Hyundai: Konec pro Sonatu na českém trhu
Jméno Sonata ke značce Hyundai patří takřka neodmyslitelně. První generace z roku 1985 se prodávala jen doma v Koreji, ta druhá vyráběná od roku 1988 ale mířila i na export. Měla design od Giugiarova studia ItalDesign a po otevření trhu s automobily se začala prodávat i v Československu, resp. České republice.
Končící provedení je v pořadí již pátou generací. Na našich silnicích jsme se s ní mohli setkávat od roku 2005. Na českém trhu nezískala poslední Sonata velký úspěch. V prvních letech se prodávalo mezi 150 a 200 kusy ročně, v roce 2008 vykázal model 114 registrací a loni 77. Letos se prodalo 63 kusů, důvodem relativního zlepšení jsou i akční slevy s bonusem 80 tisíc Kč, které dostaly první cenu pod půlmilion.
V závěru kariéry se Sonata nabízela za 479.900,- s benzinovým motorem 2,0 DCVVT (121 kW), turbodiesel 2,0 CRDi (110 kW) vyšel na 519.900,- Kč. Výběhová Sonata tak stěží držela krok s modernějšími modely – například Renault Laguna se prodává za ceny od 419.900,- Kč a Opel Insignia startuje těsně pod půl milionu korun.
V zámoří se navíc prodává již nová generace Sonaty, s novým fluidním designem a novou technikou, včetně hybridního pohonu a přeplňovaného zážehového dvoulitru. Do Evropy dorazí příští rok pod obchodním označením i40.
Hyundai Sonata: 5 milionů kusů za 25 let |