Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hyundai ix35 (první dojmy) + všechny frankfurtské novinky značky Hyundai

Nové SUV přijede nejen s moderní karoserií a atraktivním interiérem, ale také s novými motory.
Zpět na článek
8. 9. 2009 09:49
8. 9. 2009 10:01
8. 9. 2009 10:48
8. 9. 2009 10:55
8. 9. 2009 10:59
8. 9. 2009 11:26
8. 9. 2009 12:09
8. 9. 2009 13:26
8. 9. 2009 13:45
8. 9. 2009 19:21
neregistrovaný "tomi1289"
8. 9. 2009 13:13
8. 9. 2009 14:10
8. 9. 2009 15:42
8. 9. 2009 13:57
8. 9. 2009 19:32
neregistrovaný "tomi1289"
8. 9. 2009 10:59
neregistrovaný "Kuba84"
8. 9. 2009 13:42
8. 9. 2009 15:01
neregistrovaný "Loo"
8. 9. 2009 15:33
8. 9. 2009 21:21
neregistrovaný "STI"
9. 9. 2009 07:57
10. 9. 2009 10:56
Avatar - R32
8. 9. 2009 09:49
Korejci
Je zaujímavé ako rýchlo vedia Korejci reagovať na požiadavky trhu a nabiehajúce trendy. To čo iné značky prezentujú na autosalónoch viac krát po sebe ako štúdie, potom sledujú reakcie, ďalej vývoj, testovanie... a kým konečne vypustia do sveta "novinku" po ktorej ľudia ako štúdii šaleli, samozrejme už so zmeneným designom je neskoro... Ten Genesis je fakt pecka, tá 35-ka je taký mix designu Fordu a Mitsubishi, ale ako celok pekné :yes:
Rozbalit vlákno
30
Avatar - KANKUNEN
8. 9. 2009 10:01
Re: Korejci
Jejich vývoj je mnohem rychlejší než u tradičních automobilek.
Sjednotili už tvář. Mají paletu kvalitních dieslů. Chybí jim zatím turbobenzíny, jenže stejně kdo jezdí rychleji, tak jezdí za 9-10.
Avatar - Dinar
8. 9. 2009 10:48
Re: Korejci
K té poslední větě, jo, nalep na ix-35 modrý ovál a je z toho současný Ford. Smutné, ostatní "evropané" si od asijského unisex designu umí udržet odstup, Ford ale zřejmě plánuje útok na Soul. :-!
Avatar - KANKUNEN
8. 9. 2009 10:55
Re: Korejci
Je to pravda, ale lepší podobnost, než být krasavec typu 4007 nebo Koleos.
Avatar - Dinar
8. 9. 2009 10:59
Re: Korejci
Ale to jsou alespoň přiznaní asiati, jistě, nedobrý příklad směřování designu, bohužel Ford se nám snaží vnucovat, že to co dělá je moderní evropský styl, přestože předvádí variace v hyundai stylu s vnitřky bionicle.
8. 9. 2009 11:26
Re: Korejci
Plný súhlas, po "new edge" a "kinetic" by Ford potreboval konečne zapracovať a vsadiť na solídne a trvácne tvary svojich produktov. Ako vážny rival pre európsku špicu by mal ponúkať nie iba technicky, aj vizážou autá na úrovni, nie ako z čínskej tržnice...
8. 9. 2009 12:09
Re: Korejci
Mně by ten vzhled nevadil u auta na hraní Ka nebo Fiesty. Navíc jsou to masovky pro celý svět. Ale proč to cpou do celé modelové řady? To neumí nic jiného? A na ty kinetické žvásty jsem už vyloženě alergický.
8. 9. 2009 13:26
Re: Korejci
mne prekáža napríklad u Fiesty, tam to s hranami a prelismi podľa mňa už prehnali, auto vyzerá, akoby bolo v stálom kŕči...
8. 9. 2009 13:45
Re: Korejci
Že by design twitch-twitch?
neregistrovaný "tomi1289"
8. 9. 2009 19:21
Re: Korejci
úplní súhlas :yes:
Avatar - white label
8. 9. 2009 11:32
Re: Korejci
Bohužel, je to tak...
