reklama


Hyundai i40 CW: První dojmy

Hyundai i40 CW: První dojmy

 
 

Zapomeňte na Ameriku, po kompaktních Hyundaiích se poevropšťuje i střední třída. Nástupce Sonaty namaloval tlustou čáru a pouští se rovnou do experimentů.

Podle fotografií to tak možné nevypadalo, ale setkání tváří v zamračenou tvář nepřipouští pochybnosti – tohle auto je evropštější než cokoliv předtím. Linie snad už být dynamičtější ani nemohou, a nedosti na tom – věren prostoru, který mu udělil samotný název karosářské verze (CW – crossover wagon), nechal stranou samotnou rodinnou snahu o maximální objem za každou cenu. Zbylo hodně pro potěšení oka a neskončilo to zklamáním.

Základní tvary se totiž nechaly svazovat druhem karosérie jen trochu – daleko spíše se došlo k podobné cestě, na jakou se vydal například Mercedes-Benz třídy R a ani z jedné strany nehrozí nuda. Na povrchu karosérie totiž nenajdete zřejmě jediný pravý úhel a geniálně zamaskovat se podařilo i na dnešní dobu výraznou převahu plechových bočních ploch nad prosklenými.

Dojem naživo je osvěžující, málokteré kombi se tolik odlišuje. Uvidíme, co s výraznými emocemi udělá čas, ovšem jen pomalu opadávající atraktivita menšího předskokana i30 CW svědčí o tom, že současný designér si se stárnutím ví rady.

Obdivovat se dá spousta věcí – ať už úspěšné zamaskování podobně nepříznivého poměru délky k šířce, jako u nového Superbu, či designérské parádičky typu opačného oblouku, zakončujícího linii bočních oken nebo opravdu netradičně vykrojených otvorů v předním spoileru. Být to jediným designérským podpisem, asi bychom žehrali, ovšem jako tečka za dobrou velkou prací slouží velice stylově.

ŽENEVA 2011: Všechny novinky na jednom místě

Podobná přehršel dojmů čeká uvnitř – linie se vlní kolem posádky ještě výrazněji, než v i30 a dominantní kruhový ovladač už nepůsobí rušivě. Ergonomie se tu studovala, ale nijak dramaticky se nectily klasické zásady, proto se třeba řada spínačů octla na diskutabilních místech, například na spodním rameni volantu. Více ale až v prvních testech.

Pozitivním šokem je posaz vpředu – sedačky se nedají nazvat jinak než skoro perfektní. Jsou zcela optimálně tuhé, nešizené na rozměrech (49 x 63 cm) ani opěrné konstrukci a dávají pocit jistoty a komfortu – kromě vyhřívání jsou i ventilované. Spolu s optimálně tlustým a jen 368 mm velkým volantem, který lze opět vytáhnout dostatečně daleko, tvoří opravdu pohodlnou pozici i pro částečně ležícího pilota.

Jediným omezením je menší celková šířka, která je bohužel znát citelně – nedělalo se tolik kompromisů, jako ve zmiňovaném Superbu, a výsledkem je téměř kontakt s B-sloupkem. Vzadu už takové nadšení nevládne – ani přes nadstandardní rozvor se dospělý nevyhne za rozvaleným kolegou kontaktu koleny a tamější sedačky, ačkoliv jsou skoro stejně rozměrné (48 x 63 cm), zaplatily za typ karosérie a jejich opěrky nelze vytáhnout dost vysoko. K tomu klasicky maličké, vysoko umístěné okno a méně péče věnované vzhledu plastů. Ještěže nechybí vyhřívání sedaček.

Kufr neohromuje rozměrem, ale výborným tvarem a skvělou přístupností. Dno bez schodu má slušných 58 cm nad zemí, přestože pod ním skrývá plnohodnotnou rezervu. Ložná délka 114 a šířka 100 cm bohatě postačí, víko se zvedá sice jen 182 cm, ale je tak zakloněné, že to nevadí a nechybí mu elektrické zavírání. Ideálem chalupářů se CW asi nestane díky skloněné střeše, ale každodenní potřeby splní skvěle.

