reklama


Hyundai Terracan 2.9 CRDi - Měkké šplhání

Hyundai Terracan 2.9 CRDi - Měkké šplhání

 
 

Během let se z trochu netypicky tvarovaného Terracanu stal respektovaný zástupce off-roadů, pro který mluví velmi dobrá kombinace hodnoty za vydané peníze.

Po třech letech jsme si tedy půjčili vůz znovu, tentokrát s mimořádnou výbavou Adventure a automatickou převodovkou – jak obstál tentokrát?

Z pohledu designu se nic podstatného nezměnilo - korejské ozdobnictví, balónové pneumatiky ani nezvykle plochá kapotaostrým úhlem předního okna zůstaly zachovány. Masivní obložení boků karoserie je ve třídě unikátní a chrání lak dveří i v extrémních podmínkách. Drobné změny v optice světlometůzadních svítilen přibližují auto evropskému zákazníkovi, pneumatiky Hankook s neobvykle tvarovanými hliníkovými disky zůstaly zachovány.

obrázek [300 x 410] V interiéru opět vládnou světlé plasty a imitace dřevěného obložení, kruhové přístroje jen získaly dobře čitelný světlý podklad. Nejpodstatnější změnou prošel kruhový přepínač, který bývalou klasickou trojkombinaci režimů pohonu 2H/4H/4L zjednodušil na Auto/Low. Terracan tak získal trvalý pohon všech kol s aktivním přenosem kroutícího momentu, možnost zařazení redukce zůstala zachována.

Sedačky jsou sice v této výbavě potažené kůží, v zatáčkách ale tělo příliš nedrží. Krátkým opěradlům se sice snaží pomáhat vysouvatelné opěrky hlavy, ale i ony mají pro vyšší postavy k ideálu ještě kousek. Vnitřním prostorem a zvláště odkládacími přihrádkami auto naopak doslova překypuje. Pětice cestujících tak nejenže může cestovat v klobouku a s téměř nataženýma nohama, ale náklad drobných či větších nezbytností se podaří ukrýt také dostupně a bezpečně. Komfortu posádky pomáhají také celkem tři dvanáctivoltové zásuvky, z toho jedna v zavazadlovém prostoru. Jedinou, zato vážnou výhradu máme k absenci bočních airbagů, které nejde objednat ani za příplatek.

V pětimístné konfiguraci má dobře přístupný zavazadelník skvělý objem 750 litrů, po sklopení zadních sedaček pak rovných 2000 litrů. Pod podlahou je ukryto zespodu přístupné plnohodnotné rezervní kolo a nakládací hrana i přes nadprůměrnou výšku nepřekáží.

obrázek [300 x 230] Třílitrový čtyřválec má oproti původní verzi výkon zvýšený na 120 kW a kroutící moment vrcholí nyní hodnotou 345 Nm. Deviza v podobě tichého chodu ve všech režimech motoru zůstala, dravost turbodieselu ale trochu ořezává pouze čtyřstupňový automat. Při klidné jízdě je komfort srovnatelný, ve městě je automat ideální a při pokusu o větší dynamiku citelně scházela možnost ruční volby převodových stupňů. Na konci testu jsme byli proto překvapeni průměrnou spotřebou 9,1 l/100 km – je to sice více, než udává výrobce, ale my jsme během 580 km ujeli jen cca 20% mimo město.

Více jsme se tentokrát zaměřili na mimosilniční schopnosti vozu – přední nezávisle zavěšená kola a zadní tuhá náprava jsou nesporným „terénním“ pozitivem, v praxi se ale ukázaly limitujícími spíše hodnoty nájezdových úhlů obrázek [320 x 235] a použité pneumatiky. Všechny situace, do kterých jsme Terracan uměle dostali, ale zvládl i bez zapojení redukce a oproti prvotním obavám nás potěšil i relativně slušnou křížitelností náprav a robustností při kontaktu s mezní hodnotou přechodového úhlu. Pokud bychom měli k dispozici lepší pneumatiky, byl by vůz smělým soupeřem i pro Mitsubishi Pajero.

Na silnicích je Terracan trochu rozporuplný – dřívější sklon k přetáčivosti daný primárně zadním pohonem zmizel, výrazné náklony a ponory přídě ale zůstaly. Nejde sice o nic nebezpečného a řidič je alespoň motivován ke zvolnění. Brzdy ani při opakovaném použití výrazně neslábnou, u řízení ale stále nemůžeme přijít na chuť málo strmému převodu.

obrázek [450 x 280]

Pozitivní změny spolu s cenou pod milion a možností koupě čtyřmístné verze s odpočtem DPH udělují vozu nové prodejní možnosti.

