Hyundai Getz - nový přírůstek mezi malými vozy

Hyundai Getz - nový přírůstek mezi malými vozy

 
 

Segment malých vozů je v České republice nejvýznamnějším segmentem trhu osobních automobilů, kterému doposud jasně dominovala Škoda Fabia. Je ovšem zcela zřejmé, že se tato situace bude měnit s příchodem nových vozů. První pozice Fabie nejspíš nebude ohrožena, ale dají se očekávat výrazné změny v počtu prodaných vozů jednotlivých značek. Na trh totiž postupně přichází nové malé vozy, které nabízejí za nižší nebo podobné ceny srovnatelné vlastnosti. Jedním z těchto vozů, který nedávno vstoupil na český trh, je jihokorejský Hyundai Getz, který si nyní představíme.

Design pro Evropu

Již při prvních návrzích nového vozu bylo jasné, že Getz bude určen převážně pro evropský trh, kde se předpokládá odbyt více než poloviny ze 190 000 vyrobených vozů. Aby se nový vůz více přiblížil požadavkům a chápání Evropana, byl jeho vývoj uskutečněn v německém vývojovém středisku firmy Hyundai. Design vozu tak nezapře výrazně evropské prvky a styling. I když na karosérii vozu nechybí zaoblené přechody, přiklonili se designéři také k použití hran, jednoduchých křivek a širokých ploch. Výraznými prvky přední části jsou světlomety, které zasahují poněkud hlouběji do předních blatníků, nárazník s integrovaným spoilerem a maska chladiče s logem značky. Krátká kapota plynule přechází v čelní sklo a vzhled vozu Hyundai Getz tak trochu připomíná vozy kategorie MPV. Tento dojem navíc umocňují i rozměry vozu s délkou 3810 mm, šířkou 1665 mm a výškou 1490 mm. Od verze Elegance je v horní části zadních dveří umístěn decentní spoiler, jehož součástí je třetí brzdové světlo. Zadní světla pak zasahují do zadních blatníků, zadní mlhovka je umístěna v zadním nárazníku. Tento hatchback bude nabízen ve tří a pětidvéřovém provedení karoserie.

Interiér a výbavy

Také interiér je přizpůsoben evropskému pojetí a vyznačuje se tak jednoduchostí, dostatečnou funkčností a praktičností. Vnitřek vozu je vyznačuje jednoduše tvarovanou palubní deskou s ovladači, rádiem a výdechy ventilace soustředěnými na středové konzoli a odkládací schránkou na místě spolujezdce. Přístrojový panel pak obsahuje přístroje kruhového tvaru. Volant je tříramenný a je výškově nastavitelný. Přední sedadla jsou anatomicky tvarovaná, trojice zadních sedadel je vybavena opěrkami hlavy a tříbodovými bezpečnostními pásy. Na bocích předních sedadel jsou praktické odkládací kapsy, na zadní straně opěradel předních sedadel jsou háčky na zavěšení lehčího zavazadla nebo spíše saka. Zavazadlový prostor o objemu 240 litru, který lze zvětšit sklopením zadních sedadel na 977 litrů. Hyundai Getz bude nabízen ve čtyřech stupních výbav a to jako základní provedení, Comfort, Elegance a Sport. Ve výbavě základního modelu lze nalézt airbag řidiče, posilovač řízení nebo elektrické ovládání předních oken. Verze Comfort má navíc airbag spolujezdce, obložení přístrojové desky imitací karbonu, elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka, elektrické ovládání bočních oken a centrální zamykání. Výbava verze Elegance obsahuje systém ABS s rozdělovačem brzdní síly EBD, boční airbagy, přední mlhovky, výškově stavitelné sedadlo řidiče a kůží obšitý volant. Vrcholem nabídky je verze Sport, která bude dodávána s koly z lehkých slitin o rozměru 15 palců a klimatizací. Pro všechny verze jsou určeny také mimořádné výbavy, které zahrnují autorádia, ABS, střešní okno, alarm, dvojité dno zavazadlového prostoru a řadu dalších výbav.

Motory, převodovky a podvozek

V současnosti je pro vůz Getz určena trojice benzinových motorů. Základní model je vybaven motorem 1.1 o výkonu 46 kW (63 k), pro verze Comfort a Elegance je určen motor 1.3 o výkonu 60 kW (82 k) a verze Sport má pod kapotou agregát 1.6 o výkonu 77 kW (105 k). Dynamické vlastnosti, spotřeba a další technické údaje jsou uvedeny v tabulce. Nabídku motorů v blízké budoucnosti rozšíří naftový motor 1.5 CRDi o výkonu 58 kW (80 k) se systémem vysokotlakého vstřikování paliva Common Rail druhé generace, který se vyznačuje vedle nízké spotřeby i nízkou koncentrací škodlivin ve výfukových plynech. Standardně je vůz vybaven pětistupňovou manuální převodovkou, u motoru 1.3 lze na přání zvolit čtyřstupňovou automatickou převodovku. Verze s automatickou převodovkou a motorem 1.6 není zatím určena pro český trh. Přední kola jsou zavěšena na vzpěrách McPherson s vinutými pružinami, vzadu je pak zkrutná příčka. Přední náprava je vybavena stabilizátorem. Tlumiče jsou vpředu hydraulické a vzadu plynové. Getz má přední brzdy kotoučové a zadní bubnové, od vyšších verzí je vůz vybaven systémem ABS. Pro základní model jsou určena třináctipalcová kola, Comfort a Elegance má čtrnáctipalcová a verze Sport má patnáctipalcová kola.

