Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Německý trh má za sebou úspěšný březen, výborné výsledky pro značky Fiat, Škoda nebo Hyundai

Fabia je v Německu druhým nejprodávanějším modelem, Škoda v Německu v prvním čtvrtletí zahraničním premiantem. Fiat se v březnu dostal u sousedů do TOP3!
Zpět na článek
3. 4. 2009 09:22
neregistrovaný "milanič"
3. 4. 2009 09:27
3. 4. 2009 09:35
3. 4. 2009 09:39
3. 4. 2009 09:43
3. 4. 2009 09:50
3. 4. 2009 10:46
3. 4. 2009 10:54
3. 4. 2009 11:13
3. 4. 2009 11:25
3. 4. 2009 11:29
3. 4. 2009 11:32
3. 4. 2009 11:37
6. 4. 2009 23:17
neregistrovaný "Šmoula Mrzout"
3. 4. 2009 11:35
3. 4. 2009 11:41
3. 4. 2009 11:50
3. 4. 2009 11:58
3. 4. 2009 12:04
3. 4. 2009 12:15
3. 4. 2009 12:06
3. 4. 2009 12:09
3. 4. 2009 12:16
3. 4. 2009 12:18
3. 4. 2009 12:27
3. 4. 2009 12:36
3. 4. 2009 12:44
3. 4. 2009 12:52
3. 4. 2009 15:16
3. 4. 2009 11:28
3. 4. 2009 11:53
3. 4. 2009 11:57
3. 4. 2009 12:36
3. 4. 2009 09:56
neregistrovaný "milanič"
3. 4. 2009 10:03
3. 4. 2009 11:59
3. 4. 2009 11:02
3. 4. 2009 12:33
3. 4. 2009 13:39
3. 4. 2009 16:33
3. 4. 2009 11:27
3. 4. 2009 11:34
3. 4. 2009 11:57
3. 4. 2009 11:40
3. 4. 2009 11:28
3. 4. 2009 11:29
3. 4. 2009 11:31
3. 4. 2009 11:38
3. 4. 2009 11:46
3. 4. 2009 13:30
3. 4. 2009 13:49
3. 4. 2009 13:51
3. 4. 2009 14:02
3. 4. 2009 12:04
3. 4. 2009 12:07
3. 4. 2009 12:42
3. 4. 2009 13:37
3. 4. 2009 15:00
neregistrovaný "maxo"
3. 4. 2009 16:50
3. 4. 2009 11:55
3. 4. 2009 12:00
3. 4. 2009 12:16
3. 4. 2009 13:03
3. 4. 2009 17:06
3. 4. 2009 10:09
3. 4. 2009 10:12
3. 4. 2009 10:13
3. 4. 2009 10:15
3. 4. 2009 10:16
3. 4. 2009 10:14
3. 4. 2009 10:16
3. 4. 2009 11:39
3. 4. 2009 11:40
3. 4. 2009 12:17
3. 4. 2009 12:05
3. 4. 2009 12:18
3. 4. 2009 10:29
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
3. 4. 2009 12:22
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
3. 4. 2009 14:32
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
3. 4. 2009 16:07
neregistrovaný "PREMDA"
4. 4. 2009 11:26
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
4. 4. 2009 11:24
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
3. 4. 2009 19:42
neregistrovaný "507--"
3. 4. 2009 12:39
3. 4. 2009 13:42
3. 4. 2009 22:00
3. 4. 2009 22:07
3. 4. 2009 14:46
3. 4. 2009 17:33
neregistrovaný "milanič"
3. 4. 2009 09:22
Hmm
To šrotovný mě připomíná systém po nás potopa :-!
Rozbalit vlákno
70
Avatar - jazva
3. 4. 2009 09:27
Re: Hmm
to tu zas bude masaker, keď je Fiat v DE na treťom mieste. Že by dederóni zabudli, čo je dobré a kvalitné? ;-)
Avatar - white label
3. 4. 2009 09:35
Re: Hmm
Pokud kupují Fiaty, Škodovky(Fabie HTP už je teď opravdu nedostatkové zboží) a Hyundaie, tak hlavně "nezabudli
čo je lacné"... :-O
Avatar - jazva
3. 4. 2009 09:39
Re: Hmm
ale veď ja viem. Len niektorý to nie a nie pochopiť...
Avatar - Righ
3. 4. 2009 09:43
Re: Hmm
Jenom na okraj: Nemecky spolkovy snem v unoru posvetil vladni navrh napumpovat do chradnouci nemecky ekonomiky 50 mld. eur, kdyz uz loni v rijnu bylo vycleneno na podporu bankovniho sektoru (primarne garance pujcek) 500 mld. eur. Clovek nemusi mit prave matfyz, aby si spocital, ze v takovem objemu prostredku je nejakych 1,5 mld. eur jak kapka v mori a zadnou budouci potopu urcite nezpusobi. Navic myslenka, ktera za nim stoji, dava ekonomicky i politicky logiku - v nejhorsich mesicich krize se pomuze nejhure zasazenym odvetvim, ktery navic tvori pater ekonomiky. Nemci timto krokem pomohli jak koncernu VW (konkretne znackam VW, Skoda a Seat), tak napriklad Opelu nebo Fordu. Navic je to jiste vzpruha i pro nesmirne hustou sit dealeru, kterych je v Nemecku snad 20 tisic. Samozrejme je to krok nesystemovy a docasny, ale to nemusi znamenat, ze neni ucinny. A to vubec nemluvim o nekterych synergickych efektech typu zvyseni ekologicnosti nebo bezpecnosti dopravy.
Nevim, proc je podobny krok u nas vniman jako nejaky komunisticky vymysl a snaha rozvratit kapitalistickou ekonomiku. Kdyby to tak bylo, jiste by podobny nazor sdileli i pravicovi konzervativci v Nemecku, Francii ci Italii, kde vsude jsou u moci a kde vsude podobny opatreni zavedli. Hospodarska politika se zkratka obcas muze uchylit i k podpore poptavky a je zbytecny z toho delat nejaky tabu.

EDIT: Tak dealeru uz je v Nemecku jenom cca 10 tisic, za poslednich 10 let (pri stejnych prodejich) jejich pocet skutecne spadl o polovinu. I tak je to ale absolutne i relativne hodne vysoky cislo.
Avatar - jazva
3. 4. 2009 09:50
Re: Hmm
Presne tak. A navyše sa to oplatí aj štátu. Včera som pozeral na ČT24 nejakého vašeho politika a ten povedal, že na SVK sa to vrátilo hneď v podobe DPH a ešte na tom štátna pokladnica aj zarobila. Takže v tom nevidím problém...
3. 4. 2009 10:46
Re: Hmm
Politikům nevěř a zvlášť ne těm našim. Pokud se prodá polovina aut bez zavedení šrotovného oproti prodeji se šrotovným, tak v prvním případě stát opravdu na DPH vydělá, ve druhým případě je poměr příjmy z DPH a výdaje na šrotovné na hraně.

Když to nezvládnu spočítat sám, tak stačí používat selský rozum, kdyby bylo šrotovné opravdu ziskové pro státní rozpočet, tak to zavedou všechny země bez ohledu na to, jestli v dané zemi vládne levice nebo pravice.
Avatar - jazva
3. 4. 2009 10:54
Re: Hmm
lenže musíš rátať s tým, že trh z autami sa značne prepadol. Takže keď by nič nespravili, tak by ani tú DPH nevybrali - keďže sa autá bez takýchto stimulov nepredávajú. Ja nehovorím, že to je východisko, ale ako čiastočné riešenie to vidím.

