Úctyhodné rozmery, výkonný osemvalec atakujúci styri stovky koní, na prvý pohlad hodnotný interiér s detailmi typu "i-drive"; na druhej strane neoriginálny dizajn, ziadna prevratná technika (iba 6-st. automat) a najme chýbajúci image. Úspech v USA to mat iste bude, na starom kontinente ale cakám predaje v rádovo iba desiatkach kusov.
Spíš snaha o Maybach pro chudé, která se moc nepovedla. A z V8 o výkonu 400 Hp tam nikdo paf nabude, když si u domácích automobilek může vybrat nejméně 10 modelů které mají obdobný nebo i vyšší výkon.
Navíc cena je dost velká a tohle prostě prémiovka není a nebude.
Equus má v lineupu Huyndaie zvláštní postavení. První generace z roku 1999 (kooperace Mitsubishi) byla určená prakticky výhradně pro Jižní Koreu a blízké asijské okolí jako domácí alternativa k Mercedesu a BMW. Dnešní druhá generace, která má s první společné jenom jméno, je taky myšlená především pro Asii (v Číně se prodává od loňského roku). S uvedením do US Hyundai dost otálel, měl zájem především prosadit na tamějším trhu Genesis. Pár kusů Equusu dali do showroomů jen jako vzorek, ukazovali ho na amerických výstavách a zkoušeli reakci trhu. Ta byla příznivá, takže se nakonec rozhodli ho v US na trh uvést, což se právě děje.
Motor 4.6L V8 Tau byl v US zařazený do Ward’s Auto World Top Ten 2010 nejlepších motorů (v US jezdí v Genesis a Borregu). Celý auťák byl teď čerstvě zařazený Kelley Blue Book’s do jejich žebříčku "šťabajzen" Top 10 Summer Sizzlers, kam Kelley dávají nově uváděné modely, které podle jejich názoru budou pro US trh nejpřitažlivější. Tudíž se zdá, že přijetí v Americe bude celkem vlídné a může Huyndaii vydělat další body v rámci budování image.
Nějaký systematický import do Evropy bych opravdu nepředpokládal, proč taky? V Evropě se Hyundai a Kia intenzivně chystají vstoupit do střední třídy novou Sonatou a K5/Optimou, včetně kombi verzí. Tahle snaha jim bude bohatě stačit.
Automobilka Hyundai má v USA dobré a uznávané jméno a nedávno jsem viděl i statistiku hodnocení spolehlivosti automobilů a Hyundai obsadil první pozici. Nevidím jediný důvod proč by se nový Equus v USA neprodával. Své kupce si najde. U modelu Sonáty 5 generace mě pobavilo to, že ji automobilka Hyundai ještě před zveřejněním postavila do nějakého německého města na ulici bez loga Hyundai a všichni Němci tipovali na nový Mercedes nebo Audi a všichni byli překvapený, že se jednalo o novou (v té době 2005) Sonátu. To jen u nás mi vadí, že jakmile nejezdíte v koncernu tak jste OUT :-|
Povedené vozidlo, exteriér je na jedna s hvězdou, karoserie svým stvárněním deklasuje veškerou konkurenci ve třídě, hlavně pak, v článku zmiňovanou, S-classe. Interiér je také velmi vkusný, decentní a do detailu propracovaný, tak jak je u korejských vozů zvykem. Luxusní dojem v kokpitu dotvářejí povedené ručičkové hodiny, precizně zakomponované do panelu ovládání klimatizace. Celý tento nový vůz je zhmotnělá krása na kolech, v podání korejských konstruktérů a mistrů designu, jsem nadšen. :yes:
Neviem či to zrovna bude konkurencia pre MB alebo Lexus.
Ved niečo podobné tu už zopár krát bolo ( Brilliance, BYD)
tiež postavili autá podobajúce sa na BMW, Rolls,alebo MB a úspech
sa nedostavil. Pochybujem ,že niekto z vyššej spoločnosti bude rovnaký frajer keď bude mať hyundai namiesto MB. Hyundai tak bude
náhrada pre chudých. A mimochodom 60000 USD za hyundai je fakt privela.
