Hyundai Terracan 2,9 CRDi - Ofenzíva ticha (04/2002)

Hyundai Terracan 2,9 CRDi - Ofenzíva ticha (04/2002)

 
 

Podruhé v tomto roce označujeme největší jihokorejskou automobilku za vzor agilnosti a podruhé k tomu máme dobrý důvod. Modelem Terracan vstoupil koncern do atraktivního a ostře sledovaného segmentu luxusních off-roadů opravdu rozhodným krokem.

Podruhé v tomto roce označujeme největší jihokorejskou automobilku za vzor agilnosti a podruhé k tomu máme dobrý důvod. Modelem Terracan vstoupil koncern do atraktivního a ostře sledovaného segmentu luxusních off-roadů opravdu rozhodným krokem.

Nezvykle tvarovaná přední maska s kapkovitými světlomety s čirou optikou zařazuje vůz do luxusní kategorie na první pohled. Pozornému oku ale neujde relativně nízká a plochá přední kapota spolu s ostrým úhlem předního skla. Při jízdě tyto designové zvláštnosti nijak nevadí ani nezvyšují aerodynamický hluk, ale ocení je především řidič - tak dobrým rozhledem se může pochlubit jen málokterý vůz dané kategorie. K pocitu bezpečí s vysokým posazem tak navíc přispívá i minimální slepá vzdálenost při pohledu dopředu.

V interiéru je vše příjemně konzervativní, plasty, kůže a dřevěné obložení nepůsobí nijak násilně. Páku voliče pohonu čtyř kol a redukce nahrazuje jediný otočný spínač - a dodržíte-li maximální rychlosti pro přechod mezi režimy, ovládá tyto jinak spíše mechanické funkce bezproblémově. Kabina hýří odkládacími prostory a místa je dost ve všech směrech. Dokonce i na straně řidiče nechybí praktická madla v rozích dveří - výrobce zjevně myslí i na terén, který rve volant z ruky...

Když už jsme u terénu: Rámovou konstrukci podvozku doplňuje nezávislé zavěšení předních kol se zadní tuhou nápravou - Terracan je tak blízkým konkurentem například "plně nezávislému" Mitsubishi Pajero. Jihokorejský rival se nemá věru zač stydět: dostačující světlá výška i nájezdové úhly umožňují opustit i ony eufemistické "nezpevněné cesty" citované v prospektech aut třídy SUV a vydat se do terénu. My jsme testovací Terracan zkoušeli tak dlouho, až jsme zapomněli sledovat podklad a z louky se stala bažina. Ale i tady pomohlo otočení přepínačem: kombinace pohonu 4x4, redukce a smrkových větví nás pak vrátila na pevnou zem. Jediným určujícím prvkem pro průchodnost terénem se tak pro Terracan zdají být použité pneumatiky.

Čímž se dostáváme k chování na silnici. Tady je mohutný Terracan trochu v rozpacích - váha a konstrukce podvozku jej předurčují k nedotáčivosti, naopak přidání plynu v zatáčce projížděné jen s pohonem zadních kol žene dopředu záď. Ale buďme spravedliví - přetáčivost i nedotáčivost jsme s autem vyvolali až při skutečně extrémních manévrech, do kterých se rozumně uvažující řidič nemá šanci dostat. Brzdy slouží výborně, slábnutí účinku při opakovaném brždění je v mezích normy. Naopak řízení má dvojí tvář: přesnost ovládání lehce znepříjemňuje málo strmý převod, což je při prvních desítkách kilometrů nezvyklý jev.

V interiéru najde dost místa nejen pět osob, ale i 750 litrů nákladu. Už tak obludná hodnota se dá po sklopení zadních sedadel zvýšit až na rovné dva metry krychlové, což je prostor spíše pro fantazii než pro stěhování něčeho konkrétního. Navíc všude číhají na uživatele drobné příjemnosti typu kapes a odkládacích prostor, 12-i voltových zásuvek nebo osvětlení spínací skříňky. A nakonec? Zpětným zrcátkům stačí jedna poloha pro běžnou jízdu i pro kontrolu zadních kol při parkování.

Srdcem námi testovaného vozu byl vznětový třílitrový čtyřváleco maximálním výkonu 110 kW při 3800 otáčkách. Papírově tedy žádné překvapení, ale hodnota maximálního točivého momentu 333 Nm při 2000 otáčkách už je veselejší. Škoda jen hluchého prostoru mezi volnoběhem a cca 1700 otáčkami, kdy by terénnímu vozu slušelo o trochu více síly. Jinak je ale třeba motor jen chválit: Tichý v nízkých i vysokých otáčkách a přiměřeně úsporný agregát se systémem Common-rail uděluje těžkému vozu uspokojivou dynamiku. Zvuková kulisa přitom výrazně neroste ani při předjíždění s podřazením o dva stupně a spotřebu se nám po celou dobu nikterak úsporného ježdění dařilo držet pod 9 litry na 100 km.

Nedostatků jsme při vší snaze mnoho nenašli. Kromě již zmíněné výkonové "díry" jinak dobrého motoru nám vadil i nedostatečně dimenzovaný systém ostřikování zadního okna, což zvláště při terénních vložkách znesnadňovalo stěrači práci.

