čekal jsem kdo s takovou zhovadilostí přijde první........................ a už je to tu. Bublinka na chůdách. No jo, ale pitomců se najde dost, takž vzhůru do toho! :yes:
První, jestli se nepletu, byl Suzuki Ignis už v roce 2001. Takže jaké čekání? Ten ale kupodivu nabízel i 4x4. Novodobý Ignis je tu s námi už dva roky a je to mikro SUV s pohonem všech kol.
Ignis ale vypadá ještě docela dobře, i když ta záď je podivná.
Tak přesně o tom Suzuki Ignis jsem chtěl taky napsat - vždyť může mít dokonce i pohon všech kol, Konec konců stejně, jako oplastovaná Panda Cross. Jak je možné, že autor tohoto článku má tak malý přehled o trhu nových vozů, že tyto modely nezmínil? :-O:-O:-O
S velikostí máš asi pravdu, nicméně Ignis si nárokuje především teréní vlastnosti a relativně dobře tam taky boduje. To je mu ke cti. To co zamýšlí korejci /a ostatní/ bude dozajista dvojkolka, lehce zvedlá a žádný bonus k tomu. A to je rozdíl.
Ignis se taky prodává ve dvojkolce, tedy taky žádný bonus k tomu...
Většina prodávaných původních Ignisů u nás byla jen 4x2, protože čtyřkolka byla hodně drahá. Takže máme stále to samé. Jen to je jednou Suzuki (v pořádku), podruhé Korea (všechno špatně). Kde bude chyba?
Tak chápu tvoje podsouvání, nepočítám že se shodneme, dvojkolku od suzuki hážu do stejného pytle jako v mém první příspěvku. Nicméně stejně čekám další "opoziční" komentář, takže ahoj.
V této souvislosti jsem mrknul na statistiky nového Ignisu u nás a za rok 2018 se z 919 Ignisů prodalo 4x4 345 ks, t.j. cca 38%. Přitom příplatek za 4x4 ve stejné výbavě je 56t, oproti základnímu modelu se stejným motorem dokonce 74t. To jen k tomu často zmiňovanému nezájmu zákazníků.
V sobotu jsem byl v Krkonoších a naskytl se mi celkem úsměvný pohled, kdy asi 4 kluci pomáhali roztlačit fungl novou A6Avant FWD na parkovišti u sjezdovky. V tu chvíli, kdy jsem se po jeho odjezdu na stejném místě bez problémů rozjel, otočil a odjel, jsem si řekl, že to 4x4 není zas tak špatné a k ničemu...... :-)
Takže takový Ignis a jiné menší auta s 4x4 mohou být naopak velmi dobrou alternativou k B či C segmentu, protože né každý má 500 tisíc + na to, aby si koupil velké auto/SUV s 4x4.
Ono se tu často píše, jak je AWD zbytečné a že skoro všechno vyjedeš s dvojkolkou a jak ty 4x4 jezdí tak maximálně na parkovišti u Tesca, navíc sníh přece u nás nepadá atd. Nechci to napadat, protože zčásti to určitě pravda je. Jenže ve svém blízkém okolí mám přesně cílovou skupinu pro tyhle dostupné čtyřkolky. Lidé se stěhují z měst do nejrůznějších příměstských zadelí a holt to není všude jako u Kolína. Převýšení 300-400m na třech kilometrech, MHD tam nejezdí, silnice se moc neudržují, obzvlášť když Frantovi s traktorem obec neproplatí naftu, navíc i v létě se tam dvě auta vyhýbaj krokem. No a odtamtud lidi denodenně, v létě v zimě dojížděj pár kilometrů do města. Nepotřebujou vymazlený SUV na dálnice a dovolenou, taťka má přece Octávku/Passata z práce, ale něco s čím ženuška relativně v klidu dojede do města, vyzvedne děti atd. A co nestojí 700t plus, protože hypotéka. Takže tam coby druhá auta vidíš postarší čtyřkolky všech možných značek ....nebo auta nová, ale s vysokým podílem značek jako Suzuki nebo Dacia (Duster).
Bonus to bude mít, v městské džungli, zvláště v našich končinách se parkování kolikrát o poškození auta, zvedlé kostky, obrubníky, různé jiné nástrahy a díry v silnici. Třeba tam, kde já parkuji v Praze, je pár míst, kam vjede jen SUV, protože normální auto by odřelo či rovnou urvalo nárazník... samozřejmě je to jen díky kvalitnímu stavu vozovky...
ak by to ponuklo 4x4 za dostupnu cenu preco nie.... predsa len aj vitara v 4kolke dnes uz nie je ziadny lacny spas ... ale ak to bude opat len nejake dvojkolkove zdvihnute vajicko tak podla mna to moc nema zmysel taketo nieco .. ale vlastne ano ma.. biznis je biznis ;-\
Mne tu svojho času mnohí tvrdili, že Kona nemá so Stonicom nič spoločné, že sú postavené na iných platformách, čo sa mne osobne nezdalo a stále nezdá pravdepodobné. A iná platforma je vraj ten dôvod prečo Stonic nemá 4x4, takže ak ostanem u Kie, ťažko si viem predstaviť stav, že auto ala Picanto SUV 4x4 mať bude a o RIO SUV teda Stonic ho mať nemá a ani nebude.