A šrotovné zaviedli skoro všetci(alebo o tom aspoň uvažujú). A najviac z toho profitujete samozrejme vy(Škoda a TCPA) ;-)
3. 4. 2009 11:13
Re: Hmm
Na tom vyděláváme,dokud tady šrotovné není. Jak ho tu zavedem, tak to dopadne špatně. Za prvé: Škoda, TPCA i Hyundai už rozšiřují výrobu (přijímá lidi - většinou lidi přes pracovní agentury, takže jenom krátkodobě).
Za druhé: jak skončí šrotovné v Německu, tak bude po srandě. A pak přijde ten správný tobogán, kdy to půjde dolů jak na drátkách - ti, co si auto koupit chtěli, si ho už koupili, zbytek bude dožraný, že to nestihl a nepůjde si ho koupit tuplem. A pak už nebudou žádné peníze, které by se do toho daly nalít a jsme níž, než bychom byli, kdyby se nedělalo nic. Jenom ty dluhy, které se ztratí až pádem měny budou jaksi pořád.
Avatar - jazva
3. 4. 2009 11:25
Re: Hmm
myslím, že u nás sa to na "dlh" nerobilo. proste sa presunuli z nejakého rezortu peniaze ktoré boli pôvodne určené na niečo úplne iné a keď príde do pokladne DPH-čka, tak sa z toho vrátia späť... štát sa kôli tomu určite nezadlžoval. To ale neznamená, že to asi dopadne tak, ako si napísal ty. Ja sa len snažím povedať, že je to ako dočasné riešenie dobré. Alebo si myslíš, že politici mali sedieť zo založenými rukami a sledovať ako automobilky popadajú? Tým ľuďom by už zrejme teraz museli vyplácať podporu a pod. a ešte by prišli aj o dane priamo z automobiliek. takto získali tak cca 1/2 až 1 rok a potom sa uvidí...
Avatar - T613
3. 4. 2009 11:29
Re: Hmm
dočasně to pomůže, ale copak? Když dělám něco dočasně je nutné mít vizi co učiním v následujícím kroku. Zatím slyším jen toto: Dočasné řešení, které pomůže než se ekonomika zlepší (??). A co když se nezlepší? Co se bude šrotovat pak? Rok stará auta?
3. 4. 2009 11:32
Re: Hmm
Každý žije v naději, že se to zlepší. Máš lepší řešení než čekat zlepšení. Špatně to může dopadnout vždycky.Taky můžeš sedět na zadku a čekat na lepší zítřky, jak někde v Africe. Myslím, že už čekají docela dlouho.
Avatar - T613
3. 4. 2009 11:37
Re: Hmm
Šrotovné beru jako studený zábal. Ale ten je nemocnému na nic, když zároveň nedostane antibiotika. Takže radši budu, když se sníží daně a celkově podnikatelské prostředí, než čekat na "zázrak" se šrotovným.
neregistrovaný "Šmoula Mrzout"
6. 4. 2009 23:17
Re: Hmm
Přesně tak, podpoříme ty sektory, který to všechno zpískaly + automobilky. Místo toho, aby nechali firmy, co na to nemají nebo to neumí, jít na hubu.
Ekonomika by se ozdravila sama. Ale místo toho regulovat, nařizovat, dotovat jen někoho apod. Nikoho nedotujme, jen ty lidi, co přijdou o práci a vyjde to mnohokrát lacinějc, než ty miliardy, který dáme nadnárodním společnostem.
Avatar - jazva
3. 4. 2009 11:35
Re: Hmm
vízie tu sú, neviem či sú dobré(napr. zrušenie dolára ktorý celý svet ťahá ku dnu 8-s ), alebo zlé... ja nie som ekonóm.
Môj rozum mi ale hovorí(vždy!!!!) - zaoberaj sa problémom ktorý je teraz pred tebou a tie ostatné "čo keby/keď" nechaj na dobu, keď budú aktuálne. A zatiaľ žijem v pohode a je mi fajn... ;-)
Avatar - T613
3. 4. 2009 11:41
Re: Hmm
dobrý náhled na život, pokud se ten problém týká jen úzkého okruhu věci. Když ti začne ujíždět svah a rozbije ti to chodník, tak taky nejdřív vybetonuješ chodník?
Avatar - jazva
3. 4. 2009 11:50
Re: Hmm
to nebol moc dobrý príklad, nakoľko môj problém by bol ten, že mi "ujel svah"...

Musíš si ale uvedomiť, že naši/vaši politici nemajú moc veľké páky na zvrátenie tohoto stavu. A robia iba to, čo robiť môžu. Ťažko by sme od nich mohli totiž očakávať, že prídu s nejakým prevratným riešením. To totiž neprichádza ani od pôvodcu a ten už raz spravil to, čo mám dojem že spraví aj teraz. Zavrie sa do "ulity" a nejako sa sám pozviecha a bude mu ukradnuté čo sa deje z celým svetom...
Ale to sme už trochu odbočili a mohli by sme sa vrátiť zase k autám. ;-)
Avatar - T613
3. 4. 2009 11:58
Re: Hmm
No, ale proč ti ujel ten svah. Někdo ti ho podkopal, nebo ti tam teče voda. Eroze? ;-)
Politici přijdou s tím nejpohodlnějším. Blíží se volby tak uděláme akci XYZ. Pepík vykřikne huráá dostanu od státu peníze. Joo ten Láďa (premiér) to je kabrňák. Dám mu svůj hlas.
Myslíš, že by takhle jásal, kdyby Láďa "donutil" banky dávat úvěry, zmenšil byrokracii, a i jinak zlepšil podnikatelské prostředí? Asik ne .. to je na dlouhé lokte a volby jsou tak blízko
3. 4. 2009 12:04
Re: Hmm
To jsou jen fráze,... zlepšit podnikatelské prostředí. Máš nějaký vzor, který funguje ?
Avatar - T613
3. 4. 2009 12:15
Re: Hmm
Dost dlouho tak fungovalo USA. Vcelku úspěšně, takových 60 let nejmíň >:D Předtím Velká Británie, Německo apod. ;-)
A fráze? Na čem je založena dnešní ekonomika? Na spotřebě pokud vím. Kdy vzniká spotřeba? Když lidé jsou ochotni utrácet. Kdy jsou lidé ochotni utrácet? Když mají optimistický výhled do budoucna. Změní tento výhled šrotovné? Asi těžko, ale máme z něj dobrý pocit. Pár škudlilů si auto koupí, většina bude politiky chválit, že konečně myslí na ten obyčejný lid. Ale zajdou si koupit televize, počítače, nábytek, vezmou si hypotéku na nový barák? No nevezmou, protože tenhle měsíc u nich ve firmě dostali další lidi padáka. A soused od naproti ještě nedostal výplatu.
Avatar - jazva
3. 4. 2009 12:06
Re: Hmm
zle sa na to pozeráš. Ten Láďa je tam na to, aby mal Pepík robotu. Ak bude mať robotu, tak mu banka úver dá. Láďa totiž nemôže povedať banke daj Pepíkovi úver, pretože banka je súkromný podnik. :-)
Avatar - T613
3. 4. 2009 12:09
Re: Hmm
Pepík nemá co dostávat úvěry. Pepa je zaměstnanec ;-)
Avatar - jazva
3. 4. 2009 12:16
Re: Hmm
keď je Pepa zamestnanec, tak má určite aj zamestnávateľa. A keďže Pepa dostáva plat, tak je viac ako pravdepodobné, že Pepov zamestnávateľ zarába. A keď zarába, tak je aj pre banku zaujímavý(aj Pepa, a aj zamestnávateľ) a dá mu úver aj teraz. Je to jednoduché...
Avatar - T613
3. 4. 2009 12:18
Re: Hmm
Jenže Pepa vidí, že je míň zakázek jak loni a výpovědi na firmě taky už byly. I když se před 3/4 rokem nabíralo. A všude je slyšet, že bude hůř. No půjde si Pepa vzít úvěr? ;-)
Avatar - jazva
3. 4. 2009 12:27
Re: Hmm
no ale to už opisuješ tento terajší problém, zakiaľ ja som ti písal ako by to malo fungovať s ohľadom na to, čo si mi písal o Láďovi a Pepíkovi. Tento problém čo tu je, ale nevznikol tu. A tak je pochopiteľné, že ho ani tu nikto nevyrieši. Politici tu totiž nemôžu spraviť nič s eróziou svahu, ale môžu ľuďom pomôcť po tom zerodovanom svahu prejsť z čo možno najmenšou ujmou.
Avatar - T613
3. 4. 2009 12:36
Re: Hmm
Ano popisuju ten stav a schválně. To že bude mít Josef přesčasy, Pepu neuklidní, když dělá v jiném odvětví. A neuklidní to ani jeho zaměstnavatele.
A ze svahu nemůžeš sejít, protože tam žiješ a musíš ho jen opatrovat ;-)
Avatar - jazva
3. 4. 2009 12:44
Re: Hmm
Ja som práve teraz v roli Pepu a som kľudný... ;) a dokonca som sa bol pýtať aj v banke a aj tá bola kľudná a ponúkla mi úver. A keby môj zamestnávateľ potreboval úver, tak by banka tiež bola kľudná. Sú proste odvetvia, ktorých sa to netýka... ;-)
Avatar - jazva
3. 4. 2009 15:16
Re: Hmm
nejako ni to tu nejde. nemôžem odosielať príspevky...
3. 4. 2009 11:28
Re: Hmm
Tolik prázdných vět, že tě to baví. Jsou na světě bohudík lidi, kteří místo psaní, proč něco nejde, konají. Na rozdíl od tebe mají odpovědnost a za své činy nesou následky. My v ČR máme tu výhodu, že si můžem vesele plácat o protekcionismu a čekat na činy ostatních.
3. 4. 2009 11:53
Re: Hmm
Jestli máš na mysli ty, co poslali podniky do úvěrové pasti a pak natáhli ruce po státní pomoci, ze které si potom vyplatili několikamilionové odstupné(v dolarech), tak to potom takovou zodpovědnost beru taky. Jenom mi ji dej. Zatím to vypadá tak, že mě tady osočuješ o plácání a plácáš úplně stejně. Jinak - máš nějaký lepší nápad, co s tím? Nobelovka čeká. ;-)
3. 4. 2009 11:57
Re: Hmm
Já tady i ty alespoň trochu fungující řešení nazavrhuji, tak ode mě nečekej nějaké návrhy. O odpovědnosti jsem mluvil u lidí, kteří tvůj výše popsaný problém řeší.
3. 4. 2009 12:36
Re: Hmm
problém není ani snad samotné řešení, spíš řešitel. Stát.

AIG v US - jak to že stát tam nalil stovky miliard a ani si za to nevyhradil právo zasahovat do chodu firmy? K čemu mi je pak takové šlendriánské řešení. Když je skandál ven, to pak se předhánějí kdo udělá tvrdší prohlášení, jak s těma manažerama zatočí a pod.
Soukromá firmy když převezme jinou soukromou firmy (zadluženou) myslíš že nechá její manažment rozfofrovat budget na odměny protože si to loni tak domluvily?