  • První cena vozu: 899.900,- (2.9 CRDi, 120 kW)
  • První cena vozu s testovanou motorizací: 899.900,- (2.9 CRDi, 120 kW)
  • Základní cena testovaného vozu: 949.900,- (2.9 CRDi 120 kW aut. Adventure)
  • Cena testovaného vozu vč. příplatků: 963.400,- (2.9 CRDi 120 kW aut. Adventure)

Plusy:

  • výbava a cena
  • vnitřní prostor
  • možnost redukce a její pohodlná volba
  • relativně tichý motor a přijatelná spotřeba
  • schopnosti v terénu

Minusy

  • chybějící boční a hlavové airbagy
  • nemožnost ruční volby převodových stupňů
  • náklony v kombinaci se sedadly s malým bočním vedením
Rallye Dakar 2017
Spolupracujeme s TipCars.com

Hyundai Terracan 2.9 CRDi

Cena v základní výbavě: 949 900 Kč Cena v testované výbavě: 963 400 Kč

Základní výbava:ABS+ EBD, zadní diferenciál s omezenou svorností, přední airbagy, anténa integrovaná v zadním sedadle, diky kol z lehkých slitin, vnější zrcátka v barvě vozu, střešní ližiny, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, kožené čalounění sedadel a vyhřívaná přední sedadla, přední a zadní loketní opěrka, otáčkoměr, digitální hodiny, příprava na radio, 6x repro, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el. ovládání bočních oken, dálkově ovládané centrální zamykání, automatická klimatizace, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, obložení přístrojové desky imitací dřeva, chromované dveřní kliky, kryt zavazadlového prostoru, síť v zavazadlovém prostoru

Výbava testovaného vozu:metalický lak: (+13.500,-.)

Glosa Jany Havligerové: Pamlsky a indiáni Glosa Jany Havligerové: Pamlsky a indiáni

Školy zřizované kraji a obcemi už by neměly dostávat…

Trump utahuje šrouby - na tiskovky budou moci jenom novináři, které sám schválí Trump utahuje šrouby - na tiskovky budou moci jenom novináři, které sám schválí

Někteří američtí novináři nejspíš nedostanou povolení k…

Svět posílení koruny nečeká. Bránit mu mají spekulanti Svět posílení koruny nečeká. Bránit mu mají spekulanti

Průměr z více než čtyř desítek prognóz počítá s tím, že…

Z parketu Jany Steckerové: Blýská se na lepší časy Z parketu Jany Steckerové: Blýská se na lepší časy

Na středoevropský region v loňském roce dopadlo výrazné…

 
Technické údaje
Motor Hyundai Terracan 2.9 CRDi
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 2
Zdvihový objem (ccm): 2902
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 120 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 345 / 1500 - 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 166
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.7
Spotřeba-město/mimo/kombi (l/100 km): 10.5 / 7.5 / 8.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 750 / 2000
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2180 / 440
Rozměr pneu:255/65 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4700
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1840
d) rozvor (mm): 2750
e) rozchod vpředu (mm): 1530
f) rozchod vzadu (mm): 1530
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 1090
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 670 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1030
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení Hyundai Terracan 2.9 CRDi
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 9
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 8
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 8
Odstupňování převodovky: 7
Snadnost řazení: 0
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 8
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 9
Velikost zavazadlového prostoru: 10
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 9
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,32
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety Aero Minor byla vlastně Jawa. Výroba začala před 70 lety

Automobil Aero Minor mohl hrát roli lidového vozu v…

Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií Jaká auta doporučují ve Velké Británii ke koupi? Fotky vítězů 16 kategorií

Už skoro 40 let organizuje britský časopis What Car…

 




Spy photos: nový Hyundai Terracan Spy photos: nový Hyundai Terracan

Od základu nový automobil se má na trh dostat již v…

Spy photos: Hyundai Terracan Spy photos: Hyundai Terracan

V roce 2007 Hyundai představí nástupce modelu Terracan.…

 



 
Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Víme, kdy se objeví nová Lada Niva. Bude pořád drsná?

Včera

Ani ruská offroadová legenda se nedožije třetí dekády 21. století, dostane bude nahrazena novým modelem. Bude také tak hardcore?




Blesk.cz

Trump chce vybírat novináře pro „tiskovky“ v Bílém domě. Kvůli zášti k CNN?

Trump chce vybírat novináře pro „tiskovky“ v Bílém…

Někteří američtí novináři nejspíš nedostanou povolení k účasti na tiskových konferencích Donalda Trumpa v Bílém…

Pražský kavárník »nabízí« loď z PET lahví: Unikát 15 let vyráběl bratr Janžurové

Pražský kavárník »nabízí« loď z PET lahví: Unikát 15…

Kavárník a podnikatel, který oživuje Prahu, Ondřej Kobza hledá vhodné místo pro ekoloď. Tu vytvořil bratr…

 

iSport.cz

Druhá prohra v řadě! Real nestačil doma na Celtu a čelí vyřazení z poháru

Druhá prohra v řadě! Real nestačil doma na Celtu a…

Čtyřicet zápasů neprohráli, aby pak padli hned dvakrát za sebou. Fotbalisté Realu Madrid nezvládli po ligové…

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do Bayernu ho motivují

Kadeřábek: Schalke pro mě nebylo téma. Odchody do…

Obránce Hoffenheimu Pavel Kadeřábek kvůli lehčímu zranění lýtka možná vynechá sobotní úvodní zápas druhé části…

 

Reflex.cz

Petr Kratochvíl: Trump není oligarcha typu Babiše, nemá peníze díky kontaktům z minulého režimu

Petr Kratochvíl: Trump není oligarcha typu Babiše,…

Petr Kratochvíl (66) je nejúspěšnější český divadelní producent. Po pěti letech veřejného mlčení poskytl Reflexu…

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a terorismus. Jenže teď se bojíme i Trumpa

Obamova váhavost přinesla Evropě větší migraci a…

Důsledky někdejšího nezasahování prezidenta Baracka Obamy v Sýrii byly pro Evropu v některých ohledech stejně…

 
 
reklama