Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v říjnu 2010: Hyundai i30 nejprodávanějším zahraničním modelem

Vládu Octavie v nižší střední třídě nedokáže nikdo ohrozit. Hyundai i30 ovšem tentokrát dosáhl nevídaného výsledku.
Zpět na článek
15. 11. 2010 10:56
15. 11. 2010 16:37
15. 11. 2010 16:59
15. 11. 2010 17:23
15. 11. 2010 19:50
15. 11. 2010 21:59
16. 11. 2010 09:48
16. 11. 2010 10:18
16. 11. 2010 11:21
16. 11. 2010 10:22
16. 11. 2010 11:23
16. 11. 2010 12:25
16. 11. 2010 10:33
16. 11. 2010 11:19
16. 11. 2010 16:31
16. 11. 2010 16:57
Avatar - KANKUNEN
15. 11. 2010 07:19
Tak by to mělo vypadat
Na domácím trhu domácí auta. Octávka je uplně jinde i dle procenta naftových aut. Díky absenci HB verze a možnosti výbavy působí jako auto o třídu výš - jako levnější varianta Passata.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - 3_diamanty
15. 11. 2010 07:43
Re: Tak by to mělo vypadat
oktavka je skvele auto o tom niet pochyb a stale tvrdim ze keby bola vo verzii hatchback golf prestane byt legendou :yes:

octavia :yes:
Avatar - pocitac
15. 11. 2010 07:58
Re: Tak by to mělo vypadat
no vidíš, podle říjnových čísel to vypadá, že se tou legendou stane Hyundai s htchbackem i30 ;-) ;-)
15. 11. 2010 08:24
Re: Tak by to mělo vypadat
A ja si zas myslim, ze keby Golf bol vo verzii liftback a o nieco lacnejsi, tak Octavia by nebola takym jednoznacnym leadrom v nizsej strednej. Octavia totiz okrem ineho tazi aj z toho, ze je v danej triede jediny zastupca tohto typu karoserie...
15. 11. 2010 09:15
Re: Tak by to mělo vypadat
Octavia těží z toho, že je tady doma. Jinak smysl toho liftu v této třídě jsem dodnes nepochopil.
Avatar - kari.laz
15. 11. 2010 09:36
Re: Tak by to mělo vypadat
Naštěstí v mladé Boleslavi to pochopili a proto ho nabízejí. >:D
Avatar - pocitac
15. 11. 2010 09:43
Re: Tak by to mělo vypadat
asi tak... :-) i když, myslím si, že by Octavia měla úplně stejné prodeje i kdyby to byl "obyčejný" hatchback, dost možná by se jí, na domácím trhu, dařilo i líp.
15. 11. 2010 09:47
Re: Tak by to mělo vypadat
Se mnou je to těžký - já v této třídě nechápu ani sedan - ten snad ještě víc.
16. 11. 2010 09:51
Re: Tak by to mělo vypadat
Sedan je primárně určen pro asijské a východoevropské trhy, nebo pro Ameriku - na a když už ho mají (VW, Renault, Ford...) tak prostě pár kousků prodají i v EU

lift - Oktávka je skutečně asi jediný lift v této třídě, který se výrazněji prosadil. Carisma díru do světa neudělala a nic dalšího mě nenapadá.

