Hyundai v Ženevě 2004

Hyundai v Ženevě 2004

 
 
10.3. 2004

Na stánku hyundaie, počtu konceptů, ale koneckonců i šíři modelové nabídky a prodejních výsledcích je vidět, že Hyundai je jednoznačně na špici, pokud se týká rychlosti a úspěšnosti vlastního rozvoje.

Z podstatných novinek je zajímavý především malý SUV Tuscon, který se v Evropě začne prodávat na podzim.

Tuscon

Po světové premiéře v Chicagu představila automobilka nejmenší SUV také evropským zákazníkům. Cílem Tucsonu je ukousnout z koláče trhu, který dosud okupují například Honda CR-V, Toyota RAV4 nebo Mitsubishi Outlander.

Hyundai vybralo už pro druhý automobil jméno podle amerického města, když tím prvním je i u nás prodávaný model Santa Fe. Americký trh zůstává pro korejskou automobilku strategickým odbytištěm a Hyundai se v USA i po letech prezentuje jako dravý výrobce, nabízející u svých vozů velmi dobrý poměr užitná hodnota/cena a mj. nadstandardní rozsahy garancí. Na to v USA zákazníci slyší a na rozdíl od Evropy nejsou za každou cenu věrni domácím značkám. Toho v minulosti využily japonské automobilky a korejské se již několik let pokouší ukořistit něco z převážně americko-japonského koláče.

Ceny by měly začínat na hranici 18.000 Euro, ale základní verze bude mít zřejmě jen pohon předních kol. Základním hnacím agregátem je zážehový čtyřválec 2.0 CVVT (Continuously Variable Valve Timing) o výkonu 105 kW, dvoulitrový diesel common-rail má výkon 83 kW a na vrcholu bude vidlicový šestiválec 2,7 l (127 kW).

4,32 m dlouhá karosérie je postavená na podvozku o rozvoru 2,63 m a nabízí variabilní uspořádání, podobně jako konkurence. Zadní sedadla tvoří po sklopení rovnou plochu a ložný prostor lze dále prodloužit sklopením sedadla spolujezdce.

Dvojčetem Tusconu je nová Kia Sportage, která bude představena na podzim.

Hyundai také rovnou představil také verzi Tuscon s pohonem na palivové články. Samotný třífázový elektrický motor má výkon 80 kW a uděluje vozu rychlost až 150 km/h s jízdním dosahem 300 km. Nádrž na vodík má objem 152 l.

E3

Koncept hatchbacku, spadajícího do C-segmentu, prezentuje Hyundai jako studii, která má ukázat především možnosti využití variability a možnosti využití vnitřního prostoru. Studie nevyužívá žádnou z koncernových platforem a z údajů uvádí výrobce jen délku 4250 mm, rozvor 2650 mm a 19" kola. Vůz je osazen blíže nespecifikovaným turbodieselem 2,2l se systémem common-rail.


Fotogalerie z výstaviště
 
Spolupracujeme s TipCars.com
Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla Evropská komise: Návrh italského rozpočtu závažným způsobem porušuje pravidla

Návrh italského rozpočtu na příští rok obzvlášť závažným…

Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby Na jihu Ruska se zřítil výcvikový letoun L-39 české výroby

Na jihu Ruska se při cvičném letu zřítil letoun L-39,…

Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti Miliardář Novotný definitivně prohrál spor o radějovskou oboru, musí povolit vstup veřejnosti

Miliardář Leoš Novotný starší musí pouštět veřejnost do…

 
Zdroj: redakce

Štítky Hyundai Ženeva 2004

 












Blesk.cz

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z vajec, banánů i piva

Vlasy znovu v kondici: 4 domácí výživné masky z…

Letošní letní a podzimní měsíce byly nádherné a plné slunce. Kvůli slunečnímu záření, chlorované vodě z bazenu a…

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné bezpečnostní problémy

Google+ končí. Někdejší rival Facebooku měl tajné…

Google končí se svou někdejší odpovědí na Facebook. Sociální síť Google+ se do roka odmlčí, důvody jsou přitom…

 

iSport.cz

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče poslal do továrny

Boss Boleslavi o odvolání Kýhose i proč by hráče…

Třeba se vás plachej? Ne, to nehrozí. Ačkoli jde o klub, jehož vedení bylo dlouho a přehnaně shovívavé k…

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova cesta, Dočkal je bingo

Expert Palička: Komunikace asi nebyla Jarolímova…

Větší disciplína, zodpovědnost v plnění úkolů, lepší klima v kabině. „Je to prudká, markantní změna,“ porovnává…

 

Reflex.cz

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na Ukrajině je ve službě už 70 let

Novodobý stařec a moře: Nejstarší strážce majáku na…

„Zaposlouchej se do toho ticha! Nejlepší je to stejně v zimě. Žádné zvuky, je slyšet jenom stromy, moře a vítr.…

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když menšina tyranizuje většinu a říká tomu pokrok

Vladimír Pikora: Cyklisté – peklo řidiče aneb Když…

Někdy si říkám, že politici vážně z celé duše musí nenávidět řidiče. Vždyť neustále přemýšlejí, jak jim udělat…