Hyundai ix35 (první dojmy) + všechny frankfurtské novinky značky Hyundai

Hyundai ix35 (první dojmy) + všechny frankfurtské novinky značky Hyundai

 
 

Nové SUV přijede nejen s moderní karoserií a atraktivním interiérem, ale také s novými motory.

Automobilka Hyundai nás i s fotoaparátem pozvala do své frankfurtské centrály, kde představila své klíčové novinky pro nadcházející autosalon. Tady jsou!

ix35
Nové SUV vycházející ze studie ix-onic svými rozměry 4410 x 1820 x 1660 mm a rozvorem dlouhým 2640 mm o kousek překonává model Tucson, ovšem s výjimkou celkové výšky, která je o 20 mm menší. Snížení by se ale podle Hyundaie v interiéru nemělo negativně projevit.

Při pohledu na masku vozu můžeme vidět „hexagonální mřížku chladiče“, což by měl být společný poznávací prvek v designu pro vozy Hyundai pro příští období. Automobilka chce využít výhody tzv. rodinného vzhledu, kdy každý vůz z portfolia bude možno jednoznačně zařadit jako příbuzný výrobek a tím budovat silnější korporátní image. Nám ix35 na první pohled svou nebojácnou přední částí lehce připomínal Ford Kuga.

Pod kapotou ix35 pracuje jeden z celkem čtyř čtyřválcových agregátů a novinek je zde celá řada! Slabší benzinový motor 1,6 GDI vybavený start/stop systémem poskytuje nejvyšší výkon 103 kW, zatímco silnější dvoulitr Theta-II disponuje výkonem 122 kW. Nabídku vznětových motorů otevírá agregát U-II o objemu válců 1,7 litru a výkonem 85 kW, zákazníci vyžadující silnější vznětovou jednotku pak mají na výběr mezi dvěma výkonovými verzemi motoru R 2.0 a to se 135 a 100 kW.

Oba dvoulitrové agregáty bude možno pořídit s pohonem všech kol, slabší benzinový i naftový motor bude v prodeji až v listopadu příštího roku.

V souladu s moderními trendy se i tady k ukazatelům rychlosti a otáček motoru přidal i „ECO indicator“, tedy ukazatel ekonomičnosti daného jízdního režimu. Počítač vyhodnotí dostupná data a řidiči rozsvítí buď zelenou, bílou nebo červenou LED a zároveň ho blikáním počítadla kilometrů upozorní na vhodnost přeřazení na vyšší převodový stupeň.

Řidiči mohou také nově využít služeb parkovací kamery, jejíž obraz se zobrazí na barevný displej ve vnitřním zpětném zrcátku. A díky Smart parking systému se do obrazu také promítají linky naznačující ideální směr couvání při parkování.

První dojmy z interiéru jsou mimořádně pozitivní. Je tady znát velký kvalitativní pokrok. Přestože měkčených plastů zde není mnoho, působí vnitřek kvalitně a útulně. Na zadních sedadlech je sice na výšku pro normálně vzrostlého muže dostatek místa, nikterak velký úhel otevření zadních dveří ale může dělat problémy při nastupování a vystupování. Líbivý design si vybírá svou daň v podobě méně prosvětleného prostoru zadních sedadel, a tak se na nich někdo může (zejména ve spojení s tmavým interiérem) cítit stísněně. Zavazadlový prostor má pravidelný tvar a vstup do něho je bohatě dimenzován, takže by s nakládáním objemnějších zavazadel neměly být problémy.

Celkově nám ix35 nejvíce připomíná již zmíněný Ford Kuga a to jak designem, tak podobnou prostorností v interiéru. Je ale pravděpodobné, že oproti němu bude vůz Hyundai znatelně levnější. Jak dopadne srovnání za jízdy, na to si musíme ještě nějaký čas počkat. Vůz se bude vyrábět ve třech výrobních závodech na dvou kontinentech – v Pekingu, Ulsanu a pro trhy v EU v závodě Kia Motors v Žilině. Výroba začne v první čtvrtině příštího roku.

Santa Fe
Faceliftované Santa Fe si zachovává své klasické tvary, změny exteriéru jsou velmi decentní. Nový je například přední nárazník, mlhovky dostaly výraznější černé rámečky a prolisy v nárazníku budou ostřeji řezané, podobně jako na bocích. Uhlazená příď Santa Fe tak dostala agresivnější výraz. Změnou prošla také maska chladiče. Trojice vodorovných lamel bude plastičtěji tvarovaná a místo černé barvy bude lakována v barvě karoserie. Změny se také týkají zadního nárazníku, koncových světel, do bočních zpětných zrcátek integrovaných blikačů a interiéru. V něm nalezneme kromě nových vzorů, barev a materiálů také například nový integrovaný navigační systém či zadní parkovací kameru.

