Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Hybrid Blue Drive: Konkurence hybridním Hondám a Toyotám

Diskuze (9)
Hyundai v Los Angeles představuje vlastní konstrukci hybridního pohonu, která spojuje benzinový motor o objemu 2,4 litru (nebo 2,0 turbo) a elektromotor s výkonem 30 kW. V sériové výrobě by se měla objevit v průběhu příštího roku.

Hybridní pohon Blue Drive je cestou, jak chce Hyundai zejména u svých amerických modelů výrazně snížit normovanou spotřebu. Cílem automobilky je podle jejich představitelů být výrobcem nejúspornějších aut na světě.

Zcela nová konstrukce hybridního pohonu byla vyvinuta přímo Hyundaiem. Kombinuje atmosférický čtyřválcový motor 2,4 Theta II, šestistupňovou automatickou převodovku a 30kW elektromotor, který má maximum točivého momentu 205 Nm. Systém je schopný rekuperovat energii při brzdění a je vybaven funkcí start-stop.

Další možností je použití přeplňovaného benzinového motoru 2,0 GDI Theta, který má v podobě prototypu výkon 210 kW. Hybridní systém tak poskytuje srovnatelný výkon jako kombinace atmosférický V6+elektromotor a přitom dosahuje nižší spotřeby.

Lithium-polymerové 270V baterie mají kapacitu 5,3 Ah. Tento typ baterií ve srovnání s klasickými NiMH znamená úsporu 30 % hmotnosti a 50 % velikosti. Jejich konstrukce se také odlišuje od dnes běžných lithium-ion baterií , když jako elektrolyt slouží místo kapaliny gel. Díky tomu jsou lithium-polymerové baterie o 20 % menší než Li-Ion. Dodavatelem baterií je společnosti LG.

Diskuze (9)
24. 11. 2008 01:06
Re: Tah Korejcu bere dech
Krizi prezije ten, kdo je schopen prodavat levnejsi a uspornejsi vozy. O jejich cene se netreba rozepisovat a usporne modely jsou pripravene na pristi rok, jak vidime. At pocitam jak pocitam, vychazeji mi Korejci jako ti, kteri vyjdou na konci krize silnejsi nez drive. O zivot jde vicemene furt. A prichazeji o nej ti na konci pelotonu.

Jako Evropana mne trochu desi, ze posledni 2-4 roky evropske koncerny podlehly sebeuspokojeni, ze kdyz maji sve usporne dizly, tak ze tim maji otazku uspornych technologii vyresenu na leta dopredu. Nastesti se to posledni rok meni a je znat probuzeni z naftoveho snu. Jen je otazka, jestli ty roky pospavani na vavrinech nebudou prave ten faktor, ktery pristi rok, az krize uderi s plnou silou, rozhodnou o byti a nebyti. Ale snad ne. Tentokrat jim to projde, protoze americke automobilky spaly jeste dele a tvrdeji.
23. 11. 2008 22:59
Re: Tah Korejcu bere dech
:yes: >:D Neco mi rika, ze pristi rok budou auta za pul babky :-!
23. 11. 2008 22:39
Re: HED-5
Kdyz uz je rec o HED-5. tady jsou docela obsahle aktualizovane informace: [odkaz] (clanek nutno dole rozbalit). :-) Na okraj je dobre si pripomenout, ze "HED" je zkratka "Hyundai European Design", oznacuje radu konceptu vyvijenych v evropskem centru, takze obvykle s hlavni myslenkou na evropsky trh. Hm hm.
Jo, a ten chystany velkosedan (Hyundai VI)(debut unor 2009) bude jednim z modelu, ktere budou pouzivat GDI motory. Navic pro nej Hyundai ve vlastni rezii vyviji 8-stupnovou automatickouo prevodovku, ktera se ma do nekterych modelu H. montovat od r. 2010: 8-speed-automatic-transmission/" target="_blank">[odkaz]
V tomhle clanku zase stoji za to rozbalit si fotku - Genesis kupe v zavesu neni zrovna male auto, meri na delku 4630 a rozvor ma 2820 (viz srovnani se starym Coupe-Tiburonem [odkaz] ). To dava aspon castecnou predstavu o palacovych rozmerech Hyundaie VI ;-)
23. 11. 2008 20:21
HED-5
A este tu neni ziadne info o HED-5, 6-miestny crossover pride na trh okolo roku 2010, ale to zaujimavejsi, je 2 litrovy motor GDI, s maximalnym vykonom 286 koni, ktory sa do tej doby objavi aj inych modeloch. Mozno v novom Coupe? :yes:
23. 11. 2008 19:19
Plnoformatovost
Korejci jiz davno predbehli mainstreamovou evropu na poli kvality a sirky nabidky. Hyundai je v mainstreamu automobilka s nejsirsi nabidkou modelu. Jeden kaspar by to mohl nazvat supermainstreamem. My vsak vime, ze neco takoveho neexistuje.
Zde Hyundai znovu o kousek evropske konkurenci poodskocil.