Zas na druhou stranu nezapomeň, že P308 má svoje roky a končí. Ve Francii se čeká na nový model, který vypadá fakt dobře, takže uvidíme ;-) U C4 těžko říct proč je až za Golfem, špatný auto to není. Nicméně pořád na mě dělá jakýsi dojem low costu ;-\
Nezapomínám, na druhou stranu myslím, že se to ještě ve Francii nestalo. Začíná to připomínat Itálii, malá levná autíčka domácí, normální auta z dovozu.
Dodávky jako Scénic, Picasso nebo 3008 nejsou soupeři pro Mégane nebo Golf a crossover na bázi malého auta Captur už vůbec ne. Takže Golfu zbývá poslední meta, Mégane. To bude těžké, ale není to nemožné. Podoba s tou Itálii je i ve střední třídě, Laguna i C5 už zakukaly pod náporem 3er a v srpnu je dokonce pobil stařičký pašík a zbývá poslední bašta v podobě 508. Pád Bastily se blíží. :-)
Nedávno jsem kdesi četl (pak to bylo i tady), že Hyundai "utíká" z Koreje, kvůli tamějším odborům a vysokým výrobním nákladům. Pokud si to dobře pamatuji, zrovna se tam dost mohutně stávkuje. A u toho byl dost zajímavý údaj a to, že Hyundai realizuje v Koreji pouze 40% své produkce a snaží se vyrábět co nejvíc "mimo". Navíc ona globalizace má taky své meze a schopnost reagovat na kontinentální trhy vyžaduje přítomnost alespoň nějakých výrobních kapacit.
No a k překvapení mnohých, korejský dělník je celkově mnohem dražší (dražší je už jenom Japonec) než dělník v Evropě, v USA a o třeba Indii ani nemluvě. Jižní Korea je pekelně drahá země (pouze o něco míň než Japonsko) a ty představy o dělnících pracujících za misku rýže jsou zcela nesmyslnéˇ. A stejně nesmyslné to je v případě Číny a ani ti Indové (bavíme se o dost kvalifikované práci, vyžadující vysoký stupeň specializace a organizace) nejsou zase tak levní - ´výroba, popř. montáž aut je poněkud něco jiného, než šití triček.
Nebude to zas tak dlouho trvat, a ty rozdíly se srovnají a pak bude skutečně rozhodující poloha a kapacity v té či oné zemi a na tom či onom kontinentu, takže z přesunu bych až zas takový strach neměl, automobilky se nestaví na deset let provozu.
Investice Hyundaie jsou důležité. Nicméně se mi jejich styl podnikání nelíbí. Zaměstance dřou z kůže. Věkový průměr 3500 lidí v Nošovicích 30 let. Nechtěl bych tam pracovat...
Zajímalo by mně, jaký je rozdíl mezi příjmy v Nošovicích a v Mladé Boleslavi či v Kolíně. Samozřejmě bez arogantních lží, nesmyslů a demagogií pan Vošického a spol....
Představ si, že to vím velice dobře, stejně jako fakt, že vedení výroby ani vlastně nikdo jiný v Nošovicích se prodejem ani na českém, ani na jakémkoliv jiném trhu nezabývají. Že je demagog a podvodník Vošický vedoucím zastoupení Hyundaie pro českou republiku ví v zásadě asi každý, kdo tady sledoval jeho on-line rozhovor cca 4 měsíce až půl roku nazad.
Nicméně tvoje hysterické výlevy proti každému, kdo se o Hyundai otřou ukazuje, kam asi patříš.
Nakonec, zaznamenal jsem, že dole píše Vabis, už tady jednoho podobného ptáčka, tvářícího se jako "nestranný" odborník docela pěkně rozklíčoval, od té doby sem ten placený diskutér v dresu zastoupení Hyndaie pro ČR ani nepáchl....
Za úsměvné považuji tvoje úvahy o přínosu k blahu lidí v české a Slovenské republice a jejich zaměstnávání tisíců lidí. Právě Vabis sem uvedl některá fakta, týkající se toho blaha, což u tebe vyvolalo jeden z těch, jak píšu výše, hysterických záchvatů, kdy se nám odborník na globální automobilový trh změnil v nadávajícího šaška.
Nakonec, kšefty asi nejdou co, když ses tady začal objevovat tak často a hlavně v diskuzích o Hyundai a světe div se - škodovce. :-)
je kazdeho volba kde dela nebo nedela.... pokud se mu neco nelibi, muze se stat soukromnikem... a nebo se prestehovat jinam.... treba z Nosovic do Mlade Boleslavi....
V tom článku chybí zásadní informace - proč se růst zastavil?