Druhá věc jsou odměny samotné - přivedeš firmu do stráty x-miliard, necháš ji skoro zestátnit, a ještě si nárokuješ motivační odměny za tvrdou práci.... :no:
3. 4. 2009 16:16
Re: Hmm
Spravne otazky. Proto je treba si priznat, ze evropske srotovne, prestoze je oznacovano jako temer komunisticke reseni, je stonasobne trzne konformnejsi nez reseni prijate v USA.
neregistrovaný "milanič"
3. 4. 2009 09:56
Re: Hmm
Narvat peníze kamkoliv umí každý, tedy, pokud na to má, ale jaký efekt to má do budoucna? Tím přebiju jakousi krizi a mastíme dál? Pořád to vidím jako dočasný opatření s velmi nejistým výsledkem, je provázanost politiky, ekonomiky a strachu politiků před nekontrolavatelným vývojem, který se může dostat kamkoliv, ale to je OT, teď kupř. škodovka nestačí dělat Fábie, teď, ale co v delším horizontu, to ten propad po nasycení trhu nahradí ostatní modelový řady? Kéžby, ale nevidím to tak růžově.
Avatar - jazva
3. 4. 2009 10:03
Re: Hmm
je pravda, že toto je len prostriedok na oddialenie toho rachotu. ale ja to zase vidím tak, že je to lepšie, ako nerobiť nič a pozerať sa ako nám/vám padá jedna automobilka za druhou. ako je vidieť, ľudia peniaze majú, len na nich sedia a nechcú ich pustiť. na druhú stranu je blbosť povedať, že ľudia by tie peniaze minuli na spotrebu, pretože keď to neurobili doteraz, tak to neurobia ani potom. Proste niektorý majú peniaze odložené na kúpu auta a nekúpia si za ne ani televízor, ani práčku a ani nič podobné. A už vôbec ich nepôjdu prejesť do reštiky.
Avatar - Righ
3. 4. 2009 11:59
Re: Hmm
Zamerem je vytvorit pro automobilovy prumysl preklenovaci stimul v dobe akutni krize. Jestli bude krize trvat 10 let, tak je to samozrejme na nic.
3. 4. 2009 11:02
Re: Hmm
Tohle je právě ono. Stokrát nic umořilo osla. Nebo si ti lidi myslíte, že ty peníze se vzaly někde ze vzduchu? To asi ne - jsou to povětšinou peníze, které pocházejí z deficitu státního rozpočtu, tedy z nových dluhů. Půjčíme si na to, abychom mohli ještě chvíli udržet neudržitelný stav? Proč si nikdo nechce přiznat, že automobilky mají prostě nadbytečné výrobní kapacity, které vytvořilo období konjunkutry a teď se jich jenom nechcou zbavovat? Šrotovné bude úspěšné v okamžiku, kdy skončí a neklesne poptávka autech. Pokud poptávka klesne, tak bylo šrotovné jenom jeden velký průšvih. Ten argument, kterým se ohání vlády, které ho zavedly jsou naprostým výmyslem. Je to poměřování se stavem, který byl přirozený. Tohle je jako říct, že jsem měl hlad, ale půjčil jsem si na nehoráznou žranici v Hiltonu, teď jsem sytý, takže to hodlám praktikovat pořád...

Automobilky prostě budou prostě menší. Místo, aby se vlády věnovaly hledání nového odvětví, které bude schopné absorbovat lidi, kteří přijdou v automobilovém průmyslu o práci, lejou peníze do předem prohrané bitvy. Se šrotovným osobně zásadně nesouhlasím, přestože znám základní manažerskou poučku: "Lepší dělat chyby, než nedělat nic".
Avatar - Righ
3. 4. 2009 12:33
Re: Hmm
Koncepce stavejici na principu, ze pri spatny ekonomicky situaci si stat pujcuje a pri dobry svoje dluhy splaci, je zakladni ekonomicky pravidlo a ja na nem nevidim nic spatnyho. Pokud nejaka vlada, jako treba soc-dem u nas ve svym druhym vladnim obdobi, dela pravy opak, je to samozrejme blbost, ale s onou koncepci to nic neudela.
Jestli je v automobilovym sektoru nadprodukce, tot otazka. Nevsim jsem si toho, ze by napriklad lidi nebyli schopny splacet svoje leasingy, ale je jasny, ze produkce v konjunkture je vyznamne vyssi nez pri krizi. Problem je, ze tentokrat je krize tak hluboka, ze by zkratka mohla radu klicovych hracu uplne slozit, coz logicky neni v zajmu statu. Srotovne by melo slouzit prinejmensim jako takovy polstar skrz kterej je mozny adaptovat se na zhorseny podminky. Automobilky jsou na odbytu strasne zavisly, viz situace v Americe. Tam je nechali prudce spadnout a nakonec je sanuji za MNOHEM vic penez, nez nejaky srotovny kdy bude stat.
3. 4. 2009 13:39
Re: Hmm
Otázkou jenom je, jestli je šrotovné náhradou za sanaci. Osobně si myslím, že je to jenom hodně drahé prodloužení života té automobilky. Pokud není schopná se udržet bez nějaké podpory, tak bude přežívat jenom po dobu, po kterou se jí na to složíme. Osobně jsem přesvědčený, že nějakou dobu po tom, co skončí šrotovné budou automobilky i celé odvětví na ně navázaná v mnohem větším průšvihu, než by byly bez šrotovného. Bez něho by byli lidi bez práce, s ním budeme mít lidi bez práce a ještě ke všemu dluhy.
3. 4. 2009 16:24
Re: Hmm
Pomoc ze srotovneho rozdeluje firmam trh (zakaznici). Ti vybiraji, kterou automobilku podpori a kterou ne. Jestlize zakaznici nekupovali uz drive urcitou automobilku a ta se dostala do problemu, nebudou ji kupovat ani se srotovnym. Srotovne tak pomaha perspektivnim automobilkam prezit fazi fatalniho propadu, jehoz rychlost prekvapila kazdeho. Neperspektivnim automobilkam nepomuze.
Avatar - Righ
3. 4. 2009 16:33
Re: Hmm
Ja jsem presvedcenej, ze evropsky automobilky jsou na tom vyrazne lip, nez abychom nazyvali srotovny umelym prodluzovanim jejich zivota. Jestli jsou nejaky automobilky skutecne KO (Saab), srotovny je beztak nespasi a zachrana bude muset prijit odjinud. Na zaklade dosavadnich informaci se mi srotovny zda jako dobrej zpusob, jak ztlumit nebo dokonce zbrzdit drasticky propady prodeju a zabranit tak masivnimu propousteni, pripadne jeste vetsim problemum firem, ktery jsou relativne zdravy, ale krize by je stejne mohla polozit. Co bude potom, je samozrejme velka neznama, nemam ale duvod si myslet, ze se ze soucasny krize trh uz nikdy neoklepe a prodeje nebudou stimulovany standardnima parametrama, tedy hlavne ekonomickym rustem. V absolutnim meritku mozna prodeje poklesnou, ale automobilky na to budou pripraveny. Uz vyhledy na rok 2009 jsou podstatne stridmejsi nez drivejsi odhady a plany.
3. 4. 2009 11:27
Re: Hmm
Pravicový konzervativci v Německu/Francii/Itálii? To tam něco takového ještě existuje? Myslel jsem to že to Kohlem a de Gaullem už vymřelo >:-[]

Ono mě všechny ty západoevropské velké strany příjdou na jedno kopyto. A to kopyto se může jmenovat třeba Eurosocializmus. ;-\
3. 4. 2009 11:34
Re: Hmm
Přidej si k tomu USA a spol a můžeš to nazvat Worldsocialismem. Ještě, že mi máme rozum.
3. 4. 2009 11:57
Re: Hmm
netvrdím že my máme rozum, jenom komentuji vývoj pravicových stran na západě :-!

