Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hyundai Kona Electric: Elektrický crossover má ještě výraznější design a sympatický dojezd

Světu se ukázala nová varianta crossoveru Hyundai Kona. Tentokrát jde o elektromobil, jenž má zamířeno na výstavní premiéru v Ženevě. Vše podstatné se ale dozvídáme už nyní.
Zpět na článek
27. 2. 2018 19:14
27. 2. 2018 20:17
27. 2. 2018 21:11
28. 2. 2018 15:58
27. 2. 2018 15:17
Nevypadá špatně
Místo videa s Komou se mi spustila videoreklama na Forda tak jsem to típnul. Ale podle fotek to nevypadá špatně, na kratší cesty by to i mohlo už fungovat. Myslím že každý elektromobil by si zasloužil alespoň zmínku o způsobu vytápění

A je taky pěkně vidět, jak zbytečný a z hlediska dynamiky nicneříkající je údaj o točivém momentu u elektromobilu. Dvě provedení se shodným momentem mají naprosto odlišné hodnoty zrychlení. A je to tak správně protože dobře víme pro dynamiku je rozhodující výkon.
Rozbalit vlákno
10
27. 2. 2018 15:21
Re: Nevypadá špatně
ano idealne auto k panelovému sidlisku :yes:....p.s +100m predlzovak
27. 2. 2018 15:27
Re: Nevypadá špatně
Nikdo neříká (kromě ekozaslepenců) že elektromobil umí plně nahradit spalováky. Samozřejmě je potřeba tohle brát jen jako doplněk ke spalováku a pro nenáročné použití. Bohužel je v ostrém rozporu s touto pozicí cena elektromobilů, jinak by už asi jezdily více
Avatar - Blue Sun
27. 2. 2018 18:58
Re: Nevypadá špatně
Zatím jediní, kdo neustále hlásají "pravdu" o úplné náhradě, jsou zaslepení odpůrci elektromobility...
28. 2. 2018 15:55
Re: Nevypadá špatně
Je to tak. Minimálně tady v diskuzích. Vždy s tím přijde někdo, kdo chce ukázat, jaký že je to elektromobil nesmysl.
27. 2. 2018 16:21
Re: Nevypadá špatně
nekjdo ma na sidlisti treba i wallbox, navic nektera sidliste (ne v zaostale CR) zacinaj bejt vybavovana nabijecimy body u parkovacich mist, ono je sidliste a sidliste, to co si pod pojmem sidliste predstavuje vetsina Ceschu se dyametralne lisi od toho co si pod pojmem sidliste predstavi treba takovej Nemec, neb takovycyh gheto sidlist jakych mame v CR hromadu, tak Nemci maji docela poskromnu a navic hlavne spise v bejvalem NDR ;-) kdys jsem si hledali na koupi byt v Mnichove a vetsina y nich mela pojem i "wohnsiedlung a plattenhaus", tak z 99% se jednalo sice o patrove panelaky 6-16 pater, ale zaroven k danemu bytu prisluselo vetsinou i parkovaci misto bud v podzemni garazi, a nebo na parkovisti kde neni problem mit i nabijeci bod ;-)

to ye v CR se bude elektromobilita royrustat pomaleji je fakt a nic nebrani tomu abz se podminkz pro nabijeni postupem casu menili k lepsimu i na tech sidlistich ;-) mimochodem jiz pred 5 lety me na dotaz na jednom chodovskem oplpocenem parkovisti zdelili, ze kdys si to zaridim a zaplatim, tak me klidne nechaj u meho parkovaciho mista takovej nabijeci bod zbudovat, po dotazu na CEZ a s tehdejsima cenama nabijecich sloupku, by to kostovalo priblizne 120 tisic korun, dnes neco k 50 tisicum ;-) tedy nic zasadne draheho a nerealneho, jen je vetsinou problem s tim ze lidi nechtej investovat do neceho co neni jejich
Avatar - rokyta.p
28. 2. 2018 08:32
Re: Nevypadá špatně
Tragikomickou roli hraje tenhle Hnujdaj >:D Jak ošklivé ;-\
27. 2. 2018 15:44
Re: Nevypadá špatně
Taky se mi vcelku líbí, 64kWh znamená, že by to v normálním použití (tedy topení na 22stupňů-doufám, že to bude mít čerpadlo), 140km/h na dálnici a svižnější jízda po okreskách mohlo dát 200km s rezervou. Jasně, není to auto na 1000km přejezd půlky Evropy, ale jako druhý auto úplně bez problému.
27. 2. 2018 23:08
Re: Nevypadá špatně
Konečne niekto s rozumom. :yes:
28. 2. 2018 16:07
Re: Nevypadá špatně
Čerpadlo je rozhodně super, ale v mrazech zrovna neexcelují.
27. 2. 2018 16:09
aha vpodstate obslehnuta tiskova zprava
"Využijete-li klasické domácí zásuvky, potřebujete lehce přes šest hodin u slabší varianty, případně devět hodin a 40 minut s výkonnějším provedením."