Korejci byli považování za levnou alternativu, nyní spíš "slušné auto za dobrou cenu". Takže by měli v době krize růst na úkor ostatních, ne? (I kdyby ne absolutně, tak podílem na trhu určitě.)
Tak kde je chyba? Že by zavedení výrobci taky dokázali stlačit cenu a tak Hyundai už musí zaujmout jinak?
Hojnday sa drzi hesla, ze sto krat opakovana loz sa stane pravdou.
Velku vacsinu ponukanych modelov v Europe Hyundai vyraba v Azii! Do Europy ich dovezie nekalo bez cla, pripadne, za smiesne clo a tu ich prezentuje za Europske.
Hyundai ma v Europskej unii len jediny vyrobny zavod v Nosoviciach kde vyraba len 3 modely: i30, ix35, ix20. Vsetko ostatne je nekaly import z Azie!
Hyundai i20 je vyrobene v Indii a v Turecku zmontovane formou CKD - teda bez cla dovezene do EU! Keby chce EU dovazat do Indie auta formou CKD tak plati 30% clo!!!
Hyundai i10 a i20 3. dv je vyrabany v Indii a do EU dovezeny za smiesne 10% clo. Dovozne clo Europskych aut do Indie je 100%!!!
Hojndai Elantra, i40, Veloster, Genesis, Santa FE su vyrobene v Juznej Korei a bezcolne dovezene do EU!
Je podla Vas v poriadku, ze Hjondai dovaza auta z Indie do EU auta bez cla, pripadne za smiesne nizke 10% clo ale keby chcu Europske automobilky vyvazat do Indie platia clo 100%, resp. 30% pri CKD!!!
Dalsia vec su, ze Azijske staty maju aj obrovske netarifne prekazky, Europa nema ziadne (ked sa tu predavaju Cinske kopie EU aut)...
Keby EU zaviedla take vysoke cla ake ma India a dalsie Azijske staty voci nam... kto by si v EU kupil Hjonde drahsie o 100-30%??? Nikto!
Hojday velku cast dielov dovaza priamo z Korei..pripadne ich u nas "vyrabaju" Korejske firmy, ktore otrokarcia Slovakov za 300 € na 3 smeny a este dostanu od SR milionove dotacie!!! A tieto diely sa vyrabaju z Korejskych suciastok!
Hjondai je zarukou nekaleho zlteho importu z Azie!
Zaviest na nich obrovske cla a tarifne prekazky ako ma Azia na Europu a nepredaju tu ani pichle kolo!
Ty jsi neuvěřitelný mamlas, který stejné bláboly opakuje donekonečna pod každou diskuzí o Hyundai...Alespoň máš příznačný nick... ;-\ Jen pro tvou informaci, clo na automobily z Jižní Koreje není 0,
Máte do velké míry pravdu. Aby to nemuseli clít, postavili právě továrnu v Nošovicích, předpkládám, že investovali právě proto a bylo to součástí dohody...
No jůndé, co k tomu říct, to je jak spoluobčané. Trošku jsme dojeli na solidaritu k nim. Příznivce a cílové zákazníky (Topper atd) vidíme všichni. Co též chtít po firmě kde vysokoškoláci tlačí výrobní pás. Potěšující bylo, že jsem nedávno potkal pana Vaňka. Má rozseknutou pusku, prý ve fabrice hapal. Jeho oddělení noschledů (a to už je co říct) ochotně předvádí „pleeeesk“ takhle, prý úplně bez reflexu. Tak chudák nemůže teď na 100dolní omatlávat náctky pod obraz, protože ty se ho teď bojí. Jinak bez komentáře, těm schopnějším mladým se nedivím, že se hrnou do ciziny.
aky to ma zmysel vytvarat stale nove nicky avzdy napisat par debilnych prispevkov a opat menit nick... Gilgit ti pise dobre.... toto dokaze len psychopat
zjednodušené porovnání s japonci říká, že když oni/japonci dotáhli technologický náskok evropy, tak zdražili. řekli si, že to začnou "dřít" a stalo se to, že upadli do prodejních problémů a již nikam nikdy nerostly
teď když i korejci dotáhli technologický náskok evropy, jsou na rozcestí, buď to pojmou jako japonci, tedy "už jsme dobří - plaťte" a pravděpodobně skončí stejně jako japonci nebo to tak neudělají, nechají ceny dole a evropský trh dobudou. obávám se, dle toho jak já znám korejskou povahu, že jsou v tomhle asiati stejní. bohužel, pohledem některých diskutérů bohudík, trpí nějakým komplexem a chtějí staré evropě ukázat "ti dobří jsme teď my" a můžeme si ty ceny dovolit!
uvidíme zda je možno vstoupit dvakrát do stejné řeky.
