Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová i30 si udrží cenu lépe než Ford Focus, tvrdí Hyundai

David Bureš
Diskuze (79)
Podle korejského výrobce si nová generace modelu i30 dobře udrží svoji cenu i díky nabízené pětileté komplexní záruce.

Hyundai zjišťoval, jaká bude zůstatková hodnota nové generace modelu i30. Analýzu provedl Eurotax, vydavatel příručky zůstatkových hodnot, francouzský magazín L’Argus a italský časopis Quattroruote. Hyundai i30 si údajně udrží svoji cenu lépe než Ford Focus, jak je ale na tom v porovnání s VW Golf nebo Škodou Octavia, se však z výsledků analýzy nedozvíme.

Předpokládaná zůstatková hodnota nové generace i30 byla zjišťována ve Francii, Německu, Itálii, Polsku a Španělsku.

Eurotax předpovídá, že si i30 se vznětovou čtrnáctistovkou v Německu po třech letech a ujetí vzdálenosti 60 tisíc kilometrů zachová 46 % své původní ceny. Konkurenti Hyundaie v daném segmentu jsou na tom podle Eurotaxu hůře – Ford Focus či Toyota Auris si má udržet 42 % původní ceny, Peugeot 308 pak 40 % ceny.

Hyundai však nezveřejnil, nakolik si v tomto ohledu vedou další konkurenti z tohoto segmentu. Nedozvíme se tak, jak si svoji cenu v Německu drží VW Golf, Opel Astra nebo Škoda Octavia.

Jak si Hyundai i30 stojí ve srovnání s Opelem Astra, můžeme zjistit alespoň díky magazínu Quattroruote. Ten tvrdí, že na italském trhu si po třech letech a 75 tisících kilometrech i30 i Astra se zážehovými motory pod kapotou udrží 46 % své původní ceny. S turbodieselem na tom má být i30 lépe (47 % vs. 45 % původní ceny).

Podle časopisu L’Argus si i30 udrží vysokou cenu i na francouzském trhu, kde v tomto ohledu má porazit konkurenty z řad domácích značek. Zatímco i30 se zážehovým agregátem si po třech letech a 75 tisících kilometrech údajně udrží 43 % své původní ceny, Peugeot 308 s benzinovým motorem si má udržet 40 % ceny a Renault Mégane pak jen 39 % ceny.

V Polsku je na tom i30 s turbodieselem hůře než srovnatelná Toyota Auris. Zatímco vznětové Hyundai si má zde udržet 47 % původní ceny, Toyota dokonce 49 %. S benzinovými motory jsou na tom oba vozy údajně stejně – mají si udržet 46 % své ceny.

Hyundai tvrdí, že i30 dosáhlo tak dobrých výsledků v této analýze i díky své pětileté komplexní záruce. Součástí tohoto programu je pětiletá záruka bez omezení ujetých kilometrů, pět let asistenční služby zdarma a pět let kondičních prohlídek zdarma.

David Bureš
Diskuze (79)
23. 3. 2012 13:10
Re: Výplach mozku pokračuje...
Jo, na to se také dá koukat. Ale ty jejich měřená kola mne vždy rozesmějí - dosahují podivných výsledků. Rád se třeba podívám na videa autoblogger.nl na youtube. Ale ty sleduji z trochu jiných důvodů. :-)
23. 3. 2012 08:01
Re: dost by jsem se divil
Zajímavé že Boba a podobné neopravuješ. :-) Co má společného článek o udržení ceny i30 s tím že se těšíš až budež jezdit minivozem? Nelíbí se ti korejské auta? Tak si je nekupuj. Kup si Citigo a máš to. Citigo ti nikdy nezrezne, jeho motor bude určitě papat míň paliva než korejský, nikdy se ti nepokazí a možná ho nakonec prodáš za více než jsi ho koupil. :-)
Avatar - Ronault.
22. 3. 2012 22:35
Re: Stačí se ppodívat třeba na sauto, 4roky starý Focus
>:D >:D :yes:
Avatar - rohYpnol
22. 3. 2012 22:24
Re: Výplach mozku pokračuje...
U nás mu podle mě může konkurovat třeba p. Koubek.
Avatar - rohYpnol
22. 3. 2012 22:23
Re: Stačí se ppodívat třeba na sauto, 4roky starý Focus
A tatík řekl: "Nene chlapče. Pamatuj - již staří Římané věděli, že nejlepší je Octa ve stříbrné metle f tédéí a na hlínách" Ale když budeš zlobit, tak tě tatínek bude vozit v tomhle Hjoandéé >:-[]