Oktávka když vznikala, nabízela klasický koncept - víc auta za míň peněz. Teď už to zdaleka neplatí, technika i spracování je špičkové, a na chudších trzích skutečně může částečně suplovat střední třídu.
15. 11. 2010 09:49
Re: Tak by to mělo vypadat
Jen jestli jen nechtěli ušetřit za podlahu na HB.
Avatar - petrumr
15. 11. 2010 18:54
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - KANKUNEN
15. 11. 2010 10:00
Re: Tak by to mělo vypadat
Vyber si: Dáš tam nákup a dvě basy piva. Dáš tam bečku a chlaďák, dáš tam věci na chatu. Dáš tam 4 tenisové tašky, když jedeš na tenis. Dáš tam kočárek.
Nemáš problém, když jedeš na dovču. Co je na tom divného.
15. 11. 2010 11:34
Re: Tak by to mělo vypadat
HB beru, když chci krátký auto. Když chci kufr, koupím kombi. Lift je dlouhý jako kombi, tak prostě nechápu, proč Lift.
Avatar - pocitac
15. 11. 2010 11:44
Re: Tak by to mělo vypadat
Lift koupím, když se mi líbí vyváženost sedanu ale chci větší praktičnost. ;-) Podívej se, jak dopadla Samantha s malým kufrem [odkaz] >:D
15. 11. 2010 10:56
Re: Tak by to mělo vypadat
To samozrejme nespochybnujem. Ale okrem pozicie domaceho vyrobku ma vyhodu v tom, ze v tejto triede lift nikto neponuka. Tebe mozno jeho zmysel unika, ale ono predsa len daky bude: jednak liftback tak akosi prirodzene ponuka vacsi batozinovy priestor nez hatchback, a druha vec, liftback sa viac podoba sedanu, a posobi reprezentativnejsie nez hatchback...
16. 11. 2010 03:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
15. 11. 2010 10:56
KIA
Vypada to, ze Hyundai uz nemohl vystat, ze ho znacka pod jeho kridly prerusta, tak nabidl za cenu 270k plne vybaveny vuz nizsi stredni, kteremu sestra se svym Ceedem nemuze konkurovat - v soucasne dobe vebec nicim (vyjma vzhledu a to je relativni)... a tak lide kteri se nechteji tlacit ve Fabii a maji 300k v kapse - voli i30 s vybornou 1.4 a prijatelnym vzhledem (ta bila ji slusi)... jeste by stal za uvahu Megane Generation za 250k... cekal bych lepsi umisteni.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - dicky
15. 11. 2010 16:37
motory
zajimave je porovnani v motorech u octavie voli naftu 82,5 procent majitelu ale u ostanich to bidne preleze 30.
hyundai jeste hur 25,8 kia jeste min.
Docela to ukazuje ze lide s mensi kupni silou jeste velmi veri benzinu da se polemizovat jestli kvuli lepsi spolehlivosti nenarocnosti atd.
U oktavky je ale nafta primo v zdrcujici presile >:D
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Katikakus
15. 11. 2010 16:59
Re: motory
Carovne sluvko, za kterym hledej vyraznou prevahu dieselu o Octavky je "fleet".
Avatar - Blue Sun
15. 11. 2010 17:23
Re: motory
Dnes už bych pomalu i polemizoval, zda se do firmy vyplatí brát TDI namísto TSI... Ale já nejsem nákupčí.
Avatar - saldy
15. 11. 2010 19:50
Re: motory
no stejně, lidi jsou z dieselů v tomto případě vyděšený na smrt, aby náhodou něco neprodělali a je to škoda, tyhle malý dýzly jsou fajn a záruka je na straně uživatele.
15. 11. 2010 19:05
Re: Nič prekvapivé, benzíny boli až doteraz u Octavie zúfalé
Až dnes s motorom 1,2 TSI Škoda Octavia dobehla/predbehla so základnými benzínmi konkurenciu ...

Vhľadom na to, že okrem zastaralých benzínov ponúkala Octavia, takmer do dnešných dní, síce hrkotavý, ale spoľahlivý a úsporný 1,9 TDi - tak záujemca o Octaviu veľmi nemal čo riešiť ...
Avatar - Nerez
15. 11. 2010 20:50
Re: Nič prekvapivé, benzíny boli až doteraz u Octavie zúfalé
Není náhodou základní motor Octavie 1,4 MPI 59 kW?
15. 11. 2010 21:15
Re: Ten ani nepočítam ...
To beriem ako "preklep" na ponuke Škody ...

Osobne to beriem za základ to čo je reálne minimum každého so zdravým rozumom - čiže 1,2 TSI.

Ale technicky máš pravdu - "základný" motor pre Octaviu je 1,4 MPI.
Avatar - Nerez
15. 11. 2010 21:19
Re: Ten ani nepočítam ...
Podle mě ten motor zase nemusí být tak špatný pro lidi, kteří jezdí v autě sami a nepotřebují s tím závodit. Já mám v Astře základ 1.4 a nepřipadá mi špatný
15. 11. 2010 22:33
Re: V inom aute možno nie ...
Problém tohoto motoru je výkon k hmotnosti Octavie. Určite sa dá i s ním jazdiť, ale otázka je s akou dynamikou a hlavne spotrebou ...

Dynamiku vynecháme - pre "rodinného" vodiča by to nebol zásadný problém. Ale problém je pre rodinne založeného vodiča v spotrebe. Už údaje o priemernej spotrebe 7 litrov a 9,6 litorov v meste sú v dnešnej dobe asi ťažko stráviteľné. V naloženej Octavii sa to samozrejme ešte zhoršuje ...

Pre porovnanie - ja mám so Ceedom 1,6 CVVT (i30 má taký istý, resp. ten nový obdobný motor) spotrebu tabuľkovú 6,4 litra - ja mám 7 litrov, ale pri "rodinnej" jazde som i ja na cca 6,5 litroch.

Čím slabší motor v ťažšom aute - tým viac sú tabuľkové hodnoty vzdialené realite. Samozrejme pri ekonomickej jazde - nie pre "Shumacherov".

