reklama


Hyundai Terracan 2,9 CRDi - Ofenzíva ticha (04/2002)

Hyundai Terracan 2,9 CRDi - Ofenzíva ticha (04/2002)

 
 

Podruhé v tomto roce označujeme největší jihokorejskou automobilku za vzor agilnosti a podruhé k tomu máme dobrý důvod. Modelem Terracan vstoupil koncern do atraktivního a ostře sledovaného segmentu luxusních off-roadů opravdu rozhodným krokem.

Podruhé v tomto roce označujeme největší jihokorejskou automobilku za vzor agilnosti a podruhé k tomu máme dobrý důvod. Modelem Terracan vstoupil koncern do atraktivního a ostře sledovaného segmentu luxusních off-roadů opravdu rozhodným krokem.

Nezvykle tvarovaná přední maska s kapkovitými světlomety s čirou optikou zařazuje vůz do luxusní kategorie na první pohled. Pozornému oku ale neujde relativně nízká a plochá přední kapota spolu s ostrým úhlem předního skla. Při jízdě tyto designové zvláštnosti nijak nevadí ani nezvyšují aerodynamický hluk, ale ocení je především řidič - tak dobrým rozhledem se může pochlubit jen málokterý vůz dané kategorie. K pocitu bezpečí s vysokým posazem tak navíc přispívá i minimální slepá vzdálenost při pohledu dopředu.

V interiéru je vše příjemně konzervativní, plasty, kůže a dřevěné obložení nepůsobí nijak násilně. Páku voliče pohonu čtyř kol a redukce nahrazuje jediný otočný spínač - a dodržíte-li maximální rychlosti pro přechod mezi režimy, ovládá tyto jinak spíše mechanické funkce bezproblémově. Kabina hýří odkládacími prostory a místa je dost ve všech směrech. Dokonce i na straně řidiče nechybí praktická madla v rozích dveří - výrobce zjevně myslí i na terén, který rve volant z ruky...

Když už jsme u terénu: Rámovou konstrukci podvozku doplňuje nezávislé zavěšení předních kol se zadní tuhou nápravou - Terracan je tak blízkým konkurentem například "plně nezávislému" Mitsubishi Pajero. Jihokorejský rival se nemá věru zač stydět: dostačující světlá výška i nájezdové úhly umožňují opustit i ony eufemistické "nezpevněné cesty" citované v prospektech aut třídy SUV a vydat se do terénu. My jsme testovací Terracan zkoušeli tak dlouho, až jsme zapomněli sledovat podklad a z louky se stala bažina. Ale i tady pomohlo otočení přepínačem: kombinace pohonu 4x4, redukce a smrkových větví nás pak vrátila na pevnou zem. Jediným určujícím prvkem pro průchodnost terénem se tak pro Terracan zdají být použité pneumatiky.

Čímž se dostáváme k chování na silnici. Tady je mohutný Terracan trochu v rozpacích - váha a konstrukce podvozku jej předurčují k nedotáčivosti, naopak přidání plynu v zatáčce projížděné jen s pohonem zadních kol žene dopředu záď. Ale buďme spravedliví - přetáčivost i nedotáčivost jsme s autem vyvolali až při skutečně extrémních manévrech, do kterých se rozumně uvažující řidič nemá šanci dostat. Brzdy slouží výborně, slábnutí účinku při opakovaném brždění je v mezích normy. Naopak řízení má dvojí tvář: přesnost ovládání lehce znepříjemňuje málo strmý převod, což je při prvních desítkách kilometrů nezvyklý jev.

V interiéru najde dost místa nejen pět osob, ale i 750 litrů nákladu. Už tak obludná hodnota se dá po sklopení zadních sedadel zvýšit až na rovné dva metry krychlové, což je prostor spíše pro fantazii než pro stěhování něčeho konkrétního. Navíc všude číhají na uživatele drobné příjemnosti typu kapes a odkládacích prostor, 12-i voltových zásuvek nebo osvětlení spínací skříňky. A nakonec? Zpětným zrcátkům stačí jedna poloha pro běžnou jízdu i pro kontrolu zadních kol při parkování.

