Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hyundai i40 1,7 CRDi (100 kW): Stačí malý turbodiesel?

Hyundai tvrdí, že silná sedmnáctistovka na dvoulitrové turbodiesely stačí. Jak to vypadá při srovnání tabulkových údajů?
Zpět na článek
18. 5. 2011 15:33
neregistrovaný "Hooonza"
18. 5. 2011 12:17
18. 5. 2011 12:39
18. 5. 2011 13:56
neregistrovaný "RayBan"
18. 5. 2011 12:53
18. 5. 2011 14:28
18. 5. 2011 14:47
18. 5. 2011 15:05
18. 5. 2011 15:42
neregistrovaný "Hooonza"
18. 5. 2011 20:10
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 5. 2011 21:48
18. 5. 2011 21:14
18. 5. 2011 21:40
19. 5. 2011 16:57
18. 5. 2011 21:51
18. 5. 2011 21:45
18. 5. 2011 15:25
18. 5. 2011 21:34
neregistrovaný "Country"
18. 5. 2011 17:39
18. 5. 2011 18:12
23. 6. 2011 09:29
Avatar - KANKUNEN
18. 5. 2011 10:57
Nízké ručení
To bude vysmátých, že se vlezou do 1850.
Důležité stejně je, jak to pojede v běžně užívaných otáčkách a třeba 1,6 CRDI jezdí dobře.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "Hooonza"
18. 5. 2011 15:33
Re: Nízké ručení
Neboj, pojišťovnám to brzy dojde a předělaji sazby na výkonové třídy...
18. 5. 2011 17:38
Re: Nízké ručení
Dojit se bude, buďme v klidu.... ;-\
18. 5. 2011 11:04
Srovnávací tabulka
Chybí mi údaj hmnotnost, který je klíčový pro poměr ps / t. Dle mého názoru je to podmotorované. Prostě to chce větší dělo >:D
Rozbalit vlákno
7
18. 5. 2011 11:29
Re: Srovnávací tabulka
Třeba bávo
18. 5. 2011 11:41
Re: Srovnávací tabulka
V tabulce se srovnávají sedany a u i40 asi údaj o hmotnosti zatím není. U kombíků by srovnání vypadalo takto:
i40cw - 1485 kg (údaj z článku na auto.cz)
Passat - 1571 kg (podle stránek VW)
Superb - 1569 kg (podle stránek Škoda)
Mondeo - 1575 kg (stránky Fordu, nejsem si jistý, jestli je to to, čemu jinde říkají pohotovostní hmotnost)
Doufám,že jsem se dobře díval.
Avatar - Blue Sun
18. 5. 2011 11:50
Re: Srovnávací tabulka
Což znamená, že by to nemuselo být tak špatné. Proti všem je téměř o metrák lehčí.
18. 5. 2011 11:51
Re: Srovnávací tabulka
Nechce se mi to ted pocitat, ale pomer koni na tunu bude mit Hyundai nejlepsi, to je jasny, kdyz je o cca 100kg lehci nez konkurence a ztraci 3 kW. Dalsi plus je to povinne ruceni :-)
Avatar - Parda71 (BMWfans)
18. 5. 2011 11:59
Re: Srovnávací tabulka
Já si myslím, že se tímto Hyundai určitě ubral dobrým směrem. Výhody jsou zřejmé a nevýhodu oproti dvoulitrům nevidím. Jen by to asi chtělo i silnější verzi okolo 130kW, protože ta tvoří celkem velké procento prodejů taky. A tam už sedmnáctka asi stačit nebude.
Avatar - Blue Sun
18. 5. 2011 14:12
Re: Srovnávací tabulka
Silnější přijde časem, hádám. Ne, že by to měli v plánu, ale nebudou mít ani moc na vybranou. Lepší benzinové motory už tady někdo zmiňoval dříve, ty jsou na cestě.
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
18. 5. 2011 12:15
Re: Srovnávací tabulka
Údaje hmotnosti nejsou pro sedan k dispozici, ke kombi naopak zatím nebyly zveřejněny maximální rychlost, zrychlení a s výjimkou nejslabšího turbodieselu spotřeba.
Avatar - Emel
18. 5. 2011 12:17
Malá nafta
Problém srovnávací tabulky je, že srovnává špičkovou naftu u Hyundai se základním dvoulitrem konkurence. Ford má v nabídce 120kW z dvoulitru (a pak ještě 147kW z 2.2), VW má tuším 125kW z dvoulitru. A totéž ostatní - Renault má 110-131kW z dvoulitru, Citroen stále nabízí krom 2.0 120kW i V6 177kW, Peugeot má stejných 120kW u dvoulitru a navíc 150kW z 2.2.

