Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

North American Car of the Year 2009: Hyundai Genesis

Ondřej Láník
Diskuze (40)
Korejská automobilka Hyundai zaznamenala historický úspěch, když její model porota 50 amerických automobilových novinářů zvolila severoamerickým autem roku pro rok 2009.

Oficiální vyhlášení výsledků proběhlo již před několika dny v Detroitu, ale k události se vracíme až nyní, když utichla vřava kolem největších novinek, které se na severu USA představily.

Hyundai Genesis (189 bodů) zvítězil relativně malým rozdílem před domácím Fordem Flex (180 bodů), rozměrným crossoverem připomínajícím velké kombi. Na třetím místě skončil Volkswagen Jetta TDI (131 bodů).

Titul North American Car of the Year se uděluje až od roku 1994. Genesis je prvním automobilem korejské značky, který tento titul získal.

Hyundai Genesis je tříprostorový sedan s motorem vpředu a pohonem kol zadní nápravy. Svými rozměry 4975 x 1890 x 1480 mm přibližně odpovídá evropské vyšší střední třídě. Sama automobilka sebevědomě prohlašovala již před uvedením na trh, že jejími vzory byly ty nejlepší vozy této kategorie.

Malou revolucí, a to i na americkém trhu, je u korejského vozu možnost volby mezi šestiválcovým a osmiválcovým motorem. Ten první má objem 3,8 l, výkon asi 213 kW při 6200 ot./min a točivý moment s maximem přes 350 Nm ve 4500 ot./min. Osmiválec 4,6 l dává 275 kW při 6500 ot./min a 450 Nm ve 3500 ot./min. Oba motory jsou standardně dodávány se šestistupňovou automatickou převodovkou japonské (Aisin pro šestiválec) resp. německé (ZF pro osmiválec) provenience.

Ondřej Láník
Diskuze (40)
21. 1. 2009 01:00
Re: Hyundai
Máš něco proti pražákům? Jasně pražáci to valej těma ML, GL, R, Q7,Q5,X3,X4,X5,X6,X7,X8.... no, tak to nese.re >:D >:D >:D Neni nad žígo s plnym kufem, to sem vyjel všechno. S ML63AMG vyjedeš daleko míň. 40/60% a je ti 4matic na prd a hlavně i díky těm salámům na kolech. ;-\
20. 1. 2009 23:02
Hyundai
Tam, kam jezdí lyžovat pražáci jsou cesty eňo ňuňo. Ale jsou zde místa, kde se cesta protáhne 1-2 za den i když sněží a na horách dokáže za hodinu napadnout i 10cm.

Pravda je taková, že zadohrab v podání Mercedesu nebo BMW zde člověk moc nepotká - spíše vůbec. Jezdí tu kde co všechno, co má 4x4. Od starých osvědčených Niv, přes hromady japonců, až po nové Audi, X5 nebo MLka. Ale co zde člověk potká často jsou starý škodovky s koncepcí vše vzadu.

PS: Zadokolka je k ničemu, když se s ní vevyhrabu domů a stačí, když se to stane jednou. Auto, které musím nechat pod kopcem je ...
Avatar - Hammunasakra
20. 1. 2009 22:18
Re: NEvím ...
... kde to je "u vás", ale z vašeho popisu bych nabyla dojmu že asfaltová silnice je tam docela "vzácností" - to jste ale dříve NEřekl a tam (dle mne) NEpatří ani předo- ani zado- ale 4kolka a ani bmw ani audi, ale spíše to "mé" subaru forester.
Já tedy byla jen v "civilizovaných" kopcích, kde silnice jsou a na ty se "vyšplhala" i má předopoháněná C5ka
PS: Čímžeto se proháníte po těch vašich horských cestách/necestách? Já do takových "podmínek" opravdu symetrickou 4kolku jako "optimum" vidím .. ;-)
PPS: Jinak na zbylých 99% silnic silniček i dálnic ta zadokolka opravdu "příjemnější" je :yes:
A nechte toho "vysmát" - "zatajit" že máte na mysli vůz pro rodinu se 4dětmi a pak se "vysmát" že já NEdoporučila van/mpv ... no - nic/moc ;-)
20. 1. 2009 21:59
Re: Děkujji ...
Vzhledem k tomu, že jsem půlku života prožil na horách se Vaší logice mohu s klidným svědomím vysmát.
Asi takhle >:D

Všichni pražáci si pod pojmem neupravená cesta předtaví dvoucentimetrovým popraškem posypanou širokou silnici, případně protaženou alpskou cestičku. Jó, ale u nás to takhle není. ;-)
Avatar - Hammunasakra
20. 1. 2009 20:55
Re: Děkujji ...
Jo jo, bývávalo ... taky si ty doby pamatuji (ale vy spíše NE - "tipuji") ;-)
Pokud zrovna na "ledosněhozmrzlé" vozovce nechcete zdolat strmou neprotaženou/neposypanou horskou silničku - jezdí se se zadním pohonem "příjemněji" (prostě jeden párek koleček se věnuje "pohonu" a ten druhý "řízení" = lepšímu - logicky), je to opravdu stejné jako šampón + konditioner Kérastase versus 2v1 Vidal sassoon ... (věřte mi, já zkoušela obé ... ;-)