hmmm, to teda netusim jak z klasicke zasuvky kterou protece v nejlepsim moznem pripade 3.6kW uskutecnit takove casy :-! 5 kolik jaksi neni klasicka domaci zasuvka, ale mennekes, tedy vetsinou zname spise jako 5 kolik 16/32A ;-)

jinak za elektrickou Konu :yes: vic takovych aut do nasich mest pokud us tam ta auta musej bejt :yes:
Rozbalit vlákno
3
27. 2. 2018 16:28
Re: aha vpodstate obslehnuta tiskova zprava
Tak tuhle informaci jsem rovnou vypustil, auto článku rozdíl mezi obyčejnejma zásuvkama asi stejně nechápe.
Evidentní je, že auto má (doufám v základu) jednofázovou 32A nabíječku, tedy respektive dokáže odebrat při 230V 6,6kW tzn nějakých 28A. Trochu by mě zajímalo proč to není těch špičkových 7,2kW.
Takže zásuvka by stačila kempová / lodní tahle:
[odkaz]
Což si myslím je vůbec nejlepší řešení pro nabíjení PHEV a "menších" elektromobilů, protože je možný ovlivnit ze které fáze to bude. Pokud použiješ klasickou 3x32A tak bude záležet na kabelu. A s ohledem na to, že běžné domovní instalace končí povětšinou na 3x40A jističi (a za to se oproti 32A už připlácí), tak je dobrý už primárně rozhodit fáze tak, aby ta na auto nebyla jinak moc zatěžovaná třeba tím, že varná deska bude na dalších dvou fázích.
27. 2. 2018 18:00
Re: aha vpodstate obslehnuta tiskova zprava
este sem nevidel domaci jednofazovou zasuvku 32A, ale je fakt, ze ja do siloviny nedelam.
ale prijde mi to jako blbost zatizit jednu fazi takovymhle proudem, kdy pak u normalni domaci pripojky na tu fazi uz nemuzes nic povesit a povesit nemuzes ani nic trifazovyho, treba akumulacky a mam pocit, ze i sporak mam zapojenej na 3 faze, takze bych si nejspis ani nic neuvaril
27. 2. 2018 18:23
Re: aha vpodstate obslehnuta tiskova zprava
Jednofázový silový zásuvky jsou průmyslový a převážně používaný mimo ČR, u nás jsou běžnější třífázový spotřebiče. Ale třeba maríny nebo kempy je mají.
Každopádně k nabití vlastně všech běžných elektromobilů a PHEV máš následující možnosti:
1) stejnosměrný napětí (většina PHEV to nepodporuje):
a) veřejnou rychlonabíječku
b) kojupit si rychlonabíječku domů, to je vlastně usměrňovač, tedy tohle:
[odkaz]

2) střídavou třífázovou nabíječku integrovanou v autě, což má snad akorát Tesla a Zoe

3) střídavou jednofázovou nabíječku buťo 7,2 nebo 6,6 z průmyslové zásuvky nebo při využití pouze jedné fáze z 3x32A červené, což má novější generace EV s bateriemi přes 35kWh nebo starší příplatkově, případně dražší PHEV (Q7 Etron). Každopádně tyhle auta využijí pouze jednu fázi a je jedno, do kolika fázové zásuvky je dáš. Takže pokud budeš mít jištění na dům 3x32A a připojíš tuhle Konu, nesmíš na té fázi mít v celým domě už nic.

