Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai mění strategii: Po zvýšení kvality chce zvýšit výrobu

David Bureš
Diskuze (16)
V poslední době se Hyundai zaměřoval na zvýšení kvality. Nyní je opět čas na zvýšení kvantity.

Jihokorejský koncern Hyundai se v posledních letech bránil další expanzi výroby, výsledkem čehož je i nedostatek vozů pro vybrané trhy. Nyní ale výrobce svoji strategii mění a hodlá výrobu opět rozšířit.

Vedení Hyundai v rámci prací na dlouhodobých plánech si nechalo zpracovat studie, které mají ukázat, kde se vyplatí výrobu rozšířit. Jednou z možností je výroba v Mexiku, kam aktuálně expandují mnozí výrobci (například Audi), druhou možností je výstavba další továrny v Číně. Realizace nového čínského závodu je údajně blízko, o jeho výstavbě by se mohlo rozhodnout ještě letos.

O zastavení expanze rozhodl před dvěma lety prezident automobilky Chung Mong Koo, který se obával toho, že další růst výroby by ohrozil kvalitu zpracování vyráběných aut. Podobný problém potrápil například Toyotu na začátku třetího milénia. I z toho důvodu Toyota tak často svolává miliony svých aut kvůli větším či menším trablům.

Zvyšování výroby u koncernu Hyundai aktuálně zajišťuje především zavádění nočních směn. Nové továrny jihokorejský výrobce naposledy otevřel v roce 2012, tehdy byla spuštěna výroba ve dvou nových závodech v Brazílii a Číně.

Na kvalitu bude kladen důraz i nadále, vedení Hyundai si je ale nyní kvalitou svých automobilů jisté natolik, že se už nebrání další zvýšení výroby.

Továrny automobilky v současnosti pracují na plné obrátky, některé závody dokonce údajně pracují na vyšší výrobní kapacitu, než na kterou jsou navrženy. Takový stav z dlouhodobého hlediska není udržitelný.

Nedostatečná kapacita navíc znamená, že Hyundai nestačí vyrábět dostatek aut. Výrobce například nebyl schopen zajistit dostatečný počet exemplářů modelů Veloster, Genesis Coupé a Elantra pro Evropu, a tak tyto vozy na českém trhu skončily. Podobný problém v minulosti trápil i Kiu Optima.

Rozšíření výroby navíc pomůže koncernu Hyundai snížit závislost na domácích jihokorejských továrnách. Tím by zmírnil dopady zdejší silné měny a vysokých nákladů na pracovní sílu. Z těchto důvodu se z Koreje pomalu stahuje i General Motors.

David Bureš
Diskuze (16)
20. 2. 2014 07:59
New thinking new possibilities
Do firmy som minuly rok kupil 4 auta s najsilnejsou dieselovou motorizaciou v automate a komplet plnke. A teraz to pride: Santa FE islo na mesiac do servisu pri 2.500 km - vyrobna vada motora. IX35 malo 2x rozobraty motor a menene suciastky. I40-tky trpeli a trpia vsetkymi chybami popisovanymi na forach. Ako fleet som chcel prejst z KIA na HYUNDAI. Stara zlata dobra KIA. Do mesiaca isu vsetky 4 hyundaie do velkej . O tejto znacke uz nechcem ani pocut. Z tych mozno 60 aut co mi presli za ten cas rukami je HYUNDAI jedno velko svinstvo. Zaruka mobility - podla predajcu => auto zadarmo pocas opravy, ked ho vsak pristavite v servise dostanete nejaku i30 alebo i20 za 20 Eur bez DHP / den. Dobre nie ? Ked sa Vam nieco na aute podrbe tak dobojovat sa vymeny suciastky je boj s obrami. Ale ich heslo je na 110% pravdive. Ked si kupite HYUNDAI zacnete rozmyslat preco ste bol taky blbec a nekupil nieco ine !!!
13. 2. 2014 22:10
Re: Kecy o kvalite
Volant se loupal u aut vyrobených v prvním roce prodeje i30 2012. Po reklamacích a servisních výměnách změnili materiál, kůže je víc hladká a drží jak přibitá. Osobně mám teď najeto cca 14200Km a kůže na volantu vypadá stejně jako při nákupu.
Jinak to co popisuješ se mi zatím vyhnulo. Osobně mám dvě výhrady: lak mi přijde měkčí než u koncernu (ale zatím ani náznak rzi) a ze začátku mě trápilo občasné snížení výkonu při studeném motoru při zařazené dvojce (motor 1,6 CVVT). Po přehrání SW v řídící jednotce bez problémů.
Jinak v posledním testu TUV byla i30 u aut stáří 2-3 roky na stejné pozici v počtu závad jako O2, takže nejde o nic netypického. No a u aut stáří 4-5 let o dvě pozice pod O2.
[odkaz]
13. 2. 2014 18:40
Kecy o kvalite
Tak nevim min. verzi H i30 jsem nemnel mam az tu novou, Reknu to takle korejci maji jine vnimani kvality jak evropa. Kdyz se mi po 15000 km zacne loupat volant , radicka, bouchat sedacky,rezonance v palubovke....prijedu do servisu a tam no vite pane s touhle poruchou jsme se jeste nesetkali...to ani nemluvim o odhlucneni to je proste nonsens. Mnel jsem Oktavku II a myslel jsem size je to smejd ...ted vidim jak sem se mylil. No nic se nedeje je to jen auto ale vic uz o tyhle znacke nechci slyset.
13. 2. 2014 16:52
Re: spravna cesta
Toppere sorry, ale tohle je úplně chorý. Nechci tu zakládat nový flame, už jsme se na tohle téma nepohodli víckrát. Ale to, že se Evropa nechává válcovat a nedopadne to vůbec dobře je fakt. A ještě to chválit, tleskat tomu? To je od člověka co tu žije nepochopitelný.
Avatar - 4hill
13. 2. 2014 15:57
Re: spravna cesta
Doporučoval bych omezit spotřebu psychotropních látek.. Bez legrace..mám tě rád a tohle by ti mohlo ublížit.. :-!