V přepočtu 1 až 1,2 mil Kč není mnoho za limuzínu 5,2m dlouhou, vyšší střední nebo luxusní třídy ve srovnání s konkurencí, která je cenově daleko jinde. Komu jde však o prestiž a potřebu se ukázat sousedovi v nové limuzíně, připlatí pár stovek tisíc na Lexus nebo MB. Hyundai odvede dobrou práci tak jako tak a není důvod toto auto zatracovat jen protože je to korejec ;-) Toto auto si chudák určitě nekoupí :-)
HYUNDAI není BYD. Toto je opakování systému Lexus. A o úspěch na americkém trhu strach nemám. Amíci nejsou tací troubové, aby pro ně byla image důležitější než hodnota, kvalita a cena, jako pro většinu Evropanů.
No tak já si osobně myslím že z toho nic nebude mam s 320 naftu rok 09 sem s ní moc spokojenej není divu nemam tam jen jednu věc a to je AMG paket .Když sem se díval na foto hyundai tak sem si všim pár věcí střední panel má z land cruisera je si ce hodne nabušenej ale cena 60000 dolaru bude asi za základní verzi takže asi ten co je na fotkách bude stát tak 70000 možná víc což je v přepočtu 1,5 mega dobře cena je to pěkná ale asi se hodně odrazí na kvalite spracování a materiálu za ten peníz by se dal koupit new e 350 s dost dobrou vejbavou nebo bmw 530 xdrive takže nwm určitě se najde v čechách pár lidí co si ho koupěj ale já bych do toho nešel ....
Já bych si ho zrovna koupil, protože u mě je na prvním místě užitná hodnota a poměr cena a výkon. Vzhledem k jeho "nízké" atraktivitě mi ho alespoň nikdo neukradne, neboť jsme zahleděný národ do nebe opěvovaných koncernů.
já hlavně nechápu co se tu furt řeší - podstatné je, že na asijských trzích Equus problémy s odbytem zřejmě mít nebude, v USA si Hyundai oťuknul potencionální zákazníky a vypadá to docela slibně, tak toho využil. A na to, aby někdo věděl, že v Evropě neprorazí, nemusí být génius. A taky že se Hyundai o nic takového nesnaží. Takže vo co gou? ;-)
:yes: >:D keď čítam niektoré príspevky mám pocit akoby zaradenie do predaja záviselo práve na nich... Veľká porota zasadla a rozhoduje o osude novinky ktorú nikto naživo nevidel, 98% z nich v živote neuvidí (nehovoriac o jazde alebo vlastnení)... Jeden by bral, druhý rozhodne nie, tretí v tom vidí všetko len nie Hyundai, ďalší (z fotiek!!) zhodnotil nekvalitu, ach jaj. ;-\
Když se v US uváděl na trh Hyundai Genesis, byla to mnohem těžší situace. Hyundai se tehdy pokusil o vůbec první seriózní vstup do vyšší ligy a vyvinul kvůli tomu kompletně nový model, navíc konkrétně pro USA. Argumentace podobné té tvojí byla na denním pořádku. Teď s odstupem už je jasné, že projekt Genesis/Genesis Coupé se vydařil. Nejen dobré prodeje, ale především prolomení psychologické bariéry. Equus už vjíždí do pootevřených vrat. S prvními naivními pokusy čínských automobilek tohle nemá nic společného - ty nejen nebyly dost vyzrálé ve vlastním vývoji, ale neuměly si ani připravit trh. Tyhle začátečnické lapsy má Hyundai dávno za sebou.
