Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai-Kia v Evropě před Toyotou

Diskuze (29)
Korejský koncern předstihl Toyotu a stal se prodejně nejúspěšnější asijskou automobilkou v Evropě.

Systematické úsilí korejských automobilek Hyundai a Kia přineslo jasný hmatatelný výsledek: v počtu registrací nových aut na evropských trzích se tento koncern dostal před Toyotu, dosud evropskou jedničku mezi asijskými automobilkami.

Za prvních deset letošních měsíců prodali Korejci v 27 zemích EU celkem 508.294 nových aut (292 tisíc Hyundai a 216 tisíc Kia), zatímco Toyota má na kontě 484.326 ks (470 tisíc Toyot a 15 tisíc Lexusů). Stejně vychází i srovnání po započtení zemi EFTA: v takovém případě má Hyundai-Kia 521 tisíc ks proti 512 tisíc u Toyoty.

Vysvětlení je zřejmé – obě korejské automobilky navzdory odeznívající krizi nepocítily propad prodeje a neustále v Evropě rostou a další růst podporují uváděním nových modelů. Toyota naopak jako většina velkých evropských značek nyní zažívá opět období ztrát po odeznění efektu šrotovného.

Podíl Hyundai-Kia na evropském trhu je aktuálně 4,5 %.

V žebříčku jednotlivých značek je z mimoevropských před Hyundaiem a Kiou jen Toyota (470 tisíc) a Nissan (327 tisíc), který také zažívá období růstu registrací.

Na českém trhu je situace ještě jednoznačnější. Hyundai se v říjnu stala nejprodávanější dováženou značkou, za prvních deset měsíců je na pátém místě, Kia je sedmá. Společně drží Hyundai a Kia 9,8 % českého trhu.

Diskuze (29)
24. 11. 2010 19:18
Re: parada
Je od tebe hezké,že přirovnáváš H-K k BMW či snad k Ferrari.Ovšem zde se fandí i značkám jako Renault,Peugeot,Fiat,VW či Škoda,tam Hyundai-Kia zcela zapadá.
24. 11. 2010 18:39
Re: parada
:yes: :yes: :yes:
24. 11. 2010 11:39
Re: Výrobné náklady sú malé ...
Přemisťování výroby z CZ a SK jinam nemá logiku. Naopak, ty podniky jsou součástí strategického rozmisťování výrobních kapacit do jednotlivých regionů, které HKAG systematicky provádí. Další kapacity v geografickém dohledu mají např. v Petěrburgu a v Indii. Spíš může hrozit uzavření výroby v případě, že by společnost selhala ve svém rozvoji, upadla dlouhodobě do problémů s hospodařením, nebo dokonce krachla. To ale HKAG určitě v této fázi ve svém strategickém plánu nemá >:D Další eventualita je, že Evropa jako region upadne do tak hluboké a dlouhé hospodářské recese, že přestane být zajímavým trhem pro prodej aut - pak by opět nemělo smysl, aby tu HKAG měla na místě výrobní kapacity. To je teda ale hodně katastrofická vize, žejo. ;-)
24. 11. 2010 11:25
Re: parada
Dobré příspěvky, protože vyvolávají přemýšlení. - Chtěl bych nadhodit tohle: Korejci soutěží o místo na trhu sice tvrdě, ale řádně. Svými produkty a schopnostmi vyjednat si v jednotlivých zemích a regionech se státní správou podmínky. Číňané tento model pronikání za hranice svého regionu imho respektovat nebudou, to už známe z oblékání, obuvi atd. Ale především: jak roste jejich váha mezi velmocemi, nebudou navíc váhat uplatňovat politický nátlak hrubého zrna z nejvyšších míst, viz nedávná kauza vůči Norsku kvůli Nobelově ceně. Nekladl bych v žádném případě rovnítko mezi ně a Korejce. To, že si pak někdo v dobytém území bude dodatečně hýčkat ego a tvrdit, že miluje svého Ceněného koně, je celkem pochopitelný sociologický jev ("miluju svou pandu", "miluju svou feldu"), ale není závislý na Číňanech. Takže odpovídám na tvou otázku a) ano, řada fandů econoboxů (kterým říkáš nepřesně fandové Korejců), bude ochkat nad čínskými vozy, stejně jako teď nad low-endem od Renaultu a Dacie. Tvoje otázka b) je spekulativní - ty myslíš, že Korejci nedokážou vygenerovat tradici a emoce a promítnout je do svých aut, já si zase myslím, že dokážou, obojí je možné. S tou výhradou, že pokud přehřejí svůj růst, uvaří se a odpaří ve vlastním kotli dřív, než dospějí.
Přidávám kontrolní otázku c) Zachová si tradici a emoce Volvo v čínských rukách? Land Rover a Jaguar v indických? Kde začíná a končí kulturní, národní identita velkokapitálu? V marketingové divizi?
Avatar - Katikakus
24. 11. 2010 11:00
Re: parada
Proc jim fandit? Odpovedel jsi si sam - proto, aby sis mohl koupit toho levnejsiho Focuse nebo Golfa. Kazda znacka si sve zakazniky najde, ale dulezite je to, ze diky konkurenci, ty jako zakaznik mas moznost ziskat za sve penize vic.
A ze se v hierarchii posunou vys? Tak at, ja s tim problem nemam, kdyz budou mit kvalitni a spolehliva auta za ktera budou zakaznici ochotni zaplatit sve penize, proc ne? Jejich dlouhodobym cilem, kteremu podrizuji prakticky vsechno, je stat se svetovou kvalitativni jednickou. Na trhu vzdycky bude nekdo, kdo bude povazovan za low-end - podivej se na uspesnost Dacie treba v Nemecku.
Na tve otazky odpoved neznam, ale ohledne druhe - novy Genesis Coupe leccos ohledne emoci naznacuje ;-)