Resumé: vrcholná 1.7CRDI 100kW s odřenýma ušima může plnit roli standardní motorizace, co do dynamiky ale zaostává za veškerou konkurencí byť v základní verzi dvoulitru. Navíc lze očekávat nové motory u konkurence (u Renaultu novu 1.6dCi, u VW se šušká o nějakém biturbu). Pokud Hyundai nechce hrát roli levného lowendu, mělo by přijít s dvoulitrem kolem 120kW (minimálně).
Rozbalit vlákno
10
Avatar - fOE
18. 5. 2011 12:39
Re: Malá nafta
pokud bude cena podobna jako cena zakladnich 2L turbodieslu u konkurecne tak diky nizke spotrebe a pojistce ma Hyundai naskok....

Debatovat o 2L dieslu je zbytecne bo ten samozrejme prijde (mozna se sedanem) Hyundai ho jiz v nabidce ma a jde o osvedceny a plne konkurenceschopny motor, myslet si ze ho nenasadi je hloupost. Pak to bude zase plnohodnotna konkurecne zabehnute evrospke produkci. A zalezet bude zase jen na cene :-)
18. 5. 2011 12:44
Re: Malá nafta
Nevím přesně, jak Hyundai uvažuje, ale myslím si zhruba tohle:
- do i40 přijde ještě jedna verze dieslu 1,7, a to biturbo se 118 kw [odkaz]
- pokud se skutečně nepočítá s naftovým dvoulitrem, je to možná i důvod pro tu výše uvedenou nízkou hmotnost oproti konkurentům. Nejsem odborník na konstrukci aut, ale předpokládám, že dimenzovaním auta na lehké motory se dá pěkných pár kilo ušetřit - lehčí je samotný motor, ale hlavně skelet, který ho musí držet, absorbovat energie atd.
- obdobnou cestu zvolil Hyundai u Sonaty v USA - nabízí jen čtyřválce a donedávna nepostradatelný šestiválec nahradil turbem. Soudě podle prodejních čísel to byl dobrý krok.
- cílem této strategie může být nabídnout významné většině trhu dostačující výkon provázený nízkou hmotností a spotřebou za cenu toho, že přijdou o malou část zákazníků. Nemluvě o tom, že Hyundai ušetří na autě samotném i na jeho ladění pro okrajové motorizace.
Tohle jsou ale jen teorie, uvidíme jak si i40 povede na silnici a s jakými dalšími motory ještě přijde Hyundai.
neregistrovaný "RayBan"
18. 5. 2011 13:56
Re: Malá nafta
:yes:
Avatar - Lukáš Vaverka (Auto.cz)
18. 5. 2011 14:10
Re: Malá nafta
Čtyřválec 1,7 litru ale nemusí být lehčí než 2,0 litru. Naopak 1,7 CRDI biturbo bude jako agregát téměř určitě těžší než dvoulitr s jedním turbem
18. 5. 2011 14:59
Re: Malá nafta
Hm, no jestli je to tak, moje krásná teorie asi není úplně správná:)
18. 5. 2011 16:23
Re: Malá nafta
Já bych Cassady řekl, že tvoje teorie je celkem v pořádku... hlavně na prvním řádku, kde upozorňuješ na 1.7 CRDi twin-turbo. Tady je starší zpráva z loňského prosince, která říká, že do i40 později přijde jako další právě i tahle biturbo verze plus 2.0 CRDi 173hp, ovšem s dvouspojkovou převodovkou: [odkaz] . Kromě toho bude osazená i silnější verze 1.6 GDI - což předpokládám je taky (single) turbo, ale nemám čas to zpětně porovnávat se zásobárnou motorů Hyundai. Není tedy nutno se plašit a kolem dokola propírat 2 základní verze 1.7 CRDi určené pro klidné taťky, důchodce a šetrné fleet manažery.

Druhé důležité hledisko, které sem snad redakce ještě doplní, jsou emise. Celá ta řada 1.7 CRDi je zaměřená na nízké emise, plus ISG. Hyundai udělal slušnou marketingovou díru do světa v Americe svým fanděním tamější normě ULEV. Jistě to hodlá zopakovat v Evropě a tyhle malé diesely mu navíc poskytují potřebný průměr nejen pro dosažení EU norem ale ideálně i kompenzaci, pokud bude chtít nasadit nějaký motor pro testosterony v kšiltovkách, ať už do i40, Genesis nebo třeba Velosteru.