A to je i hlavní dojem – trefa do každodenního života se zřejmě povedla větší, než u kombíků s extrémními ložnými objemy, využitelnými dvakrát za rok při velké dovolené. Hyundai neprodal za praktické požadavky veškeré emoce, které čekají jak při pohledu zvenčí, tak za volantem.

Rallye Dakar 2017

Anketa

Jak se vám líbí Hyundai i40 CW? Ohodnoťte jako ve škole:
Spolupracujeme s TipCars.com
Molo v centru Prahy za 38 milionů poslouží i malým lodím Molo v centru Prahy za 38 milionů poslouží i malým lodím

Ředitelství vodních cest dá v příštích měsících desítky…

BAT za bilion a čtvrt pohltí Reynolds, vznikne nový tabákový gigant BAT za bilion a čtvrt pohltí Reynolds, vznikne nový tabákový gigant

Britský tabákový koncern British American Tobacco (BAT)…

Počet žadatelů o azyl v Česku loni mírně klesl, nejvíce jich bylo z Ukrajiny, Iráku a Kuby Počet žadatelů o azyl v Česku loni mírně klesl, nejvíce jich bylo z Ukrajiny, Iráku a Kuby

O azyl v Česku v loňském roce požádalo 1475 cizinců, což…

 
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

 




Video: Losí test – Mazda 6 si vedla skvěle, Hyundai i40 propadl Video: Losí test – Mazda 6 si vedla skvěle, Hyundai i40 propadl

Losí test je pro Švédsko stejně typický jako automobily…

Faceliftovaný Hyundai i40 začíná na 639.990 Kč Faceliftovaný Hyundai i40 začíná na 639.990 Kč

Modernizovaný korejský zástupce střední třídy Hyundai i40…

 



 
Mazda SkyActiv-G: Benzin poprvé bez svíček. Jak to bude fungovat?

Mazda SkyActiv-G: Benzin poprvé bez svíček. Jak to bude fungovat?

Dnes 15:55

Zážehový motor, který by směs zapaloval nikoliv přeskokem jiskry na svíčce, ale kompresním teplem vyvíjí řada automobilek. Zatím nejblíže je mu zdá se japonská Mazda.




Blesk.cz

Další případ ptačí chřipky v Praze: Labuť zemřela na Střeleckém ostrově

Další případ ptačí chřipky v Praze: Labuť zemřela na…

U labutě nalezené na Střeleckém ostrově v Praze potvrdili veterináři nález ptačí chřipky. Jde o druhý případ u…

Sledujte: Europoslanci si volí nového šéfa. Kdo se hlásí do čela?

Sledujte: Europoslanci si volí nového šéfa. Kdo se…

Europoslanci si v úterý ve Štrasburku volí nového předsedu na další dva a půl roku. Na rozdíl od předchozích…

 

iSport.cz

City chtějí zlepšení! Guardiola dostane víc peněz, chce brankáře i Messiho

City chtějí zlepšení! Guardiola dostane víc peněz,…

To se mu ještě v trenérské kariéře nestalo. Kouč Manchesteru City Pep Guardiola prohrál v posledním kole na půdě…

Juventus v luxusu představil nové logo: Nedvěd v obležení topmodelek!

Juventus v luxusu představil nové logo: Nedvěd v…

Stáhli oponu a představili nové logo. Šéfové Juventusu, mezi nimiž nechyběl Pavel Nedvěd (44), při té…

 

Reflex.cz

V Kentucky chtějí zakázat soulož s kočkami a psy, na krávy či ovce se tabu nevztahuje

V Kentucky chtějí zakázat soulož s kočkami a psy, na…

Nejenom v českém parlamentu si poslanci a poslankyně vymýšlejí zákony, nad kterými zůstává rozum stát. Minulý…

Premiérka Mayová chce úplné oddělení Británie od EU, tzv. tvrdý brexit

Premiérka Mayová chce úplné oddělení Británie od EU,…

Británie nechce ani částečné členství v Evropské unii. Zdůraznila to dnes britská premiérka Theresa Mayová v…

 
 
reklama