Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Santa Fe: Sedmimístná verze je o 21 cm delší

David Bureš
Diskuze (47)
Santa Fe s delším rozvorem a třemi řadami sedadel nahradí model ix55.

Nová generace Hyundai Santa Fe bude dostupná ve dvou variantách, v základní pětimístné a prodloužené sedmimístné. Sériové provedení delší Santa Fe debutuje na autosalonu v Los Angeles.

Obě varianty Santa Fe se liší už při pohledu zepředu. Jiná je maska chladiče i tvar mlhových světlometů. Oba vozy mají také odlišné koncové svítilny.

Největší rozdíly najdeme při pohledu z boku. Zatímco u kratší Santa Fe (v USA prodávané s přídomkem Sport) spodní hrana bočního prosklení u C-sloupku dynamicky vstoupá vzhůru, u té delší stoupá jen mírně. Má to napomoci tomu, aby se zadní pasažéři uvnitř necítili tak stísněně.

Palubní desku mají obě SUV shodnou. Prostřední řadu sedadel je možné u delší Santa Fe sklápět v poměru 40:20:40, tu poslední v poměru 50:50. Za příplatek však v prostřední řadě mohou být dvě oddělené, takzvané kapitánské sedačky. Takto vybavená Santa Fe je tedy šestimístná.

Prodloužená Santa Fe na délku měří 4.905 milimetrů, je tak o 21,6 centimetrů delší než základní verze. Rozvor činí 2.799 mm, zatímco u pětimístné Santa Fe je dlouhý 2.700 milimetrů.

Hyundai Santa Fe - srovnání rozměrů
ModelSanta Fe (5místná)Santa Fe (7místná/6místná)
Délka [mm]4.6894.905
Šířka [mm]1.8791.885
Výška [mm]1.6791.689
Rozvor [mm]2.7002.799

Delší Santa Fe bude na americkém trhu nabízena s benzinovým vidlicovým šestiválcem 3,3 GDI o výkonu 216 kW a točivém momentu 341 Nm. Motor spolupracuje se šestistupňovou samočinnou převodovkou. Pohon všech bude za příplatek.

Santa Fe se třemi řadami sedadel je proti odcházejícímu ix55 o 145 kilogramů lehčí. Nové SUV váží 1.790 kg, provedení s pohonem všech kol potom 1.859 kilogramů.

Automobil bude v závislosti na dané výbavě disponovat dvouzónovou automatickou klimatizací, elektrickým ovládáním dveří zavazadelníku nebo navigací ovládanou přes osmipalcovou dotykovou obrazovku.

David Bureš
Diskuze (47)
2. 12. 2012 09:57
Re: Santa Fe
Jenomže mířit a trefit, to už je něco jiné, jako pouze mířit ;-)
2. 12. 2012 09:55
Re: Santa Fe
:yes: vypadá mnohem líp jak ix35 nebo 55
2. 12. 2012 09:54
Re: Santa Fe
Pro socky jo? To mi řekni, kdo je u tebe socka, protože na toto auto bude člověk s průměrnou mzdou vydělávat několik let ;-\
1. 12. 2012 23:15
Re: DLOUHÝ PALEC
Asi tak. Na druhé straně, u Hyundaie nikdy nevíš - v minulosti byli zvyklí většinu modelů napřed odzkoušet na US trhu, a když to s ostrou tužkou vyhodnotili jako ok, vzali je potom do Evropy. Takže bych možnost dlouhé verze do Evropy stopro nevyloučil, ale by s tím nespěchali.
1. 12. 2012 23:07
Re: DLOUHÝ PALEC
Tojo. Jen poznámka: U Hyundaie to mají se sjednocením designu obtížnější, než u Kie. Zatímco u Kie má pro celou Zeměkouli jasně první i poslední slovo Schreyer, u Hyundaie pořád probíhá tiché přetlačování mezi severoamerickou, evropskou a asijskou větví - v Americe velí designu Chris Chapman (ex-BMW), v Evropě Thomas Bürkle (ex-BMW) a v Koreji domácí Oh Suk-geun, který má ale poslední slovo nade vším. No a Oh Suk-geun je u Hyundaie od roku .... 1984, prošly mu přes stůl vlastně všechny modely, které kdy Hyundai dělal. Bürkle v jednom rozhovoru opatrně naznačoval, že není úplně jednoduché na ústředí v Koreji obhájit nápady. Hlavní přetlačovaná ale asi běží mezi regionálními řediteli - Johnem Krafcikem (Američan, Hyundai Motor America od r. 2004 (GŘ od 2008) - předtím Ford) a Allanem Rushforthem (Angličan, Hyundai Motor Europe od r. 2007 (obch. ředitel od 2011) - předtím Rover, Land Rover, Audi, VW). Krafcik se nechal slyšet, že pro něj jsou na příští roky priorita SUV, Rushforth zase, že pro Evropu jsou nutné sporťáky.