Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Heavy Industries a Scania oznamují partnerství

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Švédská Scania v rámci nového partnerství dodá motory pro rypadla a kolové nakladače od divize stavebních strojů společnosti Hyundai Heavy Industries.

Nové partnerství zahrnuje především dodávky motorů Scania o objemech devět, třináct a šestnáct litrů pro stavební stroje vyráběné společnosti Hyundai Heavy Industries.

Zvláštní důraz je u těchto motorů kladen na splnění emisní normy Tier 4f, která je aktuálně nejpřísnější. Následně budou zákazníkům na vybraných trzích nabízeny i stavební stroje s motory, splňujícími emisní normy Tier 2 a Tier 3.

První strojem od společnosti Hyundai Heavy Industries, vybaveným motorem Scania, je rypadlo HX520. Tento stroj je vybaven pohonnou jednotkou o objemu třináct litrů, poskytující výkon 331 kW a splňující emisní normu Tier4f.

Veřejnosti se HX520 s motorem Scania představuje na mezinárodním stavebním veletrhu Intermat, pořádaném v Paříži od 20. do 25. dubna letošního roku.

Rypadlo HX520 s motorem od švédského výrobce doplní model HX480, který bude rovněž vybaven třináctilitrovou pohonnou jednotkou. Následně budou uvedeny bagry HX700 a HX900 s vidlicovými osmiválci o objemu šestnáct litrů.

Motory Scania zároveň zamíří i do kolových nakladačů HL970 a HL980, v nichž budou pracovat agregáty o objemu devět, resp. třináct litrů.

Hyundai Heavy Industries uvádí, že motory Scania byly zvoleny pro pohon rypadel a kolových nakladačů pro svou spolehlivost a jihokorejský koncern očekává, že dodají jeho strojům vyšší výkon a zároveň i zlepší jejich hospodárnost provozu o dvě až deset procent v závislosti na provozním režimu.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (10)
Avatar - ladsla
22. 4. 2015 20:42
Re: Hle, kdo je tady Malým sousedem....
Tady nejde o spolehlivost, ale o emise - což je v článku dost jasně napsáno. Jeden z hlavních důvodů investice VAGu do Scanie byly právě motory, které jsou momentálně myslím evropská špička a to nejen v tom jak si poradili s emisemi v porovnání s konkurencí. Sekundárně jde pak i o servisní síť a Evropě i renomé......určitě smysluplnější než někdejší spojení s FIATem.
Hyundai si umí vyrobit asi cokoliv, ale ekonomicky to smysl zřejmě nemá.
21. 4. 2015 21:23
Receptář nejen na neděli
Zajímavá myšlenka. Nechám si vyměnit 1,2i za 13 litrový motor a při rozjezdu vyrvu i zemskou kůru. >:D >:D
21. 4. 2015 16:09
Co je na tom divného?
Já nechápu, kdo tu co řeší za blbosti.
RR má motory z BMW, Ford jeden čas 1,6 a 2,0 diesel od PSA, Mitsubishi od VW a PSA a celý automotive je provázaný. Když někdo něco dělá dobře, proč to má vymýšlet někdo jiný ;-) A hlavně rypadla a auto je opravdu něco jiného.
21. 4. 2015 09:25
Re: Hle, kdo je tady Malým sousedem....
Pan Vošický, který mimochodem patří do blázince, by teď mohl říkat, že ty Hyundai rypadla jsou 100% Švédská. Asi jako, že H je 100% český vůz ... A je 100% lepší než Škodovka, která je jen pro chudou lůzu, kdežto H je pro movitější lepší lidi.

Divím se, že toho blba Vošického ještě někdo neupálil.
Avatar - CarlosOstrava
21. 4. 2015 09:02
Re: Hle, kdo je tady Malým sousedem....
Hyundai Heavy industry má sice společný základ(mateřskou firmu), ale to úplně samostatná společnost.
Takže spojitost s Hyudai Kia motor group tady není úplně správná... ;-\