4) střídavá jednofázová nabíječka s jištěním do 16A. A tady je celkem problém, protože u nás můžeš zatížit obyčejnou pokojovou zásuvkou 16A po dobu 6 hodin. Což je takový specifikum, protože tohle třeba ve Francii a nebo Itálii pokud vím nejde (teoreticky). Takže někteří výrobci omezují výkon palubní nabíječky pouze na 2,2kW, což odpovídá asi 10A.

Mimochodem varný desky existují jednofázové (buďto dvě plotýnky naplno, nebo 4 na poloviční výkon), dvoufázové (naprostá většina včetně indukcí) a pak je na trhu pár třífázových extrémů s příkonem az 11kW, ale to už je cenová raketa. Zase Mají na jedné plotýnce až 3,7kW, takže uvaří vodu rychlejc než rychlovárná konev:-)
Avatar - 3_diamanty
27. 2. 2018 16:51
teraz ked mame
u nas na teplomeri -10 to asi 470km dojazd mat nebude ale inak po meste to uz urcite stacit bude ... voci EV soulu ktory v reale prejde sotva 170km je to konecne citelny pokrok ... a zlepsenie na tom spravnom mieste :yes:
Rozbalit vlákno
2
28. 2. 2018 08:31
Re: teraz ked mame
tak je otazka kdo potrebuje jezdit takove streky, jestli ma dnes vubec BEV, spis nema a jezdi nejakym dieselem, je to asi jako kdyby rybar pouzival misto nejaky barky se sytema a podpalubim pro uskladneni ryb nejakej speedboat kde se sotva nejdou lidi na sportovni sedacky, u mestskeho crosoveru je tech 470km da se rict i zbytecnost, v takovych autech zrovna moc lidi kontinenty kenrizuje