8. 9. 2009 11:55
Re: Korejci
Ford nemusí plánovat útok na Hyundai, ten si jde svou vlastní "kinetickou" cestou. Přece nemůžou za to, že v Korei hrajou ruletu a pod každým číslem se skrývá nějaká evropská značka, kterou "okopírují". Naposled jim padla jednička, pod kterou se skrýval Ford ;-)
Chápu, že některým (hlavně starším ročníkům) se kinetický design nelíbí, ale mně připadají některý modely Fordu v pohodě (Kuga, Fiesta) a dle prodejů lidem asi taky. Jen se podívej na nástup prodejů Fiesty v Evropě a srovnej ho s Polem ;-) A až se lidem kinetický design přejí, tak přijdou s něčím novým. Což už je vlastně potvrzený, protože nový Mondeo už "kinetiku" obsahovat nebude.
Avatar - white label
8. 9. 2009 12:16
Re: Korejci
Na srovnání prodejů POLA s FIESTOU je trochu brzo, např. u nás se začalo nové POLO nabízet až teď v červenci (srovnej s Fiestou) a např. třídveřové POLO se oficiálně představí až koncem září ve Frankfurtu... Po náběhu všech motorizací a obou kar. verzí bude mít právě Fiesta s novým Polem (na evr. trhu) největší problémy ...
Design "ocucaných bonbónů" se zcela jistě relativně brzy ohledí (jak sám přiznáváš) a je velká otázka jak rychle na to dokáže Ford zareagovat u všech modelů... Na druhou stranu tuto "populistickou" designovou strategii Fordu odnesou zase hlavně jejo zákazníci..., a to podstatně větší ztrátou image "předchozího" modelu a s tím spojenou ještě větší ztrátu hodnoty při následném prodeji těchto vozů...
8. 9. 2009 12:44
Re: Korejci
To, že bude Polo největším soupeřem je jasný a jestli trhne Fiestu, tak už se tady neobjevím >:D
Já jsem hlavně Fiestu uváděl proto, abych dokázal, že i kinetický design může zatím slavit úspěch.
Ta poslední věta je s prominutím blbost. Chceš snad říct, že třeba Focus II ST má menší image než ST I? Tomu snad nevěříš. Stejně se to dá použít např. u Fiesty nebo Mondea. A ta ztráta hodnoty se taky nekoná. Např. 4 letý STéčko má o něco málo větší cenu než 4 letý GTI, což teda překvapilo i mě.
Avatar - iudex
8. 9. 2009 13:13
Re: Korejci
Biela Nálepka chcel zrejme povedat, ze pri výraznej zmene dizajnu stráca na hodnote predchádzajúca, uz "nemoderná" generácia. Co si myslím, ze u Focusu neplatí (F I a F II pred faceliftom sú dost oblúbené ako jazdené a v bazároch sa predávajú ako teplé rozky).
Avatar - white label
8. 9. 2009 14:41
Re: Korejci
Přesně tak, jen u toho Focusu to trochu vyjímečně neplatí..,ale taky Focus nevypadá jako "ocucaný bonbón"... Reagoval jsem na zmínku o tom, že např. příští Mondeo má být už ve zcela jiném designovém duchu, což předchozí model poškodí podobně jako při podobném postupu u příští Fiesty, Kugy, ale překvapivě ještě asi i u nového C-maxu...
Avatar - Emel
8. 9. 2009 14:10
Re: Korejci
Hmm, toto bych prosil do zápisu... Polo trhne Fiestu určitě, jediné co může Ford zachránit je výrazně nižší cena. Dal bych přednost Mondeu před Passatem a v některých motorizacích i Focusu před novějším Golfem, u Pola proti Fiestě je to ale jasně ve prospěch VW.
Avatar - white label
8. 9. 2009 15:05
Re: Korejci
S prominutím blbost je to, jak jsi to pochopil (na rozdíl třeba od Iudexe)
Psal jsem: "... ztrátou image "předchozího" modelu..." a je snad Focus II ST předchůdce Focusu I ST...asi těžko!
