Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai i30 N: První stovka prodaná během 48 hodin. Proč o tom Češi nevěděli?

Jan Mička
Diskuze (52)
S prvním ostrým hatchbackem automobilky Hyundai se setkáme až v září ve Frankfurtu, první stovka exemplářů však už má své majitele.

Hyundai si dal na modelu i30 N velmi záležet. Vývoj vedl Albert Biermann, který měl dříve u BMW na starosti vozy řady M, zapojil se i rallyeový závodník Thierry Neuville, testovalo se na zamrzlých jezerech ve Švédsku a samozřejmě na Severní smyčce Nürburgringu. Na samém konci je na první pohled velmi povedený produkt, který řadu fanoušků značky fascinoval natolik, že byli ochotni si jej koupit, aniž by jej před tím vyzkoušeli.

Ve světě luxusních sportovních aut je to celkem běžná praxe, u ostrých hatchbacků se ale něco podobného až tak nevidí. Konkrétně se bavíme o speciální stokusové edici vyhrazené pouze pro německý trh, což je zřejmě ten důvod, proč Češi o možnosti objednání nevěděli. Stovka šťastlivců ještě nemá vůz ve své garáži, možnost dostat jej mezi prvními na světě dostali po zaplacení zálohy 1000 eur prostřednictvím služby PayPal, a možná i proto se po vozech First Edition zaprášilo během 48 hodin po spuštění objednávek.

Celá tahle akce nicméně není pouze o privilegiu vlastnit Hyundai i30 N mezi prvními. Za svých 1000 eur si „majitelé“ užijí večeři na Nürburgringu, dostanou speciální balíček vyhrazený skalním fanouškům, zúčastní se workshopu s vysokými činiteli značky a projdou profesionálním tréninkem přímo na závodní dráze. Všechno proběhne v říjnu, kdy si zákazníci převezmou vozy vybavené individuálními štítky s pořadovými čísly.

Částka 1000 eur nakonec nepřipadá tak vysoká, v těchto cenových relacích se podobné akce prostě pohybují. Je jenom zarážející, že Hyundai nenabídnul podobnou možnost hlavně českým zákazníkům, pokud bereme v úvahu výrobní prostory v Nošovicích a reklamní spoty hovořící o českém autě. Podle našich informací se zatím v České republice nic podobného neplánuje.

Jan Mička
Diskuze (52)
Avatar - JDM
3. 8. 2017 07:09
Re: Protože
Jenže pro H je to první ostrý hatchback a tím že ho prezentují takto jen podpoří prodeje a věř že třeba v tom Německu na to jméno slyší. Se rozhledni obyčejné cechacek řekne ostřejší hjundaj? To bude kraksna. A je mu fuk že na vývoji pracoval někdo kdo má na kontě nějaký to eMkovy bmw.
Avatar - JDM
3. 8. 2017 07:06
Re: fakt se divím.......
A že se těch skodovek rs prodává a to je etalon auta bez emocí... Každej někdy začíná a neznamená to že to bude hned propadak.
2. 8. 2017 16:57
Re: Protože
Souhlas. :yes: Ale češi jsou borci, vid? >:D Vždyt tak úspěšný AZNP vyprodukoval samé unikáty. Jedná Dacia za druhou. >:D Apropo, nikdo se ani chvilku nezamyslí (ouch!) nad realitou, že to jsou Korejci co přišli postavit na zelném poli fabriku na auta, místo že by češi přišli do Koreje na rýžové pole postavit škoda montovnu. Podobně to je s tím Kolumbusem a objevením Ameriky.....ale hudrovat na pitomou reklamu..to budou furt. Nepřestanu pít Urqell kvůli těch kravin jak ukazují v těch jejich úletech v bedně. Pa. Stay cool! >:D
Avatar - praděda7
2. 8. 2017 10:36
Re: Protože
A téměř všechny hezké české pop písničky jsou anglické písničky s českým textem a většina lidí v Česku o tom neví, protože se tím v médiích nikdo "nechlubí". :-! No a pak si Češí nemají myslet jací jsou borci... >:D
2. 8. 2017 08:49
i30 N
je sympatický počin, byť já duo H/K zatím obcházím obloukem - čím více konkurence, tím budou HH lepší...

Jen se přimlouvám, aby už konečně doladili správnou výslovnost slova "Hyundai", protože poslouchat každého půl roku z rádia jinou verzi mi docela trhá uši. Navíc stejně jako v případě francouzských značek je to předem ztracený boj, Češi si nechají vždy svojí verzi >:-[]