Euro NCAP: Čtyři hvězdy pro lidové Hyundai i10 + video
Zisk čtyř hvězd patří v segmentu miniaut k lepšímu průměru. Na pětihvězdičkové skóre zatím dosáhl pouze Fiat 500, běžné jsou čtyři, případně tři hvězdy.
Čelní náraz
Prostor pro pasažéry zůstal při nárazu stabilní. Ochrana hrudníku řidiče byla kvůli plošnému tlaku označena jako slabá. Některé části palubní desky znamenají pro cestující na předních sedadlech zvýšené riziko poranění kolen a stehenních kostí. Za čelní náraz tak i10 získalo 10 bodů ze 16 možných.
Boční náraz
Zisk 14 bodů při simulaci bočního nárazu je o 2 body méně, než kolik je maximum. Hyundai i10 se nedodává s hlavovými airbagy, proto nebyla v souladu s metodikou provedena zkouška nárazu na kůl.
Celkový výsledek pro ochranu dospělých je po připočtení jednoho bodu za připomínač bezpečnostních pásů 26 bodů, což jsou čtyři hvězdy.
crashtest hyundai euroncap video minivozy
Ochrana dětí
V oblasti ochrany dětí získalo i10 maximum bodů ve zkoušce s figurínou tříletého dítěte. Přední airbag u spolujezdce je vypínatelný tlačítkem, takže je možné použít sedačku, ve které je dítě usazeno čelem proti směru jízdy. Řidič ale není zřetelně informován, jestli je airbag aktivní nebo ne.
Euro NCAP dále Hyundaii vytklo, že chybí upozornění na rizika použití sedačky umístěné proti směru jízdy bez deaktivace airbagu. Dále podle Euro NCAP chybí zřetelné označení úchytů na dětské sedačky ISOFIX a horní úchytný bod top-tether, které se nachází na krajních místech v zadní řadě sedadel. Skóre 37 bodů za ochranu dětí odpovídají čtyři hvězdy.
Ochrana chodců
Přední nárazník byl z hlediska ochrany noh chodců ohodnocen maximálním počtem bodů. Naopak ochrana, kterou poskytuje přední hrana kapoty, byla označena jako slabá. Souhrnný výsledek je 21 bodů a tedy tři hvězdy.