reklama


Hyundai Getz 1.4 Dynamic - Get´s go!

Hyundai Getz 1.4 Dynamic - Get´s go!

 
 

Jeden z mála vážných konkurentů fabie prošel koncem loňského roku omlazením a pod kapotu dostal nový zážehový motor 1.4. Vyplatí se i nadále?

Už od začátku svých prodejů na českém trhu bodoval Getz především střízlivým designem v kombinaci s relativně velkým vnitřním prostorem a zajímavou cenou. Poslední facelift tak dal vozu šanci na ještě lepší prodeje.

obrázek [300 x 183] V exteriéru se mnoho podstatného nezměnilo – odlišné tvarování mřížky chladiče a zaoblenější tvar světlometů jsou spolu se zadní mlhovkou přesunutou doprostřed nárazníku změnami opravdu drobnými a nepoučený zákazních si jich možná ani nevšimne. Naopak kvitovat by mohl skok v kvalitě plastů použitých v interiéru a celkové zpřehlednění palubní desky. Výplně dveřísedadla mají velmi příjemné potahy, sedáky jsou ale nadále poměrně tvrdé a postrádají výraznější boční vedení. I přes malé vnější rozměry najde čtveřice cestujících na všech sedadlech dostatek místa, rovněž zavazadelník se základní kapacitou 254 litrů stačí běžným nárokům.

obrázek [300 x 237] Nejzásadnější změnou je ovšem nový čtyřventilový zážehový motor 1.4, který nahrazuje dosavadní agregát 1.3. Výkon narostl o 8 kW na 71 kW, kroutící moment na 128 Nm, zcela se ovšem změnila charakteristika. Do přibližně 3400 otáček je motor o poznání tišší než předchůdce, ovšem vytáčí se pomaleji a papírový nárůst výkonu téměř nelze vnímat. Stačí ale vydržet přijatelnou zvukovou kulisu a méně přijatelné zvýšení spotřeby a nad 4500 otáček se motor tváří téměř jako šestnáctistovka. Subjektivní pocit dynamiky záleží na obsazení, při provozní hmotnosti 1130 kg není problém zrychlovat velmi svižně. Vůz je velmi dobře odhlučněn, ani při vysokých rychlostech není hladina hluku nepříjemná.

I při zmiňovaném klidném jízdním stylu se lze vejít do výrobcem udávané spotřeby 6 litrů/100 km celkem bez problémů, motor ale svádí k šlapání na plyn a i v rámci rychlostních limitů není výjimkou osmilitrová spotřeba. Jízdní vlastnosti nejsou na špičce třídy, běžnému řidiči ale umožní ovládat vůz naprosto spolehlivě a bez sklonů k překvapením. I přes tužší odpružení není jízda přes typické české výtluky nepříjemná a spokojeni jsme také byli s manévrovacími schopnostmi vozu na omezeném prostoru.

obrázek [300 x 376] Zajímavý je pohled do ceníku, kde jsou jednotlivé stupně výbav nastaveny s maximálním přihlédnutím ke specifickým požadavkům českého zákazníka. V námi testované prostřední výbavě Dynamic tak sice nalezneme posilovač řízení, elektricky ovládaná přední okna a dokonce manuální klimatizaci, ale chybí ABS a čelní airbag je pouze u řidiče. Druhý airbag s ABS přijde na 20.000 Kč, a v nabídce příplatkových výbav najdeme už jen velmi výhodná litá kola (7.600,-), metalízu a alarm.

První výsledky českých prodejů inovovaného modelu Getz ukázaly, že ani přesun do vyšší sazby povinného ručení u námi testovaného motoru neubral modelu na atraktivitě.