Navíc řeč byla o chystaném nástupci Mondea, nikoli o Focusu, kterého se tento efekt zatím příliš netýká... Navíc Focus I byl na tom na svou dobu designově (mírně řečeno) velmi dobře a to co bylo u Fordu před ním, ale i potom na tom rozhodně lépe (na svou dobu) nebylo, ale ani není..., i když design Focusu II dopadl pořád nesrovnatelně lépe než u poslední Fiesty, Kugy, nebo Mondea...
A že jsi viděl 4letý FoST za víc peněz, než stejně starý GGTI...múže být, ale v podstatě nic to nedokazuje, jednak u ojetého auta rozhoduje o ceně např. také stav, počet ujetých km, výbava, ale i to kde se zrovna prodává.... Navíc to v tomto případě rozhodně není pravidlo, ale spíš vyjímmka potvrzující opačné "pravidlo"...
8. 9. 2009 15:42
Re: Korejci
S Fordem s tebou souhlasím FF I bylo opravdu na tu dobu zjevení. Jinak Korejci se svým přístupem k designu poslední dobou hodně Fordu blíží. Možná slovo design je příliš silné. Poslední auta VW / golf, polo /, ukazují, že jde udělat krásné auto, které také vydrží být krásné déle než dojedeš ze salonu domů. 6ádná prvoplánovost, přeplácanost, pseudoagresivita, atd... Prostě pořád nemohu pochopit, proč si v Evropě, kde děláme nejlepší auta na světě, kupujeme nějaké asiaty. Kdyby ti Korejci s něčím novým přišli, tak to možná pochopím.
8. 9. 2009 17:06
Re: Korejci
V Evropě lidé kupují asiaty, protože nejsou spokojeni s kvalitou a spolehlivostí některých evropských značek (např. Renault). Já po zkušenostech se 2 novými Renaulty, bych si radši koupil Sangyonga (nebo jak se to píše) než znovu Rencka. A takových lidí je jak vidno více.
8. 9. 2009 17:00
Re: Korejci
Jo, špatně jsem to přečetl :-)
I tak pochybuju, že po nástupu Focusu III budou majitelé Focusu II na tom nějak biti. Ba naopak, image Focusu (zvláště u ST) s každým modelem roste ;-)
U Mondea se toho taky nebojím. Když přišlo v roce 2001 předchozí Mondeo, tak oproti původnímu taky přineslo úplně jiný designový směr a vůbec mu to neuškodilo, ba naopak, byla to pecka. To samé se může stát s novým Mondeem.
Neboj, neporovnával jsem 1 kus, ale více a srovnatelný GTI (rok, kilometry, výbava) se prodává za nižší cenu než ST...navíc solidní ST pod 360 tis. neseženeš,kdežto u Golfa si můžeš vybírat.
Avatar - white label
8. 9. 2009 18:56
Re: Korejci
Nevím proč mi pořád předhazuješ zrovna Focuse, už jsem ti přece psal, že právě s jeho designem nemám u současných Fordů (vyjímečně) žádný problém, zvlášť u ST a RS...
Jinak ten tvůj příklad s přechodem předchozího Mondea na novou generaci je právě přesně to, o čem píšu... Jen při posledních dvou generačních výměnách Mondea, to vždy tvrdě odnesly jeho předchozí generace... Podívej se tředa na mobile.de (ale i jinde) za jak doslova směšné ceny tam koupíš Mondeo minulé generace i ve velmi slušném stavu... (a to i např. kombíky v dieselu) a srovnej ty ceny se stejně starým, vybaveným a jetým Passatem...to ti spadne brada!
A co se týče cen těch ojetých ST vs. GTI...jednak srovnávat r.v. 2005 je sporné, protože ST (představené na jaře 20005 v Ženevě) se začalo pomalu prodávat až od druhé poloviny roku 2005, proto jich je např. na mobile.de jen 11 kusů (r.v.2005), zatímco GTI se prodávalo už celý rok 2005 a těch je tam 239! kusů...
Rozptyl ceny tak je u ST(2005) 14-18 tis. euro u GTI(2005) 12-22 tis. euro, u r.v. 2006 je to už 91kusů ST s cenou 14-20 tis. a u GTI 139 kusů s cenou 13-25tis. euro, což tvé tvrzení v žádném případě nijak nepodporuje... A to šla už cena G5GTI logicky dolů po uvedení G6GTI, což ST nepochybně teprve čeká...