Mnohem významnější novinkou je dvojice pohonných jednotek. Ta benzinová o objemu 2,4 l dosahuje výkonu 128 kW, silnější turbodiesel řady R o objemu 2,2 l má mít 145 kW a 430 Nm dostupných mezi 1800 a 2500 min-1. Oba motory vyhovují normě Euro 5 a Santa Fe je bude sdílet například s novou generací vozu Kia Sorento. Pro oba agregáty bude v nabídce nová šestistupňová automatická převodovka, která má proti dosavadnímu pětistupňovému automatu o 62 dílů méně a je o 12 kg lehčí. Faceliftované Santa Fe bude v nabídce ve dvou výbavových stupních – GL a GLS přičemž lépe vybavené GLS může nabídnout například xenonové světlomety, bezklíčový vstup a startování tlačítkem či osmnáctipalcová litá kola s monitorováním tlaku v pneumatikách.

i10 Electric
Malý elektromobil se začne v omezených sériích vyrábět již příští rok. Vozy budou zatím provozovány například ve flotilách korejské státní správy. O pohon přesně tunu vážícího automobilu se stará elektromotor o výkonu 49 kW při 11.500 otáčkách, nejvyšší točivý moment má hodnotu 210 Nm při 2670 min-1. Energii bude čerpat z Li-Pol baterií o kapacitě 16 kWh. Ty je možno při napětí 220 V plně nabít za 5 hodin nebo použít rychlonabíjecí režim, ve kterém se při užitém napětí 413 V baterie za 15 minut nabijí na 85 % své kapacity. Dojezd vozu na plné nabití činí 160 km, zrychlení z 0 na 100 km/h elektromobil zvládne za 15 sekund a nejvyšší rychlost činí 130 km/h. Zajímavostí je použití Lithium Ion Polymerových baterií, které jsou oproti NiMH bateriím o 30 % lehčí, zaberou o 40 % méně místa (při stejné kapacitě) a mají o 12 % větší účinnost. LiPol baterie jsou také o 20 % menší než Lithium – iontové baterie a zároveň se tolik nezahřívají.

Elantra LPI Hybrid
Elantra LPI Hybrid je první hybridní automobil na světě využívající ke svému pohonu jak systém LPG tak LiPol baterií. Ty pohánějí elektromotor o výkonu 15 kW, který pomáhá snižovat emise spalovacího motoru. Tím je čtyřválec o objemu 1,6 litru, pracující v tzv. Atkinsonově cyklu (stejně jako například u vozu Lexus RX450h), o výkonu 85 kW. Výkon od obou motorů je na přední kola dodáván díky převodovce CVT. Vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 11,7 sekund což je zhruba o 2 sekundy méně než v případě konkurenční Hondy Civic Hybrid. Hodnotu spotřeby paliva dále vylepšuje start/stop systém či indikátor ekonomické jízdy na přístrojovém panelu. Tzv. mild-hybrid dosahuje kombinované spotřeby paliva 5,3 l na 100 km.

Blue-Will
Blue-Will je koncept prvního plug-in hybridu automobilky Hyundai. Má fungovat jako laboratoř nových myšlenek a systémů, které bude moci následně možno aplikovat přímo do sériové výroby. Jedná se například o použití recyklovaných PET plastů, vysoce ostrých TOLED displejů, dotykového interface vozu či pokročilých střešních solárních panelů. Dojezd vozu by měl být díky použití úsporného spalovacího benzinového motoru o výkonu 100 kW celých 1050 km. Spotřeba paliva by v ideálním jízdním režimu měla činit pouhých 2,2 litru na 100 km. Vůz o rozměrech 4300 x 1800 x 1460 mm a rozvoru 2700 mm stojí na dvacetipalcových litých kolech, obutých do pneumatik s extrémně nízkým valivým odporem.

Hyundai Genesis Coupé
O prodeji tohoto modelu představeném v minulém roce v Evropě se zatím neuvažuje. Automobilka analyzuje trh, s největší pravděpodobností u nás ale tuto sportovní zadokolku v nabídce oficiálních dealerů nenajdeme ani v budoucnu.

Equus
Velmi zajímavým exemplářem je bezesporu také vlajková loď automobilky Hyundai, model Equus. Hyundai není v segmentu pětimetrových sedanů úplným nováčkem – první generace modelu Equus, navržená ve spolupráci s Mitsubishi Motors, se v Koreji a dalších asijských zemích prodávala od roku 1999. Letos se na domácím trhu představila nová generace, která stojí na prodloužené platformě Hyundaie Genesis (rozvor Equusu je 3045 mm) a má poháněnou zadní nápravu. Hyundai Equus se poprvé v USA předvedl na dubnovém autosalonu v New Yorku a kladná odezva přivedla automobilku k rozhodnutí uvést jej na americký trh. Oficiální premiéra proběhla na Concours d’Elegance v Pebble Beach. Prodej bude zahájen v roce 2010, přesné specifikace budou teprve zveřejněny. V Koreji se 5,16 metru dlouhý sedan prodává s motory 3,8 V6 (196 kW) a 4,6 V8 (280 kW). Chystá se ale také verze s prodlouženým rozvorem. Naše dojmy z interiéru jsou vysloveně kladné. Tak jako v exteriéru i v interiéru jakoby si inženýři vzali pouze to nejlepší ze zavedených luxusních pětimetrových sedanů, takže celek působí sice velmi kvalitně, ale jakoby bez nápadu. Trochu to na nás působí jako začátky automobilky Lexus, kdy se nebála silně se inspirovat se u v branži zkušenějších kolegů.

