Hyundai Terracan 2.9 CRDi - Měkké šplhání

Hyundai Terracan 2.9 CRDi - Měkké šplhání

 
 

Během let se z trochu netypicky tvarovaného Terracanu stal respektovaný zástupce off-roadů, pro který mluví velmi dobrá kombinace hodnoty za vydané peníze.

Po třech letech jsme si tedy půjčili vůz znovu, tentokrát s mimořádnou výbavou Adventure a automatickou převodovkou – jak obstál tentokrát?

Z pohledu designu se nic podstatného nezměnilo - korejské ozdobnictví, balónové pneumatiky ani nezvykle plochá kapotaostrým úhlem předního okna zůstaly zachovány. Masivní obložení boků karoserie je ve třídě unikátní a chrání lak dveří i v extrémních podmínkách. Drobné změny v optice světlometůzadních svítilen přibližují auto evropskému zákazníkovi, pneumatiky Hankook s neobvykle tvarovanými hliníkovými disky zůstaly zachovány.

obrázek [300 x 410] V interiéru opět vládnou světlé plasty a imitace dřevěného obložení, kruhové přístroje jen získaly dobře čitelný světlý podklad. Nejpodstatnější změnou prošel kruhový přepínač, který bývalou klasickou trojkombinaci režimů pohonu 2H/4H/4L zjednodušil na Auto/Low. Terracan tak získal trvalý pohon všech kol s aktivním přenosem kroutícího momentu, možnost zařazení redukce zůstala zachována.

Sedačky jsou sice v této výbavě potažené kůží, v zatáčkách ale tělo příliš nedrží. Krátkým opěradlům se sice snaží pomáhat vysouvatelné opěrky hlavy, ale i ony mají pro vyšší postavy k ideálu ještě kousek. Vnitřním prostorem a zvláště odkládacími přihrádkami auto naopak doslova překypuje. Pětice cestujících tak nejenže může cestovat v klobouku a s téměř nataženýma nohama, ale náklad drobných či větších nezbytností se podaří ukrýt také dostupně a bezpečně. Komfortu posádky pomáhají také celkem tři dvanáctivoltové zásuvky, z toho jedna v zavazadlovém prostoru. Jedinou, zato vážnou výhradu máme k absenci bočních airbagů, které nejde objednat ani za příplatek.

V pětimístné konfiguraci má dobře přístupný zavazadelník skvělý objem 750 litrů, po sklopení zadních sedaček pak rovných 2000 litrů. Pod podlahou je ukryto zespodu přístupné plnohodnotné rezervní kolo a nakládací hrana i přes nadprůměrnou výšku nepřekáží.

obrázek [300 x 230] Třílitrový čtyřválec má oproti původní verzi výkon zvýšený na 120 kW a kroutící moment vrcholí nyní hodnotou 345 Nm. Deviza v podobě tichého chodu ve všech režimech motoru zůstala, dravost turbodieselu ale trochu ořezává pouze čtyřstupňový automat. Při klidné jízdě je komfort srovnatelný, ve městě je automat ideální a při pokusu o větší dynamiku citelně scházela možnost ruční volby převodových stupňů. Na konci testu jsme byli proto překvapeni průměrnou spotřebou 9,1 l/100 km – je to sice více, než udává výrobce, ale my jsme během 580 km ujeli jen cca 20% mimo město.

Více jsme se tentokrát zaměřili na mimosilniční schopnosti vozu – přední nezávisle zavěšená kola a zadní tuhá náprava jsou nesporným „terénním“ pozitivem, v praxi se ale ukázaly limitujícími spíše hodnoty nájezdových úhlů obrázek [320 x 235] a použité pneumatiky. Všechny situace, do kterých jsme Terracan uměle dostali, ale zvládl i bez zapojení redukce a oproti prvotním obavám nás potěšil i relativně slušnou křížitelností náprav a robustností při kontaktu s mezní hodnotou přechodového úhlu. Pokud bychom měli k dispozici lepší pneumatiky, byl by vůz smělým soupeřem i pro Mitsubishi Pajero.

Na silnicích je Terracan trochu rozporuplný – dřívější sklon k přetáčivosti daný primárně zadním pohonem zmizel, výrazné náklony a ponory přídě ale zůstaly. Nejde sice o nic nebezpečného a řidič je alespoň motivován ke zvolnění. Brzdy ani při opakovaném použití výrazně neslábnou, u řízení ale stále nemůžeme přijít na chuť málo strmému převodu.

obrázek [450 x 280]

Pozitivní změny spolu s cenou pod milion a možností koupě čtyřmístné verze s odpočtem DPH udělují vozu nové prodejní možnosti.