To jen tak v rychlosti, zdar.
Avatar - KANKUNEN
18. 5. 2011 12:51
Re: Malá nafta
Silné nafty Hyundai má a asi to dělá jako BMW X3, která vyjela na dvou motorech.
Avatar - iudex
18. 5. 2011 12:53
Re: Malá nafta
Dve poznámky:
1. aj napriek papierovo obdobnému výkonu za dvojlitrovou konkurenciou zaostáva, približne 10 km/h v maximálke a sekundu v zrýchlení, to je skoro rozdiel triedy.
2. Nechápem, kam si Hyundai šetrí 2,0 CRDi, ktorý v ix35 majú a dáva nadpriemerných 135 kW. To by naopak všetku dvojlitrovú konkurenciu porážali. 8-s
18. 5. 2011 13:09
Re: Malá nafta
myslim ze pre beznych ludi je nepodstatne 10km/h v maximalke a sekunda zrychlenia. Dolezitejsia bude pruznost motora. Co sa mi viac nepaci je ze 320NM ma od 2000 otacok, som velmi zvedavy na krivku krutiaceho momentu od spodnych otacok.

2.0 CRDi si myslim ze nasadia ale asi neskor. Divna logika ale tak nechajme sa prekvapit.
18. 5. 2011 14:28
Re: Malá nafta
No znát to je, kdo nejezdí jen kolem komína potřebuje motor, ne motůrek. Ono se to prodávat bude, ale těch kompromisů...Ač už lepší, je to pořád jen "hundaj" :no:
18. 5. 2011 14:47
kdysi dávno,
těsně po revoluci, se otec nechal od známého naočkovat do scorpia v dýzlu [odkaz] , 51kW, krouťák 148 >:D . mělo to sice dynamiku autobusu, ale jelo to taky.
dnes jak dýzl nejede přes 200 a nemá zrychlení pod10, tak je to špatně.
chlapi nevim, co furt blbnete. to je tady každej závodník?
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Blue Sun
18. 5. 2011 14:51
Re: kdysi dávno,
Jistě. A pokud se náhodou projevuješ jinak, bude ti řečeno, že tu nemáš co pohledávat a jak si vůbec dovoluješ lézt na stránky o autech.
18. 5. 2011 15:49
Re: kdysi dávno,
:yes: Výstižně.
Avatar - Emel
18. 5. 2011 15:05
Re: kdysi dávno,
Jistě, a ještě o dvě generace dříve se zdálo neuvěřitelné, že by auto mohlo být rychlejší než kůň. Samozřejmě... běžná rodinka může být spokojená v Octavii s 1.2TSI, jenže střední třída, to už je auto s určitým statusem. Pokud dáváš za auto 700.000 Kč, očekáváš víc než jen dostatečné výkony, očekáváš něco navíc.

V Evropě střední třídu standardně pohání dvoulitrová nafta... rozuměj, to není žádný extrém typu 3.6FSI v Superbu ani 3.0HDI v C5, ale průměrná drtivě nejprodávanější motorizace... a Hyundai neumí dnes nabídnout ani ten průměr. Někomu to samozřejmě stačí, ale v globálu je to málo.
neregistrovaný "Hooonza"
18. 5. 2011 15:42
Re: kdysi dávno,
tohle platí jenom do tý doby, než nastane změna... Co já vim, třeba příští generaci superbu budou pohánět výhradně benzinové motory o objemu 1.4 a vznětové 1.6ky...
neregistrovaný "Me_Myself_and_I"
18. 5. 2011 20:10
Re: kdysi dávno,
To vies, objem nicim nenahradis. S vynimkou 1.4 litorvych mikromotorov v Superbe a Passate, kde plati, ze nemecky liter je vacsi ako korejsky.
18. 5. 2011 15:52
Re: kdysi dávno,
Že je něco standardně, neznamená, že je to dobře. A atmosférický benzínový šestiválec není žádný extrém. ;-)
Avatar - Emel
18. 5. 2011 21:48
Re: kdysi dávno,
Že je něco standardně znamená, že by to automobilka měla při uvedení nového modelu respektovat. Jít proti proudu je sice obdivuhodné, ale poněkud... nepraktické.
