Na stánku korejské automobilky největší pozornost přitahuje koncept Hyundai HED-5 “i-mode”, kterému sekundují faceliftované modely Sonata a Matrix a také nový nejmenší zástupce značky s označením i10.

HED-5 “i-mode”

Společnost Hyundai Motor Co. představila koncept, který je kombinací vizuálního stylu s technologiemi budoucnosti a pokročilou eko-dynamikou.

Bayer MaterialScience AG poskytl nové materiály, které jsou lehčí a přizpůsobivější než kov a sklo, použité na povrchové panely karoserie. Ve spojení s lehkou konstrukcí karoserie to snižuje spotřebu paliva a emise CO2. Samočisticí na vodě založené prvky karoserie dodané společností Bayer mají zdůraznit ekologický charakter konceptu a dokonce zajišťují „kouzelné“ zacelení drobných škrábanců. Hyundai HED-5 “i-mode” je podle automobilky prvním vozem, ve kterém je použit nový systém skel “BayVision” a světelné čočky Collimator společnosti Makrolon.

Multimediální a zábavní koncept vyvinutý společností LG Electronics umožňuje vozu stát se součástí digitální domácnosti a pasažérům dovoluje zůstat v kontaktu a komunikovat nejen v rámci vozu ale i mimo něj. Přístup na internet, video hry, filmy a video hovory jsou k dispozici prostřednictvím dotykových obrazovek a webových kamer umístěných u stropu. Bezdrátová síť nabízí výběr bezdrátových klávesnic, herních ovladačů a sluchátek.

Společnost Keiper dodala koncept Swivel Seat, který umožňuje snadné otáčení sedadla spolujezdce tak, aby cestující seděl čelem k druhé a třetí řadě sedadel. Sedadlo se otáčí plynulým pohybem a opěrka zad se promění v sedák. To je možné díky plně zakrytému, elektrickému systému. Integrovaný systém záchranných pásů a nastavitelné opěrka hlavy maximalizují pasivní bezpečnost pasažéra v obou možných pozicích. Druhou řadu sedadel lze posunout dozadu.

Podle tiskových materiálů je hlavní charakteristikou profilu vozu klínový bod ve spojení s velkou kulatou zádí vozu, která vyvolává dojem napjatého luku. Vstup do interiéru je umožněn pomocí nového dveřního systému, dveře se otevírají proti sobě. Cestujícím jsou k dispozici samostatná sedadla z kůže barvy Cognac, obepínající kostru v barvě Burgundy.

O pohon konceptu se stará nový vznětový motor o objemu 2,2 l, který nejdříve posílá přiváděný vzduch do nízkotlakého turbodmychadla, odkud je tlačen do vysokotlakého turbodmychadla. Agregát dosahuje nejvyššího výkonu 158 kW (215 k) a točivého momentu 461 Nm. Tato síla je přenášena na kola prostřednictvím šestistupňové automatické převodovky. Nový motor má splňovat stále přísnější nároky Evropské unie v oblasti emisních standardů. Hromadná výroba nového motoru začne v roce 2009 standardní verzí (s jedním turbodmychadlem) a verze s dvěma turbodmychadly se objeví v první polovině roku 2011.

i10

Nejmenší model korejské automobilky měl světovou premiéru v Indii a na letošním ženevském autosalonu se tedy jedná o představení evropským zákazníkům. Novinka je poháněna zážehovým motorem o objemu 1,1 litru, disponujícím výkonem 49 kW při 5500 ot./min. a točivým momentem 99 Nm při 2800 ot./min. Síla pohonné jednotky je přenášena na kola přední nápravy prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky.

Malé Hyundai i10 přichází se zcela novým designem karoserie, postavené na platformě s rozvorem náprav 2380 mm. Karoserie je dlouhá 3565 mm a široká 1595 mm. Interiér má nabídnout dostatek prostoru pěti dospělým cestujícím. Všechna provedení modelu i10 mají být standardně vybavena klimatizací, dělenými zadními sedadly a dvoubarevným čalouněním interiéru. Pro vyšší stupně výbavy je připraveno panoramatické střešní okno, zadní spoiler, kožený volant a hlavice řadící páky, audiosystém a bezklíčový vstup do vozu.

Bezpečnostní výbavu u i10 zastupuje ABS, bezpečnostní pásy s předpínači a čelní airbagy pro řidiče a předního spolujezdce. Zájemci o tento model budou moci vybírat z deseti různých laků karoserie a standardem bude i dvouletá záruka na vůz.

Sonata facelift

Evropa je poslední, kde se představuje inovovaný sedan Sonata. Tentofacelift nebyl tak radikální, jako několik přeměn, které měly Sonaty posledních generací v devadesátých letech. Designéři poladili vzhled decentními retušemi přídě, kde je nová, větší maska a nově uspořádané světlomety. Nový vnější vzhled dotvářejí nová kola z lehkých slitin. Pamatováno bylo i na pasivní bezpečnost, když byl z hlediska nárazu optimalizován pomocný rám motoru.