chtel bych videt pocity a tvar kupce hyundai ktery zastavi na benzince a vedle prijede medvidek tridy S podobnost svetel a tvaru pride a zade je az neuveritelna a proto bude budouci majitele vystavovat dOcela usmevnym chvilka pri setkani s originalem..samozrejme kupce si najde hlavne na mexickem trhu jinak jako vstupenka do urcite urovne zpracovani kvality materialu to rozhodne neni a uz vubec ne na urcitou spolecenskou uroven..Je malinko mimo realitu ze by chtel s timto vyrobkem konkurovat vyrobcum lexusu a mercedesu jejich vyspelost a smyl pro detail kvalita a nezanedbatelna pomala ztrata hodnoty jsou veci ktere se tezko daji porazit s timto vozem ala pokus o luxus.Jinak ve statech je huyndai auto prumerne ceny a postaveni mezi znackami jako zde opel a jako takovou ji tam lide nadale berou ale utok na silnou petku cadillac,medved,audi,bmw lexus k tomu korejci jeste nedorostli a buhvi jestli dorostou male auta jim jdou lepe.TAK ASPON NEKOPIRUJI A PRICHAZEJI SE SVYM TVAREM. >:D
Určitě by ti tady někdo vysvětlil že v dané kategorii je u automobilu žádaná jista konzervativnost a tradiční vzhled, takže žádné designové výstřelky zákazník netoleruje. Takže se slovy o kopírování bych byl opatrný viz můj příspěvek o něco níž pro ty co pamatují jak vypadal první Lexus LS400 taky se o něm říkalo že je to kopie mercedesu W126 a ujal se, tedy ve státech a ambice Hyundaie jsou právě v Asii a USA takže bych v tom problém neviděl.
Celkom úsmevné je tvoje hodnotenie kvality materiálov, ty si v tom aute sedel? Keby si niekedy v živote sedel v US aute, vedel by si, že amíci si na kvalitu materiálov a lícovanie až tak nepotrpia (alebo to skrátka nevedia poriadne vyrobiť). :-)
Poslední dobou jsem si všiml, že jakmile se tu píše o Kie nebo Hyundai, tak je to pro některé jak bodnutí do vosího hnízda. Všemožní znalci a rádobyodborníci předem hodnotí a odsuzují kvalitu a zpracování auta aníž by ho viděli na vlastní oči. Ovšem jakmile se tu napíše něco o VW nebo Audi, tak si hned chrochtají blahem. Jde o to si na tyto reakce zvyknout, jsme malý národ uprostřed Evropy s obrovskou dírou do * a rypákem nahoru vždy o něco výše než náš soused :-( Všem odpůrcům korejských aut vřele doporučuji, aby se neostýchali a objednali se v salonu na zkušební jízdu čímkoliv a pokud pojedete malým vozem, pak vždy srovnávejte s malým vozem konkurence, pokud pojedete SUV, pak srovnávejte pouze se SUV konkurence, atp. Já jsem ke korejským vozům také neměl zprvu příliš důvěry, ale ve střední třídě mi padla nejlépe Sonáta a všechna mnou testovaná auta strčila do kapsy a to nehledě na cenu. A to jsem mezi novými auty testoval i opěvovaného Superba, dále Mondeo, Avensis, C5, Mazdu 6, P407, Legacy, S40. VW a Audi jsem nezkoušel, neboť mi tato auta k srdci nepřirostla jak designem tak technikou, ale hlavně chováním řidičů v nich. Se Sonátou max spokojenost, jen lituji, že už jsem ji nekoupil o něco dříve, nemusel jsem se trápit s Mondeem mk.3
kup si treba nebo m cls od medveda svez se a a pak tady treba krafej o hyundai jak je skvela v nizsich tridach ale myslet zi ze tenhle jakoby luxus je konkurence a nebo jeste hur konkurence schopny nekterym zavedenym znackach by snad asi myslela jen chora hlava
