Neviem čím, ale na i30 mi ten nový vlnkový dizajn prekáža menej ako na i40. Tým nechcem povedať, že je to hneď pekné, ale povedľa Focusu či nového Civicu sa teda nemá za čo hanbiť. Veľmi pozitívne hodnotím zachovanie (a prepracovanie) multilinku vzadu spolu s dlhším rozvorom na hornej hranici triedy, reči o spojitosti s Velosterom a Elantrou vzbudzovali obavy, našťastie sa nenaplnili. Ešte prísť so silnejšími motormi a bude to plnohodnotný hráč v triede.
dizajn je podľa mňa celkom OK . Ale to lícovanie dielov (prechod kapota -a stĺpik) a najmä ta špára medzi prednou kapotou a predným nárazníkom je hrozná a kazí dojem z auta . Prednú kapotu mali pred´žiť viac dopredu :-!
naozaj dosť zlé (myslím na medzeru medzi kapotou a maskou) ani zlaté ručičky to nebudú vedieť spraviť kvalitne (proste zle navrhnuté) :no:
myslím že montážne linky ešte nedozreli na bubliny
Mám pocit, že ta kapota je pootevřená, tedy uvolněná pákou a nevycvaknutá z jištění. Jestli se mýlím, je to opravdu průser. Ale myslím, že se nemýlím, protože na ostatních fotkách vypadá spára i slícování vcelku normálně...
Jasne otvorena kapota musi byt potvrdena az redaktorom aby diskutujuci nechytali paniku, ze co za zlicovanie to v Hyundai maju?
To je material...
A to logo vzadu redaktor nejde "urvat" ale ukazuje na vysuvatelnu cuvaciu kameru, ktora je tam skryta.
Pockam si na realne dojmy - tiez mi tam na prvych fotkach nesedeli tie obluky, realne foto z vystavy su o dost krajsie. Velmi sa mi paci zadok. Interier vyzera na dalsiu evoluciu Elantry, co je len dobre vzhladom k jej kvalitam.
Vypada hezky, je fakt, ze automobily jsou si ted meziznackove hodne podobne (to plati u vicero znacek), dle fotek me jen zarazi to otvirani kufru...ale chce se na to koknot live. A davat do tech aut motory nad 100kW? Radeji ne proboha, zda se ze u nas by mela mit vsechna auta omezeni spis do 100kW ;-) staci se rozhlednout jak tu lidi jezdi...
Velmi, velmi sa mi paci. Tak zvonka ako i interier. Zvonka posobi sportovo, moderne a interier je velmi prehladny, nic sa mi zda prehnane, pocet ovladacich tlacitiek je podla mna super, za man ma Hyundai :yes: . Som zvedavy, ci vylepsili podvozok, zvlast prechadzanie nerovnostami. Tam musel Hy/Kia este popracovat. Ale zatial :yes:
Nemůžu si pomoct, ale ten předek je prostě děs. Všechno ostatní by se dalo jakš takš zkousnout (něco dost těžko, jako zadní část), ale předek je prostě kekel.
Já bych řekl, že nejvíc jsme se obávali masky "kruhy na vodě". V tom modrém provedení, dolní grill se zalomenými žebry a horní díl jen se štěrbinou, mi to přijde jako běžný standard bez většího násilí. Záď replikuje ix20, myslím, že v reálu bude vypadat autoritativně a dobře. Jako celek bych podle těchto dalších fotek řekl, že prostě "přijatelné" a - pardon - dokonce o něco přijatelnější než Focus. A opět se budu opakovat: zejména po rozčarování z Velosteru bude pro novou i30 mnohem důležitější než design to, jak dopadla rekonstrukce z 3- na 4-prvkový multilink vzadu, tedy celková harmoničnost jízdního chování. No a ty motory, kde se čím dál víc čeká na doplnění palety. I když - stejně jako macom nahoře - ani já nejsem zastánce drsných motorizací v konzumním hatchi, na druhé straně nezbyde, než se podrobit trendu a doplnit downsizovaná turba, která HKAG před rokem slíbila na rok 2012. Jedním dechem doufám i v optimálnější zpřevodování, aby energie motoru nemizela v propadlišti - mor na ty emisní dostihy!
