Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Německý trh má za sebou úspěšný březen, výborné výsledky pro značky Fiat, Škoda nebo Hyundai

redakce AUTO.CZ
Diskuze (175)
Fabia je v Německu druhým nejprodávanějším modelem, Škoda v Německu v prvním čtvrtletí zahraničním premiantem. Fiat se v březnu dostal u sousedů do TOP3!

Škoda se stala nejprodávanější zahraniční automobilovou značkou na německém trhu v prvním čtvrtletí tohoto roku. Vyplývá to ze statistik po zveřejnění březnové bilance. Prodej nových automobilů v Německu se v minulém měsíci meziročně zvýšil o 40 procent na zhruba 401.000 vozů díky takzvanému šrotovnému, jež zavedla německá vláda. Největší prodej zaznamenaly v minulém měsíci značky Volkswagen, Opel, Fiat a Ford. Škoda byla šestá.

Nových škodovek se na největším automobilovém trhu v západní Evropě od počátku roku do konce března prodalo 45.534, z toho v březnu 25.071. Proti předchozímu čtvrtletí zaznamenala Škoda nárůst o 55,2 procenta. To české značce stačí k prvenství v počtu prodaných vozů mezi zahraničními značkami, i když značky jako Fiat, Hyundai nebo Suzuki zaznamenaly nárůst prodeje o více než 100 procent proti loňsku. Díky šrotovnému se nová Fabia v únoru stala druhým nejprodávanějším modelem na německém trhu.

Nejlépe se v Německu nadále prodávají vozy Volkswagen, jichž se jenom v březnu prodalo 72.144, takže jejich prodej vzrostl o 36 procent. Druhý Opel, jemuž kvůli problémům mateřské americké GM hrozí bankrot, si připsal 33.758 prodaných aut, což je nárůst o téměř 27 procent. Značky těchto výrobců vévodí i statistikám za leden až březen, kdy se v Německu prodalo 165.312 Volkswagenů, což je devatenáctiprocentní nárůst, a 69.393 Opelů, tedy o osm procent více než ve stejném období loňského roku. Dramatický nárůst zaznamenal v březnu na německém trhu Fiat (třetí místo v pořadí měsíčních registrací).

Německý trh v březnu 2009 - pořadí značek
-ZnačkaProdej [ks]Prodej [ks]Změna [%]Změna [%]Tržní podíl [%]
-Období3/20091-3/20093/09-3/081-3/09-1-3/083/2009
1.VW72 144165 3123616,118
2.Opel33 75869 39326,96,38,4
3.Fiat28 87643 965218,7657,2
4.Ford28 63864 31861,8517,1
5.Mercedes-Benz27 36663 168-7,6-20,76,8
6.Škoda25 07145 53495,455,26,3
7.BMW, Mini24 82055 825-1,1-13,16,2
8.Audi21 30154 2206,62,35,3
9.Renault, Dacia17 96638 91729,27,24,5
10.Toyota, Lexus17 42037 87455,342,74,3
11.Peugeot14 34729 88963,134,53,6
12.Hyundai12 63328 621143,6653,2
13.Suzuki9 10518 762280,3652,3
14.Mazda8 42120 563-6,29,72,1
15.Honda7 79915 53490,542,21,9
16.Kia7 75514 617130,1651,9
17.Seat7 55017 17267,432,61,9
18.Citroen7 36320 18822,7131,8
19.Mitsubishi4 6179 78757,737,91,2
20.Nissan, Infiniti4 4479 778-12,9-23,61,1
21.Smart3 5738 50656,619,90,9
22.Chevrolet3 4907 6945248,80,9
23.Volvo3 1506 6734,4-9,10,8
24.Daihatsu1 5534 575-23,210,10,4
25.Porsche1 4723 5812,9-17,90,4
26.Subaru1 2252 72868,330,30,3
27.Alfa Romeo1 1722 409257,3650,3
28.Chrysler, Jeep, Dodge1 1442 379-11,9-31,40,3
29.Lada6531 397291650,2
30.Lancia45999563,322,10,1
31.Land Rover4581 220-26,8-37,40,1
32.Jaguar244529-42,9-38,60,1
33.Saab197427-54-58,20
34.General Motors164284-44,4650
-Ostatní6141 25621,6180,2
-Celkem400 965868 09039,9149,2100

Německá vláda letos začala vyplácet bonus 2500 eur (téměř 70.000 korun) za koupi nového automobilu a sešrotování nejméně devět let starého vozu. Podle údajů Spolkového úřadu pro ekonomiku a kontrolu vývozu (BAFA) už o šrotovné zažádalo výrazně přes 1,1 milionu lidí. V minulých dnech platilo, že bylo každou hodinu podáno 10.000 až 20.000 žádostí.

