Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai ix45: Nástupce modelu Santa Fe nabídne výběr dvou délek

Aleš Dragoun
Diskuze (17)
Hyundai si do New Yorku přichystal premiéru nové generace modelu Santa Fe. Evropská verze ponese označení ix45.

Nové SUV bude k dispozici ve dvou délkách a rozvorech. Kratší pětimístná verze (v USA Sport) měří 4689 mm, je bez zrcátek 1880 mm široká a 1679 mm vysoká. Delší sedmimístné provedení (LWB - Long Wheelbase) je dlouhé 4905 mm, o 10 mm vyšší a překvapivě také o 5 mm širší. To nahrazuje v USA i velký Veracruz, který moc obchodně úspěšný nebyl. Sedm sedadel mohli mít Američané také v předchozím Santa Fe, ale pro malý zájem byla třetí řada z nabídky stažena.

Design rozvíjí současný fluidní styl jihokorejské značky. Maska chladiče kratší verze s třemi chromovanými vodorovnými žebry je ovšem mohutná, jak se na správné SUV (či CUV, automobilka jej prezentuje jako crossover) sluší a patří. Sport je vzhledově dynamičtější, vpředu najdeme více černého plastu. Uhlazené linie předchůdce jsou ty tam, rozvor základní varianty 2700 mm ovšem zůstal shodný. LWB má pak o 99 mm více. To je také celkově umírněnější a vpředu najdeme pět tenčích lamel místo tří. Boky i záď vypadají trochu usedleji.

Základ motorové palety tvoří dvojice přímovstřikových čtyřválců. První s objemem 2,4 l a atmosférickým plněním poskytuje 142 kW (193 k) a 245 Nm. Na dálnici spotřebuje v průměru 7,1 l benzinu na 100 km, ve městě pak 10,2 l. Druhý - dvoulitr s turbodmychadlem twin-scroll - dává pro změnu 197 kW (267 k) a 365 Nm. Na stejnou vzdálenost spálí v dálničním provozu 7,6 l benzinu, pobyt ve městě vyžene konzumaci na 10,7 l. Špičku tvoří vidlicový šestiválec Lambda II 3,3 l s 216 kW (294 k) ,také s GDI a hodnotami spotřeby dle EPA 12,4 (město), respektive 9,1 (dálnice) l/100 km. Ten bude k mání výhradně v delší karoserii Santa Fe. Nároky na palivo může snížit aktivace tlačítka Eco, který upravuje charakteristiku motorů i převodného ústrojí.

Standardem pro severoamerický trh je samočinná šestistupňová transmise s možností manuálního řazení a režimy Comfort, Normal a Sport. Poháněna může být buď přední náprava nebo obě. V Evropě nabídne Hyundai místo poměrně žíznivého benzinového motoru V6 turbodiesel 2,2 CRDi se 166 kW (255 k) a točivým momentem 500 Nm. Díky použití lehké vysokopevnostní oceli novinka oproti předchozí Santa Fe zhubla o 120 kg. Podvozek tvoří vpředu vzpěry McPherson, vzadu najdeme víceprvkovou nápravu a na obou nápravách také stabilizátory. Sport 2,0 Turbo má navíc tužší tlumiče. Kola mají minimálně 17, maximálně 19 palců a pod nimi kotoučové brzdy s průměrem 320/302 mm. Vozidla s pohonem 4x4 jsou vybavena systémem Torque Vectoring Cornering Control, který napomáhá ovladatelnosti v zatáčkách. Úplně všechny modely mají navíc pomocníky při rozjezdu do kopců a sjezdu z nich. ABS, EBD a elektronická stabilizace jsou samozřejmostí, stejně jako přítomnost elektrického posilovače řízení.

Americká výbava čítá v základu či příplatcích například nastavitelný posilovač řízení, sedm airbagů, startování tlačítkem, prosklenou střechu, sklopnou a dělenou zadní lavici v poměru 40:20:40 či 50:50 v případě delšího rozvoru, informační systém Blue Link, který dokáže přivolat asistenci v případě potřeby a poskytne diagnostické informace o vozidle, navigaci, celkem čtveřici audio soustav s širokou podporou multimédií či parkovací kameru. To vše s výstupem na osmipalcové obrazovce. Klimatizace je dvouzónová s ionizátorem vzduchu. Volant i dvě řady sedadel mají vyhřívání, ta přední ovládají elektromotorky. Delší Santa Fe může být i pouze šestimístná, když zákazník zvolí do třetí řady dvojici „křesel.LWB bude jako jediná mít v základu rovněž signalizaci mrtvého úhlu.

Za mořem se Santa Fe Sport objeví letos v létě, větší model bude následovat v lednu 2013. Datum premiéry evropské specifikace ix45, ani termín jejího uvedení na trh dosud neznáme. Předpokládejme, že ji uvidíme nejdříve v Paříži a u prodejců značky pak ještě před koncem roku.

Aleš Dragoun
Diskuze (17)
6. 4. 2012 19:38
Re: Emerickej khár...
Není to zrovna malé číslo. A nejde ani tak o prodeje jako o prestiž. Když si vybírám motor, tak má základní linie uvažování je minimálně 100 metrických koní na tunu celkové hmotnosti. A tady prostě pokulhávají.
6. 4. 2012 09:17
Re: Emerickej khár...
Co myslis kolko zakaznikov by si s motorom 3,3 naslo???
5. 4. 2012 23:11
Re: Emerickej khár...
Je to vidiet aj na ponuke motorov...kua zase,europe zostal ten sajrajt.

Stare Santa Fe II :yes:

Nove uvidime,ale interier sa mi paci.
5. 4. 2012 18:30
Emerickej khár...
Podle vzhledu jasně dáno, kde má nové santaféčko udělat díru do... trhu.
Avatar - escorpion
5. 4. 2012 16:45
Re: vcelku slusne
Či bude úspešné je otázne, uvidíme. Interiér je ako ropucha, mne sa skôr pozdáva ten v i30, ale koľko ľudí, toľko chutí. Exteriér je tiež diskutabilný, ale s výhradami ujde. Suma sumárum, nekúpil by som. Nielen tento model, ale koncern hyu/kia komplexne. Nehodnotím od klávesnice, ale po osobnej skúsenosti s minulou generáciou i30.