No ceny už se zvedly jen to nešlo úplně úměrně s kvalitou. Jistě jsou kvalitnější než byli, ale kvalitě německých značek se ještě nepřiblížili... cenově ano. Proto se jich méně prodává. A za mě... je lepší, když ty moje / naše peníze zůstanou v Evropě... Evropa to potřebuje a klasické zavedené značky už nás zásobují krásnými nejmodernějšími vozy už hodně dlouho...
prosím uvědom si, že prémiové německo nerovná se celá evropa a s ostatními se srovnávat již klidně dají(od škodovky po fiat a renault).
Možná ještě důležitý postřeh, japonci evropu zlevnit nedonutili, korejci ano. navíc zrovna včera jsem viděl reklamu jedné evropské značky s nově zavedenou 6ti letou zárukou. Z tohoto pohledu - koreo díky.
Bereš to jen dle našeho trhu, kde jsou korejci doma a mohou proto dávat podobné ceny jako konkurence. Pokud jde třeba o spolehlivost, tak tam pořád na špičku jako je třeba Mazda nebo Renault silně ztrácí. Zatím se jen odlepují ode dna.
beru to jen s ohledem na evropu, neboť všude jinde jim to jde jak z praku!!!
alespoň já tedy neustálé meziroční nárůsty ve dvouciferných procentech za supervýsledky považuji. a proč jim to nejde tak dobře i v evropě je to co se chci v této diskuzi dozvědět.
Korejci jdou ve stopách Japonců, určitě dnes myslí jak se posunout v hierarchii značek výš a prodávat v Evropě s nějakou slušnou marží. Dotovat stále jeden region je z dlouhodobého hlediska neprůchodné. Nakonec modely jako ProCeed GT jasně naznačují, že chtějí výš. A v Evropě jim to jde, to že nyní zpomalili je logické a nejde růst do nekonečna. Nakonec Hyundai dnes prodává v Evropě víc než Toyota (největší z Japoncův v EU) a nadělali mnoho trablů evropským značkám, takový Fiat, Citroen nebo Renault dnes nedokáži Hyundai konkurovat ve střední třídě. Jasně, dál už jim to v EU nepůjde mílovými kroky, ale někteří evropští výrobci ještě budou ronit hodně slzí, viz třeba tragická situace PSA, které aby se udrželo na trhu tak dnes prodává auta s těžkými ztrátami. Japonce odsunuli a mezi evropskými značkami způsobí ozdravný proces ořezání nepotřebných kapacit a zvýšení technické úrovně slabých značek nebo jejich přirozený zánik. :-)
Rozdíl je v tom, že korejci na rozdíl od japonců o kvalitě jen mluví. Japonci se mohli opřít o různé statistiky, korejci jen o vlastní slova. Zatím se prodávají jen díky nižší ceně a v Československu díky tomu, že jde o domácí automobilku.
že je nemáš rád, není argument.
stačí si prohlédnout různé statistiky s auty do tří let stáří(to je ta doba kdy se začli technologicky přibližovat) a hned víme, že nemáš pravdu.
Jj, hodně lidí je zcela mimo, prostě to že H/K se vyšvihly jak technologicky tak prodejně nahoru, je zcela jasné.Až v západní Evropě rozšiří delaerství a vylepší fleet prodeje, tak některé zavedené automobilky budou mít problém.RD.....a to pánové přichazejí na řadu mála turba alá TSI.Kecy že prodavají díky nižší ceně už taky nejsou pravdivé, bó jsou už levnější auta....no máme se na co těšit.
Podle ADACU jsou Ceed a i30 úplně nejhorší a ADAC dokonce v průvodní zprávě varuje ostatní automobilky varuje před snižováním nákladů a cen na úkor spolehlivosti. Korejci jsou tedy dle ADACU odstrašujícím případem. Dle německých STK (DEKRA) také na špičku (Mazda 3, Focus, Mégane, Golf, Auris) ztrácejí. Soupeřit mohou tak z C4, P308, Bravem nebo Octávkou.
Přesně tak, Japonci jsou zcela něco jiného než Korejci. Korkům jen Japonský úspěch leží v žaludku to je celé. Japonci byli ti, od nichž mnoho světových š***k kopíruje výrobní postupy. 5S, Kanban, Lean manufacturing Japonci to je Corolla, landcruiser, námořní lodě, hitachi atd ...korea je jen chánov který díky naší vzdálenosti část lidí zaměnuje
není mým záměrem bránit korejce, ale co máte doma za telku, pračku, telefon, ledničku ....
jaké čipy máš ve svém PC, tabletu .......
těžký průmysl korei je docela pojem, mám najít statistiky výrobců lodí - např.
víš, že v korei(samozřejmě jižní) je nejrychlejší internet na světě, prům. 20 mega.
již jednou jsem to tu psal - nenávist není argument.
za 40 let se posunout od vojenské diktatury do dnešních poměrů - komu čest, tomu čest.
