Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai v Nošovicích zvyšuje plán i výrobu, zaměstnanci se bouří

redakce AUTO.CZ
Diskuze (70)
Hyundai zahájí v pondělí 15. června v nošovické továrně na Frýdecko-Místecku sériovou výrobu nového modelu Tucson. Zaměstnancům se to však nelíbí a vyzývají odbory ke stávce, podobně jako v závodě Škoda Mladá Boleslav.

Firma kvůli poptávce po novém voze Tuscon zvýšila výrobní plán o deset procent na 330.000 aut ročně, což přineslo nutnost zvýšit od počátku května rychlost výroby z 60 na 66 aut za hodinu, sdělil mluvčí továrny Petr Vaněk. Odboráři z organizace KOVO Hyundai Czech na svých internetových stránkách napsali, že na zrychlování linek si stěžuje mnoho zaměstnanců, pro něž se situace stává psychicky a fyzicky neúnosnou.

"Společnost Hyundai Motor Manufacturing Czech si je plně vědoma složitosti situace a váží si zvýšeného úsilí všech zaměstnanců při náročném zahájení výroby nového modelu a zvýšení rychlosti výroby o deset procent," uvedl Vaněk. Nošovický závod se podle něj dosud nikdy nesetkal s tím, aby kvůli poptávce po nových autech musel současně se zavedením nového modelu zrychlit výrobu.

Mluvčí uvedl, že kvůli posílení stavů na pracovištích přijala automobilka od dubna 156 nových pracovníků, z nichž 129 je určeno pouze pro halu finální montáže. "Neustále také pokračuje měření a úprava procesů, aby přechod na nové podmínky byl co nejplynulejší. Nicméně, jsme si vědomi, že tato změna zabere zaměstnancům nějaký čas, odhadem ještě měsíc, který je potřebný k adaptaci na zvýšenou rychlost linky," uvedl Vaněk. Postupně eliminovat všechny negativní dopady zvýšené rychlosti výroby a nastavit nové procesy bude podle něj možné během června po utlumení výroby dojíždějícího modelu Hyundai ix35.

Předseda základní organizace Odborového svazu KOVO Hyundai Czech Radek Kuchař v otevřeném dopise zveřejněném na stránkách organizace napsal vedení firmy, že situace je napjatá a stížnosti zaměstnanců se množí takovým tempem, že na ně nestíhá odpovídat. "Zaměstnanci nás vyzývají k výstražné stávce, jako se konala ve Škodě Mladá Boleslav," uvedl Kuchař.

Zvyšování rychlosti linek podle něj přináší i další problémy. "Není únosné, aby v tak teplých dnech zaměstnanci pracovali při rychlosti linky 67 a navíc dostávali ochranné nápoje až po odpracování většiny části směny," uvedl Kuchař. Na zrychlování linek podle něj upozorňovali odboráři už několikrát. "Ale podle operátorů a nás si dělá společnost co chce a nevnímá závažnost této situace. Podle kroků, které zaměstnavatel činí, nehodlá tuto problematiku řešit," uvedli odboráři v otevřeném dopise.

Nošovická továrna loni vyrobila 307.450 aut, meziročně o 1,3 procenta více. Vozidla vyvezla do 55 zemí, nejvíce do Německa, Ruska a Velké Británie. Automobilka má zhruba 3300 zaměstnanců, dalších asi 7000 zaměstnávají v regionu subdodavatelské firmy.

Nový Hyundai Tucson, který měl premiéru v březnu na ženevském autosalonu, nahradí dosavadní model ix35. Zahájení výroby předcházela podle Vaňka fáze příprav, trvající téměř tři čtvrtě roku. "U prodejců by se vůz měl objevit na konci léta," uvedl Vaněk.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (70)
15. 6. 2015 16:15
Re: práce
Když tata nastupoval jako technický náměstek do tehdejšího Brnosmaltu, dělaly se smaltované hrnce na export do Dánska a Dánové zvýšili objednávku. Takže tata rozhodl o zvýšení denní produkce. Chlapi na dílně mu na to řekli něco ve smyslu „inženýre, fajn, ale odmakáš tady s náma tejden noční“. Takže tata kromě své denní směny chodil týden ještě na noční a chytal hrnce vyrážené z ohýbačky.

Zakázka se stihla, ale tata o těchto věcech už nikdy nerozhodoval lusknutím prstu od stolu; vždy to probral s dílnou, a pokud něco nešlo zavést hned, hledaly se možnosti. V současnosti se tento postup zavádí do honosných procesů Kaizen, Lean, Six Sigma a já nevím, co ještě. Tehdy za komárů tady samozřejmě nic takového neexistovalo, jednalo se o obyčejný lidský přístup.

Myslím, že toto propojení vedení s výrobou dnes strašlivě chybí, protože zmiňované Kaizen, štíhlá výroba, Six Sigma a průběžné zlepšování nejčastěji existují jen na papíře a leží někde ve skříni coby součást dokumentace k certifikaci ISO.

Na jedné straně podnikám, takže sám po svých dodavatelích vyžaduji 100% pracovní nasazení, na druhé straně se ale musím dokázat vcítit do role lidí u pásu. Pokud není jakás takás dohoda, podnik nefunguje. Sice vyrábí, ale vnitřně nefunguje, protože zaměstnanci se s ním neidentifikují, necítí se být jeho součástí a nemají zájem na zkvalitňování výroby nebo postupů. Jediný jejich zájem pak spočívá v natažené dlani, což se zase nelíbí vedení atd. etc. usw. Zdola se ale změna k lepšímu dělá špatně; i schody se zametají shora.
Avatar - rohYpnol
14. 6. 2015 23:10
Re: Nechápu
Jestli máš pocit, že lékaři se flákají, tak to jsem jako že raději ani neslyšel.
Jestli jsi to myslel tak, že musejí vyplňovat miliony nesmyslných lejster pro pojišťovny, ve kterých nesmí být chyba a za co jsou buzerováni, pak souhlas. Nicméně tohle zdravotnictví opravdu nevytrhne, jen by to dokázalo alespoň trochu zpříjemnit lékařům život.
Avatar - rohYpnol
14. 6. 2015 20:46
Re: Nechápu
Plat k pláči, nikoliv k smíchu.

Kvalita a chování lékařů je nepřímo úměrná jejich přetěžování. Až budeš makat třeba 32 h v kuse, tak sotva budeš na někoho příjemný. Nebudeš, i když víš, že bys měl :-!
14. 6. 2015 20:43
Re: Kia/Hyundai nebrat!
kéž by se o pohádku jednalo.....ale ni,tot skutečný příbeh,který se udál v čase nedávno minulém,milý chlapče.a ted alou do pelechu,přikrýt po bradu a maminka ti přijde přečíst něco od Božky Nebožky.
Avatar - rohYpnol
14. 6. 2015 20:41
Re: Nechápu
Jsou to tabulkové platy. Byť následně ještě došlo k mírnému navýšení, tak v zásadě odpovídají realitě.

Že platí pro přímo řízená zařízení je jen lživá půlka pravdy. Těmi tabuklami se totiž řídí přirozeně i ostatní (i když nemusí) - proč vymýšlet vymyšlené? A hlavně proč jim dávat víc, když ve státních dělají stejnou práci za takovýto směšný peníze...

Evidentně nestojíš nohama na pevné zemi - otázka pracovního trhu? Ok, víš jaká je realita? Že v naší okresní je -40 lékařů podstav. A že by dala ředitelka víc na platy?? Nedá, protože nemá z čeho! Osobní ohodnocení? Dovol, abych se zasmál.