Ceny a situace na trhu v daném segmentu

Cena základní verze ve třídveřovém provedení je 239.900 korun, pětidveřová verze se nachází v cenové relaci od 249.900 korun. Cena verze Comfort začíná na částce 269.900, respektive 279.900 korun. Hyundai Getz Elegance stojí od 329.900 korun za třídveřové provedení, pětidveřové provedení stojí od 339.000 korun. Vrcholem nabídky je verze Sport v cenách od 369.900, respektive 379.900 korun. Jako výbavu na přání lze dokoupit například ABS za 19.900, boční airbagy za 8.900, klimatizaci 34.900 korun nebo kola z lehkých slitin za 12.990 (Comfort a Elegance). V Evropě je tržní podíl malých vozů okolo 30 procent a představuje přibližně čtyři milióny prodaných vozů. V České republice je podíl malých vozů téměř 50 procent, což vyjadřuje dosti názorně situaci na trhu a v číselných hodnotách je to téměř 70.000 prodaných malých vozů. Vedle vozu Škoda Fabia se na tomto čísle výrazněji podílejí vozy Peugeot 206, Renault Clio, VW Polo, Opel Corsa, Toyota Yaris a Ford Fiesta. Svými cenami se Getz stává významným konkurentem pro Fabii, která v základním provedení Junior s motorem 1.2/40 kW stojí od 259.900 korun, ovšem s ekvivalentní výbavou je Fabia výrazně dražší a to asi o 18 až 20 procent.

Závěrečné slovo

Pro někoho může být relativně nízká cena předpokladem pro tvrzení, že Hyundai Getz je automobilem nevalné kvality. Pokud by tomu tak bylo, proč by Hyundai přišel se zcela novou zákaznickou výhodou, kterou je tříletá záruka bez omezení ujetých kilometrů? A zde je třeba si položit ještě otázku, zda by mohl renomovaný výrobce poskytnout tuto záruku, kdyby si nebyl jistý dostatečnou kvalitou tohoto vozu?

Kandidátka komunistů do senátu půjde k soudu kvůli pomluvě Kandidátka komunistů do senátu půjde k soudu kvůli pomluvě

Komunistickou kandidátku do senátu Ivu Řezníčkovou…

Do čela imunitního výboru míří komunista Grospič. Posoudí vydání Babiše Do čela imunitního výboru míří komunista Grospič. Posoudí vydání Babiše

Předsedou sněmovního mandátového a imunitního výboru…

ČEZ jde na Slovensko vydělávat na energetických službách. Chce využít podpory státu ČEZ jde na Slovensko vydělávat na energetických službách. Chce využít podpory státu

Slovensko potřebuje snižovat spotřebu energií a začíná…

 
 

Tapety








Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici Kupujete ojeté auto? 10 tipů, jak zdarma a jednoduše zjistit jeho reálnou kondici

Při nákupu ojetiny s vyplatí sledovat i zdánlivé…

Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív… Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív…

Nová generace legendárního „géčka“ bude oficiálně…

 





 
Na profi závodění neměl dost peněz, přesto se dostal do F1. Způsobem, jakým může každý z nás

Na profi závodění neměl dost peněz, přesto se dostal do F1. Způsobem, jakým může každý z nás

Dnes 11:52

Že je cesta do Formule 1 složitá a příležitost dostanou jen vyvolení? Mladý Nizozemec nás přesvědčuje o absolutním opaku.




Blesk.cz

Životní partner Jaroslava Šmída (†47): Na pohřbu stál stranou od rodiny

Životní partner Jaroslava Šmída (†47): Na pohřbu…

Herec Jaroslav Šmíd (†47), který se proslavil rolí lékaře Dobeška z komedie Doktor od jezera hrochů, se nikdy…

Zvracející Hitler, kojení i sex nacistky a černocha - Recenze pecky Wolfenstein II: The New Colossus

Zvracející Hitler, kojení i sex nacistky a černocha…

Nácky nemá nikdo rád. Tedy kromě nácků samotných. Pokračování legendární série stříleček Wolfenstein nabízí…

 

iSport.cz

Fotbal mi chybí, smutní zraněný Černý. Čeká ho operace v Německu

Fotbal mi chybí, smutní zraněný Černý. Čeká ho…

Český fotbalista Václav Černý z Ajaxu Amsterodam se v polovině prosince podrobí operaci pravého kolena, ve…

Tenisová bomba! Štěpánek bude trénovat kamaráda Djokoviče

Tenisová bomba! Štěpánek bude trénovat kamaráda Djokoviče

Logickou a nesmírně atraktivní cestou vedou další kroky brzy devětatřicetiletého Radka Štěpánka. Podle zdrojů…

 

Reflex.cz

Rychlé šípy pro 21. století, to je dětská sci-fi kniha „H2O a tajná vodní mise“

Rychlé šípy pro 21. století, to je dětská sci-fi…

Legendární český spisovatel Jaroslav Foglar by nad novou dětskou knihou „H2O a tajná vodní mise“zřejmě spokojeně…

Miloš Zeman: Článek o sovětské okupaci je dílem šílence s vylízaným mozkem

Miloš Zeman: Článek o sovětské okupaci je dílem…

Prezident Miloš Zeman se dnes v Moskvě důrazně ohradil proti článku publikovaném na webu ruského armádního…