Osobne som tiež vyberal medzi 1,4 CVVT a 1,6 CVVT a môžem tvrdiť, že tá investícia do silnejšieho motora sa mi už vrátila. Papierovo je síce "žravejší", ale pri trošku dynamickejšej jazde naloženým autom sa to rýchlo vráti. Ten slabší a teoreticky úspornejší motor treba pri jazde jednoducho viac točiť a potom ide spotreba rýchlo hore.

Ak je niekto vyslovene "kľudný" typ - t.j. diaľnica max. 100 km/h., plynulé rozbiehanie a brzdenie a časté jazdy po meste - tomu sa teoreticky môže oplatiť viac ten slabší motor. Ale ak auto poriadne naloží - tak neušetrí ani on ...
Avatar - Nerez
15. 11. 2010 23:08
Re: V inom aute možno nie ...
Ta moje Astra je asi stejně těžká jak ta Octavia v 1,4. Výkon mám o 7kW vyšší ale krouťák o 7nM menší. Podle křivky motorů podávají do 4tis. ot. srovnatelný výkon. Takže si myslím, že pokud se i v Oktávce bude jezdit v jednom, dvou lidech tak by to mohlo celkem stačit. Můj motor je v záběhu, jezdím s tím tak nějak průměrně, nejezdím brzda plyn ale ani nepodtáčím a nebrzdím provoz. Výrobce udává kombinovanou spotřebu 6,2 a já jsem teď na 6,4. I když by se vyšší výkon hodil, je i ta 1,4 kompromis mezi vykonem a spotřebou:)
15. 11. 2010 20:59
Re: V inom aute možno nie ...
Napsal jsi to hezky, lide s mensi kupni silou... proste pokud chces auto nejak vybaveny "prumerne" tak proste uz na drahou naftu nemas prachy... a k lidem co nejezdi sluzebne desetisice km rocne tak to s na nafte moc neusetris nato abys jel parkrat na chatu a jednou za ctrnact dni do globusu.
15. 11. 2010 20:37
Hundai i30 zahraničním?
H i30 je úplně stejně zahraniční jako škodovka! Asi už by si konečně měl někdo ujasnit, co je domácí a co zahraniční a hlavně měřit všem stejným metrem.
Škodovka je totiž taky zahraniční (podle toho, kdo tu fabriku vlastní), úplně stejně jako Hyundai a škodovka je taky domácí (podle toho, kde se to montuje), úplné stejně jako Hyundai.
V čem je tedy rozdíl? Jenom v tom, že VW nechal SVÉ továrně v Česku původní název?

A s tou kvalitou montáže škodovek to taky není nijak slavné, vrzající a odpadávající plastové obložení sloupků a madel dveří u dva roky staré oktávky není nic vyjímečného.
Osobně fandím Hyundai a jiným značkám, které za podstatně lepší peníz nabídnou více muziky.
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Nerez
15. 11. 2010 20:49
Re: Hundai i30 zahraničním?
S tím odchlípávajícím obložením sloupků souhlasím, sám jsem viděl hodně Octáviií, kdy se odchlípává textilní obložení předního sloupku. Za ty prachy by mi to dost vadilo
15. 11. 2010 21:38
Re: Hundai i30 zahraničním?
U tvé poslední věty stačilo napsat, že fandíš Hyundai, protože je levné. Tečka. O nějaké muzice nemůže být řeč ;-)
Avatar - kari.laz
16. 11. 2010 09:38
Re: Hundai i30 zahraničním?
:yes:
Avatar - JGucci
15. 11. 2010 21:45
Re: Hundai i30 zahraničním?
Skoda je domaci znacka, ktera zde auta vyrabi! Hyundai je zahranicni znacka, ktera zde auta jen montuje!!! Ano Skoda patri do nemeckeho koncernu VW, ale ten je akciovou spolecnosti a jeho akcie si muze tedy koupit kdokoliv, takze je to mezinarodni podnik.

Opravdu nechapu Cechy, kteri se snazi vse, co je ceske pospinit, musi to byt nejaka nemoc! :no:
Avatar - Ji/Ri
15. 11. 2010 21:56
Re: Hundai i30 zahraničním?
Co to meleš o montování a vyrábění? ;-\
Avatar - kari.laz
16. 11. 2010 09:39
Re: Hundai i30 zahraničním?
:yes:
16. 11. 2010 10:32
Re: Hundai i30 zahraničním?
Pomoc potrebuji predevsim ti, co spatruji v ryze ceske skodovce vymodleny, ale pro ne nejspis nedostupny volkswagen :-)
To je cesky problem, mozna vic zdejsi (myslim forum)... koupit skodovku a citit se jak kdyz ridim VW ;-)
Kdyz je potrebam, mluvi se o ceskych vozech, a kdyz prijde potreba jina, mluvi se o koncernu... to je preci tak "ceske"
Avatar - JGucci
16. 11. 2010 11:01
Re: Hundai i30 zahraničním?
Jelikoz ceny Skody a VW jsou na nasem trhu pomerne "podobne", tak v tom to nebude. Proste Skodu kupuji lide, kteri maji rozum a trochu narodni hrdosti! Hyudai kupuji ti, kteri na Skodu nemaji - v tom nevidim problem, proste nekdo MA a nekdo NEMA, ale opravdu nechapu lidi, kteri kvuli vlastni nespokojenosti se sama sebou spini ty uspesne.

