Hyundai v Česku má velký problém: 21 ze 47 prodejců se vzbouřilo
České zastoupení automobilky Hyundai čelí vzdoru ze strany svých prodejců. Těch je u nás aktuálně 47, přičemž 21 z nich vstoupilo do nově vzniklé Asociace autorizovaných prodejců a opravců automobilů značky Hyundai. Důvodem je nesouhlas s novým firemním kodexem, který klade na prodejce zbytečně vysoké nároky a až absurdně vysoké sankce za vcelku malá nedopatření.
Podle serveru iDnes.cz, který informace zveřejnil, se již asociace obrátila na evropskou centrálu, aby prověřila přístup vedení českého zastoupení automobilky Hyundai. Dokud však nedostane jasné vyjádření, nebude situaci komentovat.
Jednotliví prodejci se však komentáře nebojí. Podle dostupných informací je nový etický kodex, pro jehož přijmutí vyvíjí automobilka na dealery velký nátlak, rozdělen na dvě hlavní části. Největším problémem přitom je, že podepsáním kodexu pod něj spadají všechny firmy, které ten či onen prodejce vlastní či spoluvlastní, i když se jedná o jiné značky.
Zástupci automobilky se však proti tvrzení asociace ohrazují s tím, že jen chtějí zlepšit prodeje, přístup k zákazníkům znemožnit zkreslování prodejních výsledků. Zároveň však odmítli zveřejnit, kolik prodejců s kodexem souhlasí a jaká část se jeho podpisu brání.
Problémem jsou také obrovské sankce, které automobilka na prodejce uvaluje i v případě drobného pochybení. Podle vyjádření jednoho z nich není výjimkou vymáhání desetitisícových pokut třeba za špatně umístěnou reklamu. V neposlední řadě jsou strašákem také takřka nereálné prodejní cíle (u některých prodejců meziročně stouply až o polovinu) a nemožnost poskytovat zákazníkům slevy, do doby, než na kodex přistoupí.
Více informací přineseme po oficiálním vyjádření Asociace autorizovaných prodejců a opravců automobilů značky Hyundai. Ta by až do získání odpovědi z evropské centrály automobilky neměla podnikat žádné zásadní kroky.