Hyundai Terracan 2,9 CRDi - Ofenzíva ticha (04/2002)

Hyundai Terracan 2,9 CRDi - Ofenzíva ticha (04/2002)

 
 
26.3. 2002

Podruhé v tomto roce označujeme největší jihokorejskou automobilku za vzor agilnosti a podruhé k tomu máme dobrý důvod. Modelem Terracan vstoupil koncern do atraktivního a ostře sledovaného segmentu luxusních off-roadů opravdu rozhodným krokem.

Podruhé v tomto roce označujeme největší jihokorejskou automobilku za vzor agilnosti a podruhé k tomu máme dobrý důvod. Modelem Terracan vstoupil koncern do atraktivního a ostře sledovaného segmentu luxusních off-roadů opravdu rozhodným krokem.

Nezvykle tvarovaná přední maska s kapkovitými světlomety s čirou optikou zařazuje vůz do luxusní kategorie na první pohled. Pozornému oku ale neujde relativně nízká a plochá přední kapota spolu s ostrým úhlem předního skla. Při jízdě tyto designové zvláštnosti nijak nevadí ani nezvyšují aerodynamický hluk, ale ocení je především řidič - tak dobrým rozhledem se může pochlubit jen málokterý vůz dané kategorie. K pocitu bezpečí s vysokým posazem tak navíc přispívá i minimální slepá vzdálenost při pohledu dopředu.

V interiéru je vše příjemně konzervativní, plasty, kůže a dřevěné obložení nepůsobí nijak násilně. Páku voliče pohonu čtyř kol a redukce nahrazuje jediný otočný spínač - a dodržíte-li maximální rychlosti pro přechod mezi režimy, ovládá tyto jinak spíše mechanické funkce bezproblémově. Kabina hýří odkládacími prostory a místa je dost ve všech směrech. Dokonce i na straně řidiče nechybí praktická madla v rozích dveří - výrobce zjevně myslí i na terén, který rve volant z ruky...

Když už jsme u terénu: Rámovou konstrukci podvozku doplňuje nezávislé zavěšení předních kol se zadní tuhou nápravou - Terracan je tak blízkým konkurentem například "plně nezávislému" Mitsubishi Pajero. Jihokorejský rival se nemá věru zač stydět: dostačující světlá výška i nájezdové úhly umožňují opustit i ony eufemistické "nezpevněné cesty" citované v prospektech aut třídy SUV a vydat se do terénu. My jsme testovací Terracan zkoušeli tak dlouho, až jsme zapomněli sledovat podklad a z louky se stala bažina. Ale i tady pomohlo otočení přepínačem: kombinace pohonu 4x4, redukce a smrkových větví nás pak vrátila na pevnou zem. Jediným určujícím prvkem pro průchodnost terénem se tak pro Terracan zdají být použité pneumatiky.

Čímž se dostáváme k chování na silnici. Tady je mohutný Terracan trochu v rozpacích - váha a konstrukce podvozku jej předurčují k nedotáčivosti, naopak přidání plynu v zatáčce projížděné jen s pohonem zadních kol žene dopředu záď. Ale buďme spravedliví - přetáčivost i nedotáčivost jsme s autem vyvolali až při skutečně extrémních manévrech, do kterých se rozumně uvažující řidič nemá šanci dostat. Brzdy slouží výborně, slábnutí účinku při opakovaném brždění je v mezích normy. Naopak řízení má dvojí tvář: přesnost ovládání lehce znepříjemňuje málo strmý převod, což je při prvních desítkách kilometrů nezvyklý jev.

V interiéru najde dost místa nejen pět osob, ale i 750 litrů nákladu. Už tak obludná hodnota se dá po sklopení zadních sedadel zvýšit až na rovné dva metry krychlové, což je prostor spíše pro fantazii než pro stěhování něčeho konkrétního. Navíc všude číhají na uživatele drobné příjemnosti typu kapes a odkládacích prostor, 12-i voltových zásuvek nebo osvětlení spínací skříňky. A nakonec? Zpětným zrcátkům stačí jedna poloha pro běžnou jízdu i pro kontrolu zadních kol při parkování.

Srdcem námi testovaného vozu byl vznětový třílitrový čtyřváleco maximálním výkonu 110 kW při 3800 otáčkách. Papírově tedy žádné překvapení, ale hodnota maximálního točivého momentu 333 Nm při 2000 otáčkách už je veselejší. Škoda jen hluchého prostoru mezi volnoběhem a cca 1700 otáčkami, kdy by terénnímu vozu slušelo o trochu více síly. Jinak je ale třeba motor jen chválit: Tichý v nízkých i vysokých otáčkách a přiměřeně úsporný agregát se systémem Common-rail uděluje těžkému vozu uspokojivou dynamiku. Zvuková kulisa přitom výrazně neroste ani při předjíždění s podřazením o dva stupně a spotřebu se nám po celou dobu nikterak úsporného ježdění dařilo držet pod 9 litry na 100 km.

Nedostatků jsme při vší snaze mnoho nenašli. Kromě již zmíněné výkonové "díry" jinak dobrého motoru nám vadil i nedostatečně dimenzovaný systém ostřikování zadního okna, což zvláště při terénních vložkách znesnadňovalo stěrači práci.