Asi by si byl radeji, kdyby Skoda dopadla stejne jako Tatra a nas stat by byl jeste ve vetsim financnim srabu, nez ted a ty bys musel tedy platit na chod statu vetsi dane (pokud tedy vubec financne vydelecny jsi) a potom bys nemel ani na ten tvuj "sikmovokej" Hyundai!!!
16. 11. 2010 12:16
Re: Hundai i30 zahraničním?
Zase relativni nesmyslne skatulkovani - nekdo MA a nekdo NEMA... myslis, ze ten kdo si kupuje sikmoocko za 400 nema na to aby koupil Octavii za 400? Nebo ten kdo kupuje i30 za 300 nema na Fabii za 300? Tohle neni o hrdosti, ale o cistem kalkulu - z logiky veci chce kazdy za svoje prachy co nejvic - potom jsou tu ti, kteri maji sluzebni auto a tak to resit nemusi...a dalsi priklad - nekdo si mysli, ze s 35 hrubeho je pan tvorstva a nekdo si s temi samymi penezi prijde jako nuzak. A je 35 tis tak malo, kdyz pres 60% lidi nedostane ani na prumerny plat CR? A jaky je rozdil mezi tim pracovat v Praze a pracovat v BRNE? Nekdo dostal za totace od komaru byt a nekdo na nej musi v dnesni dobe vydelat (rozumej hypoteku). Takze vse je individualni a presne to vystihuje to co jsem napsal vyse.
Me je uplne jedno ci Skodovka je a je mi uplne fuk kdo v cem jezdi... k smichu jsou mi proste jen lidi, kteri ohrnuji nos nad konkurenci, ktera je ku prospechu nas vsech.
A jestli si nekdo vybral za svy prachy i30 namisto toho aby se mackal ve Fabii, tak to byla jeho svobodna volba ke ktere mel sve duvody a rozhodne ho to nedeklasuje na tu uroven o ktere se tu spousta "virtualnich" pseudobohacu bavi.
A to ze je nas stat ve srabu... :-) Spis nez o Skodovku (kterou vastni koncern a kterou si nemec ohlida) bych se bal kamarade o CEZ :-!
Avatar - kari.laz
16. 11. 2010 13:21
Re: Hundai i30 zahraničním?
Jedna věc ale platí, že korejská dvojčata ceed a i30 si koupí hodně lidí v nižší výbavě a se základním motore. Je to i vidět ze statistiky, kde se jich prodá sotva čtvrtina s naftovým motorem. A nebude to tím, že by ten benzím měli tak dobrý, nebo naftu tak špatnou. Prostě kyž vemou svých necelých 300 000 tak si za to koupí poměrně slušné auto. Jsou samozřejmě ti druzí, kteří si to koupí v dražších výbavách, protože chtějí právě toto auto. Ale cena je pořád hlavním argumentem při rozhodování o koupi. Určitě je dost takových, co by si koupili octavii třeba 2,0 TDI nebo 1,8 TSI v plné výbavě, nebo podobné auto jiných dražších značek, ale ne každý za to může ty peníze dát. A jestli koupit od německé značky malé auto, mebo koupit kompakta od Hyunadi, nebo Kie je většinou volba na straně Korejců.
16. 11. 2010 13:56
Re: Hundai i30 zahraničním?
Ber to tak, že Hyundai, Kia a Škoda jsou v Evropě nejlevnější auta ve své třídě za srovnatelnou cenu. Z toho hlediska se kupující korejců v ČR chovají racionálně, když se jim nechce platit Škodovce " domácí bonus ".
Avatar - kari.laz
16. 11. 2010 14:00
Re: Hundai i30 zahraničním?
Beru to ted z pohledu ČR, kde jsou korejci podstatně levnější než Škoda a je pak logické rozhodnutí, že když mám opravdu omezený budget na auto, tak si vyberu ten pro mě nejlepší kompromis, což je v ČR vzhledem k ceně korejská produkce.
16. 11. 2010 15:07
Re: Hundai i30 zahraničním?
To nezpochybnuji... ;-) a souhlasím... ale jsme v ČR, takže to procento běžných lidí, kteří si koupí kvalitní vůz v plné palbě za soukromé finance jako fyzická (nepodnikající - v zaměstnaneckém poměru) osoba je docela mizivé. Male vozy a korejskou nizsi stredni voli vesmes zamestnanci na HPP, kteri musi premyslet jak sve penize zainvestuji, pokud chteji nove auto. A potom je tu obrovske procento lidi kupujicich ojetiny do 200 tisic... a rekl bych, ze zrovna mezi nimi je plno tech "virtualu" s naditymi penezenkami :-)
16. 11. 2010 18:48
Re: Hundai i30 zahraničním?
Tak ,ze známých nemá i30 nikdo,ale Ceeda mají tři a všichni je mají ve vyšších výbavách,motorizace jedna nafta,jeden 1,4 a jeden 1,6 benzín.Všichni nové.
Naproti tomu Octávie většinou kupované už jeté, a když nové tak ve výbavách nepřevyšujících ony Ceedy a také většinou v benzínu,ovšem kdo si ji koupil na firmu,tak v naftě.
Avatar - escorpion
16. 11. 2010 19:17
Re: Hundai i30 zahraničním?
Z mojich známych má i30 veru dosť (aj na moje odporúčanie a zatiaľ max.spokojnosť), ceedov tiež zopár a na kórejca nepovedia nič zlé.
Poznám zopár ľudí aj s octaviou. 100 % je 1,9 PD TDI firemná (ani jeden nemá octaviu súkromne). Veď kto "normálny" by dal za octu 600 a viac tisíc SK (20 000 €).
Keby octavia nebola number 1 vo fleete (TDI), ktovie aké by boli predaje.

