Hyundai i40 CW: První dojmy

Hyundai i40 CW: První dojmy

 
 

Zapomeňte na Ameriku, po kompaktních Hyundaiích se poevropšťuje i střední třída. Nástupce Sonaty namaloval tlustou čáru a pouští se rovnou do experimentů.

Podle fotografií to tak možné nevypadalo, ale setkání tváří v zamračenou tvář nepřipouští pochybnosti – tohle auto je evropštější než cokoliv předtím. Linie snad už být dynamičtější ani nemohou, a nedosti na tom – věren prostoru, který mu udělil samotný název karosářské verze (CW – crossover wagon), nechal stranou samotnou rodinnou snahu o maximální objem za každou cenu. Zbylo hodně pro potěšení oka a neskončilo to zklamáním.

Základní tvary se totiž nechaly svazovat druhem karosérie jen trochu – daleko spíše se došlo k podobné cestě, na jakou se vydal například Mercedes-Benz třídy R a ani z jedné strany nehrozí nuda. Na povrchu karosérie totiž nenajdete zřejmě jediný pravý úhel a geniálně zamaskovat se podařilo i na dnešní dobu výraznou převahu plechových bočních ploch nad prosklenými.

Dojem naživo je osvěžující, málokteré kombi se tolik odlišuje. Uvidíme, co s výraznými emocemi udělá čas, ovšem jen pomalu opadávající atraktivita menšího předskokana i30 CW svědčí o tom, že současný designér si se stárnutím ví rady.

Obdivovat se dá spousta věcí – ať už úspěšné zamaskování podobně nepříznivého poměru délky k šířce, jako u nového Superbu, či designérské parádičky typu opačného oblouku, zakončujícího linii bočních oken nebo opravdu netradičně vykrojených otvorů v předním spoileru. Být to jediným designérským podpisem, asi bychom žehrali, ovšem jako tečka za dobrou velkou prací slouží velice stylově.

ŽENEVA 2011: Všechny novinky na jednom místě

Podobná přehršel dojmů čeká uvnitř – linie se vlní kolem posádky ještě výrazněji, než v i30 a dominantní kruhový ovladač už nepůsobí rušivě. Ergonomie se tu studovala, ale nijak dramaticky se nectily klasické zásady, proto se třeba řada spínačů octla na diskutabilních místech, například na spodním rameni volantu. Více ale až v prvních testech.

Pozitivním šokem je posaz vpředu – sedačky se nedají nazvat jinak než skoro perfektní. Jsou zcela optimálně tuhé, nešizené na rozměrech (49 x 63 cm) ani opěrné konstrukci a dávají pocit jistoty a komfortu – kromě vyhřívání jsou i ventilované. Spolu s optimálně tlustým a jen 368 mm velkým volantem, který lze opět vytáhnout dostatečně daleko, tvoří opravdu pohodlnou pozici i pro částečně ležícího pilota.

Jediným omezením je menší celková šířka, která je bohužel znát citelně – nedělalo se tolik kompromisů, jako ve zmiňovaném Superbu, a výsledkem je téměř kontakt s B-sloupkem. Vzadu už takové nadšení nevládne – ani přes nadstandardní rozvor se dospělý nevyhne za rozvaleným kolegou kontaktu koleny a tamější sedačky, ačkoliv jsou skoro stejně rozměrné (48 x 63 cm), zaplatily za typ karosérie a jejich opěrky nelze vytáhnout dost vysoko. K tomu klasicky maličké, vysoko umístěné okno a méně péče věnované vzhledu plastů. Ještěže nechybí vyhřívání sedaček.

Kufr neohromuje rozměrem, ale výborným tvarem a skvělou přístupností. Dno bez schodu má slušných 58 cm nad zemí, přestože pod ním skrývá plnohodnotnou rezervu. Ložná délka 114 a šířka 100 cm bohatě postačí, víko se zvedá sice jen 182 cm, ale je tak zakloněné, že to nevadí a nechybí mu elektrické zavírání. Ideálem chalupářů se CW asi nestane díky skloněné střeše, ale každodenní potřeby splní skvěle.

