Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai: Konec pro Sonatu na českém trhu

Diskuze (7)
Hyundai Sonata na českém trhu končí. V mezidobí před příchodem nástupce s názvem i40 tak bude korejské automobilce chybět zastoupení v segmentu střední třídy.

Jméno Sonata ke značce Hyundai patří takřka neodmyslitelně. První generace z roku 1985 se prodávala jen doma v Koreji, ta druhá vyráběná od roku 1988 ale mířila i na export. Měla design od Giugiarova studia ItalDesign a po otevření trhu s automobily se začala prodávat i v Československu, resp. České republice.

Končící provedení je v pořadí již pátou generací. Na našich silnicích jsme se s ní mohli setkávat od roku 2005. Na českém trhu nezískala poslední Sonata velký úspěch. V prvních letech se prodávalo mezi 150 a 200 kusy ročně, v roce 2008 vykázal model 114 registrací a loni 77. Letos se prodalo 63 kusů, důvodem relativního zlepšení jsou i akční slevy s bonusem 80 tisíc Kč, které dostaly první cenu pod půlmilion.

V závěru kariéry se Sonata nabízela za 479.900,- s benzinovým motorem 2,0 DCVVT (121 kW), turbodiesel 2,0 CRDi (110 kW) vyšel na 519.900,- Kč. Výběhová Sonata tak stěží držela krok s modernějšími modely – například Renault Laguna se prodává za ceny od 419.900,- Kč a Opel Insignia startuje těsně pod půl milionu korun.

V zámoří se navíc prodává již nová generace Sonaty, s novým fluidním designem a novou technikou, včetně hybridního pohonu a přeplňovaného zážehového dvoulitru. Do Evropy dorazí příští rok pod obchodním označením i40.

Doporučujeme
Hyundai Sonata: 5 milionů kusů za 25 let

Diskuze (7)
Avatar - escorpion
21. 8. 2010 15:50
Re: škoda....
Sonata, veľmi dobré auto, ale na týchto stránkach budeš bohužiaľ iba lowend a socka :-(.
To je jedno koľko dáš za auto (možno aj 600 tisíc).Niektorým nedochádza, že sú aj iné autá ako vw (škoda).
21. 8. 2010 13:09
Re: škoda....
:yes: Dobrý příspěvek, věděl jsi co chceš, koupil jsi si auto co není masírka, ale taky ti ho nebude chtít nikdo ukrást a auťák je velmi dobrý, tak to má být. ;-)
21. 8. 2010 12:06
Re: škoda....
Souhlas. Já Sonátu rv 2010 (poslední výběhovou verzi) mám a přešel jsem na ní z předposlední řady Mondea mkIII a dosud max spokojenost. Znouzecnost to není, mohu říci že nabízí dobré svezení, ostatně jsem vybíral mezi dalšími vozy střední třídy, ale Sonata to vyhrála, protože spíše koukám na účelnost a abych pořídil hodně muziky za málo peněz. Na Sonátu jsem přešel z důvodu nespokojenosti s kvalitou Fordu a neustálou poruchovostí dieselového motoru TDCi. Vybíral jsem mezi několika novými auty střední třídy a korejské vozy (Kiu Magentis a Hyundai Sonata) jsem si nechal až na konec předváděcích jízd, neboť jsem ke korejským vozům neměl tolik důvěry stejně tak jako důvěru nemají někteří z vás. Pak jsem ale začal studovat nějaké materiály a články o korejských vozech a jejich motorech. A odhodlal jsem se bez nějakého většího očekávání ke zkušební jízdě Sonátou. Nutno dodat, že při předváděcí jízdě Sonátou jsem byl hodně mile překvapen a možno i nadšen a nyní jsem jejím vlastníkem a dosud naprostá spokojenost. Jedinou výtku dávám za absenci 6tého převodového stupně u benzínové verze, na dálnici by se opravdu hodila. Dieselová verze 6tku má, ale jelikož mi nafta už nesmí do domu (po zkušenosti s fordovým TDCi), tak tu 6tku musím oželet. A to je vše, autu i tak dávám 10 bodů z 10ti.
20. 8. 2010 22:50
Re: škoda....
Sonata byla vždycky taková z nouze cnost. Kdo chtěl velkou káru s plnou výbavou za málo peněz. Přijde další, ale i tak to s tabulkama nezahejbá... Průměrný auto, ale za ty prachy OK a nikoho nesere, ba naopak :yes:
Avatar - R32
20. 8. 2010 22:09
Re: škoda....
Hmm, som to asi zle pochopil, článok je o lúčení sa s menom a nie modelom ako takým... :-)