Hyundai i30: Modernizovaná nižší střední z Nošovic od 299.990 Kč
Doby, kdy první generace ve výprodejích začínala těsně nad hranicí 200.000 korun, jsou dávno pryč. Novinka modernizované druhé řady ale i tak nepřekonala třísettisícovou metu, pětidveřový hatchback se zážehovým čtyřválcem 1.4 MPI/73 kW stojí ve výbavě Entry bez desetikoruny 300 tisíc. Oproti předchozímu provedení tedy podražil o pět tisíc. Pětidveřové hatchbacky a kombi jsou dále poháněny benzinovými motory 1.6 MPI/88 kW a 1.6 GDI/99 kW. První koupíte také se šestistupňovým automatem, druhý pak alternativně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou, která nabízí možnost manuálního řazení. Turbodiesely zastupují jednotky 1.4 CRDi/66 kW, 1.6 CRDi/81 kW a její výkonnější verze s proměnnou geometrií lopatek VGT (100 kW). Absolutní novinkou je přeplňovaná zážehová šestnáctistovka GDI s výkonem 137 kW pro i30 Turbo. To neexistuje jako praktické kombi, ale zase má jako jediné i třídveřovou karoserii. Levnější verze s jediným párem dveří a motory 1,4 a 1,6 l GDI už koupit nelze.
Nejnižší stupeň Entry obsahuje jen to nejnutnější, tedy hlavně šest airbagů a tradiční, dnes již povinné bezpečnostní asistenty (ABS, EBD, stabilizaci, protiprokluz a monitor tlaku v pneumatikách), dvouose nastavitelný volant s elektrickým posilovačem, otáčkoměr, palubní počítač a elektrická přední okna a zrcátka s vyhříváním. Jezdí na patnáctipalcových ocelových kolech, má mlhovky a denní diody, samozřejmě asymetricky dělenou a sklopnou zadní lavici, ale pouze základní centrální zamykání.
Hyundai i30 2015 – technické údaje zážehových motorizací a ceny | ||||
Motor | 1.4i MPI D-CVVT | 1.6i MPI D-CVVT | 1.6 GDI D-CVVT | 1.6 T-GDI D-CVVT |
Převodovka/pohon | 6M/přední | 6M (6A)/přední | 6M (7DS)/přední | 6M/přední |
Zdvihový objem [cm3] | 1368 | 1591 | 1591 | 1591 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 73/6000 | 88/6300 | 99/3600 | 137/5500 |
Největší toč. mom. [N.m/min-1] | 134/3500 | 156/4850 | 164/4850 | 265/1500-4500 |
Max. rychlost [km/h] | 183 | 192 (192) | 195 (195) | 219 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,7 | 10,9 (11,9) | 9,9 (10,7) | 8,0 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 5,8 | 6,3 (6,8) | 5,3 (5,8) | 7,3 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1179 | 1189 (1223) | 1196 (1230) | 1282 |
Cena Entry [Kč] | 299 990 | - | - | - |
Cena Trikolor [Kč] | 339 990 | 349 990 | - | - |
Cena Weekend [Kč] | - | 389 990 | 404 990 | - |
Cena Turbo [Kč] | - | - | - | 539 990 |
Trikolor stojí o 40 tisíc korun více. Zvenčí se liší klikami v barvě vozu, má už výškově stavitelnou sedačku řidiče a posilovač řízení nastavitelný ve třech úrovních, centrál je dálkový, prostřednímu stupni nechybí ani bederní opěrka, manuální klimatizace a čtyřreproduktorové rádio s CD, MP3 a USB portem. Je také nejlevnější cestou, jak se dostat k šestnáctistovce s 88 kW (349.990 Kč), za 1.4 CRDi už dáte bezmála 405 tisíc a 1.6 CRDi stojí dalších 10.000 korun navíc. Lze je zušlechtit dále i balíčkem Komfort.
Nejluxusnější výbava Weekend přijde na 389.990 Kč s 1.6i/88 kW – s automatem je ještě o 40 tisíc dražší. Už má litá šestnáctipalcová kola a dojezdovou rezervu, boční blikače v zrcátkách, chromované lišty na oknech a přední sedadla s vyhříváním, výškově se dá nastavit i to spolujezdcovo. Volant a řadicí páka jsou v kůži, klimatizace automatická a elektromotorky ovládají také zadní okna. Hodí se i tempomat a zadní parkovací senzory, jakož i spousta praktických schránek, kapes a síť v zavazadelníku. 1.6 GDI/99 kW přijde na 405 tisíc, za 1.6 CRDi/81 kW dáte o 50 tisíc více a stejnou částku stojí i sedmistupňová dvouspojková skříň. Za nejvýkonnější diesel si Hyundai účtuje minimálně 474.990 korun. K dispozici jsou i výhodnější pakety Style a Premium.
Pětidveřové kombi stojí vždy 15.000 navíc, metalízy jsou za příplatek 13.900 Kč. Zájemci o i30 Turbo si musí připravit minimálně bezmála 540 tisíc korun, jestli zvolí sportovnější třídveřák, či praktičtější pětidveřovou karoserii, je čistě na vkusu, tady Hyundai rozdíly nedělá.
Hyundai i30 2015 – technické údaje vznětových motorizací a ceny | |||||
Motor | 1.4 CRDi | 1.6 CRDi | 1.6 CRDi | 1.6 CRDi VGT | 1.6 CRDi VGT |
Převodovka/pohon | 6M/přední | 6M/přední | 7DS/přední | 6M/přední | 7DS/přední |
Zdvihový objem [cm3] | 1396 | 1582 | 1582 | 1582 | 1582 |
Válce/ventily | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Největší výkon [kW/min-1] | 66/4000 | 81/4000 | 81/4000 | 100/4000 | 100/4000 |
Největší toč. mom. [N.m/min-1] | 240/1500-2500 | 280/1500-2500 | 300/1750-2500 | 280/1500-3000 | 300/1750-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 173 | 190 | 185 | 197 | 200 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 13,5 | 11,1 | 11,8 | 10,2 | 10,6 |
Komb. spotřeba [l/100 km] | 4,2 | 3,9 | 4,2 | 3,9 | 4,2 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1282 | 1289 | 1316 | 1289 | 1316 |
Cena Trikolor [Kč] | 404 990 | 414 990 | - | - | - |
Cena Weekend [Kč] | - | 454 990 | 504 990 | 474 990 | 524 990 |