Hyundai ix-Metro: Hybridní crossover pro mladé Evropany
Ix-Metro je pátým konceptem v řadě, který vytvořil designérský tým jihokorejského střediska HND (Hyundai Namyang Design) vedený Rogeliem J. Floresem. Návrháři se při vývoji tvarových řešení nechali inspirovat vším, co souvisí s kosmonautikou včetně hvězd a dokonce sci-fi filmů. Jedná se o hybridní crossover, samotná automobilka jej řadí mezi CUV (Crossover Utility Vehicles). Řidič tedy sedí poněkud výše, vůz má i větší světlost (207 mm).
Tvarům dominují obliny a trojúhelníkové linie, ponton karoserie je poměrně vysoký. Zcela chybí střední sloupky, což usnadňuje přístup cestujících dovnitř. Přední dveře jsou zavěšeny klasickým způsobem, ty zadní jsou ovšem posuvné. Samonosná karoserie je 3925 mm dlouhá, 1760 mm široká a 1576 mm vysoká. Ix-Metro by tedy bylo možné také zařadit do kategorie malých vozů, o čemž svědčí i rozvor 2513 mm.
Přístrojová deska je z bílého poloprůsvitného materiálu podobného silikonu. Na ní je umístěn centrální displej, který zobrazuje informace navigačního systému a umožňuje ovládat všechny klíčové funkce. Zadní sedadla jsou sklopná do podlahy a tvoří tak rovnou plochu. Interiéru dominuje modré světlo podobné tomu, které vyzařují světelné diody. Ty má samozřejmě vůz také vpředu, v zadních světlech jsou pak červené. Zpětná zrcátka nahradily v poslední době u studií velmi oblíbené kamery. Nad bezpečností posádky bdí čtveřice airbagů a ABS s ESP.
Srdcem konceptu ix-Metro je tříválcový zážehový motor s rozvodem OHC, čtyřventilovou technikou, zdvihovým objemem pouhý 1 litr a výkonem 92 kW (125 k) při 6000 min-1. Vysoký výkon był dosažen aplikací turbodmychadla, kromě něj agregát disponuje také variabilním časováním ventilů CVVT a přímým vstřikováním paliva GDI. Akceleraci vozu podporuje malý integrovaný elektromotor, který zároveň slouží jako spouštěč-alternátor a dokáže poskytnout výkon až 5 kW. Potřebný elektrický proud mu dodávají dvouvrstvý elektrochemický kondenzátor (kapacitor) a tradiční dvanáctivoltový akumulátor. Zážehový motor poskytuje největší točivý moment 157 N.m v rozpětí otáček od 1750 do 4500 min-1, který přenáší šestistupňová dvouspojková převodovka.
Vůz se může pochlubit spotřebou paliva 3,3 l/100 km, která odpovídá hodnotě vypouštěných emisí CO2 pouhých 80 g/km. Ix-Metro váží 950 kg a jezdí na dvacetipalcových kolech s pneumatikami 245/40 R20. Údaje o provozních vlastnostech automobilka nezveřejnila.
Cílovou skupinou konceptu ix-Metro by měli být mladí Evropané, kteří žijí ve městech.