jinak na teplomeru v aute jsem dnes mel -13, a soused s Leafem odjizdel v pohode
28. 2. 2018 16:20
Re: teraz ked mame
Ona to úplně zbytečnost není, protože je to dojezd za dobrých podmínek. Ani nechceš, aby běžný nájezd baterii příliš vyčerpával.
Avatar - .StenLi.
27. 2. 2018 17:03
39kWh a 300km :D
Automobilkam by mali zakazat uvadzat dojazd merany absolutne lubovolnymi metodikami. Ak automobilka s najvacsimi skusenostami s EV prave uviedla 40kWh Leaf s realnym dojazdom 240km tak Hyundai by musela spravit zazrak ak by vobec dosiahla tuto hodnotu. Klamali uz pri Ioniqu ktory sa vybije uz len pri pohlade na dialnicu. Prepocet podla realneho dojazdu ovela aerodynamickejsieho Ioniqu to vychadza na dojazd 205km.
Rozbalit vlákno
20
27. 2. 2018 17:33
Re: 39kWh a 300km :D
Tak to je přesně ono, ti co elektromobily hájí tak se s tím táhnou jak s hnojem a jezdí v zimě. Osobně mám zkušenost, že s autem velikosti Golfu bych jezdil relativně bez omezení kolem 20kWh na 100km bez větších dálničních akcí. Proto říkám, že těch 64kWh by na cca 200km měly stačit s rezervou a normální dálniční jízdou (140-150km/h).
Avatar - .StenLi.
27. 2. 2018 17:39
Re: 39kWh a 300km :D
Ja elektromobily urcite hajim ;) Nepaci sa mi zavadzanie ci uz teoretickou spotrebou paliva alebo dojazdom na baterky. 64kWh ti pri aute velkosti golfu so zrychlenim lepsim ako GTI bude kludne stacit na skoro 400km ;) dokazane na Bolte.
27. 2. 2018 18:14
Re: 39kWh a 300km :D
S Egolfem jsem dokázal za cca 15kWh jezdit pouze ve městě a v příměstském provozu (silnice 1. a 2. třídy, rovina, bez provozu) bez topení (při venkovní teplotě c*** 10-15 stupňů) a poměrně dost opatrně. Takže ano, teoreticky to ujede. Ovšem pokud s tím pojedeš jako s tím GTI, budeš rád za 250.
27. 2. 2018 17:55
Re: 39kWh a 300km :D
normalni dalnicni jizda 150km/h, to mozna v noci, kdyz neni zadnej provoz
to ze to na chvilku rozjedes na 150 a pak se 5km tahnes za kamionem 80, neni normalni dalnicni jizda 140-150, ale spis 80-80-80-150-80-80, takze ve finale ses pak rad kdyz mas prumer aspon 110
27. 2. 2018 18:10
Re: 39kWh a 300km :D
150 km/h (tachometrových) se celkem bez problémů dá jezdit po normální dálnici kdykoliv mimo špičku. Ostatně s tím 24kWh Egolfem jsem se dostal na nějakých 160km dojezdu (bez rezervy), ale bez topení, městem a nebo úplně rovinatou okreskou rychlostí 90-100km/h. Když jsem s tím jel tak jak jsem zvyklý, ujel asi tak 100km a to rozhodně ne s 150km/h na dálnici. Jel jsem tam chvíli 130 ale spíš míň.
Mimochodem Peugeot partner Electric ukazoval s topením naplno, v mrazu a při popojíždění dojezd 50km, bez topení kolem necelou 100. Ano, je to větší než Golf.
Takže pokud někdo jezdí denně kolem 100km, stačí mu 24kWh baterie. Velmi slušně použitelných 40kWh znamená celkem jistých 150km. Ale pokud to má dojet 200km po dálnici v teple v mrazu a s rezervou, tak těch 64 bude akorát.
A ostatně i majitelé modelu X přiznávají, že při svižnější dálniční jízdě si klidně řekne o 40kWh, pohodová kombinace pak 30.
Prostě elektro auta jsou hezký svezení za málo peněz v provozu. Ostatně jsem už docela pevně rozhodnutej koupit do firmy nový ENV 200. Ale jedno auto do rodiny, který má bez omezení dojet na hory nebo na dovolenou, neobstarají dokud se nepodaří do nich nacpat kolem 200kWh baterií, což se stávající technologií znamená hmotnost kolem 1000kg.
27. 2. 2018 18:20
Re: 39kWh a 300km :D
40kWh/100km znamena u klasickyho auta jet 200, tedy dost nadstandardni rychlosti i na nemecky dalnici
budem radi za 100kWh aku a rychlodobijenim co 400-500km, ta pulhodina nikoho nezabije a casem se dojezd zdvojnasobi a rychlost dobijeni zkrati na polovinu
27. 2. 2018 18:33
Re: 39kWh a 300km :D
40kWh je jízda mezi 160-180km/h případně troška dynamiky.. Takže třeba 160km/h s kolama na tažným a je to tam. Takže vyjedeš s plně nabitým aku, přejedeš město a do 250km vzdálenýho Regensburgu to už ani náhodou nedojede nebo bez rezervy a to vysloveně chceš, s rizikem, že budeš na místě mrznout 3 hodiny. Pak to za 20 minut nabiješ na 80% ale už nemáš dosah 250-300 ale maximálně 200-250km a opět bez rezervy. Takže nedáš ani náhodou Innsbruck. A už nějakou dobu si schválně počítám pauzy a zastavení a takovouhle trasu dám s jedním zastavením na záchod, což je ale na 2 minuty. Určitě nechci čekat na nabíječce nebo ji hledat. A v autě za víc než 3 miliony opravdu nebudu jezdit po dálnici pomalu. Neříkám, že to nejde. Tesla dokázala, že to vůbec je možný. Ale v žádným případě to není stejně komfortní jako u běžnýho auta.
Proto říkám, že jsem vážně rozhodnutý, že koupím to ENV do firmy. Až bude na trhu rozumně vypadající EV s 60kWh baterií a topením čerpadlem, tak to klidně koupím jako durhý auto. Ale dokud to nedá 400km rychlostí 180km/h v 23 stupních s rezervou tak to v žádným případě jako hlavní auto nechci. Ostatně kabrio co mám na léto ujede něco mezi 300 až 400km na nádrž a neuvěřitelně mě to žere a to je pumpa na každým rohu.
27. 2. 2018 18:57
Re: 39kWh a 300km :D
beru obycejny auto typu oktavka bez rakve na strese a vselijakym haraburdim povesenym na nem
tam pri 200km/h znamena potrebnou energii 40kWh/100km v pripade, ze pojedes ustalenou rychlosti
a protoze 200 nepojedes furt, tak to bude logicky min a nic na tom nemeni to, ze budes zrychlovat a zpomalovat, samozrejme v pripade, ze budes aspon trochu predvidat a nepojedes stylem brzda-plyn
to ze s zadnym soucasnym elektroautem nemuzes vyrazit napric evropou bez omezeni jako s klasickym autem, to je jasny
27. 2. 2018 19:40
Re: 39kWh a 300km :D
To máš pravdu, ostatně to i odpovídá mnohokrát skloňovaný přepočet 3kWh na 1l benzínu, kde pak ta "oktávka" při 200km/h pojede asi tak za 11-12l.
Já ale psal o Modelu X, tedy 5m ldlouhém uxusnímu SUV. Cayenne taky nepojede takovouhle rychlostí za 11l ale třeba za 15 a možná i za víc.
27. 2. 2018 20:12
Re: 39kWh a 300km :D
je nevychazim ze spotreby, ale z vykonu pri 100km/h
vpodstate plati, ze pozadovanej vykon rozte s treti mocninou rychlosti
a kdysi byl nejakej clanek, ze na 100km/h potrebuje oct 10kW vykonu
tedy na 200km/h to vychazi na 80kW, tedy 40kWh/100km

