Hyundai Terracan 2.9 CRDi - Měkké šplhání

Hyundai Terracan 2.9 CRDi - Měkké šplhání

 
 

Během let se z trochu netypicky tvarovaného Terracanu stal respektovaný zástupce off-roadů, pro který mluví velmi dobrá kombinace hodnoty za vydané peníze.

Po třech letech jsme si tedy půjčili vůz znovu, tentokrát s mimořádnou výbavou Adventure a automatickou převodovkou – jak obstál tentokrát?

Z pohledu designu se nic podstatného nezměnilo - korejské ozdobnictví, balónové pneumatiky ani nezvykle plochá kapotaostrým úhlem předního okna zůstaly zachovány. Masivní obložení boků karoserie je ve třídě unikátní a chrání lak dveří i v extrémních podmínkách. Drobné změny v optice světlometůzadních svítilen přibližují auto evropskému zákazníkovi, pneumatiky Hankook s neobvykle tvarovanými hliníkovými disky zůstaly zachovány.

obrázek [300 x 410] V interiéru opět vládnou světlé plasty a imitace dřevěného obložení, kruhové přístroje jen získaly dobře čitelný světlý podklad. Nejpodstatnější změnou prošel kruhový přepínač, který bývalou klasickou trojkombinaci režimů pohonu 2H/4H/4L zjednodušil na Auto/Low. Terracan tak získal trvalý pohon všech kol s aktivním přenosem kroutícího momentu, možnost zařazení redukce zůstala zachována.

Sedačky jsou sice v této výbavě potažené kůží, v zatáčkách ale tělo příliš nedrží. Krátkým opěradlům se sice snaží pomáhat vysouvatelné opěrky hlavy, ale i ony mají pro vyšší postavy k ideálu ještě kousek. Vnitřním prostorem a zvláště odkládacími přihrádkami auto naopak doslova překypuje. Pětice cestujících tak nejenže může cestovat v klobouku a s téměř nataženýma nohama, ale náklad drobných či větších nezbytností se podaří ukrýt také dostupně a bezpečně. Komfortu posádky pomáhají také celkem tři dvanáctivoltové zásuvky, z toho jedna v zavazadlovém prostoru. Jedinou, zato vážnou výhradu máme k absenci bočních airbagů, které nejde objednat ani za příplatek.

V pětimístné konfiguraci má dobře přístupný zavazadelník skvělý objem 750 litrů, po sklopení zadních sedaček pak rovných 2000 litrů. Pod podlahou je ukryto zespodu přístupné plnohodnotné rezervní kolo a nakládací hrana i přes nadprůměrnou výšku nepřekáží.

obrázek [300 x 230] Třílitrový čtyřválec má oproti původní verzi výkon zvýšený na 120 kW a kroutící moment vrcholí nyní hodnotou 345 Nm. Deviza v podobě tichého chodu ve všech režimech motoru zůstala, dravost turbodieselu ale trochu ořezává pouze čtyřstupňový automat. Při klidné jízdě je komfort srovnatelný, ve městě je automat ideální a při pokusu o větší dynamiku citelně scházela možnost ruční volby převodových stupňů. Na konci testu jsme byli proto překvapeni průměrnou spotřebou 9,1 l/100 km – je to sice více, než udává výrobce, ale my jsme během 580 km ujeli jen cca 20% mimo město.

Více jsme se tentokrát zaměřili na mimosilniční schopnosti vozu – přední nezávisle zavěšená kola a zadní tuhá náprava jsou nesporným „terénním“ pozitivem, v praxi se ale ukázaly limitujícími spíše hodnoty nájezdových úhlů obrázek [320 x 235] a použité pneumatiky. Všechny situace, do kterých jsme Terracan uměle dostali, ale zvládl i bez zapojení redukce a oproti prvotním obavám nás potěšil i relativně slušnou křížitelností náprav a robustností při kontaktu s mezní hodnotou přechodového úhlu. Pokud bychom měli k dispozici lepší pneumatiky, byl by vůz smělým soupeřem i pro Mitsubishi Pajero.

Na silnicích je Terracan trochu rozporuplný – dřívější sklon k přetáčivosti daný primárně zadním pohonem zmizel, výrazné náklony a ponory přídě ale zůstaly. Nejde sice o nic nebezpečného a řidič je alespoň motivován ke zvolnění. Brzdy ani při opakovaném použití výrazně neslábnou, u řízení ale stále nemůžeme přijít na chuť málo strmému převodu.

obrázek [450 x 280]

Pozitivní změny spolu s cenou pod milion a možností koupě čtyřmístné verze s odpočtem DPH udělují vozu nové prodejní možnosti.