no a Obama? Ten by snad podle definic mohl být označen rovnou za komunistu >:D

Problém je, že Evropa + US si navykly na blahobyt a za žádnou cenu nejsou z něho ochotni ustoupit. Bojím se však, že to nepůjde udržet do nekonečna...Zároveň pořád doufám, že se mýlím ;-)
3. 4. 2009 16:25
Re: Hmm
Nemylis. Ustup ze slavy je pomaly ale vytrvaly. Uc se cinsky.
Avatar - white label
3. 4. 2009 11:40
Re: Hmm
Jo, přesně, zrovna jsem o tom taky psal...
3. 4. 2009 11:28
Re: Hmm
Nemuzes srovnavat Cesko s Nemeckem. Kazda zeme ma sva specifika. Kdyby se v Cesku prodalo o 5 tisic vice Skodovek a dohromady o 5 tisic vice aut z Kolina a Nosovic (coz, si myslim, jsou optimisticka cisla), tak pro samotne automobilky tyto cisla znamenaji cca jeden a pul dne vyroby. To si vazne myslis, ze to ty automobilky nejak vytrhne?
3. 4. 2009 11:29
Re: Hmm
To je ta česká malost, nechat vše na ostatních a jen se vést.
3. 4. 2009 11:31
Re: Hmm
a ještě do toho mudrovat ;-)
3. 4. 2009 11:38
Re: Hmm
To neni zadna malost, to je znalost ceny penez. Podle tebe by asi mela srotovaci premii zavest asi i Kena, ktera na automobilovem prumyslu neni vubec zavisla jen proto, ze to vsichni delaji.
3. 4. 2009 11:46
Re: Hmm
Natahovat ruce po dotacích z eurofondů nám problém nedělá. A malost to je. Možná i vychcanost.
Avatar - Pierro
3. 4. 2009 13:30
Re: Hmm
kamaráde, my ani neumíme čerpat z těch eurofondů. Podívej se v jiných zemích, jak se čerpá z fondů EU. Přeborníci jsou v tomhle kupř. Řekové, kde mimochodem vládne pravicová strana. My nejsme ani vychcaný, my si umíme jenom ztěžovat - ponejlépe v hospodě... :-! ;-\
3. 4. 2009 13:49
Re: Hmm
můžu potvrdit, Řekové nemýt přístup k eurofondům jsou snad rozvojovou zemí. Druhá věc je, že co si za ty eurofondy opraví, to si pak taky sami rozmlátí... :-!
Avatar - Pierro
3. 4. 2009 13:51
Re: Hmm
No kupříkladu na stavbu dálnic (a že se jedná o spousty kilometrů) unie v Řecku topí mraky peněz...
Avatar - jazva
3. 4. 2009 14:02
Re: Hmm
no a naši si to dajú postaviť súkromníkom za súkromné prachy. by som ich za nakopal do prirodzenia... :no:
Avatar - Righ
3. 4. 2009 12:04
Re: Hmm
Nase automobilky by srotovne v CR zcela urcite nevytrhlo, byt by pravdepodobne z nej tezily vsechny tri. Pokud by se neco podobneho zavedlo u nas, vidim jako pozitivni faktory v zasade dva - zkvalitneni vozovyho parku a vyjadreni solidarity velky casti zemi EU, ktery podobny opatreni zavedly. EU do svych chudych pribuznych na vychode cpe tezky penize, evropsky automobilky zde vyrabi znacnou cast produkce a vytvari pomerne slusnou cast HDP, takze by podle me bylo na miste ucinit neco jako vstricny gesto. Takhle se vezt a placat se po ramenou, jak jsme je vsechny prechytracili, protoze statni rozpocty okolnich zemi krvacej na podpore nasich aut, to je tezce prizemni pristup.
3. 4. 2009 12:07
Re: Hmm
Skoro na každé poradě s Němci je toto téma ve vzduchu. Oni to nikdy ze slušnosti neřeknou, ale je to tam. Nejhorší na tom je, že máme právě téma protekcionismu jako jedno z hlavních v předsednictví EU.
3. 4. 2009 12:42
Re: Hmm
doufám, že to vyčítají i Britům ;-)
3. 4. 2009 13:37
Re: Hmm
Ono se neboj. Nemci maji taky dobre spocitane, proc do unie vrazi tolik penez, to neni, ze by jim bylo lito vychodoevropanu, ale protoze na tom v konecnem dusledku vydelavaji. Napriklad vyvoz Nemecka pred rozsirenim unie cinil cca 460 mld. EUR, loni to uz bylo 800.
S tvoji uvahou, ze bychom meli vyjadrit solidaritu, nesouhlasim. Pokud nekdo neco zavede, s cim osobne nesouhlasim, byt mi to muze pomoci, neznamena, ze se musim zproneverit svym zasadam a zavest to take. To bys totiz mohl opakovat ze solidarity kazdou blbost, kterou nekdo udela, a to mi neprijde 2x chytre.
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2009 13:58
Re: Milý empi!
S tím "...výdělkem" Deutschland (z "východoevropanů" jak píšete) - to je tedy opravdu hodně DLOUHODOBÁ a hodně DRAHÁ "investice" - to vám POVÍM!:-)
A do toho porovnání 460/800 zahrňte inflaci a hlavně dohledejte KOLIK z toho jde "z toho východ(u)"! ;-)
Z pohledu POSTkomunistických zemí je Deutschland myslím BEZ výjímek výhradně DOVOZCE (tedy dovoz PŘEVAŽUJE nad VÝVOZem).
Pokud JÁ vím, nejde až tak o: "... nemci maji dobre spocitane" -nýbrž o: Ona NENí "jiná cesta", neb dříve či později (spíš dřív) by nás JINÉ VĚTŠí celky (Čína, Indie, Brasilie) doslova "převálcovaly" - JEDINÁ cesta jak "přežít" (a úroveň si udržet) je se v evropě SPOJIT - takové Spojené státy Evropské (protipól/varianta USA) - to je asi JEDINÁ šance být do budoucna "krok držícím" soupeřem "těch VELKÝCH" - to si tedy alespoň myslím já ;-)
PS: A Abwrackprämie/šrotovné je pěkná "bubost" - třeba se PLETU, ale když NE, "do roka a do dne" se ukáže, že to bylo jen VELKÉ "vyhození" peněz které problém maličko "odsunulo" HODNĚ to stálo a NIC to NEvyřešilo - asi jako když si prášek na bolení zubu vezmete ... spíše nakonec STEJNĚ k dotorovi musíte/půjdete (a navíc když ten prášek MILIARDY stojí :no: 8-s )
Pěkný den (ale jinak dnes je :-)
neregistrovaný "maxo"
3. 4. 2009 15:00
Re: Milý empi!
s tym srotovnym suhlasim, to je len tah na volicov, ale nic neriesi. ;-)
Avatar - Righ
3. 4. 2009 16:50
Re: Milý empi!
Nemecko do EU podstatne vic penez dava nez prijima a ackoliv se nam to muze zdat sokujici, motivy jsou i jiny nez ekonomickej zisk. Ze Nemecko jako nejvetsi svetovej exporter samozrejme z rozsirovani volnyho trhu taky tezi je jasny, nejsem tak naivni, abych v jejich podpore EU videl jenom cirej altruismus. Mimochodem CR je typickej priklad zeme, ktera ma ze sousedstvi s Nemeckem a clenstvi v EU podstatne vice vyhod nez nevyhod (minimalne po ekonomicky strance).
Pokud jde o tu solidaritu - odmita-li nekdo zavest srotovne, protoze je principialne proti, tak ok, nemam s tim problem. Problem je, ze prave u nas se v mediich i v politickych kruzich casto radujeme, jak jsme na ostatni s tim srotovnym vyzrali, neb na nej nevylozime ani korunu a dobre na tom vydelame. Vrchol byl jeden rozhovor s Rimanem, ve kterym tvrdil, ze pad Opelu (a s nim spojena ztrata desetitisicu pracovnich mist) by byl vlastne docela OK, protoze by jeho misto mohly zabrat vyrobci s vetsim podilem ceskych dodavatelu nebo dokonce primo Cesi ve Skodovce. Tento zpusob uvazovani zda se mi ponekud nestastnym. ;-\
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2009 19:38
Re: Milý empi!
....tento způsob uvažování (ŘÍMAN) se mi zdá HODNĚ NEštastným ... 8-s :no:
Avatar - white label
3. 4. 2009 11:30
Re: Milý empi!
Že jsou u moci v Německu, Francii či Itálii pravicoví konzervativci, to je velmi mírně řečeno silně zkreslené...
Komunistický výmysl je silné slovo, ale s pravicovým a konzervativním řešením to určitě nemá moc společného.
Pokud se špatně dopředu odhadne hloubka a hlavně délka krize
a s ním spojené špatné načasování podobných akcí, mohou být ve "finále" tato opatření spíš kontraproduktivní...
Avatar - Righ
3. 4. 2009 11:55
Re: Milý empi!
V Italii pravicovy konzervativci u moci jiste jsou, fakt, ze nejakych 30-40 let po valce byla v Italii nesmirne silna levice vcetne komunistu a rada zakonu tykajicich se hospodarstvi se nese v socialistickem duchu na tom nic nemeni. Spis by se hodilo namitnout, ze Berlusconiho a spol. k tomu motivoval spis populismus nez ekonomicke uvahy... Ve Francii je samozrejme situace specificka, ale UMP zvlast na tamni pomery nepochybne je pravicovou stranou. To se tyka i CDU-CSU v Nemecku, byt tam je orientace na krestansky hodnoty tahne spis k socialni politice, kdezto treba v US je to paradoxne presne naopak. A ze jsou v koalici s SPD? Byl to spolecny navrh a ja jsme z nejvyssich kruhu CDU-CSU neslysel ani slovo proti. Muj primarni point byl, ze v techto statech vladne a zavadi podobna opatreni pravice, coz tezko muze nekdo poprit. Naopak treba byvali tezky levicaci v UK na to zatim ani nepomysleli.
A jestli se to ukaze v budoucnu kontraproduktivni, dneska nikdo nevi. Prodeje potom nepochybne pomerne vyrazne klesnou, bude-li uz vsak ekonomika opet rust a uvolni se uvery, je realna sance, ze se trh opet postavi na nohy. Zatim muzem rict jenom to, ze to je vysoce produktivni.
3. 4. 2009 12:00
Re: Milý empi!
v poho, my ti rozumíme, jenom s White Labelem komentujeme právě ten programový posun "pravice" a její socialisticko-populistickou devalvaci ;-)
Avatar - Righ
3. 4. 2009 12:16
Re: Milý empi!
Nesmesuj socialistickou politiku a populismus, ten se da praktikovat stejne tak dobre i pri razeni konzervativne-pravicovyho kurzu, zvlast kdyz si za pomocnika vezmes nektery oblibeny pravicacky motivy typu nabozenstvi ci utoku na zranitelny a slaby skupiny v ramci obyvatelstva. Faktem je, ze tenhle posun do "socialna" se v cely zapadni Evrope odehral hned po valce a duvodem nebyl zadny populismus, ale tristni zkusenost z predchozich 50 let. At si o tomto smeru mysli kdo chce co chce, prokazal jak schopnost vysoky ekonomicky efektivity (o bohatstvi zap. Evropy tezko muze nekdo pochybovat), tak schopnost dosahnout socialniho smiru a prijatelny miry rovnosti. Kdykoliv se setkas s nejakym zebrickem statu podle zivotni urovne ci "kvality zivota", najdes na prvnich mistech staty jako Nizozemi, Dansko, Svedsko, Svycarsko atd. Z vlastni zkusenosti mohu porovnavat treba to Nizozemi ci Dansko s US a z Evropy bych nechtel. :-)
3. 4. 2009 13:03
Re: Milý empi!
já bych taky z Evropy nechtěl. US není špatný, ale na chvíly, Evropa je Evropa ;-)

možná jsem to blbě napsal, to socialisticko-populistické. myslel jsem to jako dvě samostatné kategorie.
sám však nevím, která z nich je horší...