První cena vozu209.900,- (1.1i 3 dveře, Active)
První cena vozu s testovanou motorizací231.900,- (1.1i 3 dveře, Active)
Základní cena testovaného vozu269.900,- (1.4i 5 dveří, Dynamic)
Cena testovaného vozu vč. příplatků290.240,- (1.4i 5 dveří, Dynamic)

Plusy:

  • cena
  • vnitřní prostornost
  • motor a jeho odhlučnění
  • neutrální jízdní vlastnosti
  • plasty v interiéru

Minusy

  • tvrdá sedadla s malým bočním vedením
  • malá nabídka příplatkové výbavy
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai Getz 1.4 Dynamic

Cena v základní výbavě: 269 900 Kč Cena v testované výbavě: 290 240 Kč

Základní výbava:nárazníky v barvě vozu, boční ochranné lišty, airbag řidiče, otáčkoměr, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, tónovaná skla, kryt zav. prostoru, příprava na rádio, 4x repro, el. ovládání předních oken, centrální zamykání, manuální klimatizace, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, dělená a sklopná zadní sedadla a opěradla

Výbava testovaného vozu:disky z hliníkové slitiny (+7.600,-), autorádio Sony (+5.190,-), vnitřní dekor (+6.660,-), automatický spínač světel (+890,-)

Technické údaje
Motor Hyundai Getz 1.4 Dynamic
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1399
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 71 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 126 / 3200
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 170
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.2
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 7.5 / 5.1 / 6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 254 / 977
Objem nádrže (l):45
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1100 / 410
Rozměr pneu:165/70 R14
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 3825
b) šířka (mm): 1665
c) výška (mm): 1490
d) rozvor (mm): 2455
e) rozchod vpředu (mm): 1450
f) rozchod vzadu (mm): 1440
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1190
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 580 / 850
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1020
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):980
k) šířka vpředu (mm): 1360
l) šířka vzadu (mm): 1380
délka sedáku vpředu (mm): 500
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 620
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Hyundai Getz 1.4 Dynamic
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 9
Výhled vzad: 8
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 9
Tah v nižších otáčkách: 9
Výkon ve vyšších otáčkách: 9
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 9
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 9
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 7
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 9
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,42
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji První generace Volva XC60 se loučí. Teď je k mání levněji

Volvo XC60 je vůbec nejprodávanějším modelem…

 




Hyundai Getz zlevňuje o 55 tisíc Kč: Třídveřová verze stojí v akci jen 179.900,- Kč Hyundai Getz zlevňuje o 55 tisíc Kč: Třídveřová verze stojí v akci jen 179.900,- Kč

Hyundai přichází s akčním ceníkem modelu Getz, kterým se…

Hyundai Getz (2002-2008) – Cenové lákadlo Hyundai Getz (2002-2008) – Cenové lákadlo

Hyundai Getz byl do jisté míry přelomovým modelem. Kdo by…

 



 
Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Kia Stinger poprvé naživo. Jaká je korejská prémiová zadokolka? A kdy bude v prodeji?

Včera

Při evropské premiéře Stingeru jsme nezkoumali jen jeho krásný design, ale také se ptali, co Evropanům nabídne z hlediska techniky. Nebojte, šestiválec bude!




Blesk.cz

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý za to může Babišova EET

Na platbu kartou v menších e-shopech zapomeňte. Prý…

Řada menších tuzemských e-shopů od března, kdy pro ně začne platit elektronická evidence tržeb (EET), zruší…

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v Antutu dominují iPhony a Čína

Listopadovému žebříčku nejvýkonnějších strojů v…

Podzimní premiéry máme za sebou, nová generace špičkových smartphonů se dostala na trh a Antutu má dostatek dat,…

 

iSport.cz

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála kvalifikaci

Olympijské šampionce to v USA jezdí! Samková vyhrála…

Eva Samková vyhrála v americkém Solitude kvalifikaci na sobotní závod Světového poháru ve snowboardcrossu.…

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak zkáza na sedmé hodině

Puskarčíková jako kulomet! Palba za 19 sekund, pak…

Vybílit pět černých placek a mohla si utíkat za vítězstvím. Biatlonistka Eva Puskarčíková ovšem po třech…

 

Reflex.cz

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští Tuaregové se vymykají pravidlům

Muslimský kmen, kde o sexu rozhodují ženy. Saharští…

Už dlouhá staletí křižují Saharu a směr cesty často nechávají na nevidomých. Spoléhají na jejich zvýšenou…

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita současného Ruska na poetických fotografiích

Sto dvacet let stará škola v Marijsku: krutá realita…

Marijsko (republika Marij El) leží v evropské části Ruska, přesto se zdá, že se zde čas zastavil. Do Moskvy to…

 
 
reklama