8. 9. 2009 19:31
Re: Korejci
Bavíme se o designu Fordu, proto uvádím i Focus...
Ten rozdíl Mondeo X Passat je min. 1300 EUR (2006,diesel), to máš pravdu. Ale neřekl bych, že za ztrátou hodnoty je změna designu u Mondea, ale spíš kvalitou minulé generace. Zvlášť zpracování interiéru bylo mizerný. A taky generační obměnou, až příjde nový Passat, tak se ceny zas víc přiblíží.
Jaktože nepodporuje? Sám píšeš, že i ročník 2006 začíná u ST na 14 tis. a u GTI na 13 tis. eur. Větší rozptyl u GTI je samozřejmě dán větší volitelnou výbavou u GTI. Jistěže cena 5GTI šla dolů po uvedení 6. generace, to postihne každý model, ale i tak je pro Focus úspěch, že si drží svoji cenu na úrovni, resp. mírně nad než zakladatel všech Hothatchů GTI. Také proto jsem ho uvedl, abych dokázal, že některý modely Fordu si svoji cenu drží víc než dobře.
Avatar - white label
8. 9. 2009 19:51
Re: Korejci
No nepodporuje...podívej se taky na tu horní hranici ceny tam je rozdíl ve prospěch GTI mnohem větší...u spodní hranice je rozdíl 1-2 tisíce euro ve prospěch ST, ale u horní hranice je naopak rozdíl ve prospěch GTI 4-5! tis. euro..., nebo toho sis čistě náhodou nevšiml...
A nerozumím tvé argumentaci: "A taky generační obměnou, až příjde nový Passat, tak se ceny zas víc přiblíží."
Já srovnával cenu minulé generace Passatu a minulé generace Mondea, tedy asi tak pětiletá auta (r.v. 2004)...

Edit: Pokud sečtu ty rozdíly horních a spodních hranic ST a GTI toje 2+1+4+5=12 vydělím 4 a dostanu průměr 3tis (12:4=3)...tak mi (sice hodně zjednošeně) vychází průměrná cena stejně starého GTI o 3tis. vyšší než u ST...takže opravdu minimálně "nepodporuje"...
8. 9. 2009 21:12
Re: Korejci
Však jsem psal, že větší cenový rozptyl u GTI je dán bohatší doplňkovou výbavou. Do ST už toho moc nedáš. Ale aby jsme se dopracovali k závěru... ST si drží v "základu" vyšší cenu ;-)
Porovnával jsem ročníky 2006, tudíž už novýho Passat, proto ta věta.
Na edit už radši nereaguju >:D
Avatar - white label
8. 9. 2009 21:19
Re: Korejci
Nedrží (s více GTI vždy najdeš pravděpodobněji i nejlevnější auto celkově)...navíc základ je zase vybavenější u ST (18" kola apod.), navíc tu horní hranici nemůžeš taky jen tak přejít..., ale každopádně je mnohem podstatnější, že si ST drží výborně cenu nejen v rámci Focusu, ale především celé značky Ford...
8. 9. 2009 21:28
Re: Korejci
No aspoň na tom závěru se shodnem :yes:
Avatar - Ronault.
8. 9. 2009 13:57
Re: Korejci
Naprostý souhlas. Jen brzy příjde jeden výtahář a ten ti to všechno vysvětlí ;-) :yes: :yes:
Avatar - twistedTSD
8. 9. 2009 15:31
Re: Korejci
ani bych nerekl ;-\ ...
neregistrovaný "tomi1289"
8. 9. 2009 19:32
Re: Korejci
Je zaujímavé že práve toto je to prvé čo ma pri pohľade na ix-35 napadlo >:D :yes:
8. 9. 2009 10:44
ix35 = kineticky dizajn = Ford kuga
i20=opel corsa
i30=mix vsetkeho(BMW1)
ix35 je jasna kuga s kinetickym dizajnom, inak moc pekne auto
Rozbalit vlákno
3
neregistrovaný "Kuba84"
8. 9. 2009 10:59
Re: ix35 = kineticky dizajn = Ford kuga
Nevím, ale mi to Kugu připomíná jenom z dálky a proti slunci :-) Kuga se mi vyloženě nelíbí, ale tohle je prostě nádhera :yes:
8. 9. 2009 11:27
Re: ix35 = kineticky dizajn = Ford kuga
Tak neviem, z ktorého butiku máš oči, ale vidia podivne... >:-[]
8. 9. 2009 11:58
Re: ix35 = kineticky dizajn = Ford kuga
Při tvarování ix35 chtěli určitě udělat hlavně pěkné a moderní auto. Myslím, že nějaký kinetický dizajn je moc netrápil. To už bychom mohli za chvilku hodnotit, je-li auto dost kinetické nebo ne.
