Hyundai Sonata na ruském trhu: Nová generace se přiblížila Evropě
První fotografie ruské verze Hyundai Sonata YF neukazují žádné designové odlišnosti proti verzi americké, která se představila už loni na autosalonu v Los Angeles. Zákazníci v Rusku se ale dočkají některých zajímavých položek už v základní výbavě – například ESP a ve vyšší specifikaci i vyhřívání zadních sedadel (to má v Evropě už crossover ix35) nebo adaptivních tlumičů.
Největší odlišností je tak paleta nabízených motorů. Tu tvoří dvojice atmosférických zážehových čtyřválců. Slabší o objemu 2,0 litru dává 110 kW a 198 Nm. Silnější variantou je 2,4 Theta II s výkonem 131 kW a nejvyšším točivým momentem 228 Nm. V USA má tento motor výkon 148 kW, jeho snížení pro ruský trh bude zřejmě vynuceno nižší kvalitou běžně dostupného benzinu.
Na výběr je u obou motorizací šestistupňová manuální nebo automatická převodovka. Primární zaměření modelu na americký trh prozrazuje ovládání parkovací brzdy přídavným pedálem.
Sonata se momentálně vyrábí v Jižní Koreji a v severoamerické Alabamě. Příští rok se přidá také produkce v Číně. Pro kalendářní rok 2011, kdy bude nová Sonata (pod názvem i40) dostupná i na evropských trzích, Hyundai počítá s celkovou roční produkcí 450 tisíc kusů.
Kromě uvedených motorů určených pro Rusko se Sonata momentálně vyrábí také s agregáty 2,0 Theta (121 kW), přímovstřikovým 2,4 Theta GDi (150 kW) a chystá se i 2,0 Theta Turbo (204 kW), který nahradí atmosférické šestiválce minulé generace.
Američané se mohou těšit také na verzi 2,4 CVVT Hybrid Blue Drive (celkový výkon 151 kW), v Evropě se zase dočkáme palety turbodieselů CRDI.