Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Genesis: korejská vlajková loď připlouvá (oficiální informace + velká fotogalerie)

Aleš Jungmann
Diskuze (122)
Stáváme se svědky zrození automobilu, který má šanci ohrozit na prémiovém severoamerickém trůnu německé stálice v podobě Mercedesu třídy E či BMW 5?

Autosalon North American International Auto Show (NAIAS) se v neděli 13.ledna stane svědkem světové výstavní premiéry modelu Hyundai Genesis, vozu, který by se mohl stát klíčovým prvkem v boji společnosti Hyundai o severoamerické zákazníky, toužící po luxusním automobilu.

Pokud se podíváme na fotografie, jen těžko bychom hádali, že se jedná o Hyundai. Genesis nepřichází sice s ničím novým v oblasti designu, který působí tradičně "prémiově" - seriózně a sebejistě, zato přináší velmi zajímavé prvky výbavy. Podívejme se ale nejdříve na pohonné jednotky, které tento velký sedan pohánějí.

Základem nabídky jsou šestiválce Lambda DOHC V6 o zdvihovém objemu 3,3 l a 3,8 l. Motor 3,3 V6 známe ze Sonaty a Grandeuru, zde je ovšem posilněn na 200 kW a 316 Nm. Větší šestiválec 3,8 V6 nabídne nejvyšší výkon 216 kW a točivý moment 360 Nm. Oba dva šestiválce disponují systémem variabilního časováním výfukových i sacích ventilů jakož i novým zařízením Variable Intake System (VIS), které pomáhá dodávat do válců více vzduchu v extrémních (vysokých i nízkých) otáčkách. Vrchol nabídky tvoří zcela nový osmiválec Tau 4,6 l s maximálním výkonem 275 kW, který je dle vyjádření automobilky schopen zrychlit vůz z 0 na 60 mil v hodině (96,5 km/h) za dobu kratší než šest sekund. Všechny tři agregáty jsou ekologicky šetrné, protože v USA spadají do nejpřísnější kategorie Ultra Low Emission Vehicle (ULEV).

Genesis se může pochlubit takřka ideálním rozložením hmotnosti v poměru 53/47 ve prospěch přední, nepoháněné nápravy. Ačkoliv vůz není určen primárně milovníkům adrenalinové jízdy, Hyundai slibuje velmi dobré jízdní vlastnosti vozu. Zavěšení předních i zadních kol je nezávislé pětiprvkové (multilink), vůz se dále může pochlubit inteligentními tlumiči s proměnlivým účinkem (Amplitude Selective Dampers (ASD)).

Při konstrukci vozu byla na problematické partie použita vysokopevnostní ocel, která, dle vyjádření automobilky, zajišťuje vysokou tuhost v krutu, dokonce větší než u jeho prémiových rivalů BMW řady 5 a Mercedesu třídy E. Všechny verze jsou vybaveny automatickou šestistupňovou převodovkou, v případě šestiválcových motorů se jedná o převodovku Aisin SHIFTRONIC, u osmiválcového motoru přivádí sílu na zadní kola šestistupňový automat ZF.

A nyní se dostáváme k již slibovaným prvkům výbavy. Velmi silným marketingovým tahákem je bezpochyby zabudování špičkové audiosoustavy LEXICON LOGIC 7. Ta nabízí dvanáctikanálový digitální zesilovač a sedmnáct (!) reproduktorů, které celkem produkují hudební výkon přes 500 Wattů, to vše v kvalitě zvuku 7.1. V současnosti jsou na světě pouze dva modely, které jsou již z výroby vybaveny tímto systémem: Rolls-Royce Phantom a Hyundai Genesis. Nechybí ani satelitní navigace XM NavTraffic s harddiskem o kapacitě 30 GB,údaje o cestě jsou zobrazovány na osmipalcovém LED displeji. Dalšími zajímavými prvky z dlouhého seznamu výbavy je například palubní deska čalouněná v kůži, vyhřívaná a odvětrávaná sedadla, elektricky ovládaná zadní sluneční roletka, bezklíčový vstup či start pomocí tlačítka, osm airbagů či zadní parkovací kamera.

Poslední, co je třeba povědět, je cena. V Severní Americe by měla začínat pod 30.000 USD, což je zhruba 540.000,- Kč. Podobně vybavení konkurenti v podobě BMW řady 5 či Lexusu GS se srovnatelnými agregáty stojí přibližně dvakrát tolik. Zhruba za rok a k sedanu přibude i karosářská varianta kupé. Genesis také představil nové logo, totiž šestiúhelníkový erb s nápisem Genesis mezi roztaženými křídly. To ale není určeno pro severoamerický trh, nýbrž pro dva zbývající trhy, kde se zatím počítá s prodejem tohoto vozu: Čínu a Jižní Koreu.

Aleš Jungmann
Diskuze (122)
11. 1. 2008 14:25
Re: Špatná perspektiva
Jejda, no díky jozefe, pochvala vždycky potěší :yes: Ovšem Markovi všichni leda tak koukáme na záda, ten je jak Národní knihovna. :-) btw jsem dolů dal jeden zajímavý cizí odkaz
11. 1. 2008 14:14
Odkaz na US recenzi
Dávám to sem z archivních důvodů a pro ty, co rádi slyší názory i odjinud než z domácího dvorku. V recenzi je rozumná odpověď na úvahy o "prémiovosti" Genesisu, jeho vztah k různým jiným značkám a ve zkratce popsaná jeho úloha na US trhu. Podle ofiko fotek (které jsou ostatně i tady) to vypadá, že Hyundai pro Ameriku skutečně použije své klasické logo a nebude pokoušet osud zaváděním nového.
[odkaz] Pěkný den :-)
10. 1. 2008 10:24
Re: Nejdřív Manahattan, pak Berlín
To, co říkáš, určitě má logiku a třeba máš pravdu i s tím odznáčkem. Mně zavádění nového odznáčku v téhle chvíli podvědomě přijde jako zdroj komplikací, ale třeba se pletu. Uvidíme, co brilantního nám k tomu poví marketing. Zatím zdar :yes:
10. 1. 2008 00:25
Re: Vůbec bych se nestyděl...
Nemam nejmensich obav, ze se bude prodavat dobre, jen jsem reagonal na Ghostyxe, ktery hned radi Hyundai k premiantum...
Avatar - skejpa
9. 1. 2008 23:00
Re: krása
promiň, na asijských trzích téměř nikdy nenakupuju. ale když sme u toho. koupil sem si v kenvelu rukavice za 300,-, kozeny. tatovi se libili a rekl at mu je koupim taky. a moje slecna mi ve meste rekla ze takovy maj i u "ťamanů". tak sem ta m zasel a koupil lautr ty samy jako v kenvelu ale za 69,- >:D
tata byl spokojenej protoze byly levny a vypadaji jako ty moje. Nevim proc bych to nemohl pochvalit. Neni umeni postavit dobrej vyrobek za hodne penez. Umeni je to udelat kvalitne a za malo :-)

a nerikej ze je to tak okopirovany. moznna to ma * inspirovanou legendem ale to je asi tak vse. me se to libi :-)