Ano, souhlasím, že po válce právě to "sociálno" značně pozvedlo životní úroveň v Evropě a vybudovalo velice kvalitní ekonomicko-sociální zázemí. Bohužel jako při všem jiném, i tady platí - všeho s mírou.
Švédové (tam to došlo asi nejdál) taky dorazili až k hranici, že jim největší firmy začali hrozit odchodem, protože už neměli žádnou motivaci tam podnikat.
Další problém je imigrace spuštěná v 80tých letech s účelem získat nové pracovní síly (je zajímavé, že společnost, která sa má moc dobře, sa jaksi přestane reprodukovat). No a populační exloze u imigrantů, změny v 90tých letech, přesun výroby do Číny, Indie a další faktory vytvořili armádu nezaměstnaných, pro které sociální stát chce zabezpečit důstojný život a to něco stojí. Do toho stárnutí populace a důchody taky něco stojí.

Je to komplikované a nevím jestli existuje vůbec nějaké řešení, nebo spíš nám zůstane jenom hasit lokální požáry třeba šrotovným... ;-\
Avatar - Righ
3. 4. 2009 17:06
Re: Milý empi!
US jsou "docasne" super, jednou bych tam chtel pobyt par mesicu a poradne tu zemi projet, zleva zprava, zeshora dolu. :-)

Jinak vseho s mirou - pod to bych se bezesporu podepsal. Faktem ale je, ze i Evropa poslednich 25 let smeruje podstatne vice do prava nez driv a je otazka, jestli je to pohyb spravnym smerem a zda dosahovany vysledky stoji za to. Na to spravnej pravicak samozrejme namitne, ze je to proto, ze Evropa je porad moc socialisticka a pravyho raje dosahnem teprve tehdy, az budem nejpravicovitejsi na celym svete, zrusime veskery socialni, pracovni a ekologicky zakonodarstvi, vsechno statni zprivatizujeme a budeme stastne prospivat v objeti s nespoutanou rukou trhu :-) . Celkove vzato jsme uz tezce off topic, takze ja bych to stocil zase k tomu srotovnymu - nezda se mi to jako a priori spatnej krok a urcite stoji za to o nem aspon uvazovat. A to bez nejakych ideologickych predsudku.
3. 4. 2009 10:09
Fiat :)
Me to proste neda a neda. Nekteri z mistnich pravidelnych prispivajicich posuzuji kvality vozidla podle poctu prodanych kusu a jako priklad velmi casto pouzivaji nemecky trh. To je mi teda zahada jak mohl Fiat kvalitativne predbehnout znacku Skoda >:D :-!

PS: pardon panove, ale ja musel >:D
Rozbalit vlákno
11
Avatar - jazva
3. 4. 2009 10:12
Re: Fiat :)
no presne. keď na to aplikujeme 507-čkovskú logiku, tak sa rázom z fiatu stáva tretia naj značka v európe. A možno aj na svete... ;-)

(flame ako vyšitý... >:D )
3. 4. 2009 10:13
Re: Fiat :)
Nemel bych to rovnou nahlasit adminum, nez se to tady rozjede? >:-[]
Avatar - jazva
3. 4. 2009 10:15
Re: Fiat :)
neboj sa, oni si to tu sledujú aj sami. >:D

pozdravujem páni... ;-)
3. 4. 2009 10:16
Re: Fiat :)
Neboj nic, mas casu dost. Nas skalny priaznivec schade-wagenov bude potrebovat aspon pol dna, kym sa spamata z tohto soku a dokaze zareagovat... :-)
3. 4. 2009 10:14
Re: Fiat :)
No ked musis, tak musis. Ale mam pocit, ze z toho >200% narastu predajov Fiatu tu niekoho asi svihne o zem... :-)
3. 4. 2009 10:16
Re: Fiat :)
Tak je asi jasny, ze v tom bude figurovat nejaka maxi-super-extra sleva, stejne je to jenom za brezen, ale myslim, vdecne tema... >:D
3. 4. 2009 11:39
Re: Fiat :)
tak podle zažité argumentace můžeme skonstatovat:

Fiat je perla. 3.místo v prodejích v Německu. V Německu! Ne ne Ukrajině, ne ve Španělsku, ale na nejnáročnějším trhu v Evropě. Jsou snad Němci chudí a blbý aby si kupovali levný šunt? Ne pánové, tudy cesta nevede. Bravo Fiat, nejlepší auto, nejlepší motor, nejlepší převodovka... :-!

Dnes tady bude veselo >:-[]
3. 4. 2009 11:40
Re: Fiat :)
Cela situace je zalozena na tom, kdo je schopen nabidnout co nejvic kusu levnych aut... Ale italove musi byt poteseni ;-)
3. 4. 2009 12:17
Re: Fiat :)
kecáš! německý trh je nejnáročnější, lžeš si do kapsy když si myslíš že tam kupují jenom levná auta >:-[]

no nic, moje argumentační schopnosti jsou chabé, ale počkej až dorazí "prečo nie Oktáviu" a ten ti to už vysvětlí >:D
3. 4. 2009 12:05
Re: Fiat :)
hehe, ako keby som nieco podobne tu uz ucital. Len to napisal niekto iny, a nebolo to o Fiate... >:D
3. 4. 2009 12:18
Re: Fiat :)
veď počkaj, teba ten smiech prejde >:-[]
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
3. 4. 2009 10:29
FIAT...
... zase tak špatný nebude :-)
Rozbalit vlákno
0
3. 4. 2009 10:52
PRÉMIOVÝ ŠROŤÁK
No, šrotovačka dělá v číslech pěknej brajgl. Ráno psali v novinách, že Fabie jsou vyprodané, v Německu vyměňujou kapitáni průmyslu sedmy za pětistovky... no, už aby se to všechno vrátilo do starejch dobrejch kolejí.

Ale osobně se teším na druhou vlnu šrotmariáše. Nebude se týkat aut ale oblečení. Rozumíš, všechno berou, rákosnický adidasky, tepláky se čtyřma, všeho se budeš moct rychle zbavit. Akorát to má jednu pikantní nuanci. Ve šroťáku budeš muset nechat komplet prádlo, tak si vyber nějaký pěkný jarní počasí ať cestou nazpátek nenastydneš. Hele, nakonec, když bude svítit sluníčko, cestou do Kotvy se možná i opálíš.

No, a v tý Kotvě, tam to potom roztočíš. Nafásneš hadry svejch snů, na pult položíš šrotbonus za ty tepláky a budeš vysmátej. To by bylo, aby na krizi někdo ještě prodělal.

P.S. Čekám tak do dvou let dokonalou celoevropskou ekonomickou bouchačku. Pak už zbyde jediný, nechat sešrotovat sám sebe... Vždyť tohle je zatím jediná světová krize, na který (údajně) vyděláme všichni... 8-s :no:
Rozbalit vlákno
26
Avatar - jazva
3. 4. 2009 11:01
Re: PRÉMIOVÝ ŠROŤÁK
máš info o tom od akého dátumu budem musieť byť vlastníkom tých Aidaididai a Mike či Ruma "značkových" vecí od ping-pongovcou?

Vieš, či to ešte stíham nakúpiť, alebo je to pre mňa už pasé... ;-)
3. 4. 2009 11:46
Re: PRÉMIOVÝ ŠROŤÁK
Jazva Jazva, zase si úplne mimo...

To mi chceš povedať že tieto majstrštyky odevného priemyslu ešte nie sú súčasťou tvojho šatníka? Mal by si sa nad sebou zamyslieť, máš problém >:-[]
Avatar - jazva
3. 4. 2009 11:59
Re: PRÉMIOVÝ ŠROŤÁK
no minule som počul v rádiu rozhovor s jednou majiteľkou odevnej spoločnosti o tom, že kvalita čínskych odevných výrobkov a hlavne látok sa zvyšuje zo dňa na deň. Tak som si povedal, že to skúsim a šiel som na tržnicu kúpiť tričko. Povedal som si "keď to nebude dobré, tak aspoň bude čím utierať okná na aute."

Najhoršie na tom bolo to, že ani na tie okná to nebolo dobré... 8-s
Avatar - T613
3. 4. 2009 12:01
Re: PRÉMIOVÝ ŠROŤÁK
bodejť by to neříkala, když šije v ČLR ;-) >:D
Avatar - jazva
3. 4. 2009 12:11
Re: PRÉMIOVÝ ŠROŤÁK
nj, človek sa učí celý život a najlepšie na vlastných chybách. ;-)
3. 4. 2009 12:28
Re: PRÉMIOVÝ ŠROŤÁK
marketing, marketing, to je to čarovné slovíčko ;-)
3. 4. 2009 11:37
Re: PRÉMIOVÝ ŠROŤÁK
Neco logiky na podobnych pobidkach je...

