Hyundai Getz 1.4 Dynamic - Get´s go!

Hyundai Getz 1.4 Dynamic - Get´s go!

 
 

Jeden z mála vážných konkurentů fabie prošel koncem loňského roku omlazením a pod kapotu dostal nový zážehový motor 1.4. Vyplatí se i nadále?

Už od začátku svých prodejů na českém trhu bodoval Getz především střízlivým designem v kombinaci s relativně velkým vnitřním prostorem a zajímavou cenou. Poslední facelift tak dal vozu šanci na ještě lepší prodeje.

obrázek [300 x 183] V exteriéru se mnoho podstatného nezměnilo – odlišné tvarování mřížky chladiče a zaoblenější tvar světlometů jsou spolu se zadní mlhovkou přesunutou doprostřed nárazníku změnami opravdu drobnými a nepoučený zákazních si jich možná ani nevšimne. Naopak kvitovat by mohl skok v kvalitě plastů použitých v interiéru a celkové zpřehlednění palubní desky. Výplně dveřísedadla mají velmi příjemné potahy, sedáky jsou ale nadále poměrně tvrdé a postrádají výraznější boční vedení. I přes malé vnější rozměry najde čtveřice cestujících na všech sedadlech dostatek místa, rovněž zavazadelník se základní kapacitou 254 litrů stačí běžným nárokům.

obrázek [300 x 237] Nejzásadnější změnou je ovšem nový čtyřventilový zážehový motor 1.4, který nahrazuje dosavadní agregát 1.3. Výkon narostl o 8 kW na 71 kW, kroutící moment na 128 Nm, zcela se ovšem změnila charakteristika. Do přibližně 3400 otáček je motor o poznání tišší než předchůdce, ovšem vytáčí se pomaleji a papírový nárůst výkonu téměř nelze vnímat. Stačí ale vydržet přijatelnou zvukovou kulisu a méně přijatelné zvýšení spotřeby a nad 4500 otáček se motor tváří téměř jako šestnáctistovka. Subjektivní pocit dynamiky záleží na obsazení, při provozní hmotnosti 1130 kg není problém zrychlovat velmi svižně. Vůz je velmi dobře odhlučněn, ani při vysokých rychlostech není hladina hluku nepříjemná.

I při zmiňovaném klidném jízdním stylu se lze vejít do výrobcem udávané spotřeby 6 litrů/100 km celkem bez problémů, motor ale svádí k šlapání na plyn a i v rámci rychlostních limitů není výjimkou osmilitrová spotřeba. Jízdní vlastnosti nejsou na špičce třídy, běžnému řidiči ale umožní ovládat vůz naprosto spolehlivě a bez sklonů k překvapením. I přes tužší odpružení není jízda přes typické české výtluky nepříjemná a spokojeni jsme také byli s manévrovacími schopnostmi vozu na omezeném prostoru.

obrázek [300 x 376] Zajímavý je pohled do ceníku, kde jsou jednotlivé stupně výbav nastaveny s maximálním přihlédnutím ke specifickým požadavkům českého zákazníka. V námi testované prostřední výbavě Dynamic tak sice nalezneme posilovač řízení, elektricky ovládaná přední okna a dokonce manuální klimatizaci, ale chybí ABS a čelní airbag je pouze u řidiče. Druhý airbag s ABS přijde na 20.000 Kč, a v nabídce příplatkových výbav najdeme už jen velmi výhodná litá kola (7.600,-), metalízu a alarm.

První výsledky českých prodejů inovovaného modelu Getz ukázaly, že ani přesun do vyšší sazby povinného ručení u námi testovaného motoru neubral modelu na atraktivitě.


První cena vozu209.900,- (1.1i 3 dveře, Active)
První cena vozu s testovanou motorizací231.900,- (1.1i 3 dveře, Active)
Základní cena testovaného vozu269.900,- (1.4i 5 dveří, Dynamic)
Cena testovaného vozu vč. příplatků290.240,- (1.4i 5 dveří, Dynamic)

Plusy:

  • cena
  • vnitřní prostornost
  • motor a jeho odhlučnění
  • neutrální jízdní vlastnosti
  • plasty v interiéru

Minusy

  • tvrdá sedadla s malým bočním vedením
  • malá nabídka příplatkové výbavy
Autosalon Frankfurt 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai Getz 1.4 Dynamic

Cena v základní výbavě: 269 900 Kč Cena v testované výbavě: 290 240 Kč

Základní výbava:nárazníky v barvě vozu, boční ochranné lišty, airbag řidiče, otáčkoměr, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, tónovaná skla, kryt zav. prostoru, příprava na rádio, 4x repro, el. ovládání předních oken, centrální zamykání, manuální klimatizace, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dělená a sklopná zadní sedadla a opěradla