Techniku a tedy i naladění podvozku nemůžu hodnotit. Spíše se zde hodnotím design a ty přední masky hyundaí se mi prostě nelíbí. Ta uměle nabouraná příčka na různě pokřiveném předku mi postě nesedí. Přední části hyundaí jsou největší slabina. Na tomto modelu si alespoň odpustili pokřivené na celé karoseriii a je to značně stravitelnější.
Potěší, že se nepotvrdili informace a stejném podvozku, jako má veloster. Takže se dá předpokládat, že i jízdní projev by mohl být na úrovni. Na sladění si ale musíme počkat. Co se týče motorů je zbytečné nějak zásadně kritizovat. Sice mám radši přeplňovaný projev, alespoň u menších motorů, ale stejně většina lidí kupuje v této kategorii základní, nebo druhý motor v nabádce. Například u octavie 1,6 TDI (dříve 1,9 TDI) a 1,2 TSI popřípadě 1,4 TSI. Na druhou stranu už ted se dá předpokládat, že jízdní projev bude ve prospěch přeplňování u octavie, popřípadě golfa a pokud Hyundai nepřijde s něčím podobným, tak to bude handicap.
Strizlivy a informovany prispevek, ostatne jako obvykle. :yes: Osobne musim rict, ze jsem velmi prijemne zaskocen, a to diky skutecnosti, ze budou existovat dve masky (podle komentaru si nejsem uplne jist, ze si toho kazdy vsimnul). Dosud jsme videli jenom extra fluidne-rozbourenou verzi s cernou horizontalni prickou uprostred masky, nad niz se dost nevzhledne vyjimaly prohnuty lamely pripominajici krouzky v nozdrach nasupenyho byka. To druha, umirnena verze s prickou lakovanou a uzkou sterbinou nad ni vypada mnohem prijatelnejc. Tak ci onak to veru neni muj styl, misto ctyrky vsak muzu dat s klidem trojku. Interier je taky vcelku ok, vetsi rezervy vidim predevsim ve volantu - jak uz tady ale zaznelo, Focus nebo Civic se i na tomhle poli koukaj Hyundai na zada. Zasadni vsak bude osobni dojem, neb dosud delaly materialy pouzivany v interierech Hyundaie i pres solidni slicovani extremne laciny dojem. Exemplarnim prikladem budiz odchazejici i30ka.
Co se multilinku tyce, je to urcite potesujici zprava, lec opet bych byl do osobniho vyzkouseni zdrzenlivy. Nakonec minula generace mela taky multilink, ale ze by to byl podvozkove buhvijak schopny vuz by asi tvrdil malokdo. Naopak by se nasla rada konkurentu s "traverzou", ktery jezdily lip (Megane, Civic).
Edit: Jeste davam odkazy pro srovnani obou verzi pride: [odkaz] vs [odkaz] .
Samozrejme s multilinkom a jeho naladením máš pravdu: i30 bola príkladom nevyužitia potenciálu multilinku, keď ju jazdne predčilo mnoho (väčšina?) konkurentov s polotuhým "zadkom". Každopádne po alarmujúcich zvestiach o otrasnom kostitrase z Velostera, resp. Elantry je tu aspoň reálna nádej, že multilink, naviac v novej verzii vyladia slušnejšie.
Ad dve masky: menej je niekedy viac, platí to aj tu. Tá "jednoduchšia" lakovaná verzia je prijateľnejšia.
Až na to hnusný logo na zádi, který se tam pan redaktor snaží urvat >:-[] je to ok. Čumák je logicky podobný Velosteru, který jsem mohl naživo zhodnotit, takže můžu říct, že dobrý a boční linie na fotce 2 jsou, řekl bych ukázkové. Mě se nelíbí akorát ty smějící se lamely v masce, uvidíme na fotkách na přirozeném světle, jak moc se prosazují, chybí mi fotka zepředu z výšky očí. Dal jsem 2, ale je přísná.
