poobhliadne inde. Možnosť voľby má každý.
po designové stránce se mi auto moc líbí, asi bych radši bral Cruze, Fluence rozhodně ne, velmi nudné auto. Podle mě i celkem slušný motor, i když by to chtělo asi něco slabšího pro šetřílky. Za 299 tisíc je to velmi levné, jenže klimatizaci v dnešní době dnes oželí málokdo, navíc aby to auto nějak vypadalo, chce to investovat již 399 tisíc. Nejvyšší výbava s koženými sedačkami? Podle mě nesmysl, leda že by bylo odvětrávané, jinak je to v létě peklo.
aut došly pigmenty???? To je hrůza, co nové auto, to v bílé! Fakt už těm výrobcům musí hrabat, že se zhlédli v šejkovské módě! Nežijeme přeci všichni v Saudské Arábii, kde tato barva má své opodstatnění! Já si na autosalonu připadal jako v zimníkm království!
Moc povedené pro mě (i ostatní, téměř 80% zde dává za 1!!!), cena taky, dojmy z řízení dobré... Vycházející hvězda! K přečtení i DRIVE recenze v angl. : The RISING STAR: [odkaz] :-)
Vcelku sa mi to auticko pozdava! Je to mozno aj tym, ze som jazdil s Hyundai a tak nemam k nemu az take predsudky. i40 sa mi pritom vobec nepaci, ale toto by uslo. Chcelo by to ale poriadny turbobenzin. Urcite je to pekna kara, skodovka bude musiet s cenou dole alebo konecne vytiahnut tu Feliciu...