Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Santa Fe po faceliftu a s novými turbodiesely: Od července v Koreji, na podzim v Evropě

Diskuze (11)
Facelift SUV Hyundai Santa Fe přinese kosmetické změny vzhledu, ale zároveň také dvojici nových vznětových motorů o objemu 2,0 l (135 kW) a 2,2 l (147 kW).

První obrázky korejské verze faceliftovaného Hyundai Santa Fe odhalují nový přední nárazník. Mlhovky dostanou výraznější černé rámečky a prolisy v nárazníku budou ostřeji řezané, podobně jako na bocích. Uhlazená příď Santa Fe tak dostane agresivnější výraz.

Změnou projde také maska chladiče. Trojice vodorovných lamel bude plastičtěji tvarovaná a (přinejmenším v Koreji) bude místo černé barvy lakována v barvě karoserie. Obrázek lépe vybavené verze dále ukazuje boční směrovky integrované do krytů zpětných zrcátek. Změny se mají dotknout také zadního nárazníku, koncových světel a interiéru, obrázky těchto částí ale zatím nejsou k dispozici.

Mnohem významnější novinkou je dvojice turbodieselů nové konstrukční řady R. Menší o objemu 2,0 l bude dosahovat výkonu 135 kW a točivého momentu 392 Nm, silnější 2,2 l bude mít 147 kW a 436 Nm. Oba motory vyhovují normě Euro 5 a Santa Fe je bude sdílet například s novou generací Kia Sorento. Pro oba agregáty bude v nabídce nová šestistupňová automatická převodovka, která má proti dosavadnímu pětistupňovému automatu o 62 dílů méně a je o 12 kg lehčí.

Představení a zahájení prodeje na domácím trhu v Koreji je naplánováno na červenec, evropská premiéra se uskuteční na podzimním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

Diskuze (11)
18. 6. 2009 08:41
Re: 147 kW ????
Ahoj a díky. Můžeš si být jistý, že mám spíš tendenci Hyundai nadržovat, ale v té části designu, které se hezky česky říká "externí vizualita", to určitě nebude. Bohužel musím hodně souhlasit s Dinarem nahoře, že každá generace hyundaiů je jiná, likviduje návaznosti, nedává jistotu o tom, co má být pro značku typické - i kdybychom s tím třeba nesouhlasili, ale měli bychom být schopni to pokaždé poznat. Hyundai se teď snaží stabilizovat řadu "i", bude ale muset použité prvky potvrdit v další generaci, aby se mu dalo uvěřit. Řada Genesis stojí zcela mimo, navíc specifikovaná pro US trh -- a bude nějak pokračovat? Někdejší definice stylu v Sonatě a Santa Fé nemá jasnou souvislost s "i" řadou a její pokračování je podle spy shots nové generace Sonaty taky víc než nejisté. A už vůbec nemluvím o opuštěném Accentu a jeho sestře Elantře. - V tomhle smyslu je externí zjev faceliftu Santa Fé opravdu okrajová záležitost, která vypadá jen jako přešlápnutí na místě, neukazuje žádný směr kupředu. - Cee'd, když promineš, je Kia, o té jsem nemluvil, tam je situace s formováním dlouhodobé vize značky a jejího designu výrazně odlišná - dcera předběhla matku, protože si šťastnou souhrou a velkou snahou nakoupila vysoce kvalitního šéfdesignéra, který dostal globální pravomoce přes všechna vývojářská střediska značky a majitelé mu příliš nemluví do práce. Většina modelů podle nového předpisu je sice také teprve v první generaci, ale je tam už evidentní soustředění na dlouhodobost, zklidnění a sjednocení přes všechny obsazené segmenty a regiony.
Avatar - kolmar
17. 6. 2009 17:04
Re: 147 kW ????
Dik, takze 147 kW. Inac pekny roman si tu napisal :-) Hyundai-Kia mas asi nacitane dokonale. Pre mna Santa Fe este stale vyzera dobre, ved pozrite napr. na novy Koleos, alebo pre mna aj na Kugu...dost designovo nepodarene - pre mna!!! ale to je vzdy subjektivne.

Co sa tyka tvojho posledneho prispevku, tak hadzat vsetok design do jedneho vreca by som si nedovolil. Ved tebou spominane Genesis Coupe, alebo Ceed resp. ProCeed :yes: aj i20 vyzera schopne...
17. 6. 2009 12:37
Re: 147 kW ????
Kolem roku 2000 jsem si říkal, jestli se tím sprintem sami neuštvou, ale zdá se, že se rozhodli správně a tempo mají pořád vražedné ;-) Na téma asijské automobilky a jejich úsilí o (vizuální) design prodejný na euroamerickém trhu by se dala určitě napsat tlustá vědecká práce.
Avatar - Dinar
17. 6. 2009 10:31
Re: 147 kW ????
Z hlediska techniky patří Hyundai za lift určitě pochvala, dá-li si člověk rychlost jejich pokroku (motory, převodovky) např. do srovnání s postupem Volva, pak tu někdo přešlapuje a jiný běží. ;-)
17. 6. 2009 09:05
Re: 147 kW ????
Dávám ti sem odkaz na hyundaiomilný blog, tam by ty údaje měly být v pořádku: [odkaz]

Tentokrát se celkem netradičně shodují američtí fandové s českými nefandy na kyselých pocitech z designérských zásahů při faceliftu. Upřímně ale, co by asi tak člověk mohl čekat v půlce životnosti modelu a navíc v době recese, kdy automobilky škudlí každý cent. Pro Hyundai je navíc designová koncepce Santa Fé překonaná věc... na rozdíl od Kie má ale dost velké problémy s definitivním usazením hlavních a hlavně stabilních určujících prvků. Vzhledem ke značnému vlivu US vývojového centra, kde designu dlouho velel Joel Piaskowski (ovšem: cenné body např. za Genesis Coupé), je asi nejjasnějším vyjádřením snahy Hyundaie po zásadním obratu to, že si od letoška na post US chief designéra najali Philipa Zaka (dříve evropská větev GM). - Což všechno nic nemění na tom, že Santa Fé je historicky prodejně nejśpěšnější SUV od Hyundaie (prodáno přes 500 000).

V každém případě víc než plechy a žebra na grillu
:-) je důležité provozní nasazení motorů nové řady R, od kterých si skupina Hyundai-Kia slibuje opět velký skok kupředu. A samozřejmě i nové a odlehčené 6-stupňové automatické převodovky vlastní konstrukce. Podle klasického schématu si Hyundai nové hračky napřed vyzkouší na méně xenofobním americkém trhu, teprve pak je přiveze přes louži do Evropy.

btw: i když to sem přímo nepatří, stojí za připomenutí, že Hyundai-Kia má rozpracovanou vlastní verzi Haldexu, takže v dohledné budoucnosti můžeme čekat vyměkčené crossovery nebo možná i čtyřkolkové standardní karosáže.

btw2: Hyundai Mobis, přidružený výrobce dílů, vede jednání s VW a BMW o dodávkách dílů pro tyto značky v USA (VW) a Číně (BMW).