a kdyz se podivam do katalogu oct
tak 85kW da 203km/h, vypoctem 83.7kW
110kW da 219km/h, vypoctem 105kW
132kW da 231km/h, vypoctem 123kW
takze to +- sedi

kdybych uvazoval tech 40kWh/100km pri 200km/h, tak tuhle energii da 4.5l benzinu, pri ucinnost 30% to je 15 litru/100km. je otazka, kolik to bude
27. 2. 2018 20:23
Re: 39kWh a 300km :D
Tohle je tenký led, protože účinnost motoru v takovým provozu se bude velmi těžko odhadovat.
Každopádně ale není kinetická energie 1/2 mv na druhou? A odpor vzduchu je taky 1/2 x hustota vzduchu x součinitel odporu x plocha x rychlost na druhou.
Proč by tedy měla energie potřebná pro udržení rychlosti stoupat s její třetí mocninou?
27. 2. 2018 21:16
Re: 39kWh a 300km :D
S třetí mocninou neroste energie ale výkon, Topten to napsal správně.
Na 200 kmh potřebuje běžné auto cca 120 koní = cca 90 kW
28. 2. 2018 16:40
Re: 39kWh a 300km :D
Trik je v tom, že odpor vzduchu je síla. Ta třetí mocnina se ti tam dostane přepočtem na výkon.

výkon = práce / čas (P = W/t)
práce = síla * dráha (W = F*s)
rychlost = dráha / čas (v = s/t)