Ak by bol rebríček podľa fleet, tak octavia má viac ako 60 %, o tom nikto nepochybuje (samozrejme TDI, firmy ešte neprišli na kúzlo TSI), ale ak by sme postavili rebríček súkromných áut, dovolím si tvrdiť, že octa by nebola ani v TOP 3.
16. 11. 2010 20:23
Re: Hundai i30 zahraničním?
Ano fleetové prodeje jsou pro Octávii u nás nejdůležitější.Přechod od TDI k TSI u firem jen tak nebude,spotřeba je silná stránka dieslů.
Avatar - escorpion
16. 11. 2010 21:23
Re: Hundai i30 zahraničním?
Spotreba u TDI je silná stránka oproti TSI, ale aj drahšia údržba u diesela. To však nikoho nezaujíma, každý pozerá na spotrebu. Keby sme zrátali celkové náklady po 100 000 km, tak TDi oproti benzínu by nezvíťazilo, skôr naopak.
Avatar - Ada je zase tady
17. 11. 2010 07:11
Re: Hundai i30 zahraničním?
O jake drahe udrzbe mluvis brepto? Vymena oleje po 30 tis km a vymena rozvodobeho remene po 100 tis km? Motor firemni Octavie s TDI do sveho prodeje (typ. 180 tis km) typicky zadnou jinou udrzbu motoru nepotrebuje...
Avatar - escorpion
16. 11. 2010 16:54
Re: Hundai i30 zahraničním?
Niekto na škodu má tá si ju kúpi a niekto nemá, tak kúpi hyundai ? To je taká blbosť ako voda v koši. Ani sám neveríš tomu čo si napísal.
Avatar - kari.laz
16. 11. 2010 09:43
Re: Hundai i30 zahraničním?
Podívej se sem

[odkaz]

Nechápu, proč se pořád někdo snaží označovat korejský auto smontovaný v korejským závodě v Čechách za České auto.
Avatar - kari.laz
16. 11. 2010 13:23
Re: Hundai i30 zahraničním?
Koukám, že se to tam lehce nezdařilo zobrazit v tom linku. Ale byl to výpis z rejtříku firem ČR, kde je uvedena Škoda Auto v Mladé Boleslavi. Hyundai tam uvedená není. A to pro to, že není česká.
16. 11. 2010 18:41
Re: Hundai i30 zahraničním?
Ale Hyundai je v rejstříku uveden.Hyundai Motor Manufacturing Czech,společnost registrovaná v ČR.
Avatar - kari.laz
19. 11. 2010 08:04
Re: Hundai i30 zahraničním?
Jenže zde se jedná jen o její montovnu, tedy jednu pobočku, jako má Škoda třeba v Rusku. Ale V Mladé Boleslavi je sídlo společnoati a to má Hyundai v Korei
16. 11. 2010 11:26
Re: Hundai i30 zahraničním?
Škoda Auto a. s. sídlí v Mladé Boleslavi. Mladá Boleslav se nachází ve Středočeském kraji v České republice. Automobilka Hyundai Motor Company má své sídlo v Soulu. Soul se nenachází v České republice, nýbrž v Jižní Koreji. Škoda je tedy i přes stoprocentní majetek německého Volkswagenu a německý management českou automobilkou, zatímco Hyundai i přes výrobní závod v Nošovicích automobilkou zahraniční. To, že i30 není importovaným modelem, zmiňuji v článku. Titulek byl oproti mému originálu změněn, články procházejí redakční úpravou.
17. 11. 2010 21:05
Re: Hundai i30 zahraničním?
Jo, možná podle české, značně děravé a nedotažené legislativy to tak je, ale zdravý rozum prostě říká něco jiného.
Jak může být automobilka česká, když ji vlastní a řídí zahraniční společnost?

