Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nošovický Hyundai překročil plán, vyrobil 120.000 aut

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
Na export v první polovině roku 2011 směřovalo 97 % z 119.857 vyrobených automobilů.

Nošovická automobilka Hyundai překročila v prvním pololetí plán a vyrobila celkem 119.857 automobilů. Bylo to o třetinu více než ve stejném období loni, kdy vyprodukovala 91.839 vozů. Český závod jihokorejské společnosti nadále počítá s růstem výroby. ČTK to řekl mluvčí nošovické továrny Petr Vaněk.

"Plán výroby pro první pololetí jsme mírně překročili," uvedl Vaněk s tím, že poptávka po vozech je stále vysoká. "Zejména od začátku července po zahájení výroby vysoce poptávaného modelu Hyundai ix35," dodal. Jeho výroba se přesunula do Nošovic ze sesterského závodu Kia u Žiliny.

Na export v první polovině roku směřovalo 97 procent vozů, tři procenta skončila na tuzemském trhu. Vývoz směřuje zejména do Německa, Velké Británie, Španělska, Polska a Itálie. Automobilka prakticky nevyrábí na sklad a každé auto má předem svého kupce. Na tomto principu je podle Vaňka výroba založena.

Vedení nošovického závodu počítá s tím, že i v druhém pololetí vyrobí přibližně stejné množství automobilů jako v prvním. "Očekáváme zhruba stejný objem jako v prvním pololetí. Je ale pochopitelné, že výroba se bude vždy odvíjet od poptávky a situace na trhu, která dosud není zcela přehledná," podotkl Vaněk.

V Nošovicích vyráběli zejména modely Hyundai i30 hatchback a kombi/cw, dále typy ix20 a Kia Venga. Nejvíce vyprodukovali obou verzí modelu Hyundai i30.

Letošní celoroční produkce nošovického závodu se bude blížit ke 250.000 vozů. Jeho výrobní kapacita je přitom postavena na 300.000 vozů ročně. Kvůli jejímu dosažení chce Hyundai v říjnu rozjet třetí pracovní směnu, zatím vyrábí na dvě. V současné době firma nabírá další zaměstnance.

"Nábor operátorů, dělníků pro třetí směnu se zvolna uzavírá. Stále jsou ještě volné pozice na úrovni středního technického management," uvedl Vaněk. Celkem by mělo v automobilce pracovat 3400 lidí. Nové pracovníky hledají i subdodavatelé Hyundai, například firmy Mobis, Hysco nebo Dymos.

V minulém roce vytvořil nošovický závod Hyundai podle finančních výsledků mateřské společnosti zisk 110 milionů dolarů, tedy zhruba 1,9 miliardy korun. Automobilový koncern Hyundai vybudoval v Nošovicích svůj první evropský závod v roce 2008, aby mohl kvalitněji zásobovat evropský trh. Nedávno také otevřel druhý závod v Rusku.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (5)
23. 7. 2011 20:04
Re: Zaujímavé
Patrik vdaka za spravu, ze Ford vlastnil kedysi akcie Kia. To je pre mna prekvapenie. Ale este o to väcsie prekvapenie je pre mna, ze preco bola potom Kia skutocne tak uboha. Ze by sa k nej Ford staval podobne ako niekedy VW ku Seat alebo Skoda? Jasne, neslo o jeden koncern Kia-Ford ale predsa mi to treslo do oci.
22. 7. 2011 17:55
Re: Zaujímavé
Když dovolíš, zase si přisadím: (1) Hyundai je dost silně napojený na korejskou vládu (aby ne!), tak myslím není divu, že podporuje jihokorejský průmysl. Tady sice vidíme "jejich" (viz poznámka od Nejkrásnějšího) roboty, ale jinak samozřejmě kdejaký subdodavatel je také korejský. Vytáhli mezi dobré značky např. Kumho. Jejich spolupráce s LG na LiPol akumulátorech atd. ve společném podniku je napřažená na desítky let dopředu. Na druhé straně jsou jaky vždy realisti - spolupráce s Boschem jede jako po másle. (2) Myslím, že tahle jejich "národní hrdost" má také ještě další stránku a sice, že z minulosti nemají dobré zkušenosti se "spoluprací" s jinými automobilkami. (3) A pak je tu mj. i investorský taneček s Fordem, protože Hyundai v r. 1998 přeplatil proti Fordu nabídku na odkup akcií Kie a získal v ní většinový podíl. Přitom Ford předtím držel v Kie podíl od r. 1986. Řekl bych, že tohle si u Fordu pamatují.

Edit pro Nejkrásnějšího: Na druhé straně ale rodinné vazby tam pořád jsou, že. Někde jsem četl cosi o tom, že se HMC chystá snad zachraňovat (nerada, ale kvůli rodině) nějakou jinou osamostatněnou divizi bývalého čebolu, která směřuje do kopru. Nevíš o tom něco bližšího?

Edit 2: No prosím, teď vidím: současný JK prezident je bývalý GŘ Hyundai Construction ...
22. 7. 2011 12:05
Re: Zaujímavé
Ale pozor, současný koncern HKAG nemá s HHI vlastnicky nic společného, jsou to dvě absolutně jiné firmy. To jméno je pozůstatek původního "polostátního" podniku, tzv, "čobolu".
Avatar - Katikakus
22. 7. 2011 09:13
Re: Zaujímavé
Hyundai neni jenom Hyundai Motor. Korporace vyrabi vsem mozne, treba Hyundai Heavy Industries je nejvetsim vyrobcem lodi na svete. Dali by se prirovnat k nemeckemu Siemensu - ten taky primo ci neprimo vyrabi od nejjemnejsich lekarskych pristroju po lokomotivy.
21. 7. 2011 21:40
Zaujímavé
Ako si všímam na fotkách, Hyundai používa aj výrobné zariadenia vlastnej značky, vrátane robotov. Neviem, čo majú inde, vo VW už iný robot ako Kuka nevidno, podobne ďalšie zariadenia sú výhradne od renomovaných značiek. Zdá sa, že široké portfólio koncernu Hyundai sa vypláca, náklady na vybavenie vlastných závodov sú určite rádovo nižšie, ako keby všetko nakupovali zvonka. Možno aj preto zatiaľ nepotrebujú vstupovať do aliancií alebo skupovať padajúce značky a závody, ako tu v diskusii k jednému z článkov niekto podotkol...