P = W/t = F*s/t = F*v

Pokud si tedy dobře vzpomínám. :-)
27. 2. 2018 17:51
Re: 39kWh a 300km :D
ionig ma podle spritmonitoru prumer 13.89, takze tech 300km celkem vpohode
na rychlost 100km/h oktavka potrebuje 10kW vykon, takze pri ustaleny jizde touhle rychlosti by to bylo ke 400km
u spalovacich motoru veris udavanym spotrebam, treba 5 l u A6??
Avatar - Blue Sun
27. 2. 2018 19:06
Re: 39kWh a 300km :D
To přeci není důležité, že u ostatních aut se lže. Hlavně se nesmí uvádět normované výkony u elektromobilů, protože je nikdo nedosáhne...
Avatar - .StenLi.
27. 2. 2018 19:46
Re: 39kWh a 300km :D
Citaj pozorne, ICE auta pouzivaju vsetky rovnaku metodiku.. sice nepresnu ale rovnaku. Ak jedena metodika rovnakemu EV autu pripisuje 400km dojazd a druha 240km (pripad Leafu 2018) tak je asi nespokojnost s metodikami opravnena, nemyslis? :-)
28. 2. 2018 16:47
Re: 39kWh a 300km :D
Pro elektromobily je úplně stejná metodika jako pro konvenční auta. Nikdo však automobilkám nezakazuje používat jiné metodiky. Ta předepsaná se týká pouze homologace. Do reklamy si klidně můžou dávat horší hodnoty. Že to některé automobilky dělají a jiné ne, nebo každá použije jinou metodiku, je sice guláš, ale ta možnost tu vždy byla. Potenciální problém budou mít jen ve chvíli, kdy udají lepší hodnoty než ty homologační. Pak by mohly u soudu narazit.
Avatar - .StenLi.
27. 2. 2018 19:12
Re: 39kWh a 300km :D
Jedna vec je spotreba a druha je dojazd, ja sa vyjadrujem k dojazdu. Ioniq by mal podla vyrobcu prejst 280km, ak si sadnes do plne nabiteho, na displayi uvidis 200-210km a ked pojdes ozaj usporne tak to aj dosiahnes.. mozes najst aj skusenost realnych majitelov ktory nepresli v zime ani 150km. Takze vyuzitelna kapacita asi nebude 28kWh. Kona ma vyrazne vacsi odpor vzduchu a tazsie baterie. Ak si precitas moju reakciu na "topten" tak zistis ze to hodnotim rovnako ako u aut na paliva.
27. 2. 2018 21:42
Re: 39kWh a 300km :D
Tak vypadá to že je na tom Ioniq velmi dobře, lépe než Leaf.
[odkaz]
[odkaz]
Ostatně v městském provozu (výhodné pro EV) dal i 350km.Ale jsou běžné videa na youtube kde Ioniq dává 250+ km až cca 300km.
27. 2. 2018 19:14
Škoda
Reklamy Hyundai jsem bral vzdy s nadsazkou..

Ale v tomto pripade je soused z Boleslavi opravdu malinky, resp. jeste ve vyvoji.

Hyundai opet potvrzuje, ze se ubira spravnym smerem :yes:

Spolehlivost, dlouha zaruka, spickove EV i hybridy (vcetne Kia) je pro me vice nez 2leta zaruka, emisni podvody a neustala propagace dieselu.

Zakazum dieselu v nemeckych mestech zdar :-)
Rozbalit vlákno
2
27. 2. 2018 20:17
Re: Škoda
Korea a korejské firmy jsou v oblasti moderních technologií naprostá špička..Bylo to vidět například na ukončení ZOH.
Avatar - twistedTSD
27. 2. 2018 21:11
Re: Škoda
5letou máš za 2 tisíce kč, ale ok.
28. 2. 2018 15:58
vrazda!
vypada to, jako kdyby ta kastle spadla shora na nejaky jiny auto, který z ty kastle dole vycuhuje.
fascinuje me, ze designer se v clanku vyjadri, ze svetla, jak je zname, uz jsou dnes kvůli novym technologiim prezitek a ze budou cimdal vic minimalisticka a pak prijdou s timhle...
ta svetla rozhodne minimalisticka nejsou, jen se presunula do jiné pozice a
MNE SE TO NELIBI
Rozbalit vlákno
0
Avatar - ElectroDad
27. 1. 2019 22:22
Kona Electric 64 kWh versus nový Nissan Leaf 62 kWh?
i po roce je elektrická Kona jedním z nejlepších elektroaut na trhu, a teď ji konečně dohnal Nissan Leaf s baterií 62 kWh a dojezdem se přibližuje 400 km.
Rozhoduji se mezi těmito dvěma auty a vyhrál jsem si s porovnámím z pohledu rodinného auta, což za mne oba elektromobily dobře splňují. [odkaz]
Rozbalit vlákno
0