ix-Metro
Hyundai ix-Metro představuje koncept crossoveru s hybridním pohonem, jehož emise CO2 mají být jen 80 g/km. Jde o pátý projekt týmu návrhářů ze studia Global Design sídlícího v jihokorejském Namyangu. Koncept má rozměry 3925 x 1760 x 1576 mm, pohání jej litrový turbomotor s přímým vstřikováním paliva a systémem CVVT o výkonu 92 kW. Stojí na dvacetipalcových litých kolech o rozměru pneu 245/40 R20.

Spolupracujeme s TipCars.com
Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout Zabezpečení auta proti krádeži: jeden systém, na který se můžete spolehnout

Možná už jste o zabezpečení svého auta přemýšleli. Možná…

Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn Gruzínský cukrovar propustil stovky zaměstnanců kvůli plánované těžbě kryptoměn

Cukrovar společnosti Agara Sugar Company ve stejnojmenném…

Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem Merkelová a Peňa Nieto ocenili obchodní dohodu Evropské unie s Mexikem

Německá kancléřka Angela Merkelová a mexický prezident…

Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony Švýcarská pošta investuje ve Francii a prodělává miliony

Švýcarská pošta se čtrnáct let věnuje zahraničnímu…

 
 

Přidat názorDiskuse: Hyundai ix35 (první dojmy) + všechny…







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak Nejrychlejší Dacia Duster měla 850 koní vyladěných pro Pikes Peak

Před zadní nápravou přepracovaný vidlicový šestiválec…

Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok Land Rover Defender Pick-up půjde po krku Mercedesu X a VW Amarok

Koncern JLR letos představí zbrusu nového nástupce…

 



Nevíte, co s Hyundaiem ix35? Udělejte z něj elektrárnu! Nevíte, co s Hyundaiem ix35? Udělejte z něj elektrárnu!

Vědcům z Technické univerzity v nizozemském Delftu se…

Hyundai vyvíjí nový vodíkový automobil Hyundai vyvíjí nový vodíkový automobil

Korejci příští rok představí nový vůz na vodíkové…

 



 
BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

BMW budou stále chytřejší, ale autonomní technologie jsou daleko, říká člen představenstva

Včera

Přestože mnichovská značka plánuje v budoucnu stavět stále inteligentnější vozy, plně autonomní auta jsou prý ještě hodně vzdálená.




Blesk.cz

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela  restauraci českých krajanů

Zachránkyně knedlíků v Chicagu: Znovu otevřela…

Už už to vypadalo, že v Chicagu, které je jakousi „mekkou“ českého přistěhovalectví do USA, ztratí milovníci…

„Nenecháme se opít rohlíkem,“ vzkázali Babišovi z nealko sjezdu soudruzi z KSČM

„Nenecháme se opít rohlíkem,“ vzkázali Babišovi z…

Oslovovali se na sjezdu soudruhu, soudružko, na závěr jim zahrála Internacionála, která však některým členům…

 

iSport.cz

Program MS v hokeji 2018:  kompletní rozpis zápasů, skupiny, play off

Program MS v hokeji 2018: kompletní rozpis zápasů,…

Rok 2018 přináší sportovním fanouškům jeden vrchol za druhým. Po únorové olympiádě v Jižní Koreji odstartuje v…

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme stíhat Plzeň, to se nepodařilo

Brankář Slavie Kolář: Bod je málo. Chtěli jsme…

Byl to pro něj zvláštní zápas. Gólman Ondřej Kolář v zimě přestoupil z Liberce do Slavie, teď se pod Ještěd…

 

Reflex.cz

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

Vzpomínka na Pavla Šruta: Lichožrouti, ponožky a ilustrace

PAVEL ŠRUT A GALINA MIKLÍNOVÁ jsou, pokud jde o dětské knížky, dvojjediná bytost – za posledních deset let jich…

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří nechtěli bojovat. Kdo skutečně byli?

Nindžové, zabijáci ze stínů, bojovníci, kteří…

Legendární japonští bojovníci jsou opředeni řadou mýtů a polopravd. Nindžům jsou často přisuzovány téměř…