Závěr: S ohledem na motor, zpracování, jízdní vlastnosti a zejména základní výbavu je při nákupu skutečně luxusního off-roadu o čem přemýšlet. Takový premiérový vstup do kategorie bychom přáli i jiným značkám a modelům. Zvláště ve verzi s možností odpočtu DPH jde o velmi zajímavou volbu.

Vše o autosalonu Ženeva 2018 čtěte zde

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 969 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 001 400 Kč

Základní výbava:ABS, zadní diferenciál s omezenou svorností, přední a boční airbagy, anténa integrovaná v zadním sedadle, střešní ližiny, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, kožené čalounění sedadel a vyhřívaná přední sedadla, přední a zadní loketní opěrka, otáčkoměr, digitální hodiny, příprava na radio, 6x repro, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el. ovládání bočních oken, dálkově ovládané centrální zamykání, automatická klimatizace, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, obložení přístrojové desky imitací dřeva, chromované dveřní kliky, kryt zavazadlového prostoru, síť v zavazadlovém prostoru

Výbava testovaného vozu:základní + metalický lak (+13.500,-), přední ochranný rám (+18.000,-)

Evropská unie žádá Rusko a Írán, aby zastavily Asadovo násilí v Sýrii Evropská unie žádá Rusko a Írán, aby zastavily Asadovo násilí v Sýrii

Evropská unie v pátek vyzvala k okamžitému příměří v…

Číňané se stali největšími akcionáři Daimleru Číňané se stali největšími akcionáři Daimleru

Čínský výrobce automobilů Geely získal téměř…

Demokrati se chovají jako v roce 1948, vůbec se nepoučili, říká historik Šebek Demokrati se chovají jako v roce 1948, vůbec se nepoučili, říká historik Šebek

Komunistické převzetí moci v únoru 1948 jako velké…

Prasklá kolej paralyzovala tramvajový provoz v Praze. Opravy se protáhnou do soboty Prasklá kolej paralyzovala tramvajový provoz v Praze. Opravy se protáhnou do soboty

Provoz tramvají v centru Prahy odpoledne paralyzovala…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2902
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 333 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 166
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.5 / 7.5 / 8.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 750 / 2000
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2033 / 557
Rozměr pneu:255/65 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4710
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1840
d) rozvor (mm): 2750
e) rozchod vpředu (mm): 1500
f) rozchod vzadu (mm): 1500
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 670
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 1090 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1030
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,27
 







Doporučujeme
Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí! Jsou české silnice nejhorší v Evropě? Tohle nám na nich nejvíce vadí!

České silnice mají hrozný povrch a jsou špatně značené, v…

 

AutoRevue
Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti? Nový Hyundai Santa Fe konečně oficiálně. Je to korejské Infiniti?

Hyundai odhalil první oficiální obrázky nového Santa Fe.…

Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci Nový Peugeot 508 oficiálně! 4,8 metru velkoleposti umí vidět i v noci

Po včerejším odhalení prvních snímků Peugeotu 508 dnes…

 



Spy photos: nový Hyundai Terracan Spy photos: nový Hyundai Terracan

Od základu nový automobil se má na trh dostat již v…

Spy photos: Hyundai Terracan Spy photos: Hyundai Terracan

V roce 2007 Hyundai představí nástupce modelu Terracan.…

 



 
Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Vyzkoušeli jsme modernizovaný Citroën C4 Cactus. Opravdu je tak pohodlný?

Dnes 14:51

Citroën u modernizovaného C4 Cactus láká na odvážný vzhled a vynikající komfort. Jak to funguje v praxi, jsme zjišťovali v okolí francouzského Marseille.




Blesk.cz

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví + 1 recept na ovocnou mňamku

Kaki, ovoce bohů: 6 způsobů, jak nám vylepší zdraví…

Kaki je pro mnohé stále velkou neznámou. Přitom v naší kuchyni dokáže jen potěšit. A co víc! Je také vlemi…

Počasí s Honsovou: O víkendu přijdou kruté mrazy. Teploty spadnou až na -18 °C

Počasí s Honsovou: O víkendu přijdou kruté mrazy.…

Jeden z nejchladnějších víkendů letošní zimy čeká Česko nadcházející víkend. Chladné počasí, které lidé…

 

iSport.cz

ONLINE: Česko - Kanada. Jandačův tým bojuje o olympijský bronz

ONLINE: Česko - Kanada. Jandačův tým bojuje o…

Naděje na medaili stále žije. Český národní tým se po semifinálovém neúspěchu proti olympijským sportovcům z…

Na Dukle vypadla světla, půl hodiny se nehrálo. Pauza nás rozhodila, řekl Hynek

Na Dukle vypadla světla, půl hodiny se nehrálo.…

Zápas 18. kola fotbalové HET ligy mezi Duklou s Jabloncem (0:1) provázely potíže s osvětlením. Problémy s jedním…

 

Reflex.cz

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní nacionalista“ a symbol normalizace v Československu

Deset mužů z Hradu: Gustáv Husák, „buržoazní…

Gustáv Husák je zapsán v historickém povědomí jako ikona normalizace, jako – dle charakteristiky spisovatele…

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se na bizarní autobusové zastávky

Kreativita sovětského člověka v praxi: Podívejte se…

Existuje jen málo nudnějších věcí, než je čekání na autobus. Pokud bychom měli ale na zpožděný spoj čekat na…