A to je i hlavní dojem – trefa do každodenního života se zřejmě povedla větší, než u kombíků s extrémními ložnými objemy, využitelnými dvakrát za rok při velké dovolené. Hyundai neprodal za praktické požadavky veškeré emoce, které čekají jak při pohledu zvenčí, tak za volantem.

Anketa

Jak se vám líbí Hyundai i40 CW? Ohodnoťte jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
Zápasy hokejové NHL se po šesti letech vrací do Evropy Zápasy hokejové NHL se po šesti letech vrací do Evropy

 Zámořská hokejová NHL se letos po šesti letech vrátí do…

Komentář Lukáše Kovandy: Na českém nemovitostním trhu se přifukuje bublina Komentář Lukáše Kovandy: Na českém nemovitostním trhu se přifukuje bublina

Proticyklická kapitálová rezerva byla v rámci Evropské…

Blížící se konec intervencí dopadá už i na drobné investory Blížící se konec intervencí dopadá už i na drobné investory

Vidina silnější koruny se již začala projevovat v chování…

Globální řetězec Telepizza přichází do Česka Globální řetězec Telepizza přichází do Česka

Největší rozvozce pizzy mimo Spojené státy vstupuje na…

 
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta Budoucí elektromobil Škody se vynořuje ze tmy. Zde je silueta

Koncept vozu bude mít svoji premiéru na autosalonu v…

 




Video: Losí test – Mazda 6 si vedla skvěle, Hyundai i40 propadl Video: Losí test – Mazda 6 si vedla skvěle, Hyundai i40 propadl

Losí test je pro Švédsko stejně typický jako automobily…

Faceliftovaný Hyundai i40 začíná na 639.990 Kč Faceliftovaný Hyundai i40 začíná na 639.990 Kč

Modernizovaný korejský zástupce střední třídy Hyundai i40…

 



 
Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Tatra 813, která se proslavila jako Kolos a Drtikolka, vyjela před 50 lety

Dnes 12:50

Kořeny vývoje těžkého nákladního vozidla Tatra 813 sahají do přelomu padesátých a šedesátých let, ale první exemplář, jímž byla zahájena výroba tohoto modelu byl dokončen v pátek 24. března roku 1967.




Blesk.cz

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp. Obvinili ho z terorismu

Opilý řidič najel do obchodní tepny Antverp.…

Devětatřicetiletý Tunisan, který ve čtvrtek najel ve vysoké rychlosti autem do nákupní zóny v Antverpách, byl…

Češi budou na německých dálnicích platit. Sobotka mluví o žalobě

Češi budou na německých dálnicích platit. Sobotka…

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za jízdu na německých dálnicích. O zavedení mýtného v pátek…

 

iSport.cz

Skvělá Samková! Ovládla kvalifikaci a pojede o křišťálový glóbus

Skvělá Samková! Ovládla kvalifikaci a pojede o…

Snowboardcrossařka Eva Samková potvrdila, že je královnou kvalifikací. Olympijská vítězka ovládla i eliminaci ve…

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům chybí pokora

Hamza o gestu Koukalové: Závodníky neumlčí, Rusům…

Gabriela Koukalová a spol. už plánují zaslouženou dovolenou. To na biatlonovém svazu se nezastaví. Šéf Jiří…

 

Reflex.cz

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se utopilo 12 migrantů, čtyři se pohřešují

U tureckých břehů se dnes utopilo 12 migrantů, včetně pěti dětí, poté, co se s nimi převrátil gumový člun. Další…

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka, ale říkat se tomu bude Práskačka

Babišova loterie: Jmenovat se to bude Účtenkovka,…

Účtenková loterie, jejíž pomocí chce ministerstvo financí kontrolovat vydávání EET účtenek, se rozběhne v…