a jestli sonata strcila do kapsy subaru legacy tak si vazne zraly na chocholouska todle auto kvalitou jizdnimi vlastnostmi a bezpecnosti je 100 mil od korejcu -sonata :no: jo jedinny co neni prijemne je spotreba ale to ti za roky vrati ve spolehlivosti mel jsem legacy 5 let a s levnymi braky bych ji nesrovnaval ani nahodou
Subaru Legacy s motorem boxer 110kW a výbavou Active jsem testoval v únoru tohoto roku v rámci předváděcí jízdy u dealera Subaru. Auto mě ničím nezklamalo ale zároveň ani nenadchlo. Pohon 4x4 nepotřebuji, ikdyž neříkám že by se občas nehodil. To už mi C5 a Mondeo sedlo lépe. Nebýt příšerného interieru (hlavně palubní desky) v Mondeu, tak bych vzal Mondeo. Ale je úsměvné jak se majitel Subaru ihned ohradil :-) A už zase braky nesou název Hyundai :-) Nic ve zlém, já měl Mondeo mk.3 také 5 let a ve 100tis km se začlo sypat (turbo, vstřiky, palivová soustava a celý slavný common rail šel do kelu) inu česká nafta dělá své, proto šlo z domu a bylo na čase se poohlédnout zase po něčem novém. Ještě vloni jsem autorecenze na korejce ani nečetl, ale dal jsem jim šanci v rámci předváděcí jízdy a ejhle, šeredně jsem se v názoru na korejská auta pletl. Nikoho tady do ničeho nenutím, jen mi vadí, že někdo hodnotí auta aniž by je znal a svezl se v nich jen proto, že jsou korejská. No ehmmm, ještě aby mě Mercedes M nebo CLS jak uvádíš za ty prachy zklamal >:D Vždyť 3 roky starý Mercedes M se 150 tisíci kilomery stojí stejně jako fungl nová Sonáta a já na žádné ojetiny už nemám věk. A co náhradní díly? kolik pak stojí náhradní díly na Mercedesa a kolik na Hyundai? Další otázkou je jak dlouho by Mercedes a jiné "prémiové" auto vydrželo před supermarketem nebo před domem ;-) A i to je třeba zvážit neboť žiješ zde a ne jinde. Inu česká závist dělá své a já se nesnažím provokovat neboť si moc dobře vzpomínám co to udělalo s lidma u nás v ulici, když jsem tenkrát přijel s novým Mondeem a zaparkoval mezi Oktávky, Eskorty a Felicie. Inu nyní nakupuji účelně, doby předvádění již mám za sebou. A Mercedesa, kterého zde (ač nevím proč) uvádíš a který patří do lepší a samozřejmě dražší kategorie nikdo se Sonátou nesrovnával a ani srovnávat nebude. Samozřejmě že bude Mercedes bez pochyby lepší, proto také stojí 2x až 3x tolik co Sonáta, tak by bylo k pláči kdyby tomu tak nebylo. A jelikož si nekupuji nové auto každým rokem tak jsem pečlivě vybíral mezi auty střední třídy, cenově dostupnými viz. můj předchozí příspěvek a Sonáta u mě vyhrála a to se dá o mě celkem s přehledem říci že jsem auty zhýčkaný.
clanek je o novem hyundai eguus pisi o vozidlech proti kterym to postavili proti kterym znackam se chteji vymezovat napr lexus..nemyslim ze by byla zminka nekde o nejake sonate nebo mondeu...a k subaru ?Kdybys ho koupil a jezdil 10 let tak zjistis ze menis jen olej a desticky to je vse. subaru ti vleze pod kuzi casem hlavne spolehlivosti ona kazda vec je delana s rozmyslem a je i u servismenu videt ze na ne se mysli a lidi pak delat se subaru bavi..subaru je velmi chytre auto (legacy)a ma motor jak ma byt PODEL A NE OJEBANE NAPRIC ABY JEDNA STRANA BYLA VIC ZATIZENA.PROHLOUPIL ZES NEKOUPIL CO RICT.
A je to opravdu majestátní vůz. Jen se moc podobá 600 lexusu a v detilech má mnoho z evropských vozů. Nevím jak má v USA plnit roli luxusu když je tam hyundai bráno jako lacinka s dobrou výbavou a dlouhou zárukou
... jinak to je perfektní volba ke dvou nabízeným konkurentům. Ač zarytý příznivce BMW, musím říct, že tohle se mi moc líbí. Hyundai bych v tom už nehledal...