Avatar - iudex
8. 9. 2009 11:32
Potenciál rastu
Ako uz uvádzali viacerí, priemerne zrakovo disponovaný jedinec na ix35ke nemoze nevidiet podobu s Kugou. Kinetický ocucaný dizajn má zrejme viac obdivovatelov, ako sú tu ludia ochotní priznat, minimálne v Kórei. ;-) Mna skor zaujali slusné motory, celkom vysoké výkony na atmosféry. Dízle uz pomaly tradicne výkonné.
Osobne som dost zvedavý na presadenie sa hyundaiovho kona (equus) v EU. Dizajn je stále prílis aziatský (lexusoidný), kazdopádne motorizácie slusné, prvýkrát v EU osemvalec, to je nevyhnutnost. Na prvý pokus velmi dobré, ale asi bez reálych sancí v Eur´pe. V USA a Ázii ale asi zahraje lepsie, a tie císla sa budú rátat.
Celkove Hyundai potvrdzuje svoj nesmierny rastový potenciál a progres. Mozno tak, ako bolo pred pár rokmi neakceptovatelné, ze by mohol predstavovat reálnu konkurenciu euróskemu mainstreamu, mozno o pár rokov bude rúbat este vyssie.
Rozbalit vlákno
0
8. 9. 2009 13:37
furt ma a bude mit dilema
proc si kupovat kopii, kdyz muzu mit original ? Chapu, ze penize ten duvod hodne podpori, ale mit u baraku ix35 a kdyz soused bude mit nedejbuh Kugu ?
nastesti neresi, ani jednu znacku, ale ten kdo tohle dilema ma, tak mu nazavidim...asi bych pak taky radsi Kugu, zas "o tolik" bych priplatit nemusel
Rozbalit vlákno
0
8. 9. 2009 13:42
?!
proc si kupovat kopii, kdyz muzu mit original ? Chapu, ze penize ten duvod hodne podpori, ale mit u baraku ix35 a kdyz soused bude mit nedejbuh Kugu ?
nastesti neresi, ani jednu znacku, ale ten kdo tohle dilema ma, tak mu nazavidim...asi bych pak taky radsi Kugu, zas "o tolik" bych priplatit nemusel
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Loo"
8. 9. 2009 15:01
Ix35, ci FL SantaFe
s tymi novymi motormi a prevodovkami a za tu cenu, bude velmi rozumna kupa..
Rozbalit vlákno
0
Avatar - twistedTSD
8. 9. 2009 15:33
no..
ix metro vypada zepredu zajimave ale s tim zadkem to prehnali, ale co, to je koncept :-) ...ix35 nevypada zle...ale nejvic me stve ze ty nejhezci modely tu neprodavaj :-)
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "STI"
8. 9. 2009 21:21
Ta podobnost je už dost trapná.
IX 35?Myslim že se jasně ukazuje jak Korea dělá kastle!Okouká je od známějších hráčů.IX 35 je až moc podobná současným Fordům.Prostě taková Kuga od Vetnamců.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - pelikoš
9. 9. 2009 07:57
jojo
...podívejte na korejce,
nejedí jen černá vejce... ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - nalimer
9. 9. 2009 11:08
xenony a Korea
Ix35 ma, ak sa nemylim, opat len projektorove halogeny a nie xenony. Resp. nevsimol som si na ziadnej snimke, zeby mal aj xenonove svetla.
Rozbalit vlákno
0
10. 9. 2009 10:56
EQUUS
Pokud by se někdo chtěl podívat na EQUUS na živo..jezdí v NOŠOVICÍCH (Mimochodem GENESIS sedan také.
Rozbalit vlákno
0