Automobilky se zbavi skladovych zasob a plany na rok 2009 a 2010 budou snad spradat s rozumem, ale zaroven vedomim, ze nemusi vyprodat preplnene firemni parkoviste ;-)
Avatar - T613
3. 4. 2009 11:44
Re: PRÉMIOVÝ ŠROŤÁK
to už není optimismus, ale idealismus ;-)
3. 4. 2009 11:49
Re: PRÉMIOVÝ ŠROŤÁK
Idealni stav, ne idealismus :-)
Avatar - T613
3. 4. 2009 11:50
Re: PRÉMIOVÝ ŠROŤÁK
jenže v to doufáš (věříš) takže je to další ismus >:D
3. 4. 2009 11:52
Re: PRÉMIOVÝ ŠROŤÁK
Ja verim jen tomu, co si vyberu v bance :-)
Avatar - jazva
3. 4. 2009 11:59
Re: PRÉMIOVÝ ŠROŤÁK
ty kapitalista! >:D
Avatar - T613
3. 4. 2009 12:00
Re: PRÉMIOVÝ ŠROŤÁK
a následně odevzdáš manželce >:-[] ;-)
3. 4. 2009 13:11
Re: PRÉMIOVÝ ŠROŤÁK
to je už pantoflizmus ;-)
Avatar - T613
3. 4. 2009 13:15
Re: PRÉMIOVÝ ŠROŤÁK
ne! to je krutá realita! >:-[]
3. 4. 2009 13:39
Re: PRÉMIOVÝ ŠROŤÁK
zas tak kruté to není (mluvím z vlastní skušenosti ale psss!) >:-[]
Avatar - T613
3. 4. 2009 13:53
Re: PRÉMIOVÝ ŠROŤÁK
dává ti na malé pivo? jedno pívo na měsíc? ;-)
Avatar - jazva
3. 4. 2009 14:12
Re: PRÉMIOVÝ ŠROŤÁK
ja som to vyriešil tak, že si myslí, že zarábam o polovicu menej ako v skutočnosti. Aj vlk je celý a aj ovca nažratá... >:D
3. 4. 2009 15:15
Re: PRÉMIOVÝ ŠROŤÁK
tak jak keď chcem ísť na pivo tak ju zoberiem zo sebou a nechám si to zaplatiť :-!

keď ja strašne nerád robím čokolvek s peniazmi ;-\
Avatar - jazva
3. 4. 2009 15:24
Re: PRÉMIOVÝ ŠROŤÁK
ja zase nedovolím tej mojej nič platiť v reštike a tak podobne. Raz som to skúsil a strašne blbo som sa cítil. Asi som nejaký divný. ;-)
3. 4. 2009 15:38
Re: PRÉMIOVÝ ŠROŤÁK
no počkať, musíš rozlišovať medzi manželkou a priatelkou. Keď už máte spoločnú domácnosť, spoločnú hypotéku, spoločný lízing, spoločného psa...to je najlepšie mať aj spoločný účet. Ja sám si kupujem len časopisy a na to mi vždy dá nejaké vreckové >:-[]
Avatar - jazva
3. 4. 2009 15:41
Re: PRÉMIOVÝ ŠROŤÁK
my zatiaľ (ešte mi ostáva cca mesiac "slobody") nie sme manželia, ale žijeme spolu, platíme spolu účty a vlastne všetko si aj spolu kupujeme. Len v tej reštike a podobne platím vždy ja. aj keď je to zo spoločného... ;-)
3. 4. 2009 16:21
Re: PRÉMIOVÝ ŠROŤÁK
no, tak to už je len detail že kto platí. v tomto som voľnomyšlienkár - ale napríklad rodičia keď idú do reštiky mama vždy pred platením podá peňaženku otcovi aby to vykonal on >:D
Avatar - jazva
3. 4. 2009 16:34
Re: PRÉMIOVÝ ŠROŤÁK
pre niekoho detail, pre nikoho podstatná vec... ;-)
3. 4. 2009 13:06
Re: PRÉMIOVÝ ŠROŤÁK
GTI, je to pekne na citanie, to uznavam, hoci asi by to lepsie pasovalo na tvoj blog (uz len koli tomu ze tu sa to za tyzden strati v dalsich clankoch). No nevadi, chapem ze potrebujes trosku viac casu, kym sa spamatas z toho strasneho cisla 218,7%.

Ale dufam ze napises este nieco, tentkokrat k veci, k tym tabulkam v clanku, nieco o tom aky narocny je nemecky trh, aka je tam vyssia zivotna uroven, a aky vybrany vkus maju nemecki zakaznici ktori nehladia na kazde euro... :-)
3. 4. 2009 13:13
Re: PRÉMIOVÝ ŠROŤÁK
nie je pekné kopať do niekoho kdo už leží v krvi na zemi ;-)

tiež sa teším ako tie čísla obráti a argumentačným kolotočom znova dokáže že čierna je vlastne biela >:-[]
3. 4. 2009 10:56
Čakacie lehoty
Neviem, ako je to v Nemecku, ale na Slovensku šrotovné pekne natiahlo čakacie lehoty. Môj známy chce zošrotovať 20 ročný Renault 21, chce kúpiť Citroen C3, sľúbili mu ho na október, ale čo dovtedy? A nemajú vôbec ani C3 Picasso, hoci ho vyrábajú na Slovensku. Tak si myslím, že Fiat musel mať pekné zásoby aut, keď mu predaj tak rapídne stúpol.
Rozbalit vlákno
1
3. 4. 2009 13:16
Re: Čakacie lehoty
všetci mali zásoby, no ale šrotovné v Reichu už beží dva mesiace (ak nie tri, nepamatám si to presne) a ten trh proste spotreboval vačšinu zásob. no a postupne sa pripájali ďalšie krajiny, Slovensko bolo medzi poslednými.

C3 až v októbri? to snáď už dostane novú generáciu >:-[]
3. 4. 2009 11:34
OT: FF III. za srotovne Citroenu?
Ilustrace Auto express se pomerne verne blizi budoucim tvarum novinek a ackoliv Ford bude zrejme drzet nektere sve designove prvky i u noveho Focusu, celek na me pusobi jakosportovnejsi verze C4 Picasso, co vy na to?

[odkaz]

[odkaz]

Jeste dodam planovany vstup na trh...2010
Rozbalit vlákno
15
Avatar - T613
3. 4. 2009 11:45
Re: OT: FF III. za srotovne Citroenu?
vypadá to dobře, ale je to takové "vajíčko"
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
3. 4. 2009 12:22
Re: OT: FF III. za srotovne Citroenu?
Je to poměrně subtilní... ale drží se konceptu. Stylové, ale poněkud obtloustlé...
Avatar - Dinar
3. 4. 2009 13:29
Re: OT: FF III. za srotovne Citroenu?
>:D jo, má to tu výhodu, že už nebudou muset vyrábět dvě auta, teď budou mít focus a C-max v jednom.

Jinak bys mi jako odborník mohl vysvětlit podstatu spojení slova kynetický s designem Fordu. Jen doufám, že tím snad není myšlen ten mus klínovitého profilu, protože ten má i žehlička, u které navíc dává smysl. ;-)
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
3. 4. 2009 14:32
Re: OT: FF III. za srotovne Citroenu?
No, nemyslím, že jsem odborník, ale podle mě je podstata celkem jasná - kInetický design jde směrem kinetické energie - design v pohybu. Energetické linie, odvážnější počiny, než v případě konkurence (někdy spíše kýčovité).

Ale Ford prohlásil, že hodlá kinetický design nahradit novým designovým jazykem. A jak praví tvarosloví posledního konceptu ,Iosisu Max, nějak se do toho nehrnou...
3. 4. 2009 15:12
Re: OT: FF III. za srotovne Citroenu?
používá i někdo jiný nějaké specifické označení pro svůj dizajn?
neregistrovaný "PREMDA"
3. 4. 2009 16:07
Re: OT: FF III. za srotovne Citroenu?
Jasný. Mazda má ZOOM-ZOOM, Volkswagen NU-DA a třebas Nevtech je HO-MO. >:-[]
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
4. 4. 2009 11:26
Re: OT: FF III. za srotovne Citroenu?
Renault používá v interiérech "Touch design", Mazda Zoom - zoom, Audi v případě masky chladiče Single - frame, ... určitě je toho více...
3. 4. 2009 15:29
Re: OT: FF III. za srotovne Citroenu?
kinetický design nahradit novým designovým jazykem....

To neni pravda, kinetický design se ma dal rozvíjet, taky se rozviji, protoze je uspesny jako globalni produkt.

(někdy spíše kýčovité).... jsou jen ty pociny konkurence, treba nove Polo, kinetický design neni kyc, kyc postrada jakoukoliv umeleckou hodnotu.

Kyc je treba Fiat 500. Ktery zneuziva popularity modnich "retro" veci.

Kinetický design je zcela unikatni, neni to zadna napodobenina. A kyc je lacina napodobenina necoho.
Avatar - Pierro
3. 4. 2009 15:36
Re: OT: FF III. za srotovne Citroenu?
lifte ty seš koukám zase jako obvykle mimo, ty jeden náš kinetickej jazyku... >:D Tak jen se hezky rozvíjej a hlavně nezapomeň na sobě makat, mrskat jazyky (nejen ten kinetickej), studovat a zrát... >:D >:-[]
3. 4. 2009 15:53
Re: OT: FF III. za srotovne Citroenu?
Pise se "kineticky jazyku" kdyz "delas" toho chytreho. >:D Pak kdo je mimo. >:D
Avatar - Pierro
6. 4. 2009 08:08
Re: OT: FF III. za srotovne Citroenu?
já tu píšu jak mi narost jazyk. Takže na hovorovém výrazu kinetickej nevidím nic špatného ty jeden náš lingvisto... ;-) >:-[]
neregistrovaný "Culdaraztriptaco"
4. 4. 2009 11:24
Re: OT: FF III. za srotovne Citroenu?
- tak Fiat 500 v žádném případě není kýč, nýbrž nejlepší retro současnosti.