Srdcem námi testovaného vozu byl vznětový třílitrový čtyřváleco maximálním výkonu 110 kW při 3800 otáčkách. Papírově tedy žádné překvapení, ale hodnota maximálního točivého momentu 333 Nm při 2000 otáčkách už je veselejší. Škoda jen hluchého prostoru mezi volnoběhem a cca 1700 otáčkami, kdy by terénnímu vozu slušelo o trochu více síly. Jinak je ale třeba motor jen chválit: Tichý v nízkých i vysokých otáčkách a přiměřeně úsporný agregát se systémem Common-rail uděluje těžkému vozu uspokojivou dynamiku. Zvuková kulisa přitom výrazně neroste ani při předjíždění s podřazením o dva stupně a spotřebu se nám po celou dobu nikterak úsporného ježdění dařilo držet pod 9 litry na 100 km.

Nedostatků jsme při vší snaze mnoho nenašli. Kromě již zmíněné výkonové "díry" jinak dobrého motoru nám vadil i nedostatečně dimenzovaný systém ostřikování zadního okna, což zvláště při terénních vložkách znesnadňovalo stěrači práci.

Závěr: S ohledem na motor, zpracování, jízdní vlastnosti a zejména základní výbavu je při nákupu skutečně luxusního off-roadu o čem přemýšlet. Takový premiérový vstup do kategorie bychom přáli i jiným značkám a modelům. Zvláště ve verzi s možností odpočtu DPH jde o velmi zajímavou volbu.

Spolupracujeme s TipCars.com

Cena v základní výbavě: 969 900 Kč Cena v testované výbavě: 1 001 400 Kč

Základní výbava:ABS, zadní diferenciál s omezenou svorností, přední a boční airbagy, anténa integrovaná v zadním sedadle, střešní ližiny, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant a sedadlo řidiče, kožené čalounění sedadel a vyhřívaná přední sedadla, přední a zadní loketní opěrka, otáčkoměr, digitální hodiny, příprava na radio, 6x repro, el. ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, el. ovládání bočních oken, dálkově ovládané centrální zamykání, automatická klimatizace, kůží potažený volant a hlavice řadicí páky, obložení přístrojové desky imitací dřeva, chromované dveřní kliky, kryt zavazadlového prostoru, síť v zavazadlovém prostoru

Výbava testovaného vozu:základní + metalický lak (+13.500,-), přední ochranný rám (+18.000,-)

Podíl hypotékou financovaného bydlení v Praze překonal rekord Podíl hypotékou financovaného bydlení v Praze překonal rekord

Podíl klientů, kteří loni financovali nové bydlení v…

Plán Prahy proti smogu: omezení vjezdu aut a jejich rychlosti, rozšíření MHD Plán Prahy proti smogu: omezení vjezdu aut a jejich rychlosti, rozšíření MHD

Praha by v budoucnu mohla při smogu například omezit…

Energetickou spotřebu domácností nafukuje hlavně vytápění Energetickou spotřebu domácností nafukuje hlavně vytápění

Zhruba dvě třetiny energií, které české domácnosti…

Sobotka chce jednotný základ firemní daně v EU Sobotka chce jednotný základ firemní daně v EU

Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) podpořil myšlenku…

 
Technické údaje
Motor
Typ motoru: přeplňovaný vznětový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 2902
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 110 / 3800
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 333 / 2000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 166
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13.7
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 10.5 / 7.5 / 8.6
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 750 / 2000
Objem nádrže (l):75
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 2033 / 557
Rozměr pneu:255/65 R16
rozměry vozu
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4710
b) šířka (mm): 1860
c) výška (mm): 1840
d) rozvor (mm): 2750
e) rozchod vpředu (mm): 1500
f) rozchod vzadu (mm): 1500
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 880 / 670
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 1090 / 880
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 1040
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm):1030
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1480
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 570
výška opěradla vzadu (mm): 560
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Hodnocení
Interiér, řízení
Kvalita dílenského zpracování interiéru: 8
Kvalita sedadel (délka sedáku, boční vedení):
Palubní deska - design funkčnost: 8
Prostor na zadních sedadlech - nohy: 8
Prostor na zadních sedadlech - hlava: 9
Odkládací plochy: 9
Dojem z řízení: 9
Výhled vpřed: 8
Výhled vzad: 7
Motor, převodovka
Kultivovanost chodu: 8
Tah v nižších otáčkách: 8
Výkon ve vyšších otáčkách: 8
Hlučnost v nižších otáčkách: 9
Hlučnost v vyšších otáčkách: 8
Spotřeba: 7
Odstupňování převodovky: 9
Snadnost řazení: 8
Podvozek, brzdy
Jízdní vlastnosti v běžném provozu: 9
Jízdní vlastnosti v extrému: 8
Přenos hluku do interiéru (díry ve vozovce…): 8
Přenos hnací síly na vozovku: 9
Účinnost brzd: 8
Velikost zavazadlového prostoru: 9
Prostor pro vkládání do zav. prostoru: 8
Variabilita zavazadlového prostoru: 9
Poměr cena/užitná hodnota
Poměr cena/užitná hodnota: 8
Celkové hodnocení
Celkové hodnocení - průměr: 8,27
 



reklama


reklama


Doporučujeme
Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce? Nová technika podrobně! Nové motory Mercedesu: Proč se vrací řadové šestiválce?

Od roku 2005 sázel Mercedes-Benz u šestiválců výhradně na…

Kontrolky v autě: Znáte jejich význam? Kontrolky v autě: Znáte jejich význam?

Co který symbol na palubní desce znamená, jsme psali již…

 

AutoRevue
První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl První svezení: Fiat Tipo Kombi je auto, které dává smysl

Fiat Tipo Kombi nabídne zavazadlový prostor 550 litrů,…

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý…

 




Spy photos: nový Hyundai Terracan Spy photos: nový Hyundai Terracan

Od základu nový automobil se má na trh dostat již v…

Spy photos: Hyundai Terracan Spy photos: Hyundai Terracan

V roce 2007 Hyundai představí nástupce modelu Terracan.…

 



 
Tesla Model 3: Výroba začne v červenci. Opravdu?

Tesla Model 3: Výroba začne v červenci. Opravdu?

Dnes 16:55

Už letos v létě rozjede Tesla výrobu elektrického sedanu střední třídy, jenž má změnit svět automobilů




Blesk.cz

Za loňský rok se prodalo 4,5 milionu herních notebooků, nejvíc se dařilo Asusu

Za loňský rok se prodalo 4,5 milionu herních…

Herní segment je jedinou kategorií, kde se stále daří stolním sestavám i desktopovým komponentám. Zároveň však…

České mincovně stouply tržby na tři čtvrtě miliardy. Hlad byl i po zlatě

České mincovně stouply tržby na tři čtvrtě miliardy.…

Česká mincovna měla loni tržby 764 milionů Kč, což bylo o pětinu více než v roce 2015. Podobný růst zaznamenala…

 

iSport.cz

Král lyžařských exotů! Měli ho za teroristu, teď baví i dojímá svět

Král lyžařských exotů! Měli ho za teroristu, teď…

Adrian Solano (22) je velkým hrdinou mistrovství světa v klasickém lyžování. S běžkami si moc netyká, už ve…

Krize krajánků v Anglii. Vydra ani Skalák nehrají, Kalas drží základ

Krize krajánků v Anglii. Vydra ani Skalák nehrají,…

Jsou čtyři a uchovávají naději, aby český fotbal měl v příští sezoně zastoupení v Premier League nejen v Petru…

 

Reflex.cz

V Číně milují Ivanku Trumpovou, desítky firem si požádalo o registraci výrobků s jejím jménem

V Číně milují Ivanku Trumpovou, desítky firem si…

Podnikatelé v Číně jsou zjevně daleko hbitější a progresivnější, než jejich konkurenti ve světě. V posledních…

Nepochopitelná smrt mladé herečky skokem z okna. Naposledy jedla chleba s máslem

Nepochopitelná smrt mladé herečky skokem z okna.…

„Předmětem hovorů na Smíchově byl včera neblahý čin mladistvé a velice sličné herečky ve Smíchovské aréně…

 
 
reklama