Závěr: S ohledem na motor, zpracování, jízdní vlastnosti a zejména základní výbavu je při nákupu skutečně luxusního off-roadu o čem přemýšlet. Takový premiérový vstup do kategorie bychom přáli i jiným značkám a modelům. Zvláště ve verzi s možností odpočtu DPH jde o velmi zajímavou volbu.

Rallye Dakar 2019
Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 969 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 001 400 Kč

Základní výbava:ABS, zadní diferenciál s omezenou svorností, přední a boční airbagy, anténa integrovaná v zadním sedadle, střešní ližiny, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, kožené čalounění sedadel a vyhřívaná přední sedadla, přední a zadní loketní opěrka, otáčkoměr, digitální hodiny, příprava na radio, 6x repro, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el. ovládání bočních oken, dálkově ovládané centrální zamykání, automatická klimatizace, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, obložení přístrojové desky imitací dřeva, chromované dveřní kliky, kryt zavazadlového prostoru, síť v zavazadlovém prostoru

Výbava testovaného vozu:základní + metalický lak (+13.500,-), přední ochranný rám (+18.000,-)

V Rize zatkli oblastního šéfa Škody Transportation za korupci V Rize zatkli oblastního šéfa Škody Transportation za korupci

Policie lotyšské metropole Rigy ve čtvrtek zadržela…

Praha bude hospodařit s příjmy přes 59 miliard, výdaje budou vyšší. Opozice kritizuje investice Praha bude hospodařit s příjmy přes 59 miliard, výdaje budou vyšší. Opozice kritizuje investice

Praha bude příští rok hospodařit s příjmy 59,175 miliardy…

Start-upu Spendee se podařil průlom. Jako první získal příslušnou licenci ČNB Start-upu Spendee se podařil průlom. Jako první získal příslušnou licenci ČNB

Česká národní banka vydala vůbec první licenci spojenou…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2902
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 333 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 166
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.5 / 7.5 / 8.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 750 / 2000
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2033 / 557
Rozměr pneu:255/65 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4710
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1840
d) rozvor (mm): 2750
e) rozchod vpředu (mm): 1500
f) rozchod vzadu (mm): 1500
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 670
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 1090 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1030
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,27
 







Doporučujeme
Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí? Pokuta za rychlost v Chorvatsku, Rakousku či Itálii. Jaký trest vám hrozí v zahraničí?

Vysoké tresty za rychlost jako již tradičně hrozí v…

Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte Že jsou moderní auta blbuvzdorná? Těmito věcmi si auto ničíte, aniž o tom víte

Automobil je dnes čistě spotřební záležitostí. V…

 

AutoRevue
Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana Dacie s logem Renault končí. Důvodem může být i nová Arkana

Laurens van der Acker, šéf designu automobilky Renault,…

Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1 Aston Martin odhaluje motor Valkyrie. V12 bez turba má 1014 koní, zní jako F1

Zatímco Aston Martin stále pracuje na dokončení svého…

 



Spy photos: nový Hyundai Terracan Spy photos: nový Hyundai Terracan

Od základu nový automobil se má na trh dostat již v…

Spy photos: Hyundai Terracan Spy photos: Hyundai Terracan

V roce 2007 Hyundai představí nástupce modelu Terracan.…

 



 
Mazda 3 se ukázala v Česku! Máme ceny všech verzí

Mazda 3 se ukázala v Česku! Máme ceny všech verzí

Dnes 16:43

Jsou to zhruba dva týdny, kdy se nová trojka poprvé představila světu v Los Angeles. A už dorazila i do Česka.




Blesk.cz

Tipy na víkend: Andělé se snesou z nebe! Nalaďte se vánočně na výstavách betlémů

Tipy na víkend: Andělé se snesou z nebe! Nalaďte se…

Neseďte doma a nekoukejte se jen na televizi nebo z okna! Vyrazte ven, do přírody, za poznáním! Pokud nevíte kam…

Christian “Batman“ Bale: Donald Trump si myslel, že jsem Bruce Wayne

Christian “Batman“ Bale: Donald Trump si myslel, že…

Říká se, že americký prezident Donald Trump (72) nepatří k nejchytřejším politikům světa. Možná tomu tak není,…

 

iSport.cz

Medveščak před krachem! Z klubu odcházejí hráči, nemají ani na hokejky

Medveščak před krachem! Z klubu odcházejí hráči,…

Ještě před dvěma roky ambiciózní Medveščak Záhřeb hrál KHL, na soupisce měl české reprezentanty Jakuba Krejčíka…

Plekanec pro Sport Magazín: O dojetí v kabině Canadiens i stesku po synech

Plekanec pro Sport Magazín: O dojetí v kabině…

Stíhá hrát za Kladno i za Kometu. A po návratu z NHL hned ukázal svou extratřídu. Hokejový útočník Tomáš…

 

Reflex.cz

Nesvádějme všechno jen na pomalé úřady. Za šíleným růstem cen bytů a domů stojí i hamižnost developerů

Nesvádějme všechno jen na pomalé úřady. Za šíleným…

14,4 roku. Tak dlouho musí vydělávat Pražan s průměrným platem 39.298 korun měsíčně na to, aby si v metropoli…

JXD vs. strašidloměr za 9 tisíc: Pokud za tohle opravdu vyhodíte peníze, dobře vám tak!

JXD vs. strašidloměr za 9 tisíc: Pokud za…

Do Tábora jsme jeli s podezřením, že jde o recesi. Jenže prodavači elektronických zařízení pro detekci strašidel…