Uvnitř Sonaty došlo k přestavbě přístrojové desky, jejíž tvary i materiály působí mnohem hodnotněji než u dosavadních verzí. Novou grafiku mají také přístroje před řidičem a středová konzola.Ten tam je údajně nepříjemný odér z použitých interiérových plastů, nová je dvouzónová klimatizace, dvoustupňové vyhřívání sedadel a možnost připojení externích hudebních přehrávačů přes USB nebo standardní jack.

Modernizovaná Sonata těží z představení nových benzinových motorů Series II Theta. Oba čtyřválcové motory 2,0 l a 2,4 l jsou vybaveny proměnným časováním sacích i výfukových ventilů. Výsledkem úprav je vzrůst výkonu o 15 kW (20 k) ze 106 kW (144 k) na 121 kW (164 k) u motoru 2,0 a o 7 kW (9 k) ze 121 kW (165 k) na 128 kW (174 k) u motoru 2,4 l.

Inovovaný motor 3,3 V6 Theta má nyní výkon 184 kW (250 k).

Sonata nabízí také motor 2.0 CRDi s výkonem zvýšeným ze 107 kW (146 k) na 110 kW (150 k). Evropská verze přichází se šestistupňovou manuální a čtyřstupňovou automatickou převodovkou.

Matrix facelift

Druhý modernizovaným modelem, který se představuje na stánku automobilky Hyundai je Matrix. Korejská automobilka se při faceliftu svého kompaktního MPV soustředila mimo jiné na určité sjednocení jeho vnější vizáže s ostatními modely. To je patrné především v přední části vozu. Nový přední nárazník, odlišná maska a přepracovaný přední spoiler dávají vozu oblejší vzezření, než měl jeho poněkud stroze působící předchůdce.

Zezadu je rozdíl mezi původní a faceliftovanou verzí na první pohled méně zřetelný. Hyundai změnil pouze design nárazníku, do kterého umístil mlhové světlomety. Co se týče výběru barev, nabídka vzrostla ze čtyř na devět barev. Novými barvami jsou Bronze Gray, Velvet Red, Continental Silver, Indigo Blue a Extreme Blue. V nabídce jsou také původní barvy Nobel White, Ebony Black, Gold Beige a Celadon Blue.

Zevnitř jsou opět změny kosmetického charakteru. Odlišné je jen čalounění, nyní dostupné v šedé, červené a modré barvě.

Ani pod kapotou se zásadních změn nedočkáme. Nabídka je tvořena třemi motory. Dva z nich jsou benzinové agregáty. Menší z nich o zdvihovém objemu 1,6 l dosahuje maximálního výkonu 76 kW (103 k) při 5800 ot/min. Druhým zážehovým motorem v nabídce je 1,8litrový čtyřválec. Jeho maximální výkon je 90 kW (122 k) při 6000 ot/min. Trojici uzavírá vznětový čtyřválcový motor CRDi VTG o zdvihovém objemu 1,5 l a maximálním výkonu 81 kW (110 k) při 4000 ot/min. Agregát je vybaven proměnlivou geometrií lopatek turbodmychadla a technologií vstřikování common rail.


Fotogalerie z výstaviště
 
Rallye Dakar 2018
Spolupracujeme s TipCars.com
Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery Sociální správa obstavila účet Vítkovice Heavy Machinery

Správa sociálního zabezpečení obstavila jeden účet…

Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock Jasné slovo Martina Čabana: Zednáři, režiséři a CapsLock

Ano, určitě vám babička říkávala, že na každém šprochu je…

 
Zdroj: redakce

Štítky Hyundai Ženeva 2008

 











Blesk.cz

Hana Brejchová se pustila do neteře Terezy Brodské: Jde po penězích!

Hana Brejchová se pustila do neteře Terezy Brodské:…

Sestra slavné herečky Jany Brejchové (77) Hana (71) se už před lety přestala stýkat se zbytkem své rodiny. Nemá…

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt za burana! Inspirujte se vzory, poučte z průšvihů

Čas plesů očima Františky: Manuál jak uspět, nebýt…

Počátek roku patří bálům, jež v únoru finišují, do půli března doznívají a jsou považovány za gala vrchol…

 

iSport.cz

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na ZOH 2018: Kdy hrají Češi, Kanada a další favorité?

Hokej na olympijských hrách v Pchjongčchangu bude jednou z nejsledovanějších disciplín, i když na ZOH 2018 po…

Suchý: Krmenčík by se Basileji hodil. Slavia dře jako pod Jarolímem

Suchý: Krmenčík by se Basileji hodil. Slavia dře…

S Basilejí sehrál duel proti nejlepšímu týmu Česka. A pro Plzeň měl Marek Suchý jen slova uznání. „Nedivil bych…

 

Reflex.cz

Příběh nejbohatší Rusky a první miliardářky země, která vlastní hotel i v Česku

Příběh nejbohatší Rusky a první miliardářky země,…

Světové žebříčky úspěšnosti se většinou plní samými mužskými jmény. Na seznam ale nedávno přibylo jedno ženské.…

Babiš prý určitě chce zákon o referendu. Tak proč ho navrhuje tak, aby nikdy nemohlo uspět?

Babiš prý určitě chce zákon o referendu. Tak proč ho…

Jedním z velkých politických hitů posledních týdnů je bezpochyby referendum. Na první pohled vypadá lákavě, že…