Prošel jsem si celou transformací jedné české stavební společnosti na ryze zahraniční a jediný rozdíl proti Škodě byl v tom, že zahraniční majitel přejmenoval podnik názvem své mateřské společnosti.
Výsledkem je, že budovy, výrobní prostory i lidé zůstali na svých místech, ale původní česká stavební společnost už rozhodně a bez jakýchkoliv pochyb česká NENÍ.
Jaký je tedy rozdíl Hyundai, který si tady svůj závod vybudoval, proti VW, který si tady už vybudovaný závod koupil?
Hyundai má tady založenou společnost Hyundai Motor Manufacturing Czech s.r.o. se sídlem v Nošovicích, jednatelé jsou samozřejmě korejci, zajímavá je ale právní forma s.r.o., která je jistě legislativně jednodušší než a.s. Tady je výtah z OR:

Společníci:
Hyundai Motor Company
137-938 Soul, Seocho-Gu, Yangjae-Dong 231
Korejská republika
Vklad: 13 901 000 000,- Kč
Splaceno: 100 %
Obchodní podíl: 100 % Zapsáno: 22.dubna 2009

a tady je totéž pro Škodu:

Jediný akcionář:
Volkswagen International Finance N.V.
Amsterdam, Herengracht 495, 1017
Nizozemské království Zapsáno: 22.srpna 2007