Už tak velký zájem o prémii se zvýšil od tohoto pondělí, kdy se žádosti o příspěvek začaly podávat za snadnějších podmínek přes internet, takže server už několikrát zkolaboval. Krátce předtím vláda slíbila, že navýší prostředky určené na protikrizové opatření z dosavadních 1,5 miliardy eur (přes 40 miliard korun), což stačilo na vyplacení 600.000 státních příspěvků.

Objem dodatečných prostředků zatím není znám, ale má se dostat na všechny žadatele v tomto roce. Dnes z vládních zdrojů proniklo, že prémie v současné výši by měl stát zaručit nejméně do konce května. Od června by se však už částka mohla postupně snižovat tak, aby opatření bylo únosné pro státní rozpočet. Podle odhadů Ústředního svazu německého automobilového průmyslu (ZDK) by o prémii do konce roku mohlo požádat zhruba 1,5 milionu lidí.

Před unáhleným posíláním starších vozů do starého železa ovšem varují už i samotné šrotovny. Jenom kvůli získání 2500 eur lidé "slepě" dávají do šrotu auta, s nimiž by "jistě ještě bylo možné dosáhnout slušných zisků", uvedl šéf německého svazu zpracovatelů odpadu Ulrich Leuning.

Podobná vládní opatření podpořila poptávku po automobilech i v dalších evropských zemích. Ve Francii se v březnu prodej aut zvýšil zhruba o osm procent a mírný nárůst zaznamenala rovněž poptávka v Itálii. Pokles prodeje ve Španělsku zpomalil na 39 procent z únorových 49 procent.

Firma J.D. Power and Associates, zabývající se analýzami trhů v lednu předpověděla, že prodej automobilů v celé Evropě by se měl v letošním roce snížit o zhruba 15 procent.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (175)
Avatar - Pierro
6. 4. 2009 08:08
Re: OT: FF III. za srotovne Citroenu?
já tu píšu jak mi narost jazyk. Takže na hovorovém výrazu kinetickej nevidím nic špatného ty jeden náš lingvisto... ;-) >:-[]
Avatar - Righ
3. 4. 2009 22:07
Re: Milý T613!
Jo jo, klasikou se stala jenom jednicka. Dvojka byla hovadina okorenena par spektakularnima akcnima scenama a zmrsena tunou samoucelnejch radoby-filozofickejch kecu, ktery nedavaly valnej smysl. Trojka pak byl takovej klasickej akcnak s velkym budgetem - neurazi ani nenadchne, ale na odreagovani postaci. Dojimacka pri louceni Nea s Trinity byla samozrejme nekonecne uhozena a trapna.
Avatar - T613
3. 4. 2009 22:00
Re: Milý T613!
není nad dvaceti minutovou milostnou scénou, kdy latexové bojovnici trčí z hrudi sto drátu armatury 8-s >:-[]
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2009 21:42
Re: Milý T613!
Mne tedy HLAVNĚ a SPECIÁLNĚ "dojalo" finále Matrix III. - to bylo VSKUTKU "k pláči" :'-(
PS: Ještě TEĎ mám "husí" kůži když VZPOMENU ... jak si mladá STATEČNÁ dvoji NĚKOLIKRÁT zopakovala: DOKÁŽEME TO, DOKÁŽEME TO, DOKÁŽEME TO!
A "dokázali"! A za chvíli byl KONEC - naštěstí filmu, jinak by byl MŮJ! :-)
3. 4. 2009 21:30
Re: Omyl mistnich diskuteru dil.2
Sorry Drapaliku, ale posledni 2 roky zijes kde? To, ze je problem i v Evrope vedi investori jiz od predlonskeho podzimu. Ale uz dlouho jsem se nepobavil nad podobnymi nesmysly. Naposled nad letnim prohlasenim Evropske banky, ze se vlastne nic nedeje a krize Evropu nezasahne ;-)