reklama


Hyundai H1: Korejský Transporter

Hyundai H1: Korejský Transporter

 
 

Když se ve firmách rozhoduje o dodávkách nebo mikrobusech, jen málokde je na začátku mezi kandidáty jiná než evropská značka. Hyundai má nový model H1, který sice má k evropským i30 daleko co do rozměrů, ale celkovou úrovní se s ním dokáže směle poměřovat.

Automobily tohoto formátu se na Auto.cz neobjevují příliš často, ale jedná-li se o novinku, která za cenu dobře vybaveného miniMPV nabízí místo osmi pasažérům a o výbavu přitom nejste ochuzeni, jde o výzvu. Takovou nabídku budou zkoumat nejen konkurenti, ale i zákazníci, kteří už si začínali myslet, že doba laciných aut z Koreje skončila.

Pětimetrová jednička

5125 milimetrů dlouhá karoserie H1 je jedinou verzí, kterou si u dealera můžete objednat. Soupeření flexibilitou tedy Hyundai jako obvykle ponechává Transitům a Transportérům. Další parametry výběru jsou už velmi konkurenceschopné. Začněme u designu.

Vnější vzhled vlastně v ničem nepřipomíná neevropský původ tohoto vanu. Hladké plochy, účelně navržené tvary i sebevědomě vyhlížející maska by mohla patřit k jakékoliv značce. Moderní styl je zřejmý z velkých zepředu trojúhelníkových světlometů i elegantně včleněných koncových svítilen, které na obrázcích opticky zmenšují celý automobil. Ke standardu vanu H1 patří lakování nárazníků v barvě vozu i kola z lehkých slitin s pneumatikami 215/70 R16.

obrázek [310 x 407] Praktické a bohužel zatím jinde ne zcela samozřejmé jsou dvoje boční posuvné dveře. V případě Hyundaie jsou jejich vodicí kolejnice dokonale ukryty pod spodní hranu třetích bočních oken, a tak vůbec neruší estetický dojem z celého jednolitě působícího designu. Po otevření (výhradně manuálním) vzniká v boku karoserie otvor dlouhý 980 mm a vysoký 1150 mm.Víc si lze jen těžko přát.

Interiér pro osm

Po všech stránkách příjemný interiér H1 byl překvapením. Sedí se relativně dost vysoko, takže po otevření obrovských řidičových dveří musíte vystoupat na velká sedadla, z nichž je dobrý výhled na dění kolem. Orientaci v provozu významně pomáhají velká vnější zpětná zrcátka.

Vnější rozměry užitkového auta se projevují i uvnitř. Vnitřní šířka v první řadě (1640 mm) překonává všechno osobní, ve druhé řadě je k dispozici 1730 mm, takže tři dospělí vedle sebe vlastně vůbec nemusejí přijít do kontaktu. Ve třetí řadě je díky šířce 1480 mm (všechny tři rozměry ve výši loktů) těsněji jen na poměry tohoto vozu, protože většina osobních aut nebude schopná nabídnout ani tento rozměr. Z objektivních kriterií musíme zmínit i dostatečně dlouhé a optimálně vysoko nad podlahou umístěné sedáky, které pasažérům nabízí dostatek podpory na krátkých i dlouhých cestách. Plnohodnotné sezení je na rozdíl od mnoha dražších minivanů nejen v první a druhé, ale také ve třetí řadě! Majitelé Espaců, Sharanů a Galaxy by měli vyzkoušet. Dvě osoby v první a tři ve druhé řadě mohou dokonce využívat určité boční vedení těla, které jsou sedáky a opěradla schopné poskytovat. Zcela rovná podlaha a značná šířka interiéru dovoluje volně procházet mezerou mezi předními sedadly dozadu, z první do druhé řady.

Dojmy a pocity ale také patří k našemu hodnocení, což u výstupů korejského autoprůmyslu ne vždy končilo dobrým výsledkem. Časy se ale zřejmě definitivně změnily. Sedadla mají na dotek příjemný materiál a přístrojová deska má – světe div se – i v této užitkové třídě, měkčený plast na hlavním dílu. Za horkých letních dnů, které letos vládly zatím jen na přelomu května a června, se plně osvědčila výkonná klimatizace, která rychle zvládá ochlazovat objemný bohatě prosklený interiér a dovoluje samostatně regulovat přísun čerstvého vzduchu i do zadní části interiéru. Na cestách přijde vhod množství odkládacích schránek.

