Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai v Nošovicích výrobu neomezuje, po autech je poptávka

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)
Nošovická automobilka Hyundai vyráběla prvních 14 dní roku v plném dvousměnném provozu, přesčasy ale na rozdíl od předchozích měsíců nemusela zavést, potvrdil ČTK mluvčí podniku Petr Vaněk.

Právě kvůli přesčasům v prosinci vyhlásily odbory firmy stávkovou pohotovost. Podle odborářů se situace ve firmě zlepšila. Nařizování přesčasových hodin má nově vyřešit kolektivní vyjednávání. To zatím ve firmě pokračuje.

Po automobilech jihokorejské značky je na trhu i na začátku roku 2010 poptávka. "Standardní tempo výroby odpovídá objemu objednávek od našich zákazníků," sdělil Vaněk.

Firma nadále průběžně přijímá nové zaměstnance, zejména do dělnických profesí ve výrobě. "V letošním roce plánujeme přibrat zhruba 500 nových pracovníků. S náborem nejsou v Moravskoslezském kraji žádné problémy, protože zájem o zaměstnání trvale převyšuje naši poptávku," podotkl mluvčí. Třetí největší automobilka v Česku zaměstnává nyní přes 2000 lidí.

Vedení firmy se minulý měsíc se zástupci zaměstnanců dohodlo na zrušení stávkové pohotovosti. Součástí dohody bylo zrušení přesčasů do konce minulého roku. "Chování firmy se skutečně změnilo. Firma pochopila, že byly věci, které nedělala úplně nejlépe. Uvědomila si, že je nutné spolupracovat. Stejně i zaměstnanci jsou si vědomi, že firma musí existovat," řekl Josef Středula, předseda odborového svazu KOVO, pod který odbory v Hyundai spadají.

Další praxi má řešit kolektivní smlouva. Pokračování vyjednávání Vaněk potvrdil s tím, že firma zatím nebude poskytovat informace o požadavcích a představách jednotlivých stran. Šéf odborů Hyundai Radek Kuchař ČTK řekl, že vedení předají návrh kolektivní smlouvy zřejmě příští týden. "Určitě budeme chtít navýšení příplatků za přesčas. Množství přesčasů necháme podle zákoníku práce," uvedl. Zatím se podle něj od dohody s vedením vyskytl pouze menší problém s nařízeným přesčasem v lakovně, který chtějí po managementu vysvětlit.

Nošovická automobilka vyrobila v minulém roce zhruba 120.000 vozů. Je to o 25 procent méně, než byl původní plán. Předběžný hospodářský výsledek zatím společnost nechce zveřejnit s tím, že ho oficiálně oznámí na konci ledna. Mezi největší odběratele nošovického závodu Hyundai v současné době patří Německo, Velká Británie, Španělsko, Polsko a Izrael. Z produkce nošovické automobilky je velká poptávka po Hyundai i30, nejprodávanějším modelem v Evropě je v současnosti malý Hyundai i10.

Investice jihokorejské automobilky v Moravskoslezském kraji zatím zajistila vytvoření asi 6000 pracovních míst se zahrnutím subdodavatelů. "Při přechodu na třísměnný provoz v roce 2012 bude Hyundai zaměstnávat 3500 lidí a subdodavatelé dalších 7500. Pokud hovořím o subdodavatelích, nemám na mysli pouze skutečné dodavatele automobilových součástí, ale i spoustu obslužných a pomocných profesí, například jen ve firmách, které v závodě v Nošovicích zabezpečují ostrahu, úklid a stravování, vzniklo asi 200 pracovních míst," upozornil Vaněk. Podle ředitele frýdecko-místeckého úřadu práce Libora Černého má příchod investice do Moravskoslezského kraje velmi pozitivní dopad na zaměstnanost.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (0)