Základní kapitál:
16 708 850 000,- Kč
Zapsáno: 23.dubna 1996

Takže jak z výše uvedeného vyplývá, dokonce už ani Němci nevlastní Škodu, ale Nizozemci... ach jo.
Dál jsem nepátral, ale asi bych došel k tomu, že Volkswagen International Finance N.V. je ze 100% vlastněna VW z Wolfsburgu.
Holt globalizace a sídlo tam, kde jsou nejnižší daně.
Avatar - kari.laz
19. 11. 2010 08:09
Re: Hundai i30 zahraničním?
To je hrozná blbost, to co jsi napsal. V tom případě je Škoda česko-ukrainsko-kazachstánsko-sarajevsko… protože tam všude se vyrábí.
Avatar - Nerez
15. 11. 2010 20:55
Výhoda domácího vozu
Octavia je jistě kvalitní auto, osobně mám oktávky rád a líbí se mi, ale prodeje má tak vysoké jen proto, že je to "české auto". V zahraničí to asi tak slavné není...
Rozbalit vlákno
0
15. 11. 2010 21:12
Vynikající výsledek!
No nic, lidé začínají chápat, vnímat, zakoušet a srovnávat - i30 je opravdu HODNĚ dobré auto!
- FIFTHGEAR - 4 "hvězdičky" z 5 : [odkaz]
- AUTOCAR - 4 z 5!: [odkaz]
- i30 jako vítěz BEST mid-size, auto roku 2009 Austrálie: [odkaz]
- Hyundai nejkvalitnější značkou v Německu!
[odkaz]
:-)
Rozbalit vlákno
13
Avatar - kari.laz
16. 11. 2010 09:46
Re: Vynikající výsledek!
A ted najdi výsledky na ostatní auta, ať nevypadáš jak Hyunaiofil.
Jo aha, ty jsi jedním z hrdých vlastníků, tak proto jsi tu podal informace jen o Hyundai
16. 11. 2010 10:16
Re: Vynikající výsledek!
Pokud on je Hyundaiofil, tak nemusim, dle tvych prispevku, dlouho premyslet do jake skupiny "FILu" patris ty :-)
Avatar - pocitac
16. 11. 2010 10:31
Re: Vynikající výsledek!
kari.laz jezdí francouze, ale je to německý kolaborant >:D ;-)
16. 11. 2010 10:33
Re: Vynikající výsledek!
Ale vzdyt francouzi jsou prece tak strasni, poruchovi, nehezci... a navic neumi vyrabet kombi podle zazitych vzoru supermainstreamu :-)
Avatar - kari.laz
16. 11. 2010 11:15
Re: Vynikající výsledek!
Měl jsem s nima pár menších závad, které jsem musel odstraňovat, ale nakonec jsem vždycky usoudil, že to nebylo tak hrozný. Kombi jsem měl jenom jedno, jinak sedany, takže to mě taky moc netrápí. Každý má své a Francouzi nepatřili mezi ty nejspolehlivější, ale zase to nebyl takový propadák a ve finále se jednalo spíše o menší závady. Navíc nyní šla kvalita zase nahoru. Takže nakonec relativní spokojenost.
16. 11. 2010 12:24
Re: Vynikající výsledek!
Vubec bych takovou odpoved necekal... ale prekvapil jsi... a proto me zajima, proc je tak tezke pochopit, ze je i spousta lidi, kteri jsou spokojeni se svym Korejcem... ja ti reknu proc... to jsou "predsudky" a dokud si to clovek nezkusi na vlastni kuzi, neuveri. Myslim, ze se svymi zkusenostmi bys nepresvedcil treba Adu :-) i kdyz Renault ti nesedi... kazdopadne zrovna Peugeot bych taky nestavil do pozice spolehliveho vozu pro rodinu ;-) a to je prosim rodinna zkusenost. Tak uz mi zbyva jen Citroen... a ten se mi libi :-)
Avatar - kari.laz
16. 11. 2010 13:29
Re: Vynikající výsledek!
Ale já nikde nepíšu, že lidi nemůžou být s Korejcema spokojení. Dokonce si myslím, že pokud si koupí nějaký i30, nebo ceed a vyberou si jednu z nižších výbav a motorů, tak dostanou za ty prachy slušný auto. Jenom mě vždycky štve, když někdo uvede u někaé značky, nebo modelu nějaká čísla a všem chce ukázat, jak je to auto vlastně nejlepší. Ale když už chce něco uázat, tak by tam měl dát také nějaké srovnání s konkurencí. To je jak ,dkyby jsem uvedl, že Insignia byla autem roku a proto je nejlepší. Ale všichni normální vědí, že to tak není.
Já sám korejce nemusím a to hlavně po designové stránce. ix55, ix35 plus jejich odvozeniny od KIE jsou pro mě jedny z nejhnusnějších SUV (nepočítám sangyong nebo jak se to píše) ale zrvona tak se mi děsně nelíbí BMW X6.
16. 11. 2010 15:20
Re: Vynikající výsledek!
Jj, ja spis reagoval obecne... jde o to, ze se tu spickuji dve strany... privrzenci koncernu, kteri oznacuji ostatni sockami a potom ti "oznaceni". Takze pokazde, kdyz se ti oznaceni dockaji nejake male vyhry (specialne tyto mesicni udaje o prodejich), berou to jako satisfakci za usurpaci.
Takhle bych to videl ja... dokonce si myslim, ze nikdo z vlastniku tech korejcu, frantiku apod. nezpochybnuje skutecnou kvalitu koncernovych vozu.
Za sebe musim rict, ze se mi velmi libi nova Sportage... a i ta X6... ale musel bych zvolit tu Sportage ;-) jen nevim k cemu by mi byla ;-)
Avatar - kari.laz
16. 11. 2010 16:02
Re: Vynikající výsledek!
Ono je ale částečně pravda to, že dosk korejských zástupců se u nás prodá hlavně kvůli ceně a se základním motorem. Je to patrné i z toho, že jenom cca čtvrtina jich je s naftovým motorem, který je dražší. Málo kdo si koupí toho korejce v plné palbě a s nejsilnějším motorem.
Avatar - saldy
16. 11. 2010 17:58
Re: Vynikající výsledek!