Motor vpředu podélně a pohon zadních kol

Pro dnešní kategorii vanů a dodávek již netypické uspořádání hnací soustavy přináší určitá konstrukční omezení (výše položená podlaha, vyšší těžiště, složitější zadní náprava), ale také několik výhod. Jízda s Hyundaiem H1 je kupodivu příjemným řidičským zážitkem, protože s nezatíženým vozem si čtyřválec 2497 cm3 dokáže lehce poradit, díky maximám 125 kW a 392 Nm. Uvnitř navíc posádku ruší jen přiměřeným způsobem. Hnací zadní náprava sice na nerovnostech trochu poskakuje, ale při vypnutém stabilizačním systému dokáže v nízkých rychlostech vlát takřka závodnicky. K dokonalosti jízdních dojmů chybí přímější převod řízení, ale to už bychom žádali po původem užitkovém autě opravdu příliš. Pohon zadních kol dokonale eliminoval soupeření točivého momentu motoru se změnou směru natočení kol, takže akcelerovat lze v zatáčkách s mnohem větší jistotou vlády nad vozem, než je dnes ve třídě běžné. Perfektně po ruce je řadicí páka bohužel jen pětistupňové převodovky.

obrázek [555 x 340]

Díky odpružení zadní nápravy listovými pružinami – připraveném až na tunu užitečného zatížení – je komfort pro posádku poněkud omezen, ale s rostoucí zátěží to bude lepší a lepší. Stabilizační systém je součástí sériové výbavy.

Omezená variabilita, neoriginální rádio

Celkově velmi dobré auto má i několik stinných stránek, s nimiž bude muset majitel žít. Předně zapomeňte na variabilitu, kterou mají standardně všechny velké minivany.

Zadní lavici (třetí řadu) nelze z H1 vyjmout, ale pouze sklápět opěradlo. Konkurence obvykle také tento prvek nenabízí, neboť plnohodnotná lavice váží už několik desítek kilogramů a pro manipulaci s ní potřebujete nejméně dva silné muže.

Větším problémem z hlediska každodenního používání je absence krycího plata zavazadelníku, které by mělo patřit ke standardní výbavě. Asi malé množství v Evropě prodaných vozů může za to, že originální elegantně zastavěné autorádio není součástí sériové výbavy. Budete tak konfrontováni s neustálým vyjímáním panelu aftermarketového rádia.

obrázek [555 x 371]

Závěr

Výkonný a na ovládání příjemný motor, prostorný interiér, bohatá výbava a překvapivě nízká cena tvoří mix vlastností, které možná dovolí zapomenout na méně zvučnou image korejského výrobce i ve třídě, ovládané Volkswageny a Fordy. Možná, že nejsme daleko od doby, kdy turisty na letiště začnou vozit místo té-pětek há-jedničky.

První cena vozu659.900,- Kč (2,5 CRDi VGT (125 kW), Tour)
První cena vozu s testovanou motorizací659.900,- Kč (2,5 CRDi VGT (125 kW), Tour)
Základní cena testovaného vozu659.900,- Kč (2,5 CRDi VGT (125 kW), Tour)
Cena testovaného vozu vč. příplatků659.900,- Kč (2,5 CRDi VGT (125 kW), Tour)

Plusy

  • silný motor
  • pohon zadních kol
  • řízení bez vlivů motoru při akceleraci
  • prostorný interiér, plnohodnotná sedadla ve všech řadách
  • bohatá výbava
  • velmi dobrá cena
  • tříletá záruka bez omezení počtu kilometrů

Minusy

  • omezený komfort při jízdě na nerovném povrchu
  • absence krytu zavazadelníku
  • nedostupnost vestavěného originálního autorádia
  • pevně stanovená výbava, nemožnost další individualizace
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai H1

Cena v základní výbavě: 659 900 Kč Cena v testované výbavě: 659 900 Kč

Základní výbava:ABS, EBD, protiprokluzový a stabilizační systém, bezpečnostní vzduchový vak řidiče a spolujezdce, klimatizace v přední i zadní části, disky kol z lehkých slitin, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zrcátka, dálkově ovládané centrální zamykání vč. alarmu, tónovaná skla, el. ovládání předních oken, přední mlhová světla, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, palubní počítač

Výbava testovaného vozu:základní

Železničáři investují přes miliardu do plzeňského nádraží Železničáři investují přes miliardu do plzeňského nádraží

Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zahájila třetí…

Společnost má rozmanitou strukturu. A co jste dělali v devadesátkách vy? Společnost má rozmanitou strukturu. A co jste dělali v devadesátkách vy?

