Faceliftované kupé Genesis má světovou premiéru za sebou již od listopadu 2011. V Detroitu je k vidění v té severoamerické, která sem byla přesunuta z Los Angeles.
To, comu naozaj nerozumiem, je neuveritelny rozdiel cien v jednotlivych krajinach. Na Slovensku stoji zaklad 27 226 [odkaz] a v Rakusku ten isty model s tou istou vybavou za skoro 35000 [odkaz] Teda 8000 Eur rozdiel, pani, to nepochopim 8-s
V Rakusku sa k predajnej cene musi pripocitat tzv. "NoVA" (Normverbrauchsabgabe). Ekologicka dan ktora sa pocita podla normovanej spotreby. Navyse AT je predsa len zivotnou urovnou vyssie, tak si predajca aj moze pytat vyssiu cenu...
Mna viac prekvapuje rozdiel CZ/SK: za spominany model 2.0 s manualnou prevodovkou na sk pytaju 27266€, v Cechach 769990Kc (t.j. 29862€ pri kurze 1€=25.785Kc, podla CNB). To je rozdiel ~10%, co je teda dost...
Kto vie potom, ako to funguje pri kupe vozidla? Tak Rakusan si ho kupi na Slovensku, usetri 8000 Eur (240000 SK!!!!!!) a vzapäti prihlasi v Rakusku. Alebo sa plati dodatocne nejaka dan koli vykonu a emisiam i pri prehlasovani (prihlasovani)auta??? Jednoducho (byvalych) 240000 Sk sa mi zda privelky rozdiel. To mam zato dalsie nove auto :-)
Ak si rakusan kupi auto na slovensku (alebo hocikde inde v zahranici) a privezie si ho do rakuska, tak pri registracii tuto dan musi zaplatit extra (dokonca aj keby doviezol ojazdene auto). Inak ked kupuje nove auto v rakusku, je uz zahrnuta v cene.
Vdaka! A vies ako to funguje pri prehlasovani (cize o zmenu SPZ) auta? Ak mam napr. prechodny pobyt v Rakusku a mozem na moje meno zapisat auto. Kupim si auto na Slovensku, prihlasim sa tam ale za nejaky mesiac sa prehlasim v Rakuska. Viem osobne, ze nemci,ktori byvaju v Rakusku to tak robia. Musi clovek platit onu NOVA dan?
Ano, za kazde auto ktore je registrovane v AT (na rakuskych znackach) musi byt finanzamtu odvedena NoVA. Aj keby si si chcel len preregistrovat svoje vlastne auto z inej krajiny.
Mimochodom, to nielen ze mozes, ale dokonca musis. Ak by si mal v AT trvaly (alebo prechodny) pobyt, nesmies soferovat auto prihlasene v inej krajine dlhsie ako 3 mesiace (samozrejme okrem kratkodobych vynimiek). Keby ti na to pri kontrole policajti prisli, su za to dost vysoke pokuty. Kamarat za to zaplatil 3000€ (pouzival tu auto registrovane v polsku, napisane na jeho otca).
Brania sa takto voci spekulantom, ktori by radi byvali a zarabali v AT, ale platili lacnejsiu zakonnu poistku niekde v zahranici (napriklad na SK). V Rakusku je totiz dost vysoka (priklad: osobne auto s vykonom ~100kW, pri maximalnom bonuse rocne zakonne poistenie + cestna dan je nieco vyse 1000€).
cenový rozdíl je z části tvořen jinou specifikací vozu(v rakousku bohatší) a hlavně rakouskou dodatečnou daní "z luxusu" zvanou NOVA. U tohoto typu auta je myslím 9%, při exportu odpočitatelná.
Tenhle facelift vítám. Celek je konečně daleko lépe sladěný. Ostřejší příď více sedí k celkovému vzhledu auta. Světla získala takový výraz šelmích očí. Možná jen nemusí být tak výrazná "tlama" nasávacího otvoru.
Uváděný výkon 2.0T je taky vcelku zajímavý, i když je otázkou, jak se motor bude chovat v nižších otáčkách.
Co je ale skutečný gól je zvukový generátor... Bude možné tam nahrát poctivý V8?
myslim ze to nie je generator ktory by ten zvuk vytvaral elektronicky, ale skor daka rezonancna komora alebo nieco podobne. U niektorych vyrobcov je ladenie zvuku velmi dolezita vec.
btw ked som uz pri tom, na jednej konferencii zastupcovia automobilky porsche v prezentacii ukazovali, ako ladia zvuk motora pocitacovou simulaciou este skor nez je z neho vyrobena co i len jedna skrutka. Na zaver to potom porovnali so zvukom realneho motora, celkom sa trafili. Fakt zaujimave to bolo...
zdravím.předchozí Genesis se mi líbil mnohem více,nový vyfasoval čelní partii z Velosteru a jako by ztratil na agresivitě,velice kvituji posílení dvoulitru.