To mi přijde jako zbytečný pokus o zahájení flame. Mission L je z úplně jiného designérského těsta. A je to dobrý design. Tady pozorujeme Hyundai, který si vzal (nepoučen Fordem?) do hlavy, že oživí myšlenky na kinetický design, čili iluzi pohybu místo přiznání pevné konstrukce. Řekl bych, že je to těžší a riskantnější výprava, už z principu českého přísloví o pletení biče z nestabilního materiálu. Ale je to pochopitelná snaha, už proto, že moderní materiály/postupy umožňují dříve nevídané neslýchané formování - těžko takovému vábení odolat. Já si té hyundaiovské zabejčilosti cením, protože přináší výsledky. Jistěže patří zrnka respektu i na oltářík Mazdy a jiných protagonistů.
ty si diplomovany automobilovy dizajner? pretoze ak nie, to je take to placanie do vody. Bud sa mi to auto paci a kupim si ho. Bud sa mi to auto paci ale nemam peniaze a nekupim si ho. Bud sa mi to auto zda okay, ale nemam nutnust nahradzat svoje existujuce auto. A posledne je to auto sa mi nepaci a preto si ho nekupim. Takze sem prosim neplet radoby expertne pojmy, pretoze na tvojom nazore evidentne predaje Hyundaiu / Fordu nestoja a nepdaju. Osobne si rad precitam nazor cloveka, ktory napsie " nova i30 vyzera sa mi nepaci, lebo vyzera v mojich ociach ako roztopene maslo" ale vydavat svoj sukromnt nazor za fundovany dizajnersky pohlad je smiesne. Ak budes sediet v komisii car of the year, mozes davat autam hodnotenie verejne. tu ti drahy kolega ostava len presentovat SVOJ osobny subjektivny nazor, ktory si si urobil z par fotiek
No vidíš, a ja si radšej prečítam názor kolegu patrika, ktorý je vždy vyargumentovaný a konkrétny, ako Tvoj názor v rezolútnom štýle "páči/nepáči" (potom Ti stačí jeden príspevok a čo tu chceš viacej robiť?). Naviac nemusíš byť vyštudovaný dizajnér, aby Tvoj názor za niečo stál. PhD. z automobilového dizajnu nikdy nebola podmienka vyjadrenia názoru na auto.cz.;-)
takze kolega si moze nastudovat zasadny rozdiel medzi kinetickym dizajnom a dizajnom fluid sculpture. Fordacky dizajn je urcovany dojmom rozmazanosti v pohybe, fluidny dizajn u Hyundaiu ma navazovat na fyziologiu tekutin. Preto to "roztopene maslo" . To pisem ako uplny amater a clovek ktory za "dizajnu" vyhyba oblukom. To ze tu kecate de-facto onicom, pretoze evidentne nie ste pripadni kupcovia, co vam nebrani snazit sa presadzovat vas dost "nevyargumentovany" nazor. To je ako citat CSFD, experti. Bud ste plateni od slov, alebo trpite tym ze sa nemate s kym vzletne porozpravat >:D
Tobe dneska nekdo slapnul na kuri oko, ne? Co te prosim te tak sokuje na tom, ze fandove do aut se na webu o autech bavi mj. o jejich designu? Asi jsi zabrousil na spatnej web, zkus treba [odkaz] . Mimochodem netusim, proc se domnivas, ze ja nebo ostatni nejsme prinejmensim potencialne kupci toho Hyundaie? Zrovna ja a pokud vim i Iudex jezdime stejnou tridu a pokud se proti vsem ocekavanim ( >:D ) neposuneme s pristim autem o tridu vys, urcite pri vyberu "zavadime" i o Hyundai.
Ale houby, kazdy, kdo ma prehled o soucasnych smerech jakoz i historii automobilovyho designu a je s to tyto znalosti promitat do vnimani a hodnoceni ruznych modelu ma pravo hovorit v obecnych kategoriich. Pokud je navic takovy prehled jako u patrika podporen znalostmi i z ostatnich oblasti prumyslovyho designu, achitektury, umeni apod., je to o to hodnotnejsi. Predstava, ze k tomu, aby clovek objektivne hodnotil design musi byt "diplomovany automobilovy designer" je stejne omezena, jako ze fundovane hodnotit roman muze pouze "diplomovany literarni kritik". Naivni libi/nelibi ma taky neco do sebe, ale toho jsou schopny i deti ve skolce - zde jsme na odbornym autoserveru a tak je na miste, ze se zde ozyvaj i obecnejsi reakce.