  • První cena vozu: 899.900,- (2.9 CRDi, 120 kW)
  • První cena vozu s testovanou motorizací: 899.900,- (2.9 CRDi, 120 kW)
  • Základní cena testovaného vozu: 949.900,- (2.9 CRDi 120 kW aut. Adventure)
  • Cena testovaného vozu vč. příplatků: 963.400,- (2.9 CRDi 120 kW aut. Adventure)

Plusy:

  • výbava a cena
  • vnitřní prostor
  • možnost redukce a její pohodlná volba
  • relativně tichý motor a přijatelná spotřeba
  • schopnosti v terénu

Minusy

  • chybějící boční a hlavové airbagy
  • nemožnost ruční volby převodových stupňů
  • náklony v kombinaci se sedadly s malým bočním vedením
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai Terracan 2.9 CRDi

Cena v základní výbavě: 949 900 Kč Cena v testované výbavě: 963 400 Kč

Základní výbava:ABS+ EBD, zadní diferenciál s omezenou svorností, přední airbagy, anténa integrovaná v zadním sedadle, diky kol z lehkých slitin, vnější zrcátka v barvě vozu, střešní ližiny, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, kožené čalounění sedadel a vyhřívaná přední sedadla, přední a zadní loketní opěrka, otáčkoměr, digitální hodiny, příprava na radio, 6x repro, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el. ovládání bočních oken, dálkově ovládané centrální zamykání, automatická klimatizace, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, obložení přístrojové desky imitací dřeva, chromované dveřní kliky, kryt zavazadlového prostoru, síť v zavazadlovém prostoru

Výbava testovaného vozu:metalický lak: (+13.500,-.)

Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ Majitel Zentivy kupuje za miliardy dolarů americkou farmaceutickou firmu Bioverativ

Francouzská farmaceutická skupina Sanofi se dohodla na…

Schulzova SPD je blíž velké koalici Schulzova SPD je blíž velké koalici

Schulz chce do koaliční smlouvy s CDU/ /CSU prosadit více…

Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě Babiš v koutě. Hraje o šanci zůstat ve vládě

Existují čtyři varianty vlády, která by měla více než 101…

Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět! Zápisník Jany Havligerové: Politika? Být vidět!

České korunovační klenoty jsou nejspíš zakleté. Vrcholné…

 
Technické údaje
Motor Hyundai Terracan 2.9 CRDi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2902
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 345 / 1500 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 166
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.5 / 7.5 / 8.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 750 / 2000
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2180 / 440
Rozměr pneu:255/65 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4700
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1840
d) rozvor (mm): 2750
e) rozchod vpředu (mm): 1530
f) rozchod vzadu (mm): 1530
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1030
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Hyundai Terracan 2.9 CRDi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,32
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení! Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci…

 



Spy photos: nový Hyundai Terracan Spy photos: nový Hyundai Terracan

Od základu nový automobil se má na trh dostat již v…

Spy photos: Hyundai Terracan Spy photos: Hyundai Terracan

V roce 2007 Hyundai představí nástupce modelu Terracan.…

 



 
Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Když nestačí normální sklápěč, aneb ty největší dampry z největších

Dnes 08:00

Velké povrchové doly produkují desítky tisíc tun horniny denně a k jejich přepravě jsou zde využívaný důlní sklápěče, jímž se říká dampry.




Blesk.cz

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn skončil za mřížemi!

Trápení Antonína a Mirky z Manželských etud: Syn…

Nikdy si nemysleli, že to může potkat zrovna je. Mirka a Antonín Kubrovi z dokumentárního cyklu Heleny…

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí teprve roční syn!

Uniklo tajemství Dany Medřické (†62): Zemřel jí…

Málokdo tuší, že herec Václav Vydra (61) mohl mít staršího bratra. Ale ten krátce po svatbě jeho rodičů Dany…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět. Atlético bralo jen bod

SESTŘIHY: Real nastřílel sedm gólů, Barcelona pět.…

Fotbalisté Barcelony zůstali i po dvacátém kole španělské ligy neporaženi. Na hřišti Betisu Sevilla zvítězili…

 

Reflex.cz

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý osud Johana de Witta

Když Nizozemci snědli vlastního premiéra aneb krutý…

Vilém II. Oranžský zemřel v roce 1650 a zanechal po sobě jen těhotnou manželku a sedm sester. K moci ve…

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Slavnostní monolog kandidáta Zemana

Prezident zahájil na Nově svá čtyři volební vystoupení v novém hávu příjemného a slušného státníka. To se…