18. 5. 2011 21:14
Re: kdysi dávno,
Tak se dívej dopředu, je připravena norma EU ř,6 a tam se u dieseliu dvoulitry se současnými emisemi nejsou schopny dostat ani náhodou. Proto se hledá LEVNÉJŚÍ řešení, a to je menší objem, turbo, či dvě turba, méně válců.... Prostě Evropané chtějí méně emisí, proto se budou zmenšovat objemy.
Co jsem tak lehce slyšel tak automobilka bude nějak hodnocena a snad i "trestána" pokud její výrobky nebudou v celkové produkci dosahovat nějaké průměrné výše emisí. Něco podobného už uplatnili u subaru s jejich 3,6 litry, proto museli od Suzuki přebrat Justiho,1,0 aby se v průměru vlezli to těch tabulek.
Trend tedy zasáhne každého, a vůbec si nemyslím, že by z toho motoráři kterékoliv značky byli nadšeni... Musí vymyslet motory, které pojedou, výkonné, levné a bez emisí. No, ještě dodám, nesmí se rozsypat.!Takže, příštích 5 let se budou dít věci. A pokud se zase v Bruselu sejdou všichni ti pologramotní politici, tak potěš .. :no: :no: :no:
Avatar - gld
18. 5. 2011 21:40
Re: kdysi dávno,
Toho sa ja obávam...že kým sa im podarí vyrobiť euro 6 motor, ktorý:

1. "pojede"
2. nebude stáť majland
3. nebude musieť ťahať za sebou chemickú továreň
4. NEROZSYPE SA,

tak dovtedy už bude zase euro 7 a amen s nami..to si fakt kúpim škorpio 2.5D a majte ma radi ;-\
19. 5. 2011 16:57
Re: kdysi dávno,
Nebuď takový pesimista ;-) . Ale na Ad Blue se raději připravme, jediná alternativa bude opět benzín, který má oproti dieselu poloviční emise. A toho chtce asi EU dosáhnout- přechod na ušlechtilejší palivo v malém oběmu, maximálně využité. No, holt úspory ať ot stojí, co to stojí! :no:
Avatar - iudex
18. 5. 2011 15:15
Re: kdysi dávno,
Papier znesie veľa, takže keď výrobca napíše maximálku 200 km/h, v reále to znamená, že komfortne sa v tom bude dať ísť tak 160. Tých 40 km/h je trápenie motora i Tvojich uší (o peňaženke nevraviac). Ide o tú rezervu, teda či z tacho 140 ešte dokážeš slušne zrýchliť a nie o to, že chceš lietať stále 200.
18. 5. 2011 16:46
Re: kdysi dávno,
motor vychází z řady U2, tedy řady malých dýzlů Hyu. Jistě se bude rád daleko točit, od 130km/h už bude dynamika skoro nulová, ale v nižších rychlostech ještě do 70, možná 80km/h bude mít stále velmi příznivé pružné zrychlení, na okresky dostačující, na dálnicích kde je občas třeba krátkodobě zrychlit ze 130 na 160km/h už se bude muset držet hodně zpátky, motor má velmi solidní hodnotu toč. momentu, vidím jej jako velmi dobrý základ i pro střední třídu, každopádně v ceníkové nabídce to nebude vypadat moc dobře, s dvoulitry by si korejci místo toho mlžení, měli pospíšit.
18. 5. 2011 18:01
Re: kdysi dávno,
Taky jsme dřív umývali nádobí v ruce...bez myčky už ani ránu. Bez stovky pod deset už auto (ne do města) ne.

Nezávodím, jen bezpečně předjíždím ;-)
18. 5. 2011 18:26
Re: kdysi dávno,
co sledujem diskusie o i40, tak tym co sa paci zatial vacsinou prekaza absencia 2,0 l dieselu. Dovody nasadenie 1,7 nafty spravne vysvetlil Patrik (emisie, parametre vyhovujuce vacsine a znizenie celkovej produkcie emisii v celej modelovej rade v EU). Pridavam este jeden - koncern Hyundai momentalne trpi obrovskym nedostatkom 2,0 L dieselu rady R montovaneho do ix35 (cakacia doba je podla poslednych info okolo 6-8 mesiacov) a jednoducho pre i40 volne motorarske kapacity nema (tieto spickove motory sa robia len v Korei). Preto zaciatok bude z 1,7 L 85 a 100 kW, zaciatkom 2012 pride 1,7 Biturbo 118 kW/160 k a 2,0 L diesel podla situacie okolo dopytu SUV modelov. Situacia by sa mala zlepsit aj dostavbou novej motorarne opat v Korei.

