V nošovickém Hyundai vznikly další odbory, chtějí vyšší mzdy

V nošovickém Hyundai vznikly další odbory, chtějí vyšší mzdy

 

Průměrná dělnická mzda se loni v automobilce Hyundai zvýšila zhruba o 3000 korun na 21.325 korun.

V nošovické automobilce Hyundai vznikla další odborová organizace Nezávislé odbory Hyundai Czech. V současném kolektivním vyjednávání požaduje větší navýšení mezd než stávající odbory ZO OS KOVO Hyundai Czech. Kolektivní vyjednávání a případné navýšení mezd v třetí největší tuzemské automobilce to může zkomplikovat a prodloužit.

Předseda stávajících odborů Radek Kuchař tento týden ČTK řekl, že by bylo úspěchem, pokud by se podařilo navýšit základní mzdu stejně jako loni o sedm procent plus další příplatky.

Nové odbory podle jejich místopředsedy Dušana Pekárka vznikly s cílem vyššího nárůstu mezd. "Náš návrh je několikanásobně vyšší. Přesné číslo nyní nemůžeme prozradit, v rámci pravidel vyjednávání je nejdříve sdělíme jednajícím stranám," uvedl Pekárek. Podle informací ČTK by mohlo údajně jít o 20 procent. Podle Pekárka si po loňském nárůstu výroby a výborných ekonomických výsledcích společnosti zaměstnanci zaslouží mnohem lepší ohodnocení než sedmiprocentní nárůst mzdy.

Průměrná dělnická mzda se loni v automobilce Hyundai zvýšila zhruba o 3000 korun na 21.325 korun. Pokud by se podařilo prosadit požadované navýšení platů o sedm procent, stoupla by téměř ke 23.000 Kč. Platy v jiných automobilkách v Česku jsou vyšší, například ve Škodovce byl loni průměrný dělnický plat 28.200 korun.

Na uzavření nové kolektivní smlouvy se musí zaměstnavatel dohodnout podle zákoníku práce se všemi odborovými organizacemi ve firmě. Vysoké nároky mohou podle šéfa stávajících odborů uzavření smlouvy zkomplikovat. Přiznává, že obě odborové organizace zatím nepostupují jednotně kvůli některým sporům. "Zaměstnavatel samozřejmě kývne na reálné navýšení mzdy, ale pokud nové nezávislé odbory budou chtít několikanásobně více, tak se může jednání zablokovat," uvedl Kuchař. Jejich organizace má podle něho zhruba 650 členů. Nové odbory mají zatím několik desítek členů, v lednu jich bylo asi 60. Automobilka zaměstnává asi 2600 lidí.

Podle Kuchaře by bylo ku prospěchu zaměstnavatele, pokud by odborové organizace v budoucnu nespolupracovaly. "Je to škoda, může z toho těžit zaměstnavatel a ztrátoví na tom budou zaměstnanci, protože kolektivní smlouva se případně nemusí vůbec uzavřít," dodal Kuchař.

Mluvčí nošovické automobilky Petr Vaněk potvrdil, že vedení už zahájilo jednání také s představiteli nových odborů. "Samozřejmě může to jednání zkomplikovat, protože je v něm více stran, čímž se prodlouží doba jednání. Ale věřím, že společný kompromis nakonec najdeme. Zájmem odborů přece také musí být, aby firma prosperovala," uvedl Vaněk.

Spolupracujeme s TipCars.com
Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR Trump: Rusko by nám mělo víc pomáhat v tlaku na KLDR

Rusko by mělo Spojeným státům více pomáhat ve snaze…

V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší V Praze chybí stále více bytů, situace se ještě zhorší

Počet chybějících bytů v Praze se za poslední tři roky…

Babiš se dalších vln EET jen tak nevzdá Babiš se dalších vln EET jen tak nevzdá

Vláda Andreje Babiše (ANO) v souvislosti s dnešním…

Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard Poslanci chtějí v rozpočtu změny za téměř 100 miliard

Poslanci v druhém čtení návrhu státního rozpočtu navrhli…

 
 







Doporučujeme
Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu! Pohon všech kol je stále oblíbenější. Tohle je kompletní nabídka čtyřkolek na trhu!

Jestliže před deseti lety bylo pohonem všech kol vybaveno…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody Scénáristé The Grand Tour jsou geniální. Takto využili Hammondovy těžké nehody

První díl nové série The Grand Tour nasadil laťku vysoko.…

Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S... Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní…

 





 
Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4  – Cena za půl sekundy

Škoda Kodiaq 2.0 TDI 110 kW AT 4x4 vs. Škoda Kodiaq 2.0 TDI 140 kW AT 4x4 – Cena za půl sekundy

Dnes 18:42

Postavili jsem proti sobě dva exempláře Kodiaqu s 2.0 TDI se 110 a 140 kW. Má slabší verze vůbec nějakou šanci?




Blesk.cz

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru mozku má vedlejší účinky

Senátor McCain musel do nemocnice. Léčba nádoru…

Léčba republikánského senátora Spojených států Johna McCaina, který trpí mimořádně zhoubným nádorem na mozku,…

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není. Horáček na to dohlédl

Ondráček šéfem komise pro kontrolu GIBS není.…

Představa komunisty Zdeňka Ondráčka v čele kontrolní komise pro Generální inspekci bezpečnostních sborů opět…

 

iSport.cz

RENTGEN SPECIÁL: Jak útočí Liberec? Obránce centruje, obránce zakončuje

RENTGEN SPECIÁL: Jak útočí Liberec? Obránce…

Šestnáct podzimních kol HET ligy je minulostí a fotbaloví redaktoři deníku Sport, kteří se podílejí na…

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit mapa ligových trenérů

Trpišovský do Slavie? ROZBUŠKA. Jak se může změnit…

Jindřich Trpišovský podepíše smlouvu se Slavií. Tahle věc je totálně na spadnutí a nic kromě dohody majitelů…

 

Reflex.cz

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Rozhovor: František Kinský, zpovědník šlechticů

Dokumentární cyklus Modrá krev patřil každý jarní týden mezi nejpopulárnější programy na ČT2 se sledovaností…

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko pořádné železnice a silnice jsou hrozné

O čem sním, když náhodou spím: Proč nemá Česko…

V roce 2011 se objevily zprávy, že kolem roku 2016 budeme jezdit vlakem z Prahy do Plzně díky novým železničním…