- ředitel designu Fordu sám prohlásil, že by se rádi věnovali novému designovému jazyku, ale zatím to, díky konceptu Iosis Max, tak nevypadá. Jeho tvarosloví jasně naznačuje příbuznost s kinetic designem.

- myslím, že hromada prvků (přičemž nejvíce jich je podle mě na modelu Kuga) kinetic designu je kýčovitých. Napříkad lesklé plasty v interiérech či detaily na exteriérech. Nicméně kinetic design není špatný. Problémem by však u některých jeho modelů mohla být nadčasovost detailů...
3. 4. 2009 13:30
Re: OT: FF III. za srotovne Citroenu?
mě se líbí, i když zezadu vypadá trošku jako Golf Plus :-!
akorát si to neumím přestavit třeba v business modré na plecháčích ;-\
3. 4. 2009 15:47
Re: OT: FF III. za srotovne Citroenu?
pomerne verne blizi .... >:D >:D >:D
To neni oficialni design ale jen "nejaky" fotoshop od Autoexpress.
Tak ze vis prd, cemu se to blizi.
3. 4. 2009 15:59
Re: OT: FF III. za srotovne Citroenu?
Vzchazim z toho jak kdy co trefili, ty prde ;-)
3. 4. 2009 12:21
Omyl mistnich diskuteru dil.2
Nejdrive tu mistni experti varovali, ze srotovne zkrachuje na nezajmu zakazniku - vzdyt kdo s 10 let starym autem ma na nove?
STAL SE PRAVY OPAK
- zajem je obrovsky. Pak se mistni analyticti experti zacali naopak strachovat, ze srotovne zvysi zadluzeni statu.
STAL SE PRAVY OPAK.
Uz prvni vysledky na Slovensku dokazuji, ze zadna dira ve statni pokladne neni. A bodejt by ne, kdyz srotovne ma tu moc "zhodnotit" statni protikrizove penize, kdy na 1-2 dily statni pomoci pripada 8-9 dilu aktivovanych soukromych financi. Ve skutecnosti je to "investicni pobidka" nasobne ucinnejsi nez investicni pobidky, ktere dosud znmame, protoze tam vlady zaplatili mnohdy az 25% z investice. Srotovne je jedina pobidka, ktera dava smysl. Ted je oblibenym omylanym songem mistnich ideologickoAnalytickoExpertnich znalcu song "Strach co bude po tom".
A opet STANE SE PRAVY OPAK.
Zase zadna katastrofa neprijde. Netvrdim, ze po skonceni nenastane mensi pokles, ale uz ocividne ozivajici svetove hospodarstvi potahne prumysl opet vzhuru. A to nemluvim ani o tom, ze nemalou cast ze "srotovaci poptavky" tvorili lide, kteri cely zivot kupovali jenom ojete vozy a srotovne pro ne bylo ojedinelou prilezitosti, jak si jednou za zivot doprat nove auto. Ti by si totiz nove auto nekoupily, proto ani nemohou tvorit ubytek poptavky po novych autech az srotovne skonci.
Ja vim. je to honicka, aby se realne hospodarstvi dalo vmestnat do poucek z ucebnic ekonomie a ideologie. Zbytecna. Ono to proste nejde.

PS A o tom, jak zadna katastrofa neprisla si mile deti povime v "Omyl mistnich diskuteru dil.3".
Rozbalit vlákno
13
Avatar - T613
3. 4. 2009 12:40
Re: Omyl mistnich diskuteru dil.2
teď jsem si vzpomněl na jeden článek v novinách o krizi v třicátých letech. Už nevím jestli to bylo na novinkách nebo idnes, ale to je fuk.
Ten článek psal výroky tehdejších ministrů financí, velkopodnikatelů a ekonomů. Vždy měly jedno společné: rok za rokem bylo to nejhorší za nimi a ekonomika se již očividně zlepšovala a krize co nevidět končí. A lidé rok za rokem chodili na tu polívku od státu ;-)
Avatar - Dinar
3. 4. 2009 12:59
Re: Omyl mistnich diskuteru dil.2
Už to pochop, tady je diskuse naprosto zbytečná, on si vytvořil vlastní hypotézy, které tu teď ostentativně vyvrací. Stačí počkat, stane se jen to, že díl 3. už nenapíše, i když mám pocit, že drápalík je ten typ, co dokáže okecat i kravské lejno s tím, že je to jediný pravý bio chleba. ;-)
Avatar - T613
3. 4. 2009 13:05
Re: Omyl mistnich diskuteru dil.2
když si vzpomenu na jeho prognózu, že dneska bude stát ropa přes 200 dolarů, protože náklady už neumožní jít níž. Kolik, že to dneska stojí? :-!
Avatar - Dinar
3. 4. 2009 13:24
Re: Omyl mistnich diskuteru dil.2
:-) :-!
Avatar - jazva
3. 4. 2009 13:29
Re: Omyl mistnich diskuteru dil.2
ja si dovolím jednu malú prognózu. Zocelený Drapalík tu so svojimi prognózami bude aj o mesiac - dva a zase bude "mať pravdu" ;-)
Avatar - T613
3. 4. 2009 13:36
Re: Omyl mistnich diskuteru dil.2
;-)
3. 4. 2009 16:05
Re: Omyl mistnich diskuteru dil.2
Nojo hosi, je to pakarna kdyz tu kreslite chmurne obrazy a on uz pristi mesic ukaze, ze je to naopak. Proste vam to nevychazi. A ani nemuze, protoze nevychazite z reality, ale ze zboznych prani a ideologickych postulatu.

Co se tyka te ropy - jsou trendy dlouhodobe a pak jsou kratkodobe vlny. Z dlouhodobeho pohledu je rust cen ropy z objektivnich technickych hledisek NEODVRATNY. Ze i v jednoznacne klesajicim ci stoupajicim trendu vzdy narazite na opacne vlny vi kazdy, kdo trochu prisel do styku s burzou. Konec koncu vi to dnes i automobilky, takze nastup elektromobilu je uz dnes take NEODVRATNY. Tato vlna dolu bude za par let bezvyznamnou epizodou na stale rostoucim grafu ceny ropy. Proto je treba nevytrhavat veci z kontextu, nezamenovat dlouhodoby trend s aktualni cenou. Kratkodobe akce (srotovne) je treba hodnotit v kratkodobem horizontu a dlouhodobe trendy v dlouhodobem horizontu. Pak to bude vychazet i vam.
Avatar - jazva
3. 4. 2009 16:15
Re: Omyl mistnich diskuteru dil.2
myslím, že každý normálny jedinec tu chápe, že cena ropy ako neobnoviteľnej(v rozumnom časovom horizonte) suroviny pôjde z dlhodobého hľadiska iba hore.

To ako keby si sa tu búchal do pŕs, že si včera predpovedal, že dnes ráno víde slnko. Vážny prognostik! nechceš sa tým živiť? :no:
3. 4. 2009 16:49
Re: Omyl mistnich diskuteru dil.2
Nekaž mu dětské iluze. Je rád, že sem aspoň něco může napsat, v čem má jakous takous pravdu. ;-)
3. 4. 2009 16:49
Re: Omyl mistnich diskuteru dil.2
Vidis a to se prave pletes. Kdybys tu diskutoval par let, tak bys vedel, ze tuhle zakladni pravdu, ktera je tobe jasna, neni schopna spousta mistnich diskuteru zasadit do sveho myslenkoveho modelu, kdyz uvazuji o budoucnosti. A kdyz uz je schopna, tak to odsouvaji nekam do problemu kterymi ktere prijdou na radu az po jejich funusu.
Avatar - jazva
3. 4. 2009 17:03
Re: Omyl mistnich diskuteru dil.2
Keď sa pozriem do minulosti, tak vidím, že ľudia vždy objavili niečo, čo od základu zmenilo ich doterajší život. Napr. koleso, parný stroj, miniaturizácia v elektronike... . Ja nemám žiadnu pochybnosť o tom, že ľudia zase vymyslia niečo, čo nahradí, alebo dokonca úplne zruší našu závislosť na rope a tá sa bude využívať už iba okrajovo. Vieš si napríklad predstaviť čo by spravil s cenou ropy a aj s cenami všetkých tovarov, keby sa podarilo spojazdniť napr. taký telport? viem, že sa tieto veci skúšajú a sú čiastočne úspešné - zatiaľ iba na niekoľko cm a skôr na báze základných častíc, ale vývoj tam je... a takých možností je viac. Na takéto prognózy sú dokonca utvorené celé teamy vedcov, ktorý sa tým živia a nič iné nerobia. Tieto naše reči sú podstatné ako prd v hurikáne...
3. 4. 2009 17:55
Re: Omyl mistnich diskuteru dil.2
PS A o tom, jak zadna katastrofa neprisla si mile deti povime v "Omyl mistnich diskuteru dil.3". ... jestli ti do tý doby nesešrotujou kompjůtr >:D >:D
3. 4. 2009 21:30
Re: Omyl mistnich diskuteru dil.2
Sorry Drapaliku, ale posledni 2 roky zijes kde? To, ze je problem i v Evrope vedi investori jiz od predlonskeho podzimu. Ale uz dlouho jsem se nepobavil nad podobnymi nesmysly. Naposled nad letnim prohlasenim Evropske banky, ze se vlastne nic nedeje a krize Evropu nezasahne ;-)
3. 4. 2009 12:31
dovolím si jen jednu poznámku
To, že rozhoduje cena je zřejmé... O tom žádná. Víme, že Fiat nabízí v Německu i speciální svoji šrotovací prémii, podobně jako je tomu u nás)...nicméně prodej aut je obchod jako každý jiný a vyhrává ten, který skutečně nabídne nejlepší produkt za nejlepší cenu a je úplně jedno jestli je to v německu a nebo na té Ukrajině... Takže.. Fiatu se podařil majstrštyk a te´d jde jen o to, jestli dokáže v něm pokračovat...

