Hyundai prodal loni 4,96 milionu aut, jeho zisk však klesl o pětinu
Čistý zisk jihokorejské automobilky Hyundai Motor Company klesl ve čtvrtém čtvrtletí v meziročním srovnání o 19 procent na 1,66 bilionu korejských wonů (36,9 miliardy Kč). Pokles kvartálního zisku tak pokračoval čtvrté čtvrtletí za sebou. Zůstal přitom za odhady analytiků, kteří průměrně očekávali zisk ve výši 1,98 bilionů wonů. Tržby společnosti během tří měsíců do prosince díky solidnímu prodeji a slabšímu kurzu wonu vůči hlavním zahraničním měnám ale stouply, a to o osm procent na 23,57 bilionu wonů.
Hyundai Motor, která je společně se sesterskou Kia Motors Group pátou největší automobilovou skupinou na světě, utratila miliardy dolarů za pozemek pro nové ústředí firmy na jihozápadě Soulu. Měnová krize v Rusku ale podkopala zisky obou automobilek v této zemi.
Kvůli slabšímu japonskému jenu jsou japonské vozy levnější ve Spojených státech. Jihokorejská automobilka tak podle analytiků musela v USA zvýšit nabídkové akce, aby ustála konkurenci japonských rivalů a oživila poptávku po svých stěžejních modelech, jako jsou sedany Sonata a Elantra.