Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Blue2 Concept: Vodíkový sedan pro blízkou budoucnost

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
Automobilka Hyundai na autosalonu v Soulu představí koncept Blue2 s kódovým označením HND-6 poháněný palivovými články na vodík.

Hyundai Blue2 je konceptem sedanu střední třídy a představuje další krok k sériovému vozu s palivovými články FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle). Pohonný systém s vodíkovými palivovými články disponuje výkonem 90 kW a automobilka uvádí ekvivalent spotřeby paliva, který dosahuje velmi nízké hodnoty 2,87 l/100 km.

Další informace k pohonnému systému svého nového konceptu Hyundai neuvádí, ale nezapomíná zdůraznit, že chce patřit mezi první automobilky, které uvedou sériový model poháněný palivovými články na vodík.

Design konceptu má působit futuristicky a spojovat sportovní a luxusní styl. Linie karoserie navazují na loňský koncept i-Flow a posouvají jeho tvary mnohem blíže k sériovému modelu. I zde jsou ovšem použity prvky, s nimiž se u sériových vozů prozatím nesetkáváme. Mezi ně patří například informační displeje z LED, které jsou umístěny na přídi, zde supluje masku chladiče, i na zádi, kde je pod nárazníkem.

Blue2 je vybaven systémem, který pozná řidiče a sám automaticky otevře dveře. Konvenční zpětná zrcátka jsou nahrazena kamerami na bocích a na střeše.

Linie exteriéru se promítají i do asymetricky provedené palubní desky a výplní dveří. Monitor, nahrazující klasické přístroje, tvoří ultratenký displej TOLED (Transparent Organic Light Emitting Diode) překrytý lehkým tvrzeným sklem, pojmenovaným Gorilla® Glass. Toto řešení umožňuje plně barevné zobrazení informací s vysokým rozlišením. K ovládání infotainmentového systému slouží pohybový senzor Moustick, který reaguje na dotek a pohyb rukou.

Kromě moderních informačních systémů má interiér své posádce nabídnout i pohodlí prostřednictvím širokých sedadel čalouněných antibakteriální pravou kůží a ionizátoru, osvěžujícího vzduch v kabině.

HYUNDAI.AUTO.CZ: vše o značce Hyundai

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (9)
2. 4. 2011 10:36
Vodík - zatím utopie
Dokud se nezačnou masivně provozovat jaderné reaktory 4.generace, je jakékoliv vodíkové hospodářství nesmysl a utopie. Dnes se totíž vodík vyrábí naprosto neekologicky z ropy, protože výroba elektrolýzou je nemožná - spotřeba elektřiny by byla ohromná, nevyplatilo by se to ani kdyby to celé dotovala EU.
Jedině reaktory 4. generace budou produkovat vodík levně a ve velkých objemech, bohužel do jejich vývoje nejde dostatek peněz a tak se jejich realizace neustále opožďuje...
1. 4. 2011 13:09
Ze Zakovy aktovky
Phil Zak, jeden z dnešních šéfdesinérů Hyundaie, si při odchodu z GM s sebou odnesl samozřejmě evoluční obrázky Opelu Ampera, žádného Peugeotu. Uplatnily se začerněné přední sloupky ("motocyklová přilba") z Velosteru. A pokračuje tichý ústup od bujarých bionických tvarů. Ovšem pokud je tenhle model zamýšlený do portfolia vyšší kasty Hyundaie (dnešní rodina Genesis), jak nasvědčuje i jiné logo než opilé H, je docela možné, že Hyundai dost výrazně designově odliší "affluent" a "mass" segment svých modelů.

Pokud jde o pohon, patří právě Hyundai mezi firmy, které hodně investovaly do vývoje baterií - společně s LG mají joint venture na novou generaci lithium-polymerových "suchých" baterek, které jsou podstatně lehčí, prostorově úspornější, bezpečnější a mají větší výdrž. Čili, když Hyundai souběžně pracuje na vodíku, neznamená to ani náhodou, že by ztratil zájem o plug-iny a elektrohybridy.
1. 4. 2011 00:00
Hmm...
Predná maska = kombinácia Opel Ampera + Peugeot 508
Zadok = Peugeot 508
- obyčajne narážky na napodobovanie beriem s rezervou, ale ta predná maska (ten previs horný) a hlavne štýl zadných svetiel... ako keby 508 z oka vypadli...
31. 3. 2011 22:03
Re: Ta podoba
Mně taky, ale speciálně sedan Peugeota vypadá naživo podstatně hůř, naž na fotkách. Tohle ale vypadá hodně dobře, vybavila se mi Ampera. Vodíku taky fandím - na dlouhý trasy vodík, na krátký elektrika, to je podle mně budoucnost - nabíjení v noci, když je celkově menší odběr. Vodík není tak slepá cesta, jak se snaží někteří naznačit, paradoxně Fukušima ukázala, jak se vodík dá vyrábět. U jaderných reaktorů čtvrté generace je vodík "odpad", to by byl ideální stav. Rozhodně je lepší diverzifikovat vývoj a uvědomit si, že koncentrace na jednu technologii (hybridy...) je cestou do pekel.
31. 3. 2011 21:29
Re: Ta podoba
Souhlasím baterie jsou slepá cesta :no: