Hyundai Hybrid Blue Drive: Konkurence hybridním Hondám a Toyotám
Hybridní pohon Blue Drive je cestou, jak chce Hyundai zejména u svých amerických modelů výrazně snížit normovanou spotřebu. Cílem automobilky je podle jejich představitelů být výrobcem nejúspornějších aut na světě.
Zcela nová konstrukce hybridního pohonu byla vyvinuta přímo Hyundaiem. Kombinuje atmosférický čtyřválcový motor 2,4 Theta II, šestistupňovou automatickou převodovku a 30kW elektromotor, který má maximum točivého momentu 205 Nm. Systém je schopný rekuperovat energii při brzdění a je vybaven funkcí start-stop.
Další možností je použití přeplňovaného benzinového motoru 2,0 GDI Theta, který má v podobě prototypu výkon 210 kW. Hybridní systém tak poskytuje srovnatelný výkon jako kombinace atmosférický V6+elektromotor a přitom dosahuje nižší spotřeby.
Lithium-polymerové 270V baterie mají kapacitu 5,3 Ah. Tento typ baterií ve srovnání s klasickými NiMH znamená úsporu 30 % hmotnosti a 50 % velikosti. Jejich konstrukce se také odlišuje od dnes běžných lithium-ion baterií , když jako elektrolyt slouží místo kapaliny gel. Díky tomu jsou lithium-polymerové baterie o 20 % menší než Li-Ion. Dodavatelem baterií je společnosti LG.