Hyundai udělal další krok ke snížení spotřeby modelu i30. Systém Stop&Go, tedy vypínání motoru při stání, je nyní dostupný i pro dieselový 1,6 CRDi. Příplatek za tuto funkci je 7 tisíc Kč.
Je tu nějaký majitel stop and go?Jak tenhle systém pracuje?
Tady sice píšou že se motor vypne při stání, ale neříkejte mi, že to vypne vždy když naskočí na několik sekund nula.To je tak na postupné odrovnávání motoru, který se motor neustále rozbíhá, opakovaně zahřívá a ke snížení spotřeby to moc nepřispěje.
Je to system neuveritelne znicujici starter, za to priplacet je nesmysl. Podobna hovadina jako FAP-PDF.
Navic u tohoto motoru - dieselu - je to tragicky, jeste tak u nejaky Toyotky do mesta...
Neznám přesnou funkčnost tohohle zařízení, ale 7k připlácet? Rozpočítejme si to do nafty... pokud by to při hodně velkém ježdění po městě (měsíčně 1000km) ušetřilo třeba půl litru na 100km, máš to 5 litrů paliva (tudíž cca 150Kč). Návratnost toho je téměř 4 roky - určitě se to vyplatí?
Auto s tímto systémem má větší baterii, pokud v ní výrazněji klesne napětí system je nefunkční, ta tzv. úspora reálně nastane snad jedině při mimořádně optimální konstelaci jízdy a to i tak za cenu větší zátěže motoru. V žádné diskuzi jsem ještě nezažil aby to někdo hodnotil pozitivně-takže to bude asi jen další z řady kurvítek do motoru....
Jen doplním postřehy z praxe (automat v benzínu).
Jako nejvodnější se mi tento systém jeví v benzínových motorech, které mají o něco jednodušší start a jsou tišší.
Jinak to funguje tak, že když třeba zastavíš na křižovatce u semaforu, tak motor chcípne (stojíš na brzdě), jak pustíš brzdu a šlápneš na plyn motor hned naskočí a jedeš.
Nijak to neobtěžuje, jen je to takovy nezvyk, u dobře odhlučněného auta nic nepoznáš, jen ručičky spadnou.
No ale třeba v noci pokud stojim na semaforu,tak to startuje přes světla??? ;-\ Nebo je to nějak jinak přepojeno,aby to nestartovalo přes světla... už jenom jak v takovem připadě musi trpět ty žarovky,a u baterky v tomto připadě nepomuže zvyšena kapacita?