  • První cena vozu: 899.900,- (2.9 CRDi, 120 kW)
  • První cena vozu s testovanou motorizací: 899.900,- (2.9 CRDi, 120 kW)
  • Základní cena testovaného vozu: 949.900,- (2.9 CRDi 120 kW aut. Adventure)
  • Cena testovaného vozu vč. příplatků: 963.400,- (2.9 CRDi 120 kW aut. Adventure)

Plusy:

  • výbava a cena
  • vnitřní prostor
  • možnost redukce a její pohodlná volba
  • relativně tichý motor a přijatelná spotřeba
  • schopnosti v terénu

Minusy

  • chybějící boční a hlavové airbagy
  • nemožnost ruční volby převodových stupňů
  • náklony v kombinaci se sedadly s malým bočním vedením
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai Terracan 2.9 CRDi

Cena v základní výbavě: 949 900 Kč Cena v testované výbavě: 963 400 Kč

Základní výbava:ABS+ EBD, zadní diferenciál s omezenou svorností, přední airbagy, anténa integrovaná v zadním sedadle, diky kol z lehkých slitin, vnější zrcátka v barvě vozu, střešní ližiny, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, kožené čalounění sedadel a vyhřívaná přední sedadla, přední a zadní loketní opěrka, otáčkoměr, digitální hodiny, příprava na radio, 6x repro, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el. ovládání bočních oken, dálkově ovládané centrální zamykání, automatická klimatizace, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, obložení přístrojové desky imitací dřeva, chromované dveřní kliky, kryt zavazadlového prostoru, síť v zavazadlovém prostoru

Výbava testovaného vozu:metalický lak: (+13.500,-.)

Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament Německé dálnice se v roce 2019 zpoplatní, rozhodl parlament

Řidiči osobních aut budou muset od roku 2019 platit za…

Tomáš Šebek: Když jsem v Súdánu brečel, nikdo mi to nevyčetl Tomáš Šebek: Když jsem v Súdánu brečel, nikdo mi to nevyčetl

Chirurg Tomáš Šebek se vrátil z mise Lékařů bez hranic…

Restaurace stále podvádějí, účtují vyšší ceny cizincům Restaurace stále podvádějí, účtují vyšší ceny cizincům

Česká obchodní inspekce (ČOI) loni zjistila při…

Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo Zeman zkomplikoval život exportérům, kurzové zajištění zdražilo

Prezident po většinu týdne zdražil exportérům náklady…

 
Technické údaje
Motor Hyundai Terracan 2.9 CRDi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2902
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 345 / 1500 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 166
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.5 / 7.5 / 8.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 750 / 2000
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2180 / 440
Rozměr pneu:255/65 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4700
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1840
d) rozvor (mm): 2750
e) rozchod vpředu (mm): 1530
f) rozchod vzadu (mm): 1530
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1030
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Hyundai Terracan 2.9 CRDi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,32
 







Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění…

Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami Vybrali jsme 10 současných aut s nejodvážnějšími světlomety a svítilnami

V našem výběru najdete deset současných aut, u kterých se…

 




Spy photos: nový Hyundai Terracan Spy photos: nový Hyundai Terracan

Od základu nový automobil se má na trh dostat již v…

Spy photos: Hyundai Terracan Spy photos: Hyundai Terracan

V roce 2007 Hyundai představí nástupce modelu Terracan.…

 



 
Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

TEST: Toyota C-HR 1.2T vs Audi Q2 1.4 TSI: #nepostradatelní

Dnes 08:00

Tahle dvě auta jsou pro budoucí image obou značek naprosto klíčová. Ale který z těchto stylových crossoverů je lepší?




Blesk.cz

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné smoothie!

Připravte si vitamínovou bombu: 3 recepty na výborné…

Smoothie je nápojem dneška. Nejde však jen »obyčejný« džus. Kromě šťávy jsou ve smoothie rozmixované celé kusy…

15 tipů na víkend: Bitva u Sudoměře, klenoty Lucemburků i vlak legionářů!

15 tipů na víkend: Bitva u Sudoměře, klenoty…

Neseďte doma a nekoukejte se jen z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam vyrazit, nechte…

 

iSport.cz

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na reprezentaci i pozici v Turecku

ONLINE: Ptejte se navrátilce Čelůstky! Na…

CHAT PÁTEK 13:15 | První start za reprezentační áčko si připsal v roce 2013 proti Kanadě, hned vstřelil branku.…

Expert vysvětluje: Proč se netrestaly (nejen) plzeňské ruce na Slavii?

Expert vysvětluje: Proč se netrestaly (nejen)…

Přou se o to i sami rozhodčí. Byla, nebo nebyla ruka? Tady jsou čtyři situace z jarní části ePojisteni.cz ligy,…

 

Reflex.cz

Rusko blíž k fašismu: Hon na svědky Jehovovy zahájen!

Rusko blíž k fašismu: Hon na svědky Jehovovy zahájen!

Svědkové Jehovovi jsou celkově nesympatickým společenstvím, které nemám rád a kterému zazlívám, že svým dětem…

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Obchodní inspekce se tuží, mincovní šmejdi dostávají kouř!

Jako liberál málokdy tleskám, když se něco řeší represivně. V případě prodejců bezcenných plíšků vydávaných za…