Pre Hyundai je i40 klucovy model a podla prvych jazdnych dojmov novinarov je 1,7 L uplne v pohode. Tesim sa na prve jazdy - doporucujem neodpisovat na zaklade papierovych hodnot. Rovnake diskusie boli aj pri Genesis Coupé, ze ci 3,8 V6 nie je nejaka slaba - prekvapenie nastalo ked v nemeckom Sport Aute deklasoval BMW Z4 3,0 Biturbo lepsim casom na okruhu, daleko lepsimi brdzami super odolnymi voci fadingu a cenovkou o 31 000 Euro nizsou!
Avatar - Emel
18. 5. 2011 21:51
Re: kdysi dávno,
No dobře, pokud není Hyundai schopné ty motory vyrobit, je potřeba se smířit s 1.7CRDI nebo počkat, až bude nová továrna.

I40 bude, alespoň v Evropě, okrajová záležitost... a absence dvoulitrové nafty je jen jeden z důvodů.
18. 5. 2011 18:39
Re: kdysi dávno,
To, že auto zvládne zrychlit na stovku pod deset sekund, Vám nezajistí bezpečné předjíždění. ;-)
18. 5. 2011 19:55
Re: kdysi dávno,
Samozřejmě řidič musí mít mozek, ale lepší akcelerace napomůže. :-)
Avatar - gld
18. 5. 2011 21:45
Re: kdysi dávno,
Jazdím (aj) moderným turbodieslom zo zrýchlením niečo cez 10 sekúnd a na bezpečné predbiehanie v rámci rýchlostných limitov to stačí..

Prasenie sa..to je už iná vec ;-)
18. 5. 2011 22:09
Re: kdysi dávno,
nechtěl jsem tady rozproudit debatu, kolik koní stačí nebo né, samozřejmě dnes je potřeba mít vzhledem k šílenství na silnicích výkonovou rezervu.. jen mě fascinuje ten vývoj v oblasti motorů a tehdy používané motorizace.
Avatar - Guttalax
18. 5. 2011 15:25
I 40
Mě se to auto líbí,akorát nevím které mi už připomíná. >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - zdravy rozum
18. 5. 2011 16:23
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - kari.laz
18. 5. 2011 16:55
Re: Stačí malý turbodiesel?
Ano stačí, ale poč mít něco dostatečného, když můžu mít něco dobrého, chvalitebného, nebo výborného. I do Octavie stačí 1,4i a auto to uveze a přesto se jich mnohem více prodá v 1,9 (nyní v 1,6) TDI, 2.0 TDI.
18. 5. 2011 18:35
Re: Stačí malý turbodiesel?
Celá tahle debata má mylné téma - nejde o to, jestli stačí malý TD, ale komu stačí. Tudíž, kdo budou řidiči i40. A jsme tam, kde jsme byli: jestli má Hyundai vůbec nárok a šanci umístit i40 na evropském (českomoravském, slovenském) trhu. Nahoře jsem pod Cassadym doplnil info, že další motory jsou na cestě, takže v nich problém opravdu nespočívá. Je jasné, že do základní 1.7 CRDi určitě nepůjdou manažeři levého pruhu, ovšem ti stejně nepůjdou do i40, protože jim firma koupí Passata nebo nejhůř Superba. A velcí hoši sáhnou ještě o regál výš, však vlevo za našimi hranicemi jezdí v Passatech prostí referenti. Hledá se cílová skupina pro tohle auto a Hyundai zatím neodtajnil, kde si ji hodlá vygenerovat. Jenže při zavádění i30 (nebo ještě spíš cee'du) to taky vypadalo, že není kudy se dostat dovnitř.
Edit: Teď koukám, že Andy333 nahoře doplnil důležité info o nedostatku dvoulitrových R dieselových motorů. Vzhledem k tomu, že Hyundaii od začátku roku rostou prodeje o dvojciferná procenta prakticky ve všech hlavních regionech, je tenhle nedostatek asi přirozený.
Avatar - zdravy rozum
18. 5. 2011 21:21
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
neregistrovaný "Country"
18. 5. 2011 21:34
Re: Znova Plattner
Pokud hledáte vhodnou cílovou skupinu pro turbodiesel 1.7, tak já se hlásím. Už 10 let jezdím dvoulitrem, a pokaždé, když platím poviné ručení, tak si říkám, že by se hodilo něco do 1850. Když se podíváte, co kdo vyrábí do 1850cm3, tak mimo obligátních 1.6 / 80 kW (což je málo) dělá Mitsubishi skvělý 1.8 / 110 kW, ale zase nemají kombi střední třídy, a teď se blýská na časy - biturbo 1.7 /117 kW a hned dvě docela pohledná auta - Hyundai I40 a Kia Optima. Jinak s tím zrychlením na 100km/h za méně než 10s souhlasím, když předjíždět, tak svižně, a tím pádem relativně bezpečně.
