Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai: Výroba nové generace i30 v Nošovicích zahájena

redakce AUTO.CZ
Diskuze (78)
Druhá generace Hyundaie i30 přijde i s třídveřovou karoserií!

Automobilka Hyundai ve svém závodě v Nošovicích na Frýdecko-Místecku začala v pondělí sériově vyrábět vozy Hyundai i30 nové generace. Výrobu předchozí verze tam ukončila loni 22. prosince 2011. Za čtyři roky firma prodala přes 360.000 těchto vozů, v Nošovicích jich vyrobila 267.669. Právě vozem Hyundai i30 automobilka v roce 2008 zahájila ve slezské továrně výrobu.

Nová vozidla, která jsou určena na celý evropský trh, začne Hyundai prodávat 1. února 2012. V České republice jich chce letos prodat 5000, přičemž předešlé verze se tu loni prodalo 4630.

Hyundai i30 druhé generace se bude dodávat se třemi zážehovými a třemi vznětovými motory s rozpětím výkonů od 66 kW (90 k) do 99 kW (135 k).

Automobilka předpokládá, že bude ročně prodávat v průměru okolo 120.000 kusů i30 v průběhu celého životního cyklu auta. Automobilka očekává, že přibližně 50 % celkového prodeje nové generace i30 připadne na firemní klientelu.

Na všechny vozy nové generace i30 se bude vztahovat pětiletá komplexní záruka Hyundai, která zahrnuje pětiletou záruku bez omezení ujetých kilometrů, pětiletou asistenční službu zdarma a pětiletý program kondičních prohlídek zdarma.

"Hyundai i30 nové generace od nás dostává nelehký úkol, a to stát se v České republice nejúspěšnějším osobním automobilem," řekl generální ředitel společnosti Hyundai Motor Czech Vladimír Vošický. Vošický také uvedl, že pro letošní rok je cílem růst dvouciferným tempem, desetiprocentní podíl na trhu a také dosažení v prvenství ve svých třídách pro modely i30, ix20 a ix35.

Mluvčí automobilky Petr Vaněk už dříve uvedl, že v Nošovicích se dál bude vyrábět i model Hyundai i30 cw (kombi). Jeho výroba skončí zřejmě v létě. "Pak bude i on nahrazen modelem i30 nové generace. Na přelomu let 2012/2013 bude zahájena sériová výroba třídveřové verze modelu Hyundai i30 nové generace," uvedl Vaněk.

Loni vyrobila automobilka Hyundai v Nošovicích přes 251.000 osobních automobilů, což bylo zhruba o čtvrtinu více než o rok dříve. Mezi čtyřmi modely byl nejpočetněji zastoupený právě model i30. Včetně verze kombi sjelo z linky 107.000 těchto vozů.

Tempo výroby je 60 aut za hodinu, po odečtení nezbytných přestávek je denní kapacita výroby 1300 vozů.

Auta z Nošovic vyvezla firma do 48 zemí Evropy, Blízkého východu a severní Afriky. Nejvýznamnějšími odběrateli byly v roce 2011 Německo, Rusko a Velká Británie. V Česku se prodala zhruba tři procenta aut vyrobených v Nošovicích.

Hyundai i30 - srovnání rozměrů s předchozí generací
ModelHyundai i30 (2007-2011)Hyundai i30 (2012-)
Délka [mm]42804300
Šířka [mm]17751780
Výška [mm]14801470
Rozvor [mm]26502650




redakce AUTO.CZ
Diskuze (78)
19. 1. 2012 11:05
Re: Korejské počty
Víš co, schválně jsem se ptal kamaráda insidera, jen importér má na značkách cca 100 ks i30tek, cca 70 prodejních míst a každé nějaké to auto na značkách. K tomu přidej -+ 600 ks reex, dle jeho informace ...... ono se to nasbírá. Hyundai u nás to bere natvrdo a přes mrtvoly, dostávají podporu od fabriky o které se ani škodováckým dealerům skoro nezdá. Nikdo nechápe jak to unesou, ale když jim to korejec trpí. V reexportech byl vžry nejlepší celý VW koncern a Ford. No a kdo je dnes tím nejvyšším v Hyundai? :-)
Avatar - Ronault.
18. 1. 2012 19:49
Re: Korejské počty
Jenže 1200 aut, to je 30%! Takže to by muselo být u Hyundaie 30% reexportů. Tomu snad nevěříš ani ty ;-)
18. 1. 2012 19:41
Re: Kvalita
No on je náš šéf kvality docela tvrdý,neoblomný. ;-)
Ano píšeš,že jsou ISA k ničemu.Všechno posuzuje auditor,je jedno zda ISO,či tuto Národní kvalitu.
Psal jsem srovnání s Boschem a to je ono,také neměl (a nemá) vždy všechny produkty 100%,ale jde o procesy jak chyby napravovat.
Samotné ocenění to nedělá,jen musíš,aby jsi ho získal,nastavit co nejlépe všechny procesy pro stále lepšící se kvalitu.
I dobrá ekonomická situace firmy je pro stát klad a né zápor.
18. 1. 2012 16:44
Re: Korejské počty
Počkej, teď nevím, zda si rozumíme, to co jsem napsal platí pro všechny značky. Jen pro informaci, reexporty po první registraci tvoří cca 4% všech prodaných kusů v ČR. U VW(když jsi zmínil Golf) je to vysoce nad průměrná čtyř,i jsou někde okolo 6-8. Je to špatně v čase evidováno a nelze to moc přesně dohledat, takže to ber jako minimální.
Avatar - Ronault.
18. 1. 2012 16:05
Re: Korejské počty
Tak snad mě zajímá kolik toho prodali, ne kolik toho mají na skladě. VW má na skladě taky 500 kusů Golfů v ČR a další desitky předváděček... prostě překrucování čísel.