Hyundai i30 N: První stovka prodaná během 48 hodin. Proč o tom Češi nevěděli?
Hyundai si dal na modelu i30 N velmi záležet. Vývoj vedl Albert Biermann, který měl dříve u BMW na starosti vozy řady M, zapojil se i rallyeový závodník Thierry Neuville, testovalo se na zamrzlých jezerech ve Švédsku a samozřejmě na Severní smyčce Nürburgringu. Na samém konci je na první pohled velmi povedený produkt, který řadu fanoušků značky fascinoval natolik, že byli ochotni si jej koupit, aniž by jej před tím vyzkoušeli.
Ve světě luxusních sportovních aut je to celkem běžná praxe, u ostrých hatchbacků se ale něco podobného až tak nevidí. Konkrétně se bavíme o speciální stokusové edici vyhrazené pouze pro německý trh, což je zřejmě ten důvod, proč Češi o možnosti objednání nevěděli. Stovka šťastlivců ještě nemá vůz ve své garáži, možnost dostat jej mezi prvními na světě dostali po zaplacení zálohy 1000 eur prostřednictvím služby PayPal, a možná i proto se po vozech First Edition zaprášilo během 48 hodin po spuštění objednávek.
Celá tahle akce nicméně není pouze o privilegiu vlastnit Hyundai i30 N mezi prvními. Za svých 1000 eur si „majitelé“ užijí večeři na Nürburgringu, dostanou speciální balíček vyhrazený skalním fanouškům, zúčastní se workshopu s vysokými činiteli značky a projdou profesionálním tréninkem přímo na závodní dráze. Všechno proběhne v říjnu, kdy si zákazníci převezmou vozy vybavené individuálními štítky s pořadovými čísly.
Částka 1000 eur nakonec nepřipadá tak vysoká, v těchto cenových relacích se podobné akce prostě pohybují. Je jenom zarážející, že Hyundai nenabídnul podobnou možnost hlavně českým zákazníkům, pokud bereme v úvahu výrobní prostory v Nošovicích a reklamní spoty hovořící o českém autě. Podle našich informací se zatím v České republice nic podobného neplánuje.