fundovane dizajn moze skutocne len odbornik. Aj ked je skolstvo v tejto cast sveta take ake je, stale verim ze vychovava odbornikov. Ktori maju minimalne u mna vyssiu doveru ako vseznalci z diskuterskych rad na auto.cz. Ak je dotycny pan dizajner, rad sa mu osprvedlnim za moj nazor na jeho vyrok. Aj ked na internete sa "svalom" medze nekladu :-! zdravi kapitan Klacek, milovnik zien a korzar z Uzhorodu
Promiň Mexican82, nebyl jsem tu nějakou dobu. Překvapeně zjišťuji, že jsem tě rozčílil, ani pořádně nevím čím. Jistěže to, co sem píšu je můj osobní názor, to je podstata všech netových fór. Další tady na vlákně ti už vlastně odpověděli - já si taky myslím, že jsme tu ve svobodné zóně, nikdo nikomu nejsme povinní ukazovat žádné diplomy ze školy nebo zaměstnanecké legitimace, a teprve na základě toho být připuštěni. To je asi tak všechno, přesně tenhle typ debat od věci mě nezajímá. Jestli chceš, rozveď tady, co jsi nakousl o rozdílu mezi kinetic design a fluidic sculpting, to by bylo k věci a zajímalo by mě to. Budu zase dnes pozdě večer, teď mám ještě fachu.
Myslím, že bys se s tím mravokárným přístupem mohl mírnit. Já rozhodně patrika za někoho kdo má vystudován design nepovažuji, nicméně je to pro mně někdo, kdo má o designu nepoměrně větší rozhled než já, a tak si rád počtu z čeho automobilky vycházejí. Smiř se s tím, že na auto fóru budou design hodnotit i ti, co nemají Ph.D z designu, tak to prostě je. Máš-li s tím problém, nemusíš sem chodit.
Mexičane, třeba já design vystudovaný nemám.
Auto si příští rok kupovat nejspíš budu.
A kromě ceny a velikosti káry bude rozhodovat mimo jiné i ten design.
A teď pozor - nepůjde o to, jak se ten design líbí těm, kdo ho vystudovali.
Půjde čistě o to, jak oslovuje mě (a ještě moji manželku, která ho taky nestudovala). Prostě aby se nám ta plechovka trochu líbila, když do ní následujících pár let budeme celkem často nastupovat a vozit se v ní.
Ale klidně si přečtu, co si o designu jednotlivých aut myslí ostatní. Může mě to i ovlivnit, ale konečné rozhodnutí je na mně.
Je vidět, že se Hyundai dokáže poučit ze svých chyb. Když šéfdesigner evropské centrály četl v diskuzi pod prvními fotkami nové i30 naprosto odmítavé reakce místních diskutérů na masku s vlnkami, rozhodl se neriskovat a ještě doslova pár hodin před otevřením bran Frankfurtského výstaviště zbastlil s kolegy umírněnější verzi masky chladiče. ;-) Tak snad se mu ta snaha pro pár místních pisálků vyplatila. Když se představovala ix20, tak byly také dvě verze masky, jedna klasická a druhá trochu netradiční s designem sítě. No, nakonec je vidět, že se prodává hlavně ta "zvláštnější".
Jiné vysvětlení může být, že použijí obě, to divadílko od kolotoče pro Čínu a přilehlé regiony, tam se to může docela líbit, a tu jednodušší a pro Evropana hezčí prostě tady.
přidá vrásky na čele konkurentům v nižší střední tř. a to nejen v Česku. Bude se dobře prodávat navzdory pochybovačům, kterým se jejich automobilový rozhled zastavil někde na konci minulého století ;-)
MATES to budeš asi fakt jediný lakýrník na lakovně ...jinak tam stříkajú kuchaři číšnici stolaři ..........pak se korci divijú že ta kvalita je na pychú než se borec naučí tak za ty prachy 14:700kč zdrhne jinam kde mu dajú více bo už dačo umí ...lakovna... levná rekvalifikace pro borce[/quote]tak to muzes podekakova tjen jedinemu cloveku , tomu staremu vlkovi Radkovskemu a jeho bande na Pentagonu!Jako kdyz ti reknu ze jedne nejmenovany vysoce postaveny Korejec se ptal jednoho GL kolik tak berou prumerne operatori, tak ten mu rekl 16 000. a Korejec se zeptal TYDNE??? a Ten mu odvetil ze to je mesicni mzda, Korejcovi spadla celist a nevericne kroutil hlavou a odesel.. Vidis ze ani oni sami nevedi jak to cekse vedeni pece mozna i korejskym managmentem, ale je to je e jen prace manageru! humus co!!!;-)