Výbava testovaného vozu:disky z hliníkové slitiny (+7.600,-), autorádio Sony (+5.190,-), vnitřní dekor (+6.660,-), automatický spínač světel (+890,-)

Nová výstavní hala Kongresového centra Praha má už jasný obrys Nová výstavní hala Kongresového centra Praha má už jasný obrys

Urbanisticko-architektonická soutěž Nové KCP vyhlášená…

Trump udělá cokoliv, aby se vyhnul jaderné válce s KLDR, tvrdí ministr financí Mnuchin Trump udělá cokoliv, aby se vyhnul jaderné válce s KLDR, tvrdí ministr financí Mnuchin

Americký prezident Donald Trump se chce vyhnout jaderné…

Pro věřitele zkrachovalých autosalonů po závodníkovi Charouzovi nezůstalo skoro nic Pro věřitele zkrachovalých autosalonů po závodníkovi Charouzovi nezůstalo skoro nic

Věřitelé zkrachovalých autosalonů A. Charouz Motors…

 
Technické údaje
Motor Hyundai Getz 1.4 Dynamic
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1399
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 71 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 126 / 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.2
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.5 / 5.1 / 6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 254 / 977
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1100 / 410
Rozměr pneu:165/70 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3825
b) šířka (mm): 1665
c) výška (mm): 1490
d) rozvor (mm): 2455
e) rozchod vpředu (mm): 1450
f) rozchod vzadu (mm): 1440
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1360
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Hyundai Getz 1.4 Dynamic
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,42
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo? Víte, jaké palivo v zahraničí natankovat? A jak se vyznat v označení Gazole či Senza Plombo?

Ne ve všech státech Evropské unie se nafta označuje jako…

 

AutoRevue
Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších Donald Trump vlastnil nespočet aut. Tady je desítka nejzajímavějších

Donald Trump na svých autech nikdy nešetřil.

Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají Bublina možná brzy splaskne. Ceny klasických vozů klesají

Na renomovaném britském automobilovém serveru se objevil…

 



Hyundai Getz zlevňuje o 55 tisíc Kč: Třídveřová verze stojí v akci jen 179.900,- Kč Hyundai Getz zlevňuje o 55 tisíc Kč: Třídveřová verze stojí v akci jen 179.900,- Kč

Hyundai přichází s akčním ceníkem modelu Getz, kterým se…

Hyundai Getz (2002-2008) – Cenové lákadlo Hyundai Getz (2002-2008) – Cenové lákadlo

Hyundai Getz byl do jisté míry přelomovým modelem. Kdo by…

 



 
Tuhle sovětskou limuzínu určitě neznáte! V čem byl ZiL 4102 revoluční a proč zůstalo u prototypu?

Tuhle sovětskou limuzínu určitě neznáte! V čem byl ZiL 4102 revoluční a proč zůstalo u prototypu?

Včera

Vozy ruské značky ZiL si obvykle představíme jako obří limuzíny s velkoobjemovým osmiválcem. ZiL 4102 byl také takový.




Blesk.cz

Koptík po zabavení auta od Gregorové: Už má nový mercedes! A od muže

Koptík po zabavení auta od Gregorové: Už má nový…

Našvaná Hana Gregorová (65) sice Ondřeji Koptíkovi (34), o třicet let mladšímu milenci, který jí lhal o své…

Proč by Tříska (80) skákal z mostu? Známe výsledky zdravotní prohlídky!

Proč by Tříska (80) skákal z mostu? Známe výsledky…

Jednou z probíraných možností, proč Jan Tříska (80) skončil v sobotu odpoledne ve Vltavě pod Karlovým mostem,…

 

iSport.cz

Barinka po premiéře: Děkovačka v Brně? Nádhera, musím vše odkoukat

Barinka po premiéře: Děkovačka v Brně? Nádhera,…

Tahanice se Spartou hodil za hlavu, v pátek absolvoval úvodní trénink s Kometou a v neděli poprvé oblékl dres…

Stramaccioni: Pomohl také Křetínský v šatně, fanoušky potřebujeme zpět

Stramaccioni: Pomohl také Křetínský v šatně,…

Po prohraném derby museli zabrat. Hrozilo, že by mohl přijít další propad tabulkou. Na fotbalisty Sparty dokonce…

 

Reflex.cz

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu může smartfoun!

Uprchlíci vs. chytré technologie. Za migrační vlnu…

Za uprchlíky v Evropě jsou zodpovědní i například Steve Jobs, Bill Gates, Mark Zuckerberg nebo pan Google. Když…

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou pro naši vlast! Film Milada ukázal další záběry

Když nechcete podporovat komunismus, jste hrozbou…

Tvůrci filmu Milada odkryli další část skládačky. Z plnohodnotného traileru už je vidět, jak bude zhruba vypadat…