Avatar - Emel
18. 5. 2011 21:57
Re: Znova Plattner
Hmm... a kolik bys za těch deset let tak ušetřil na povinném ručení, myslím v relaci k ceně auta?
19. 5. 2011 11:23
Re: Znova Plattner
Díky, řekl bych, že takhle nějak Hyundai uvažuje - hledá ty nepokryté mezery v přáních trhu. A kdyby jich nenašel dost, bude se snažit nějakou vygenerovat - viz geniální tah Nissanem QQ, ze kterého všichni zůstali paf. Tahle možnost ale i40 zůstane odepřená, crossover z ní nebude a nebude ;-) Ovšem klientskou skupinu pro i40 Hyundai "vyrobit" musí - němečtí fleetaři to nebudou.
Avatar - kari.laz
19. 5. 2011 08:13
Re: Znova Plattner
Pilířem úspěchu i30 a Ceedu byla jejich cena. Při uvedení byla ještě větčí cenová propast mezi korejci a stávající produkcí. Takže to bylo požehnání z nebe pro spoustu lidí. Tím se auta dost rozšířila a nyní když už je cenový rozdíl podstatně menší, tak stále žije podvědomí o nízké ceně plus do jisté míry i spokojenost lidí, kteří pak svou spokojenost šíří dál. Tahle i40 ale cenou neohromí a neohromí ani jinými věcmi. prostě normální průměr. A uvidíme, jestli to bude stačit.
19. 5. 2011 11:18
Re: Znova Plattner
Máš samozřejmě o ceně pravdu, a především o tom šíření dojmu nízké ceny a spokojenosti, to se opravdu vydařilo. Před těmi 3 (?) lety byla jiná situace, cenová válka v nižší střední tím teprve odstartovala. A než to Ford, Renault a další zachytili, měl Hyundai/Kia velkou cenovou konkurenční výhodu. Zároveň šlo o základní průlom do hlavní evropské obranné linie - Japoncům se nic takového nikdy nepodařilo, jistěže zejména kvůli neschopnosti pracovat s cenou. Pro nasazení i40/Optimy - máš zase pravdu - bude muset HKAG využít něčeho jiného než momentu překvapení nízkou cenou. Pokud tedy chce průlom rozšířit a podstatněji zabodovat ve střední třídě, což v tiskové zprávě při premiéře ohlásili. Ceny mají samozřejmě taky svůj spodní práh. Nejen kvůli zachování nějakého minimálního zisku/kompenzace nákladů na vývoj,výstavbu výrobních kapacit atd., ale taky psychologickou. Příliš nízká cena už by dnes pro Hyundai/Kiu byla "špinavá", protože by je psychologicky vracela do low-endu, ze kterého se snaží 10 let vydrápat a odstřihnout. Je to zajímavé sledovat, jak z téhle šarády Hyundai teď vybruslí. Řekl bych, že Číňani si budou dělat intenzivně poznámky. Hyundai si na to zase určitě donesl své poznámky z penetrování US trhu.
19. 5. 2011 22:18
Re: Znova Plattner
Toto jen potvrdím. Před 3 lety jsem hledal náhradu za Felicii combi - rodinný kombík. Škoda, kam jsem šel tak nějak automaticky, neměla v nabídce NIC, co by mi vyhovovalo (Fabia NENÍ rodinné auto ani omylem a Octavia byla o 100k NAD cenou a nic mezi tím).
Mám 2,5 roku cee´d (1.4 - dnes vím, že bych volil 1.6, ale 90 % jízdy je po městě, takže naprosto stačí, hold jednou za rok si v Alpách více užiju zpětných světel ostatních vozů >:D ).
Teď se situace opakuje(?) Hledám druhé (vyloženě městské a malé) auto do rodiny. A ejhle Škoda opět nemá co nabídnout :-! (Sám sebe definuji jako "zákazník, který se nevrátí")
Skutečně je to o hledání díry na trhu anebo vytváření nových "kategorií" (zní to stejně, ale marketingová oddělení to tak nevidí).