Málo se tu pracuje....
Ovšemže Korejci se ženou kupředu. Jejich pracovní doba začíná v osm a končí v devět večer včetně sobot. Pokud si nemusí brát dovolenou, tak si ji neberou atd... Než mě začnete napadat, že tu tlachám, přečtěte si rozhovor s jedním vyšším korejským manažerem (MF Dnes cca 2 měsíce zpět, bohužel si nepamatuji firmu..), který začal pracovat v ČR. Tady má spoustu volného času na koníčky apod., o kterém se mu v Koreji ani nesnilo. Takže se vykašlete na svátky, dovolené, volný čas a padejte do práce. Žádné vysedávání u diskuzí na auto.cz apod. ....
Že se Korejci učili od Japonců snad nikdo nemůže zpochybňovat.Ale to co jsi jmenoval jsou inovace z 60let.
Za 20,30let tu možná budeme psát co inovovali Korejci.Podle nějaké studie je právě Hyundai-Kia nejinovativnější firma v automotive,těsně před Toyotou.Možná by někdo z automotive věděl více.
[odkaz]
Otázka je, kde takhle mluví. Já proti Hyundai v zásadě nic nemám, i když drtivá většina evropských značek je mi mnohem milejší, ale arogantní a konfrontační reklamní kampaně u nás, porušující všechny zásady etiky reklamy mně znechucují, stejně jako třeba ta "vnucovaná" výslovnost, která má snad znít francouzsky.
Renault, Peugeot ani Citroen nás nenutí vyslovovat jejich názvy "francouzsky" (Rino, Pižo, Citroe...), škodovka je na západ od našich hranic Skoda a nikomu to nevadí a nikoho by nenapadlo nutit v nějaké zemi podobnou výslovnost.
Nicméně typicky čecháčkovští lokajové typu Vošického možná mají na těchto nesmyslech (pobavil mně nápad vystavovat nejlevnější provedení škodovek v salonech Hyundaie) větší vinu než vlastní korejské vedení. I když pánbůh ví, jak jsme v automotive poznal Korejce, tak to byla hrůza, s Japonci (byť jsou taky dost složití) se nemohou srovnávat ani náhodou.
A k té antiškoda kampani mně pobavila reakce tuším tiskového mluvčího Škoda Auto, který prohlásil, že je škoda Hyundaie, že nemá na dražší provedení škodovek.....to jsme se docela s chutí zasmál.
výkonnými šéfy H i K v evropě jsou hlavně britové a měmci, tedy marketing pochází od nich. evropani a amíci si reklamy/kampaně dělají po své linii. vošický je čech jak poleno, dříve byl ve fordu a moc se nezměnil!
kam tedy míříš?
No, vsadil bych, že ony dementní kampaně jsou dílem čecháčků a la Vošický, tam mířím. Nevěřím, že by někdo zvenku přišel s těmi "českými" nápady. To může skutečně vymyslet jenom někdo tady.....
Hyundai má reklamy třeba v Německu zcela normální a navíc se angažuje hlavně přes fotbal.
Nakonec to není otázka výroby, ale domácího zastoupení a tam je to jasné.
Jinak u toho Vošického mně dostalo, jak pomlouval Forda, když otamtud vypadl.
V Česku se běžně říká Renolt nebo dokonce Renault (foneticky), říká se běžně Pežot a Citroen. Výslovnost ve francouzštině je Rino, Pižo a Sitroe (to se nedá v češtině ani foneticky napsat). V česky mluvených reklamách i třeba v videoklipech se používá spíše česká výslovnost.
S výslovností Hjundé tady začalo prudit taky české zastoupení a v jednom rozhovoru jsme byl svědkem, jak nějaký český přidržtaška opravil redaktora, že to není Hjundaj, ale Hjondé......kdo chce pochopí, fanatický (nebo honorovaný) obhájce ryze českých vozů z Nošovic se samozřejmě bude tvářit pořád dál jako že neví, která bije.....
hyundai bude brať prioritu pre európsky trh. akurát bude robiť globálne modely.
brazílsky hyundai hb20 bude s jemnou úpravou i20 (pozri [odkaz] )
tak isto brazilský hb20x bude predlohou pre európsky i20x (pozri [odkaz] )
...tak by se místo WRC měli postavit proti Toyotě, Audi a Porsche na start slavné čtyřiadvacetihodinovky (i kdyby měli jezdit poslední) a WEC. Ale i tak je to chvályhodný krok vpřed :-) .