Jen připomenu osttaní, kterým se povedl podobný majstrštyk...

Například...
VW Golf V. generace startoval na německém trhu po prvním měsíci neúspěchu a nedostatku objednávek s cenou dotovanou cca 1500 Eur tak aby byl cenově níž o 1000 Eur než byl přímý konkurent Astra, který se prodával líp.... A dnes už se nikdo neptá na to jak to bylo...

Například u nás na trhu jako první v nižší střední třídě šel Focus ve výbavě Celebration cenově na úroveň výrobních nákladů + malá marže prodejců. A z ničeho nic jeho prodeje stouply 2 násobně i více násobně...A dnes už se nikdo neptá na to jak to bylo...

Je to běžný jev a Fiatu se povedlo něco co se nepovedlo ostatním. Je potřeba za tento výsledek Fiatu poblahopřát a popřát celoroční podobně skvělé výsledky proto, aby mohl vypustit další skvělý auta...takový jaký umí jen on... :yes: :yes: :yes: A za dva roky se nikdo nebude ptát na to jak to bylo..., že je Fiat nejprodávanější zahraniční značkou na německém trhu...
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Dinar
3. 4. 2009 12:40
Re: dovolím si jen jednu poznámku
"...aby mohl vypustit další skvělý auta...takový jaký umí jen on... " >:-[] >:-[] máš štěstí, že se oteplilo, jinak by tě ty procvrklý slipy musely studit. ;-)
3. 4. 2009 13:08
Re: dovolím si jen jednu poznámku
On.., vlastně my všichni jsme zapomněli, že skvělý auta dělá jen BMW, potažmo VW.
>:D
Správně si upozornil.
To byl tvůj vrcholný příspěvek. :yes: >:D
Avatar - Dinar
3. 4. 2009 13:23
Re: dovolím si jen jednu poznámku
Copak, na italiaspíd spadl server nebo ti už dlouho nikdo nepochválil punťu?
HeFký deN! >:D
3. 4. 2009 17:41
Re: dovolím si jen jednu poznámku
>:D >:D :yes:
neregistrovaný "507--"
3. 4. 2009 19:42
Re: dovolím si jen jednu poznámku
>:D >:D :yes:
3. 4. 2009 13:37
Re: dovolím si jen jednu poznámku
mýlíš se. ne za dva roky, ale dalších dvacet let to nejmenovaný místní GURU bude omýlat ve všech tématech od Kie Pikaču až po S-classe. >:-[]
3. 4. 2009 12:39
ŠROTOVNÉ
Kde vlastne je napísané, že autá sa predávajú IBA v akcii za šrotovné, a že sa tým nasýti trh a autá sa prestabnú predávať, lebo ich už všetci budú mať?
Mnohí to majú v predstavách ako Hurvínek válku...
Rozbalit vlákno
1
3. 4. 2009 13:42
Re: ŠROTOVNÉ
Pokud je to tak, že Škodovka jela před šrotovným 4 dny v týdnu a po tom, co se rozjelo šrotovné jede už na 6 a má vyprodané sklady, tak na to fakt asi žádnou korelační analýzu nepotřebujem ;-)
Avatar - jazva
3. 4. 2009 14:18
OT: ale strašný OT
>:D >:D práve počúvam v rádiu pesničku od Georga Thorogooda "Bad To the Bone". A za ten svet si neviem spomenúť v akom filme to bolo hrané... neviete to niekto????
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Righ
3. 4. 2009 14:41
Re: OT: ale strašný OT
Terminator 2, scenka v baru... Google - 5 sekund :-)
Avatar - T613
3. 4. 2009 14:42
Re: OT: ale strašný OT
:yes:
Avatar - jazva
3. 4. 2009 14:46
Re: OT: ale strašný OT
vďaka. hádam by som to zvládol aj sám, ale je piatok a mne sa taaaak strašne nechce... ;-)
Avatar - T613
3. 4. 2009 14:48
Re: OT: ale strašný OT
[odkaz] (od 3:20) klasika ole :-)
Avatar - jazva
3. 4. 2009 14:56
Re: OT: ale strašný OT
Perfektný film s ešte lepšou muzikou. :yes:

Už som to videl ani neviem koľko krát, ale vždy keď je možnosť, tak si to rád pozriem znova... ;-)
Avatar - T613
3. 4. 2009 14:58
Re: OT: ale strašný OT
ani ty efekty nestárnou .. krása
jako puboše mě uchvacovala první scéna, jak T800 rozšlápne lebku. No prostě náádhera >:-[]
Avatar - jazva
3. 4. 2009 15:18
Re: OT: ale strašný OT
ja som fičal na GnR a naj scéna pre mňa bola tá z chodby, keď T800 vytiahol "Gun z Roses" :yes:
3. 4. 2009 15:56
Re: OT: ale strašný OT
ja som mal najradšej keď s tým baby vulcanom z kancelárskej budovy odpísal polovicu autoparku LAPD - ale nikoho nezabil lebo dostal rozkaz :yes:
Avatar - jazva
3. 4. 2009 15:59
Re: OT: ale strašný OT
ako som napísal Tatrovi, PERFEKTNÝ FILM a ešte lepšou hudbou. stále to bude za :yes:

a aj tá scéna je podarená. Ale takých je tam viac. napr. naháňačka po odvodňovacom kanály, vyjavený ksicht T1000 keď zamrzol a pod. ;-)
3. 4. 2009 16:06
Re: OT: ale strašný OT
ano ano, v žánry Action jeden z najlepších. T1 nebol špatný, ale ani mi neprišiel nijak extra výnimočný (až na pár efektov v dobe vzniku).

T2 je spolu s Alien 2 + Predátor 1 Holy 3 >:D
Avatar - jazva
3. 4. 2009 16:18
Re: OT: ale strašný OT
T1 bol tak trochu zbytočne tvrdý a surový. Ale asi to bol zámer tvorcu zobraziť vraždiaci stroj. Ale mne to pripadalo ako keby sa v tom ten stroj vyžíval. V tomto bol v T2 T1000 oveľa lepší...
Avatar - T613
3. 4. 2009 16:25
Re: OT: ale strašný OT
Tak když Vetřelce tak 1 nebo 3 ;-)
Avatar - jazva
3. 4. 2009 16:30
Re: OT: ale strašný OT
jednoznačne 1 :yes:
Avatar - jazva
3. 4. 2009 16:31
Re: OT: ale strašný OT
jednoznačne 1 :yes: a to vzkriesenie či ako sa to volalo to už bola riadna "divočina" >:D
Avatar - Righ
3. 4. 2009 17:22
Re: OT: ale strašný OT
JJ, to je v ramci zanru perfektni trio. Jeste bych dodal Rambo 1 a Matrix, i kdyz to uz je hodne mixnuty se sci-fi. :yes:
Avatar - T613
3. 4. 2009 21:06
Re: OT: ale strašný OT
Matrix, ale jenom jedničku. Další díly byly ehm ehm :-)
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2009 21:42
Re: Milý T613!
Mne tedy HLAVNĚ a SPECIÁLNĚ "dojalo" finále Matrix III. - to bylo VSKUTKU "k pláči" :'-(
PS: Ještě TEĎ mám "husí" kůži když VZPOMENU ... jak si mladá STATEČNÁ dvoji NĚKOLIKRÁT zopakovala: DOKÁŽEME TO, DOKÁŽEME TO, DOKÁŽEME TO!
A "dokázali"! A za chvíli byl KONEC - naštěstí filmu, jinak by byl MŮJ! :-)
Avatar - T613
3. 4. 2009 22:00
Re: Milý T613!
není nad dvaceti minutovou milostnou scénou, kdy latexové bojovnici trčí z hrudi sto drátu armatury 8-s >:-[]
Avatar - Righ
3. 4. 2009 22:07
Re: Milý T613!
Jo jo, klasikou se stala jenom jednicka. Dvojka byla hovadina okorenena par spektakularnima akcnima scenama a zmrsena tunou samoucelnejch radoby-filozofickejch kecu, ktery nedavaly valnej smysl. Trojka pak byl takovej klasickej akcnak s velkym budgetem - neurazi ani nenadchne, ale na odreagovani postaci. Dojimacka pri louceni Nea s Trinity byla samozrejme nekonecne uhozena a trapna.
3. 4. 2009 14:46
aha
Zatim si ve Skodovce mnou ruce, ale za x let, oni nam ty auta nemci zase vrati, v podobe vraku, aby jim to tam nestalo >:D
Rozbalit vlákno
1
3. 4. 2009 17:33
Re: aha
>:D Tak to je trefa dne >:D >:D :yes:
Avatar - Ada je zase tady
3. 4. 2009 19:05
Pozice Renaultu zase potešila.
Žeby už i Němci věděli, že tudy cesta nevede? >:-[]
Rozbalit vlákno
0