Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai v Česku má velký problém: 21 ze 47 prodejců se vzbouřilo

Jan Mička
Diskuze (227)
Českému zastoupení Hyundai se bouří prodejci. Na protest proti novému kodexu založili vlastní asociaci.

České zastoupení automobilky Hyundai čelí vzdoru ze strany svých prodejců. Těch je u nás aktuálně 47, přičemž 21 z nich vstoupilo do nově vzniklé Asociace autorizovaných prodejců a opravců automobilů značky Hyundai. Důvodem je nesouhlas s novým firemním kodexem, který klade na prodejce zbytečně vysoké nároky a až absurdně vysoké sankce za vcelku malá nedopatření.

Podle serveru iDnes.cz, který informace zveřejnil, se již asociace obrátila na evropskou centrálu, aby prověřila přístup vedení českého zastoupení automobilky Hyundai. Dokud však nedostane jasné vyjádření, nebude situaci komentovat.

Jednotliví prodejci se však komentáře nebojí. Podle dostupných informací je nový etický kodex, pro jehož přijmutí vyvíjí automobilka na dealery velký nátlak, rozdělen na dvě hlavní části. Největším problémem přitom je, že podepsáním kodexu pod něj spadají všechny firmy, které ten či onen prodejce vlastní či spoluvlastní, i když se jedná o jiné značky.

Zástupci automobilky se však proti tvrzení asociace ohrazují s tím, že jen chtějí zlepšit prodeje, přístup k zákazníkům znemožnit zkreslování prodejních výsledků. Zároveň však odmítli zveřejnit, kolik prodejců s kodexem souhlasí a jaká část se jeho podpisu brání.

Problémem jsou také obrovské sankce, které automobilka na prodejce uvaluje i v případě drobného pochybení. Podle vyjádření jednoho z nich není výjimkou vymáhání desetitisícových pokut třeba za špatně umístěnou reklamu. V neposlední řadě jsou strašákem také takřka nereálné prodejní cíle (u některých prodejců meziročně stouply až o polovinu) a nemožnost poskytovat zákazníkům slevy, do doby, než na kodex přistoupí.

Více informací přineseme po oficiálním vyjádření Asociace autorizovaných prodejců a opravců automobilů značky Hyundai. Ta by až do získání odpovědi z evropské centrály automobilky neměla podnikat žádné zásadní kroky.

Jan Mička
Diskuze (227)
Avatar - Stephen
12. 6. 2014 09:08
Re: Humoriáda
Byla to samozřejmě lehká nadsázka, ale pokud budeš vycházet z toho, kdo má v Rumunsku peníze a jaké zbraně jsou u této skupiny lidí nejpoužívanější, pak se dá ten Luger odvodit >:D .
Avatar - dolfi
11. 6. 2014 21:34
Re: Humoriáda
Jsi detailista, vědět že náboj v Rumunsku byl "Luger", to snad může vědět jenom ten, kdo ho poslal... 8-s
Avatar - Stephen
11. 6. 2014 09:54
Humoriáda
Tak jsem si pročetl prakticky celou diskuzi a nevím jestli se mám smát nebo brečet. Většina příspěvků sklouzla do urážek, a to buď osobních nebo na adresu HYUNDAIe, zcela bez znalosti problematiky. Proč tím lidi ztrácíte čas?
I když je to trochu házení hrachu na zeď, opět obětuju svůj čas na oltář osvěty.
1) je nezbytně nutné rozlišovat jednotlivé články "řetězu". Zmíněný "problém" se týká výhradně vztahu dovozce (Hyundai Motor Czech) vedeného V. Vošickým řečeným VeVerka a dealerů, tedy soukromých podnikatelských subjektů. Tahat sem komentáře na téma kvalita produkce, továrny v Nošovicích a podobně je míchání jablek a hrušek.
2) komentovat text právního dokumentu, který jsem nečetl je velká frajeřina. Já ho četl (kde jsem se k němu dostal není podstatné). Proti většině navrženého textu se toho moc říci nedá, je to "kodex" bežný u mnoha firem. Problém představují články vyžadující vztahování tohoto dokumentu na veškeré aktivity daného subjektu. Řečeno velmi zjednodušeně - dodržování kodexu HYUNDAI při prodeji vozů jiné značky - to dost dobře nejde.
Proč s tím někteří problém nemají a jiní ano? To je jednoduché, pokud jiné aktivity nemáte, tak vás "konfliktní" ustanovení netrápí. Pokuty jsou jen okrajová věc, i když pokud jste v nemilosti, tak vás to během pár týdnů položí.
Celý tento problém má ale dvě strany. VV totiž tento konflikt očekával a chtěl. Dlouhodobě deklaruje, že chce síť "vyčistit". Vyčistit od těch, kteří odmítají slepě poslouchat jeho diktátorské chování vůči dealerům, faktické zasahování do jejich hospodaření atd. Je s podivem, že evropská centrála se nepozastavuje nad tím, kolik dealerů s dlouhou historií působení v síti po jeho nástupu odešlo.
A asociace? To je jen reakce na VeVerkovo chování. On tyhle svoje manažerské praktiky předváděl i v Rumunsku, když tam velel Fordu. Tam dostal v obálce náboj 9mm Luger a odjížděl ze země s ozbrojenou ochrankou. My jsme trochu civilizovanější, tak jen zakládáme asociaci a žádáme evropskou centrálu o jeho odvolání >:D .
Už mě bolí prsty, hurá do mě!
10. 6. 2014 22:19
Re: v ramci objektivity...
záruka je sice pětiletá, ale servisní prohlídky normálně platíš, navíc interval je 20 000km nebo jeden rok, takže pokud trochu víc jezdíš běháš do servisu dost často.
Avatar - white label
10. 6. 2014 21:18
Re: v ramci objektivity...
Jak si mohl mít tak vysoké servisní náklady při (úžasné) pětileté záruce? ;-)