Hyundai ix45: Nástupce modelu Santa Fe nabídne výběr dvou délek
Nové SUV bude k dispozici ve dvou délkách a rozvorech. Kratší pětimístná verze (v USA Sport) měří 4689 mm, je bez zrcátek 1880 mm široká a 1679 mm vysoká. Delší sedmimístné provedení (LWB - Long Wheelbase) je dlouhé 4905 mm, o 10 mm vyšší a překvapivě také o 5 mm širší. To nahrazuje v USA i velký Veracruz, který moc obchodně úspěšný nebyl. Sedm sedadel mohli mít Američané také v předchozím Santa Fe, ale pro malý zájem byla třetí řada z nabídky stažena.
Design rozvíjí současný fluidní styl jihokorejské značky. Maska chladiče kratší verze s třemi chromovanými vodorovnými žebry je ovšem mohutná, jak se na správné SUV (či CUV, automobilka jej prezentuje jako crossover) sluší a patří. Sport je vzhledově dynamičtější, vpředu najdeme více černého plastu. Uhlazené linie předchůdce jsou ty tam, rozvor základní varianty 2700 mm ovšem zůstal shodný. LWB má pak o 99 mm více. To je také celkově umírněnější a vpředu najdeme pět tenčích lamel místo tří. Boky i záď vypadají trochu usedleji.
Základ motorové palety tvoří dvojice přímovstřikových čtyřválců. První s objemem 2,4 l a atmosférickým plněním poskytuje 142 kW (193 k) a 245 Nm. Na dálnici spotřebuje v průměru 7,1 l benzinu na 100 km, ve městě pak 10,2 l. Druhý - dvoulitr s turbodmychadlem twin-scroll - dává pro změnu 197 kW (267 k) a 365 Nm. Na stejnou vzdálenost spálí v dálničním provozu 7,6 l benzinu, pobyt ve městě vyžene konzumaci na 10,7 l. Špičku tvoří vidlicový šestiválec Lambda II 3,3 l s 216 kW (294 k) ,také s GDI a hodnotami spotřeby dle EPA 12,4 (město), respektive 9,1 (dálnice) l/100 km. Ten bude k mání výhradně v delší karoserii Santa Fe. Nároky na palivo může snížit aktivace tlačítka Eco, který upravuje charakteristiku motorů i převodného ústrojí.
Standardem pro severoamerický trh je samočinná šestistupňová transmise s možností manuálního řazení a režimy Comfort, Normal a Sport. Poháněna může být buď přední náprava nebo obě. V Evropě nabídne Hyundai místo poměrně žíznivého benzinového motoru V6 turbodiesel 2,2 CRDi se 166 kW (255 k) a točivým momentem 500 Nm. Díky použití lehké vysokopevnostní oceli novinka oproti předchozí Santa Fe zhubla o 120 kg. Podvozek tvoří vpředu vzpěry McPherson, vzadu najdeme víceprvkovou nápravu a na obou nápravách také stabilizátory. Sport 2,0 Turbo má navíc tužší tlumiče. Kola mají minimálně 17, maximálně 19 palců a pod nimi kotoučové brzdy s průměrem 320/302 mm. Vozidla s pohonem 4x4 jsou vybavena systémem Torque Vectoring Cornering Control, který napomáhá ovladatelnosti v zatáčkách. Úplně všechny modely mají navíc pomocníky při rozjezdu do kopců a sjezdu z nich. ABS, EBD a elektronická stabilizace jsou samozřejmostí, stejně jako přítomnost elektrického posilovače řízení.
Americká výbava čítá v základu či příplatcích například nastavitelný posilovač řízení, sedm airbagů, startování tlačítkem, prosklenou střechu, sklopnou a dělenou zadní lavici v poměru 40:20:40 či 50:50 v případě delšího rozvoru, informační systém Blue Link, který dokáže přivolat asistenci v případě potřeby a poskytne diagnostické informace o vozidle, navigaci, celkem čtveřici audio soustav s širokou podporou multimédií či parkovací kameru. To vše s výstupem na osmipalcové obrazovce. Klimatizace je dvouzónová s ionizátorem vzduchu. Volant i dvě řady sedadel mají vyhřívání, ta přední ovládají elektromotorky. Delší Santa Fe může být i pouze šestimístná, když zákazník zvolí do třetí řady dvojici „křesel.LWB bude jako jediná mít v základu rovněž signalizaci mrtvého úhlu.
Za mořem se Santa Fe Sport objeví letos v létě, větší model bude následovat v lednu 2013. Datum premiéry evropské specifikace ix45, ani termín jejího uvedení na trh dosud neznáme. Předpokládejme, že ji uvidíme nejdříve v Paříži a u prodejců značky pak ještě před koncem roku.