Hyundai ix25: Čínská premiéra zmenšeného Santa Fe
Model ix25 si Hyundai zřejmě nenechá pouze pro Čínu, ač to zatím vehementně tvrdí.
Automobilka je v tuto chvíli bohužel skoupá na fotografie, uvolnila pouze dvě živé z pekingského výstaviště. Novinka připomíná zmenšenou novou generaci Santa Fe. Komplikované vlny, kterým mnoho lidí nemohlo přijít na chuť, jsou tedy minulostí a stylistické podivnosti zmizely. Hyundai sice setrvává u jazyka Fluidic Sculpture, ale ve „verzi“ 2.0. Přední světla se asijsky protáhla hluboko do boků karoserie a na tvar masky chladiče jsme si již také zvykli. Z bočního pohledu se nic dramatického neděje, spodní linie boků moderně stoupá. Pohled na zadní partie nám dosud zůstává zapovězen.
Dřívější zprávy tvrdily, že Hyundai ix25 je postaven na technice chystané generace malé i20, což znamená, že pod kapotami můžeme očekávat benzinový tříválec 1,0 l a čtyřválec 1,25 l, respektive naftové jednotky 1,1 l a 1,4 l, opět s trojicí, respektive čtveřicí válců. Pod kapotou výstavního pekingského exempláře je však dvoulitr řady Nu, žádné podrobnosti, ani výkonové parametry nebyly uvedeny. Předpokládáme, že se jedná o zážehový motor s přímým vstřikem GDI. Rozvor náprav činí 2,59 m.
Nový model, jak už jeho název naznačuje, bude v portfoliu automobilky umístěn pod stávající SUV ix35 a představuje konkurenci pro stále početnější malé crossovery. Nissan Juke, Opel Mokka, Renault Captur a další se tedy mají čeho bát. Hyundai ix25 měří 4,27 m, je 1,78 m široký a 1,63 m vysoký. je v tuto chvíli konceptem, ale sériová podoba se jistě zvenčí příliš lišit nebude, jen přijde o chromované ozdoby na karoserii, tedy alespoň v základních verzích.
Ano, Hyundai sice tvrdí, že produkční verze se objeví ještě letos výhradně v Číně ale tamní nabídka vozů do lehkého terénu je totožná s evropskou... No, nechme se překvapit.
Foto: indianautosblog.com