Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai: po osmiválci přijdou nové diesely a palivové články

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Korejská automobilka si chce vybudovat lepší image a především na severoamerickém trhu se postavit luxusnějším značkám. Plánuje představení nových modelů s pohonem zadních kol a novými pohonnými jednotkami.

Hyundai pracuje na vývoji nového vznětového motoru a také vyvíjí pohon s palivovými články. Nové pohonné jednotky mají v budoucnosti najít uplatnění ve vozech, které budou využívat novou platformu určenou nyní primárně pro motor V8. První vozem v nabídce značky Hyundai, který bude postaven na této platformě a bude vybaven novým osmiválcem se stane sedan Genesis, který se představil v podobě konceptu na letošním autosalonu v New Yorku. Druhým adeptem, který by měl využívat tuto platformu se má stát nástupce současného modelu Coupe.

Hyundai Veracruz, které je novinkou letošního roku, jako první z modelů korejské automobilky dostalo nový šestiválcový turbodiesel o objemu 3,0 litru, disponující výkonem 176 kW (240 k) při 3800 ot./min. a točivým momentem 450 Nm při 1750 až 3500 ot./min. Do Evropy má tento model s touto pohonnou jednotkou dorazit až začátkem příštího roku, zatímco z trhu ve Spojených státech byl tento diesel stažen, protože nesplňoval tamní emisní předpisy. Dong Jin Kim, z vedení automobilky Hyundai uvedl v rozhovoru pro Automotive News, že Veracruz s dieselovým motorem by se mohl do USA vrátit po roce 2010. Hyundai také potvrdilo, že vyvíjí platformu a pohon pro využití palivových článků, a k jejich představení by mělo dojít v roce 2012.

Údajně neexistují žádné plány pro představení vozu se značkou Kia, který by platformu s pohonem zadních kol a výkonnými motory využíval. Místo toho mají nové modely této značky mít v nabídce výkonné přeplňované zážehové motory a ekologické diesely. Len Hunt, šéf Kia pro USA uvedl, že dieselové pohonné jednotky mají u této korejské značky přednost před hybridním pohonem, přestože není v blízké době v plánu, že by Kia takovéto vozy na severoamerickém trhu nabízela.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
14. 8. 2007 18:35
Re: Dobrý, ale taky už víme, jak vypadá zadokolka Kie z prof
aha, naučil :-)
14. 8. 2007 18:34
Dobrý, ale taky už víme, jak vypadá zadokolka Kie z profilu
No tohle jsou evidentně zprávy od šéfů americké dcery Hyundaie (a asi i Kie), případně z jejich společného designérského a technického centra v Irvine v kalifornii. Takže adresované US trhu. My zase víme, že Schreyer s Kovácsem a dalšími šikuly připravují sportovní zadokolku v samostatném vývojářském centru Kie ve Frankfurtu, takže na výstaviště to s ní na podzim budou mít jen pár metrů >:D S nástupcem Hyundaie Coupé má tahle kia společnou platformu a dravé úmysly a že by nedostala velké motory? To si možná myslí hoši v Americe. - A bude to Kia pěkně přidrsněná, 4300 dlouhé kupé s profilem podle nejlepších tradic 70. let, tak jak to my velcí hračičkové máme rádi - kdo se chce podívat, tak může:
[odkaz]

(pardon, pořád jsem se nenaučil vkládat odkazy)