Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai se soustředí více na Evropu

Michal Fokt
Diskuze (0)
Korejská automobilka se chystá výrazněji expandovat na evropský trh.

V roce 2002 hodlá Hyundai zvýšit prodej v západní Evropě o nezanedbatelných 7,8 %, což by mělo znamenat tržní podíl 1,8 procenta, a tudíž přibližně 275 000 automobilů. Aby jeho produkty více vyhovovaly požadavkům evropských klientů, vyroste v rodném městě Opelů, Rüselsheimu, nová evropská centrála, jejíž součástí bude též středisko pro výzkum a vývoj. Náklady na vybudování nového evropského „hlavního stanu“ přijde na 50 milionů euro a bude zde zaměstnáno asi 300 designérů a techniků. První vlaštovkou snahy korejských vývojářů o vůz evropského stylu je horká ženevská novinka, hatchback nižší třídy Getz.

Korejská automobilka by letos ráda vyvezla rovný milion automobilů oproti loňským 887 000, z čehož by mělo 464 tisíc kusů putovat do USA, kde vloni vzrostl prodej vozů Hyundai o 26 %. Ve Spojených státech by také měl zanedlouho vzniknout první montážní závod automobilky za hranicemi Koreje. Po domácím trhu je Hyundai nejsilnější na tom indickém, kde je druhý za domácí Maruti (náležící Suzuki).

V roce 2001 se celosvětově prodalo 1,6 milionu vozů Hyundai, což je o 4,7 procenta více než v roce 2000 a loňský zisk ve výši 900 milionů dolarů meziročně vzrostl o 70 procent.

Michal Fokt
Diskuze (0)