bude to tak,od spoda směrem ke středu i proto ceníky a akce jsou nastaveny na levnější verze, v i30 už po fl nekoupíte vrcholný benzin,( ix20 pro změnu nemá šestnáctku dýzl), základní výbavy byly posíleny což je jistě dobře ale já bych přesto varoval aby výrazněji opouštěli pozice nabídky pro solventnější zákazníky, na tomto poli je třeba přidat a hlavně s tím nečekat až na novou generaci.
Avatar - kari.laz
16. 11. 2010 11:12
Re: Vynikající výsledek!
Pravda. Již nějaký čas jezdím Francouze a předpokládám, že další auto nakonec bude zase Francouz. Neztotožňuji se ale z Renaultem, ten je u mě někde u dna mého automobilového žebříčku. Ale přiznám se, že německá produkce je mi blízká (Až na výjimky). Nejvíce se mi asi ted ztamlouvají vozy Audi.
17. 11. 2010 13:34
Re: Vynikající výsledek!
Další auta a srovnání:
- U některých testů dlouhodobějšího řízení lepší než VW Golf - Hyundai i30's a better long distance driver than a Golf! [odkaz]
- Dle testů a srovnávání AUTOCAR s Focusem, P308, Golf: LEPŠÍ i30! Better than Golf and Focus according to Autocar! [odkaz]
- Porážka hodnotou a vybavením: the new Hyundai i30 beats the opposition for value and equipment. [odkaz]
- The Hyundai i30 beat (poráží) out the Fiat 500 and the Ford Focus XR5 to win overall motoring excellence
- Zde 2. místo, 3. Toyota Au. [odkaz]
- Porážka Mitsubishi: [odkaz]’s-in-targa-t… />
- V dalších již mnohých testech srovnávacích v dané třídě, se obvykle pohybuje v první TROJCE!
- Hyundai modelem i30 dohnal své konkurenty v segmentu nižší střední třídy a řadu z nich již stihl předběhnout...
takže asi tak zatím... :-)
:-) :-) :-) :-)
Avatar - kari.laz
19. 11. 2010 08:12
Re: Vynikající výsledek!
Jsem rád že tomu všemu věříš a že z toho máš takovou radost.
Avatar - Ji/Ri
15. 11. 2010 21:59
Guru
je na tom nějak bídně i s novým větrem. Proto sleva jako trááám. Za chvilku lidem dojde, že jsou odrbáváni o novou přístrojovku v nových modelech, že pořád sedí v podstatě ve starém autě..... a je to.... venkovní design totiž zádel nevozí, ten nevidím denně x hodin, na něm netrávím x času..... je to tak..... at si strčí své staré interiery někam a to, že dobré a osvědčené věci se nemění..... mno, zní to logicky, ale s logikou v době vlády marketingu se obstát moc nedá.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - kari.laz
16. 11. 2010 09:48
Re: Guru
A proto je stále nejprodávanější a to i mezitřídně. Možná by jsi měl jít do VW dělat poradce, aby konečně udělali Golfa, který by se neprodával. Vždyt na tom zcela jistě pracují dlouhá léta, ale pořád se jim to nedaří a Golf je pořád nejprodávanější. >:D
16. 11. 2010 10:18
Re: Guru
Golf je německý a německý trh je největší. Proto je Golf nejprodávanější v Německu a tím pádem i v Evropě.
Avatar - kari.laz
16. 11. 2010 11:21
Re: Guru
Na druhou stranu má docela slušný náskok a nejprodávanější je i mezitřídně. A i v Německu měli několik měsíců dost velké propady. A druhý a třetí největší trh je tuším Francie a Itálie, kde mají také své automobilky. Je to zkrátka o tom, že golf je takový univerzál, který se líbí širokému spektru zákazníků.
16. 11. 2010 10:22
Re: Guru
Tohle je hodne ralativni a zalezi v jakych meritcich to "nejprodávanější" beres... ve svetovem meritku VW GOLF s prodeji na "ks" za casovy usek neobstoji, at se o nem traduje co chce... nejprodavanejsim vozem na svete bude neco od Toyoty, ze? :-!
Avatar - kari.laz
16. 11. 2010 11:23
Re: Guru
Pokud to bereš takto, tak to tak asi bude. Ale měl jsem na mysli spíše Evropu, protože jsme v Evropě a máme jiné požadavky na auta, než Američané, nebo Asiaté.
16. 11. 2010 12:25
Re: Guru
Jj ja vedel jak to myslis... melo to byt jen male popichnuti.
Avatar - pocitac
16. 11. 2010 10:33
Re: Guru
Myslíš, že by se Golf s novou přístrojovkou přestal prodávat? ;-)
Avatar - kari.laz
16. 11. 2010 11:19
Re: Guru
Nepřestal, nebo určitě ne hned, ale proč do něčeho, co funguje, určuje ergonomickou i kvalitativní podstatu ve třídě cpát nějaké pokusy, jako StarTrack v nové Focusu, nebo jako "najdi si své tlačítko" v Astře. Golf se prodává takový jaký je. Usedlý, ničím nevyčnívá a tím si získává široké spektrum zákazníků.
Avatar - pocitac
16. 11. 2010 16:31
Re: Guru
Myslíš, že by VW neuměl udělat novou přístrojovou, tak aby splňovala všechno co si popsal? Vyhověl by tak minimálně zákazníkům, kteří přecházejí z G5 na G6 a těší se na nové auto. Chápu, že všechno jde oddiskutovat a nic neplatí na sto procent, ale tady je na místě přiznat pravdu. Já když si teda přesednu konkrétně třeba z P308 do G6 tak na mě doslova dýchne "stáří". Není to o ergonomii nebo materiálech, ta přístrojovka je prostě celkově zastaralá, nezlob se na mě, ale připomíná mi přístrojovky z dob Felicie - její hloubkou a celkovým pojetím. Jedna věc jsou retušované fotografie tady na auto.cz a osobní zkušenost a srovnání.
Avatar - Nerez
16. 11. 2010 16:57
Re: Guru
Musím tak trochu souhlasit s kolegou. I když mám rád německou jednoduchost a jednoduché a přehledné interiéry, tak ten v Golfu IV mi příjde už moc. Ale jinak je Golf neoddiskutovatelně pěkné a kvalitní auto