Avatar - Guttalax
19. 5. 2011 14:51
Re: Znova Plattner
:yes: hezky napsáno :yes:
18. 5. 2011 17:39
hmmm
Imho to bude jezdit na naftu a dojede z bodu A do bodu B. ;-)
Rozbalit vlákno
0
18. 5. 2011 18:12
Start & Stop
Tak si říkám, jestli tahle oblíbená vymoženost ovlivní dlouhodobou spotřebu o víc, jak o -0,1 l/100km. Má s tím někdo zkušenosti? Teoreticky nezastavuji tolik, aby to mělo výraznější efekt. ;-\
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Blue Sun
18. 5. 2011 19:21
Re: Start & Stop
Záleží na tom, kde auto dlouhodobě jezdí. Spotřebu pražského jezdce to nepochybně ovlivní hodně, dálniční cestovatel si nejspíš ani nevšimne, že auto tuhle funkci má.
18. 5. 2011 20:01
Re: Start & Stop
No nechtěl bych to. Jednou se popletou jedničky a nuly a nikam se nepojede >:D Viděl bych v tom smysl spíše u vozů primárně určených do města. U nich člověku ani tolik nevadí, když se něco zblázní, ale aby mi vypověděl start-stop ve střední třídě službu někde v zahraničí...Jako ideálnější volbu bych viděl nechat tento systém jako volitelnou výbavu...
Avatar - Ada je zase tady
18. 5. 2011 21:34
Re: Start & Stop
Souhlas. Co v aute neni, to se nemuze pos**t.
Avatar - zdravy rozum
18. 5. 2011 23:14
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - zdravy rozum
18. 5. 2011 23:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
19. 5. 2011 16:20
Re: Start & Stop
To se samozřejmě udělá, ale až po tom, co se pokazí.
Avatar - Blue Sun
19. 5. 2011 07:02
Re: Start & Stop
Tohle není ani moc o jedničkách a nulách. Systém je víceméně mechanický a elektrický, než elektronický (tj. počítačový). Stejně tak bys mohl nechtít v autě imobilizér, protože se ti mohou pomotat jedničky a nuly a nenastartuješ. Nebo vůbec řídící jednotku motoru, protože v té se toho může pomotat ještě více a pak to teprve stojí za to. Přijde mi to jako slepé odmítání bez znalosti problému.
19. 5. 2011 16:25
Re: Start & Stop
Myslím, že zbytečně zabíháš do extrému. Můj názor je, že pokud to nevyužiji, je pro mě spíše systém na obtíž. Neznám ten systém přesně, to nepopírám, nijak jsem ho nestudoval, ale dá se zcela s v klidu předpokládat, že systém má řídící elektroniku, která spolupracuje s čidly atd atd atd.. Vyjádřil jsem názor a obavu. Dlouhodobé zkušenosti mi zatím nikdo neprezentoval.
23. 6. 2011 09:29
Re: Start & Stop
Asi hodně záleží, jak to zastavuje a startuje systém. Mám pocit, že to asi nejde jinak, než přes baterku. A to dle mého dost výrazně omezí životnost baterie.
19. 5. 2011 12:31
všechno je jinak
Vážení, nedalo mi to a právě jsem se zaregistroval. Důvodem je to, že už mi místní plané diskuze o zastaralosti kohokoli kromě koncernových zaměstnanců začalo silně kazit čtení tohoto magazínu a jeho diskuzí. Slibuji, že pokud bude zájem, ozvu se častěji.
Tedy hlavě - žádnou značku nepreferuji, ale místně záměrně pěstovaný pocit, že korejští/azijští výrobci(v tomto případě HK) žijí v buši a jedí kořinky, buší do plechu kladivem a lak stříkají brčkem od limonády, kradou výrobní výkresy motorů a převodovek ve "štutgartu" atd, který zde někteří diskutující šíří, se již drahnou dobu nejeví býti pravdou.
Díky své profesi se občas dostanu dovnitř do automobilek a jejich prostřednictvím mohu srovnávat technologickou úroveň jednotlivých značek. Viděl sem jich již cca 15 a ne jen evropské, byl jsem i v Asii. Naposledy, asi měsíc zpět jsem byl již podruhé v Žilině v KIA.
Jelikož tam až do konce tohoto měsíce hudou produkovat i iX35 patří můj příspěvek snad i k tomuto článku. Pak se finálně stěhuje do Nošovic a ty jsou velmi podobné žilině.
A teď tedy pár základních porovnání. Porovnám žilinu s boleslaví, důvodem je, že to slovensko si ještě pamatuji a škodovka je "naše".
Plocha závodu škodovky v přepočtu na produkci je cca 5x větší než kia žilina.