Fantastická kniha Kmeny 90 představuje 25 subkultur,…

Autorské poplatky zřejmě budou moci růst maximálně o inflaci Autorské poplatky zřejmě budou moci růst maximálně o inflaci

Do budoucna se budou moci autorské poplatky zvyšovat…

 
Technické údaje
Motor Hyundai H1
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2497
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 125 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 392 / 2000 - 2500
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 14.5
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 10.9 / 7.1 / 8.5
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 850 / -
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2282 / 748
Rozměr pneu:215/70 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 5125
b) šířka (mm): 1920
c) výška (mm): 1925
d) rozvor (mm): 3200
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1000
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 900 / 1100
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1000
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):990
k) šířka vpředu (mm): 1640
l) šířka vzadu (mm): 1730
délka sedáku vpředu (mm): 490
délka sedáku vzadu (mm): 480
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 580
místo vzadu pod předním sedadlem: ANO
Hodnocení Hyundai H1
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 10
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 10
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 7
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 8
Hlučnost v vyšších otáčkách: 7
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 8
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 7
Jízdní vlastnosti v extrému: 7
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 8
Účinnost brzd: 7
Velikost zavazadlového prostoru: 8
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 10
Variabilita zavazadlového prostoru: 5
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 10
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,00
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček Vzpomínka na dětství. V zámku Příseka je 10 tisíc autíček

Muzeum autíček, které se nachází téměř ve všech…

Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu Nový crossover Škody nejspíše dostane základy od Volkswagenu

Německý koncern chystá řadu novinek, z čehož by v blízké…

 




Euro NCAP: Hyundai H-1 – Slabá ochrana chodců i dospělých cestujících Euro NCAP: Hyundai H-1 – Slabá ochrana chodců i dospělých cestujících

Hyundai H-1 je na trhu od roku 2008 a není tedy nijak…

Taxi z Barcelony do Británie za 4600 liber (130 tisíc Kč) Taxi z Barcelony do Británie za 4600 liber (130 tisíc Kč)

Sopečný popel z islandského vulkánu Eyjafjallajökull má…

 



 
Absurdní tuning sovětského off-roadu: Osmiválcová Lada Niva Lowrider!

Absurdní tuning sovětského offroadu: Osmiválcová Lada Niva Lowrider!

Dnes 11:56

Lada Niva je známá jako schopný offroad. Australská tuningová společnost Probag ale z ní vytvořila něco, co je naprostý opak výchozího auta.




Blesk.cz

Kateřina Kornová zavzpomínala na pracovní začátky: Byla jsem spontánní

Kateřina Kornová zavzpomínala na pracovní začátky:…

Kateřina Kornová (49) vystřídala za svůj život mnoho povolání. Byla modelkou, tanečnicí, herečkou a hlavně také…

Na stavbě se převrhl náklaďák: Řidič uvnitř kabiny se pomlátil

Na stavbě se převrhl náklaďák: Řidič uvnitř kabiny…

V městské části Praha 4 – Kamýk v ulici Novodvorská došlo v pátek dopoledne k nehodě. Na stavbě se tam převrhl…

 

iSport.cz

Proč nepustil Vukadinoviče? Rozhodlo srdce v kapse, říká zlínský šéf

Proč nepustil Vukadinoviče? Rozhodlo srdce v kapse,…

Pro srbského pravého záložníka má Zdeněk Červenka (60) slabost, lepšího hráče aktuálně v ePojisteni.cz lize…

Žádaný útočník opouští Slavii. Železník míří do Mladé Boleslavi!

Žádaný útočník opouští Slavii. Železník míří do…

Ani Zlín, ani Teplice, ani pokračování ve Slavii. Útočník Lukáš Železník opustí klub z Edenu a zamíří do Mladé…

 

Reflex.cz

Scházíte se v týdnu s rodinou u jídla? Fotografka zachytila stolování v různorodých domácnostech

Scházíte se v týdnu s rodinou u jídla? Fotografka…

Jsou rodiny, které se spolu scházejí u jídla jen o víkendech. Někde spolu naopak večeří každý den a jinde se…

Italský zázrak: V hotelu zasypaném lavinou našli záchranáři šest živých lidí

Italský zázrak: V hotelu zasypaném lavinou našli…

Pod lavinou, která spadla ve středu na horský hotel ve střední Itálii, je šest živých lidí. Informovala o tom…

 
 
reklama