Počet zaměstnanců ve výrobě v přepočtu na celkovou produkci je cca 4x větší ve škodovce.
Počet užitých robotů je cca 7x větší ve prospěch žiliny.
Celkově logistický systém v Kia je asi o tři generace před škodovkou, žádné vyrobené auto se na území továrny nezdrží více než 48 hodin, než je vypraveno k zákazníkovi. Kia na rozdíl od škodovky v tomto závodě vyrábí pouze fyzicky objednané vozy, tedy, nevyrábí žádný vůz na sklad!!!
Už tyto údaje stačí pro to základní, totiž proč může být i evropská produkce HK tak laciná.
Vnitřek boleslavi popíši někdy jindy, a žilinu teď-velmi rámcově.
Pokud chce někdo alespoň trochu zažít pocit z této fabriky, tak si v pusťe doma film "Marečku podejte mi pero" a na konci jak je Sovák v té nové fabrice, tak to je v KIA. Akorát tam není Sovák, ale pouze pár programátorů, dohlížejících pro jistotu na provoz. Projekt je korejský, roboty vyrobil Hyundai .... . Tak to vypadá v části začínající rolemi plechu(VoestAlpine, žádný bělorusko) pokračuje svařovnou a končí výjezdem nalakovaných aut z lakovny. Následně v motáži se pracuje ve skupinách, což je již stejné jako ve všech jiných továrnách, co jsem viděl(moderních). Ta první část je však velmi impresivní!!! Když už jsem zmínil koncern, tak ten má srovnatelný provoz pouze ve Volfsburgu, ale má základní problém. Ten korejský systém dovoluje produkci až osmi různých vozů současně na jedné jedinné lince. Nikde žádné zásoby, vše od subdodavatelů klasický japonský "just-in-time" systém. Drobnosti typu malých šatem pocelé továrně, aby zaměstnanec nemusel běhat stovky metrů z centrální budovy a zpět jsou samozřejmé.
Pravdou je, že to je jedna z ergonomicky nejlepšich fabrik na světě a asi nejlepší v evropě. Není to montovna, na území továrny jsou i dvě motorárny ..... . Všude čisto, zeleno ....
To už pro teď stačí.
Celé to píši vlastně proto, abychom si rychle všichni uvědomili jak se věci opravdu mají, a abychom v té pustině do plechu palicí za chvíli netloukli my v evropě!!!
budou-li reakce přidám postřehy z francie, nebo odjinud.
pája
:-)
Rozbalit vlákno
4
19. 5. 2011 13:09
Re: všechno je jinak
Nejkrásnější, díky. Tvůj pohled člověka, který se dostane dovnitř fabrik může být prospěšný. Nepodléhej dojmu, že by většina lidí tady pokládala Korejce za zaostalé - to jen snad mlaďoši s mokrým peřím a pár kyseláků. Jinak je to tu jako každá normální fandovská hospoda - hodně se tluče pěstí do stolu a hájí barva vlastního klubu, projevuje se vlastenectví, prostě neškodná pánská zábava. Ale dost často se tady mluví i k věci a s chladnou hlavou. Budu se těšit na popis Boleslavi, anabáze v Koreji i v jiných zemích, příležitost se jistě najde.
Mimochodem, kdo má zájem o žilinskou fabriku, najde kvantum informací třeba v jejich podnikovém zpravodaji tady: [odkaz]
Zdar
:yes:
19. 5. 2011 13:20
Re: všechno je jinak
děkuji za reakci patriku, ale z tvých příspěvků je patrno, že ty, ty jsi to číst ani nemusel ;-)
Aby nevznikly žádné "zmatky tak bych asi jsem měl ještě dodat, že nejsem technik a nepracuji pro žádnou automobilku, jako služební mám audi 6 v docela dobré výbavě a jsem s ním po všech stránkách spokojen.
19. 5. 2011 17:11
Re: všechno je jinak
Také díky za tvou reakci. Já jen, aby ses nenechal otrávit ani zbytečně vyhecovat, když tady někdo prudí. Zase se sejdeme :yes:
Avatar - Andromeda
19. 5. 2011 21:54
Re: všechno je jinak
Jen houšť krasavče ;-) , dobré :yes:
19. 5. 2011 13:43
samozrejme ze staci
to zjistite, at si ho pujdete koupit
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ada je zase tady
30. 8. 2011 18:16
Re: samozrejme ze staci
Vcera jsem to videl nazivo. Nic moc :no: Passat je Passat :yes: